Gå til innhold

Sessa's verden!


Sessa

Anbefalte innlegg

Heisann! wiggle.gif

Jeg har vært til min kjære fastlege idag. Hadde med meg urinprøve, bare for å få bekreftet fra legen at den var positiv Og det var den! JEG SKAL BLI MAMMA! Begynte så smått å sirkulere litt i hodet da legen og kontordamene smilte og gratulerte meg. Legen min er helt utrolig. Han skal desverre ikke ha jordmor oppfølgingen, men får jeg noen problemer eller spørsmål som er utenom de vanlige kontrollene, skal jeg besøke han!

Så i morgen må jeg finne ut hvor jeg skal gå til kontroll. Litt spesielt det i Oslo. Er forskjellige bydeler, og man hører til den og den med tanke på hvor man bor.. Jeg finner vel ut av det vil jeg tro! icon_smile.gif Men i alle fall.. Etter å ha vært hos legen gikk jeg og kjøpte meg en løs linbukse jeg kan vokse i og en del nye BH'er. Helt utrolig, men jeg fant ut at jeg faktisk er en C-cup og ikke B-cup, slik som jeg alltid har trodd! Hva finner man ikke ut bare man gidder å prøve disse finurlige undertøy's duppeditter? Hehe!!!

Ellers så er jeg sykemeldt til og med 9.juni. Skal til legen igjen 11 hvis jeg fortsatt er kvalm. Fikk streng beskjed om bare å slappe av og kose meg så godt jeg kunne icon_wink.gif

Håper dere har en fin kveld videre!

Kos og klem fra Sessa, som virkelig ER 4+2 idag!

PS. Legen min og hans assistent ble kjempe imponert over hvor mye jeg kunne om syklus og temping icon_smile.gif Ble litt stolt jeg da icon_biggrin.gif 1212[ Dette Innlegg er endret av: Sessa den 2002-05-29 19:34 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

natur009.gif Hei!

Ja da var det helg. I morgen er vi invitert på grillfest hos en kompis. Det skal være ganske høy alkoholfaktor der da, så jeg får finne min unnskyldning i å være sjåfør. Slipper unna den, med minst mulig spørsmål i alle fall! icon_wink.gif Snakket med helsesenteret jeg skal til, igår.. Jeg skal antakelig på min første jordmortime i begynnelsen av juli. Det skal bli spennende. Kjærsten ville være med sa han!!! "Vil helst være med hver gang, men må se hvordan det passer!" icon_smile.gif Han er sånn en herlig gutt. Nå behandler han meg som en dronning. Tar tunge poser og ordner og styrer! Hva skulle jeg gjort uten han?

Svigers fikk vite igår om den store nyheten. Dem ble kjempe glade. Svigermor har vært plaget med en kreftkul i brystet som hun opererte ut for en tid tilbake siden, og har holdt på med cellegift og stråling i hele vinter. Hun ble så utrolig glad og sa: "DET var gode nyheter å komme med!" Så smilte hun skikkelig og ga meg en vaaarm klem.. Idag fortalt jeg det til en venninne. Var så masse jeg ville spørre henne om siden det ikke er så lenge siden hun fikk barn selv. Hun ble kjempe glad icon_smile.gif og vi pratet en hel time. Var svett i øret etterpå, men morro var det!

Igår satt jeg og jobbet med en hjemmeside. Jeg fikk for meg at jeg skulle lage hjemmeside for "Februarklubben 2003" fra SnartMamma sidene. Og faktisk...jeg må si meg ganske fornøyd med resultatet! Hvis noen har lyst å se på den er linken:

FEBRUARKLUBBEN

I kveld skal jeg bare lage en gryterett til kjærsten kommer hjem fra jobb.. Matlysten og kvalmen er det opp og ned med, men jeg har i alle fall ikke sååå løs mage idag icon_wink.gif Koser meg uansett, ved tanken på at jeg ER gravid!

Klemmer fra Sessa (4+4)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Sessa! icon_smile.gif

Så flott hjemmeside du har laget til februarklubben da!!!! Flink jente, du da! icon_biggrin.gif

Så du har funnet en unnskylding til grillfesten, ja.

Det er ikke alltid lett å vite hva man skal si sånn med en gang. Hvertfall ikke for meg. Jeg kan ikke skylle på at jeg skal kjøre, når jeg ikke har lappen!

Lurer på hvilken fin unnskyldning jeg skal finne på til neste helg. Har du noen gode forslag??

Nei, nå får jeg vel sette i gang med å lage middag til elsklingen kommer hjem!

Vi skal forresten ha gryterett i dag vi også! icon_wink.gif

Klemmer fra,12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

allesmoegliche014.gif Hei hei igjen!

Ja nå er det noen dager siden sist. Har i grunn ikke hatt så mye å fortelle, for det har ikke skjedd så masse i grunn. Lørdagen var vi på grillfest. Det gikk helt greit i begynnelsen, men utover kvelden når lokalet ble fylt med røyk og skvaldrende 19 årige jenter, da ble jeg skikkelig dårlig. Fikk vondt i magen og var veldig kvalm. Ville bare hjem å legge meg, men det var lettere sagt enn gjort. Jeg var absolutt ikke i form til å kjøre hjem. Så for å gjøre en lang historie kort: Kom hjem i 3 tiden på natten, min samboers bror kjørte oss hjem icon_smile.gif

Søndagen sov jeg ganske lenge, og det var deilig. Sliter litt med at jeg sover MYE lettere enn før, våkner av den minste ting. Men det er vel en periode det også. Kan jo trøste meg med at da forbereder kroppen seg på litt nattevåking icon_wink.gif Utover søndagen reiste vi på besøk til min mor. Var der og grillet og slappet av. Det var godt!

Igår gjorde jeg ikke så mye. Småpusler litt med bittelitt klesvask og sånn små rydding man aldri gidder gjøre ellers, så det har gått mye rart i søpla de siste dagene! icon_wink.gif Ting man aldri bruker, men ikke gidder å kaste for _kanskje_ man får bruk for det en dag. Nå er jeg kvitt det, og det er godt!

Igår var jeg og kjærsten på BabyShop og kikket. Vi fant faktisk den vognen vi har lyst på, stellebord, og et skap. La så smått litt planer for hvordan vi vil innrede barnerommet icon_smile.gif Det var morro, og det virket som min kjære kosa seg skikkelig når vi gikk rundt der og titta. Så var vi på A-Møbler og så på seng. Har bestemt oss for å kjøpe en Svane kontinental seng. Noe duo synstem og greier icon_wink.gif I alle fall.. Fant yndlingen på 180, og den skal vi kjøpe når vi får skattepengene!

Idag skal jeg prøv å vaske litt leilighet innimellom kvalme byene. Får ta ett og ett rom av gangen icon_wink.gif Jobbe seg igjennom dagene, så går det gjerne litt fortere frem til den magiske 12 uken.. Etter det går vel tiden kjempe fort, helt frem til slutten icon_wink.gif Hehe!!! Men det er en stund til det ennå, og nå krysser jeg bare fingrene for at alt går bra så langt!

Klemmer fra

Sessa og mini-junior 5+1

(da har jeg begynt på min 6 uke icon_smile.gif)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aktion024.gif

Hei og hopp i solskinnet!

Skal si det har vørt noen nydelige dager vi har hatt de siste dagene. Helt utrolig i grunn. Er jo godt å ha "fri" når det er et sånt fint vær. Men; Jeg har begynt å kaste opp litt nå og da, og da er det ikke fullt så deilig at det er så varmt. Idag måtte min kjære nesten mate meg på sengen for at jeg i det hele tatt skulle klare å sette bena utenfor senga. Det gikk heldigvis tilslutt icon_biggrin.gif *ler*

I morgen skal jeg til legen igjen. Får sikkert en forlengelse på sykmeldingen min vil jeg tro, men det blir spennende å se hvor lenge han vil ha meg hjemme. Jeg føler meg absolutt ikke i form til å begynne på jobb igjen ennå, så vi får se. Skal oppdatere dere i morgen icon_smile.gif

Og så er jeg forsyne meg 6+0 i morgen (and counting) også gitt!! Dagene går fremover. Det er godt!! Igår hadde jeg veldig vondt i høyre side, sånn ca i eggstokkområdet. Kjenner ingenting idag, så jeg har kommet frem til at det sannsynligvis bare var luft som lå der og trykte..!? Jeg håper i alle fall på det.

Vel, ny oppdatering i morgen følger!

Klemmer, Sessa minipersonen064.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Sessa!!!

Kjempefin dagbok du har altså, kjempespennende å lese om deg! icon_smile.gif

Kikket på hjemmesiden du lagte, og den var utrolig flott!!...du er jo kjempeflink jo!!Kanskje får jeg være med også hvis alt klaffer???..venter ikke mens denne uka, og tester snart, er spent, men forberedt på det verste!...Vil så gjerne være med!!

Håper du føler deg bedre Sessa, og jeg ønsker deg lykke til videre i svangerskapet...skal følge med på deg vettu!! icon_wink.gif

klemmer fra 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bie1.gif BZZZZZ for en dag!! Bie1.gif

Idag våknet jeg og var utrolig kvalm! Brukte laaaang tid på å komme meg opp av sengen. Er ikke så lett når morgenkvalmen har vist sin form for fullt icon_wink.gif Det er mandag, jeg er 6 fullgåtte uker og jeg skulle til legen klokken 13.15.

Møtte opp hos min kjære lege, og han sykmeldte meg til 30/6. Så satte han opp en ny time for meg, hos kontorets kvinnelige lege for UL, GU og blodprøver og sånt 2/7. Jeg kommer til å gå og telle dager frem til da. Det skal bli så spennende. Den dagen jeg skal til henne er jeg 9+1. Det blir vel bare en status sjekk. Jeg vet jo ikke hvor mye jeg kan få sett på UL så tidlig?? Skal også innom hun legen 1 gang hver måned for blodprøve sjekk og litt sånt..

Videre så var jeg innom jordmor idag og fikk time der 8/8. Da er jeg 14+3 icon_biggrin.gif Spennende tid jeg har i møte dette her. Har masse forskjellig å se frem til og det gleder meg skikkelig! Min kjære er helt i hundre han også, men stakkars blir ganske sliten av at jeg driver og wuerg001.gif og er kvalm hele tiden. Men det får han da bare venne seg til icon_biggrin.gif!

Min kjære har også bursdag i morgen!!!!! Da skal han få en fiiiin minifeier004.gif. Han får grillspyd i metall, som han på en måte har ønsket seg. Og så får han time hos kiropraktor! Han sliter en del med vond rygg og skulder, så da tenkte jeg at det MÅ jo bare være den alfaomega gaven! icon_biggrin.gif Får bare håpe det faller i smak!

Ellers har jeg nå flydd frem og tilbake til do en 4-5 ganger mens jeg har skrevet dette innlegget, så JA jeg er kvalm. Etter at jeg kom hjem fra legen var det første jeg gjorde når jeg kom inn døra, å kaste opp! Jeg får trøste meg med at det går vel over, men håper bare at formen er noelunde bra på lørdag når vi skal feire dagen til min kjære! Vel, time vil sjåvv!

Ønsker alle en fortreffelig dag videre! Både i sol, regn, torden og lyn icon_wink.gif Her har det nemlig gjort alt sammen. Og akkurat nå høljer regnet ned og det lyner og tordner! Godt jeg kom hjem før DET været satte inn icon_wink.gif

Kos og klem fra

Sessa og Lille-Frø 6+0

1212[ Dette Innlegg er endret av: Sessa den 2002-06-10 16:02 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

norway.gif11GRATULERER MED DAGEN KJÆRE!!!! norway.gif11

Masse kos og klem fra jenta di

og Lille-Frø 6+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

multi.gifmulti.gifmulti.gifmulti.gifmulti.gif

Hoppfallera!!!

multi.gifmulti.gifmulti.gifmulti.gifmulti.gif

Dagen idag er en dag jeg egentlig ikke ønsker flere av, men må vel regne med kommer fordi. Jeg har vært utrolig dårlig idag. Kanskje fordi jeg følte meg i så bra form igår, og nå må jeg straffes? Eller kanskje fordi jeg spiste for mange kakestykker? Hehe!! Nei, det er lett å tenke sånn når man kaster opp som verst. Jeg håååper bare så inderlig at det gir seg snart, for da kanskje jeg kan nyte litt å være gravid også! icon_biggrin.gif

Fikk vite av svigermor igår at det er tvillinger i familien til min kjære, og så plutselig kom jeg til å tenke på det idag at jeg også har tvillinger i min familie.. Jeg fikk nemlig invitasjon til bryllup av hun tvilling-slektningen min idag icon_smile.gif Det hadde jeg absolutt ikke ventet, siden jeg ikke har hatt kontakt med henne på flere år. Morro!! icon_biggrin.gif Må se om vi skal, for det koster en formue å reise til Vestlandet fra Oslo..så det er jo ikke sikkert pengebeholdningen strekker til. Vi får se!

Men tenk om jeg har tvillinger i magen????? Hjelpe og trøste! Mamma fr første gang og så tvillinger? Den tanken skremmer meg.. icon_biggrin.gif

Ellers så fikk jeg snakket med legekontoret idag, og det er ikke ordentlig UL jeg får 2/7. Det var vist et lite apparat dem kunne bruke til å evt høre hjertelyd med, om jeg forstod det rett. Uansett bilde eller hjertelyd når jeg er 9+1 spiller ingen rolle! Kos uansett icon_smile.gificon_smile.gificon_smile.gif Skulle forøvrig ha første svangerskapskontroll da, med GU, blodprøver og sjekking av urinprøve.

Vel, jeg får lege meg litt nedpå igjen. Er helt skutt idag, men prøver å holde humøret oppe for det. Ikke like lett hele tiden, men.. icon_wink.gif

Klemmer og koser

Sessa og Lille-Frø 6+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sessamor icon_smile.gif

Huff så ekkelt at du skal være så mye kvalm da icon_frown.gif Jeg håper virkelig at dette vil gå over snart...xxx fingre for deg!!!

Tvillinger ja! Enn om det da??? Jeg har tenkt tanken jeg også...og kjenner jeg får helt panikk!!!!Begge bestemødrene mine er tvillinger (men ikke med hverandre da icon_lol.gif )...og ingen av barna eller barnebarna har fått tvillinger siden.

Enn om det blir det denne gangen????WWWWhhhææ!!!!

Jeg nevnte dette til mamma, og sa på tull at om det blir tvillinger så skal hun få en til meg...og hun sa at DET trodde hun absolutt ikke at jeg hadde hjerte til icon_smile.gif

Vi får ta det som det kommer, og om det blir 2 så.......går det nok fint skal du se icon_wink.gif

Du får (prøve) å kose deg med magefrøet!

Så spennende at du får høre hjertet og mere til! Det blir sikkert stoooort!

Skal Sessamannen være med?

Ha det bra, vi møtes sikkert i Februarklubben snart icon_smile.gif

Klem fra Zafir og Gullklompen 4+4 (tror jeg..går litt i surr nå jeg icon_smile.gif )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev litt misvisende jeg *flau*....mente at du får prøve å kose deg med magefrøet selv om du er kvalm...du skjønner sikkert hva jeg mener icon_smile.gif Jeg er helt surrete i hodet for tiden, sier så mye rart og plasserer setninger helt feil icon_eek.gif

Klem igjen icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

:D Hei og hoppsann!

Da var jeg endelig tilbake på disse sidene her. Det er en stund siden jeg har skrevet her nå, men det skyldes rett og slett at formen har tilsagt at jeg ikke har kunne være på nett. Jeg ble nemlig lagt inn på sykehus forrige fredag, fordi jeg har "Hypermesis Gravidarum", som da vil si ekstrem svangerskapskvalme. Det begynte med...

...at hele forrige uke var jeg skikkelig dårlig. Kastet opp hele tiden, og fikk ikke i meg hverken tørt eller vått. Gikk ned 2 kg på bare 1 uke, og fredag fikk jeg time hos legen. Hadde med meg urinprøve som dem sjekket for noe som heter "ketoner". Det er et stoff man får i urinen hvis man er dehydrert. Det vil si at det begynner å spise seg inn på fettlagrene, og det er slett ikke bra! Legen sendte meg rett på Ullevål! Der møtte jeg og kjærsten opp. Måtte vente litt over 1 time før vi kom til på kontroll, men når vi endelig kom til så gikk det radig unna. Inne på kontrollen ble det foretatt en hurtig GU og innvendig UL for å se at alt var vel med Lille-Frø, og da fikk vi se en liten figur med en hvit prikk inni som blinket. Det var hjertet til bebisen!! Det var helt utrolig å se det. Fikk nesten tårer i øynene begge to :)

Så når det var konstatert at alt så normalt ut, bar det opp på gyn avdeling, hvor jeg skulle tilbringe mine 4 neste dager. De 3 første bestod av 3 liter intravenødt om dagen, og that's it!! :o Fikk ikke spise, eller drikke! Det ble gjort sånn, som en slags kur fordi magen skulle roe seg ned. Jeg holdt på å kjede meg i hjel! Men 4 dagen fikk jeg begynne å spise igjen! Det var som å komme i himmelen! Etter å ha fantasert om mat i 3 dager, skulle jeg endelig få sette tenna i en lekkerbisken ;) Men nei! Ritz kjeks bestod den kosten av :P ! Hihi.. Men i alle fall.. Fikk litt bedre mat etterhvert og maten holdt seg merkelig nok på plass....

..og det har den gjort i 6 dager!!!! Men idag måtte jeg kaste opp et par ganger :( Ikke så morro! Men fikk vite på sykehuset at man kan ha gode dager, og dårlige dager.. Hadde en veldig bra dag igår, så da får jeg vel heller tåle en dårlig en idag *ler* Men nå er jeg i alle fall tilbake, og jeg akter ikke inn igjen på sykehuset for en ny kur med intravenøst! Så nå får det bare holde seg innenkropps! ;)

Godt å være tilbake, selv om sidene her har blitt helt snudd på hodet siden sist! Men jeg finner vel ut av det også :)

Klemmer fra Sessa og lille-Frø 7+4 idag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da ikke kjekt og høre du har vært på sykehuset :cry:

men bra det står bra til nå :D :D :D

jeg har selv hatt intrevernøst i en hel uke pyton fikk ikke svelge tannpussen en gang merkelig

ikke gravid denne mnd heller!!

Håper kvalmen gir seg snar da :P

KLEM FRA PIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen hjem fra sykehuset, håper det går bedre med deg. Og at du klarer å få i deg litt mat og holde det inne.

Det må være fælt å være så plaget med kvalmen som du er. :( Men det er jo for en god sak da, en liten trøst det da. Jeg har kvalme byger innimellom, men heldigvis ikke så fryktelig ille som du har det da.

Håper kvalmen gir seg snart for din del, er det ikke de første 12 ukene som er værst?

Ønsker deg og lille-frø lykke til videre ihvertfall. :D

Klem fra

Cobra

7+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cute_cat.gif Tralalalaaaa!!

Nå har jeg hatt en ganske fin helg. Fredag var jeg veldig dårlig, men resten av helgen og idag har jeg faktisk klart å spise masse god mat og nyte helgen sammen med min kjære :P Åhh!! Det var deilig.. Jeg er sykmeldt ut denne uke, så det skal bli spennende å se hvordan formen min er mot neste helg. Er jeg bedre begynner jeg på jobb igjen, er jeg samme som nå må jeg nok forlenge sykmeldingen en uke eller to til. Tingen er i alle fall at jeg er BEDRE enn før jeg reiste på sykehuset. Kjenner at energien har begynt å komme litt tilbake igjen, selv om jeg har hatt et vekttap på 5 kg siden jeg ble gravid ;)

Min kjære koser seg ellers med å smøre magen og puppene mine mine hver kveld. Han har jo så smått begynt å se etter magen, men han må nok belage seg på å vente noen uker til ;) Jeg merker jo selv at jeg er litt strammere over skambenet enn jeg vanligvis er, og at det er litt ubehagelig å sitte fremoverbøyd. Så noe er det inni der :P hihi!! Er i alle fall kos å bli smurt av kjæresten, og etterpå ligger vi gjerne i hverandres armkroker og leser boken "Hva skal barnet hete".. Vi har mye bra kvalitetstid sammen! Jeg er så utrolig glad i gutten min. hvem hadde trodd at det skulle bli han og meg, og at vi nå venter barn sammen? Det er utrolig hvordan livet kan ta veien! Som oftest til noe godt :D

I kveld skal vi nok bare slappe av i sofaen med en film. Det har blitt mye DVD titting de siste ukene, siden jeg er litt sofagris. Er ikke i form til å gjøre så mye annet, så da er den boksen som står der enn fin måte å slå i hjel litt tid på! :) Blir vel sånn :o i øya etterhvert! *lol*

Masse tralalala klemmer fra

Sessa og Lille-Frø 8+0 idag!!! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

zfee.gif Hvordan har jeg kunne glemme å fortelle om at jeg har bestilt mammaklær fra USA da? *klø seg i hodet* Jo, det har jeg gjort. Bestilte 6 plagg, så det skal bli spennende å se og prøve dem når dem dukker opp i postkassen! Da blir det oppvisning med inntil-videre pute på magen! ;) Hehehe!!

Uff idag har det vært så mye rart på SM-sidene at det ikke har vært noe kos å være der. Vanligvis er jo alle så hyggelige og hjelpsomme med hverandre, mens noen dager som idag skulle man tro at det bodde en drage i alle og enhver! Jaja.. Det går jo heldigvis over :) Alle er nok bare full i hver sin ladning med hormoner :P

Klem, Sessa og Lille-Frø 8+0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Sessa!!

Kjekt å lese at du koser deg i svangerskapet...håper det går like bra videre..skal følge med på deg vettu!! :wink:

Men jeg lurer på en ting...ser du får mange artige gifer på sidene, har prøvd jeg også, men hvordan gjør jeg det?..vet jeg skal bruke den Img greiene..men jeg får ikke figurene fram!..dessuten så viser jo f.eks den josandoe siden du bruker mye, flere gifer på en side....hvordan få adressen til bare 1!!! :o ..håper du kan hjelpe meg, vil jo så gjerne spre litt glede jeg også innleggene mine, slik som du gjør!!!

Ellers, så synes jeg du lager kjempekoslige innlegg!!! :D :D

masse klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har ikke gratulert deg tidligere, men bedre sent enn aldri, hm? :oops:

GRATULERER MED SPIREN!

Synd at du har vært så dårlig. Men grunnen til kvalmen er jo god, og det er rart hvor mye man egentlig tåler når man tenker på frøet som vokser i magen. :) Håper du får det fint i resten av svangerskapet! :)

KLEM! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så masse for hyggelige hilsner og gratulasjoner. Like hyggelig å bli gratulert hver gang ;) Hehe!!

Klemmer fra Lille-Frø 8+0 og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Sessa.

Takk for hilsen i dagboken min.

Har tittet i en del dagbøker i det siste, det er visst en hel gjeng av dere som testet positivt i mai? Og så finner jeg jo igjen en del av dere på siden til Februarklubben, da. Sannelig en god idé, synd jeg ikke fikk vært med :( Som det kjennes ut nå blir det ikke marsklubben heller på meg :roll:

Lykke til videre, håper at resten av svangerskapet blir bare kos for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...