Gå til innhold

Sessa's verden!


Sessa

Anbefalte innlegg

JIPPIIIIII!!!!

Min kjære har fått fri uke 31 (jeg er sykmeldt ut den uken) og da skal vi reise til vestlandet. "Hjemover" å besøke slekt og venner. Det skal bli en deilig avslappende uke, når vi først kommer frem etter å kjøre ca 50 mil :P Da er det bare å ta på seg :briller: og slappe av. Skal forsåvidt i et bryllup også, så jeg lurer på hva i huleste vi skal kjøpe?? Det er en slektning av meg. Farmoren min er tanten til bruden. Noen som har noen formening om hva jeg skal kjøpe og for hvor mye?? Eneste jeg vet hun ønsker seg er penger, for dem skal pusse opp badet sitt.. Og endelig skal jeg få bestemor sine pannekaker!! Dem har jeg hatt sånn lyst på siden jeg lå på sykehuset med intravenøst :ler:

Dette ble en morsom dag. Ny bil, får ferie og jeg har vært ute og handlet. Kvalmen er ikke så voldsom akkurat nå heller, så jeg tror jeg må benytte anledningen og shine opp leiligheten litt. Tenkte jeg skulle lage pølser med brød når min kjære kommer hjem fra jobb, og jordbær med fløte og sukker til dessert. Da må han vel bli fornøyd? ;) Må sette i gang jeg da!! *svisj*

Kos og klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mmmmmm...... jordbær med fløte! *namnam* Ble sulten jeg!

Det blir sikkert deilig å komme "hjem" en tur. Slik er jeg alltid også! Men etter en stund vil jeg hjem til meg selv igjen. Borte bra men hjemme best!

Bryllup blir sikkert kjempekos! Ang. gavetips: snakk med andre som skal i samme bryllup og gå sammen og gi penger. De fleste i dag har allerede alt de trenger, og da synes hvertfall jeg det er bedre å gi de det de ønsker seg (har du forresten sjekket om de samler på noe? Servise, glass eller bestikk?).

De blir sikkert glade uansett hva dere velger.

Kos dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sessa!

Tror ikke jeg har skrevet noe i dagboka di før... Har jeg det :roll::lol: Hehe... er litt glemsk jeg..

Ville bare ta en rask titt innom før jeg logger meg av, tulla har våkna nå, så da er vel "fritimen" min over for denne gang... :ler:

Snakkes sikkert på MSN en annen dag, ser du er på nå, men må løøøøøpe :lol:

Lykke til videre, godt å høre at kvalmen har gitt seg litt! :D

-linda-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt oss bil!!! :D :D

*jubler*

En grå Golf stasjonsvogn (96 modell) blir det nye gliset vi skal kjøre rundt i :ler: Så innmari godt å ha fått ordnet oss bil altså! Får testet den skikkelig ut også, siden vi skal kjøre den når vi skal til vestlandet.. Er 3 mnd's garanti på den, så om noe ryker da er vi heldig! :hoho:

Igår var jeg forøvrig skikkelig dårlig. Hadde en sånn vanlig dag først, ble ganske bra i formen, gikk på en restaurant og spydde som en gris da jeg kom hjem. Kan det ha vært noen dårlige friterte scampi jeg spiste tro. Det var kun jeg som spiste det, og kun jeg som ble dårlig.. Så ut som en utbrukt vaskefille da jeg gikk og la meg igår :hoho: Idag er jeg tilbake til normalen igjen.. En vanlig vaskefille! *LOL*

Ellers så skal jeg lage meg fiskepinner med potetmos nå snart. Det skal bli nam nam :P

Kos og klem fra Lille-Frø 11+3 og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vel alt klart til Lille Frø melder sin ankomst, virker det som! :blunke:

Kos dere masse på vestlandet. Håper dere får flott vær! :briller:

Husk referat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ny bil Sessa !!! :D

Hørtes ikke godt ut med den spyinga di. Det var sikkert noe galt med schampiene! Godt å høre at du er tilbake til normalen nå da. Vanelig vaskefille!! :hoho:

Hvordan går det med deg og lille beibis da?

Plaget med kvalmen fortsatt? Fått noen diller ??

Jeg har fått dilla på grønne sure epler tror jeg. Har hvert fall spist minimum 2 av dem hver dag i snart 14 dager. Kan det kalles en dille da ??

Håper du får en flott tur til vestlandet. :D

Klemmer fra Lille Håp(12+5) og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye med det nye "gliset"!! :briller:

Kan tenke meg det er deilig å få seg bil med god plass ja - snart skal den jo fylles med vogner og tepper og bærebag'er og jeg vet ikke hva! :lol:

Synd å høre at du fortsatt stadig er dårlig :x , håper det gir seg litt snart nå! Nå er du jo snart 12 fullgåtte uker også, :o WOW :o som tiden har flydd!!

Jeg har ennå et lite håp om at vi to kan treffes som "magedamer" innen spiren din finner veien ut :roll: - med positiv Persona idag, så skal ihvertfall vi gjøre en solid innsats nå! Så får naturen ordne resten..

Nå har jeg omsider funnet ut dette med varsling om nye innlegg på mail da, kjempekjekt da! :D Det renner inn mail hele tiden, for det er ganske mange her inne jeg føler med daglig - men jeg følger særlig med på din dagbok da vennen! :blunke:

Når skal dere til vestlandet forresten? Håper dere får en superduper tur over, blir sikkert kjempefint for deg å treffe familien igjen! Og nå har du jo en liten sjarmerende mage :P å vise frem også...!

Masse klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12+0 idag!!!! Jippi!!! :lol::lol::lol:

Endelig har jeg passert den magiske 12 ukers grensen.. Det var en skikkelig deilig følelse. Nå er det offisielt at jeg er gravid, og jeg merker faktisk at magen har vokst litt allerede.. :wink:

Har ikke vært på nett på noen dager fordi jeg har hatt besøk i helgen av et vennepar, og da er det litt bedre å være sosial med dem enn å sitte her å "slarve" :ler: I alle fall... Denne uken er jeg hjemme, men neste mandag reiser vi til Vestlandet på en ukers ferie (inkl. et bryllup) Det blir nok bra tror jeg!

Skal skrive litt mer i morgen. Nå er jeg sliten :)

Kos og klem fra Bebis (nytt navn) og lykkelige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sessa!!!

Tenk at du allerede er kommet over 12-ukers grensa da!!!

Gratulere så masse kjære deg :D :D :D

Jeg leste nettopp inne på SM at du nå har gått hele 3 dager uten å kaste opp! Det kan jo tyde på at magen holder på å stabilisere seg etter nesten 3 måneders med spying :lol: Det sies jo at svangerskapskvalmen bruker ofte å gi seg etter 3 måneder...så kanskje...!!

Jeg selv opplevde å kaste opp for 1.gang for noen dager siden, fysj så ekkelt det var. Jeg er sjeleglad for at jeg har sluppet unna de værste plagene, har vært en del kvalm men ikke oppkast vet du :wink:

Tror jeg kasta opp fordi jeg ikke fikk i meg frokost til rett tid, og det er jo ikke så vanskelig å få ordna. Jeg er som regel helt utsulta om morgenen, skjelver og hutrer etter mat. Til å begynne med hadde jeg ikke lyst på noe spesielt, men nå tvinger jeg i meg et eller annet.

God tur med nybilen! Og spis noen raspeballer for meg også da!

(Det sies at du er ikke helt mett før du sitter på den første....*ekkelt*)

Masse klemmer fra Zafir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Sessa!

Gratulerer så masse, kan tenke meg at du koser deg!!!!

Ha en fantastisk ferie med Bebis og mann. Fullt referat ønskes......

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så masse for kjempe hyggelige hilsninger i dagboken min! :D Alltid morro å få litt respons på hva man skriver...

Igår fikk jeg brev fra Ullevål Sykehus om at jeg har fått time til ordinær UL der 2/9 kl. 14.30!! :D Åhhh!!! Gleder meg som en liten unge på julaften jeg, men det blir selvfølgelig veldig skummelt også. Håper at alt er bra med lille Bebis'n min. Ellers så stod det også i brevet at jeg har fått reservert fødeplass på avd B på fødeavdelingen på Ullevål. Det var jo nemlig dit jeg ville, så nå er jeg helt i skyene!! :lol:

Kvalmen er ganske sterk idag, men jeg lurer på om det skyldes at jeg har måttet begynne på jerntabletter? Ferromax tabletter. Jeg lå på 8 på S-Ferrotin og det er ikke direkte masse. Grensen er på 10. Men jeg får prøve å få i meg masse frukt og grønt i tillegg. Prøve å komme meg en tur på butikken og kjøpe noe..

Fra i kveld til søndag skal jeg passe hunden til mamma (Bichon Frise) Den er så en herlig og lat hund hund :ler: Den orker knapt gå ut å tisse. Og hvis det regner, tisser den rett utenfor døra og vil inn igjen med en gang. Må legges til at hunden er kastrert og ikke spesielt interessert i andre hunder og lukter.. Men da kan jeg og hunden kose oss på sofaen, mens vi ser såpeserier på TV :ler::ler:

Kos og klem fra Bebis 12+2 og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Sessa.

Fant ut at det var en stund siden jeg hadde skrevet noe i dagboken din, er litt treg til tider å skrive.

Ser at du har fått time til Ul samme dag som meg, jeg skal og den 2 September, men klokka 11. Jeg skal til UNN, i Tromsø. (tror det heter UNN nå, blir litt forvirret etter at de skiftet navn på alle regionsykehusene.)

Jeg gleder meg også, skal bli spennende å endelig få se den lille som bor i magen min. :D

Ser at du enda er plaget med kvalmen, jeg er og kvalm mest om kveldene av en eller annen grunn!?!

Hunden til moren din hørtes ut som en skikkelig kose hund, det kan jo være godt å ha noen å se såpeseriene på TV med. :D :D

Klem fra

Cobra 12+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sessa!

Takk for gratulasjonen i dagboken min. Ikke vær :oops: fordi du ikke har skrevet før. Skulle bare mangle...det er jo så mange dagbøker her nå at det blir jo umulig å følge med alle.

Gratulerer med ny bil forresten. Deilig med en bil med litt plass i da. Trenger jo det om ikke så lenge. :P

Håper du blir helt kvitt kvalmen din snart. Ser ut til at du har fått mer enn nok av det. Gratulerer med 12 ukers grensa da. Gleder meg til jeg kan skrive det samme.

Lykke til videre i svangerskapet Sessa.

Bilder som ikke er hentet fra Kvinneguidens server slettet. Hege (mod.)

http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic.php?t=9055

Klemmer fra

Lille nurket 4+2 og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, Sessa-vennen!

Så spennende med UL, da!!! Alt er sikkert bra med Bebis'n din. Jeg vil ha FULL RAPPORT når du kommer tilbake! Jeg vil vite alt om slag og spark fra babyen og tårer fra deg og din kjære!!!

Jeg har hørt mye bra om Ullevål, du kommer sikkert til å trives!

Håper kvalmen din har gitt seg litt.... kanskje du burde sjekke på apoteket (eller lese pakningsvedlegget) for å sjekke om kvalmen kan komme av jerntablettene? Kanskje det bare holder å skifte merke? Hva vet vel jeg..... jeg sto ikke akkuratt først i køen når de ga ut vett og viten!

:roll::roll::roll:

Jeg ble 4 hunders soleklare favoritt i går. Var på besøk med ett griseøre til hver av dem. Da ble det jul, 17.mai og bursdag på en gang kan jeg love deg! De er bare skjønne! *savner min egen hund* :cry:

Kos deg masse i tiden fremover!

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dag god dag! :D

Ja, nå er bilen på plass og jeg passer hunden til mamma i helgen.. En liten lat Bichon Frise. Gikk en luftetur istad og da hentet jeg posten. Har fått svar på hvilken blodtype jeg har. Det ble blodtype A, RhD pos. Jeg vet ikke så mye hva det vil si jeg, noen som vet?

Nå skal jeg lage meg litt pytt-i-panne og slappe av på sofaen. Tar en skikkelig TV kveld i dag, for det blir nok ikke mye av det i helgen og neste uke når vi skal til vestlandet ;)

Klem og kos fra Bebis 12+4 og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen reiser jeg til Vestlandet, så da kommer jeg ikke til å være på nett før jeg kommer tilbake igjen. Det vil jeg være om en uke... Gleder meg til å komme bort litt. Kanskje en liten "ferie" gjør at kvalmen gir seg helt? Idag har jeg ikke kastet opp. Det var godt :) Men nå har jeg litt dårlig tid, og må pakke ned litt saker og ting vi skal ha med oss ;)

ha en vidunderlig uke folkens!

kos og klem fra Bebis og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei vennen min!

Håper dere får en strålende fin ferie, og at du legger igjen kvalmen på vestlandet! :D

En riktig god tur til dere alle tre!

Koz fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer til og ha det strålende her på Vestlandet i dag har vi hatt strålende som lhele dagen herligt......du kan godt legge litt kvalme igjen til meg, men da vil jeg ha en liten spire i magen og :P

GOD FERIE NYT DEN SISTE BARNLØSE FERIEN!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:briller:I'M BACK!! :briller:

Ja, da var jeg tilbake i Oslo etter en utrolig varm og solfylt uke på vestlandet. Vi koste oss kjempe masse!! Først av alt fikk jeg jo mine etterlengtede pannekaker.. :lol: Det smakte faktisk så fortreffelig som jeg hadde håpet på. Videre fikk vi hilset på mange av mine venner der, og vært litt på besøk til dem. Noen av mine venninner kom til meg og spurte rett og slett om jeg er gravid, for det syntes!!! *JØSS!* Jeg som trodde det ikke vistes så mye.. Men; DET gjør det, sier min kjære! Hihi.. Morro det!

Idag er jeg 14+0 og har begynt på min 4 måned og 15 uke. Tenk om bare 6 uker er jeg faktisk halvveis i svangerskapet. Det er helt utrolig! Kvalmen har roet seg litt, men jeg kaster opp litt ennå. Sykmeldt 2 uker til, og så VIL jeg i jobb igjen! I alle fall 50% med kun kveldsjobbing. Da er formen nemlig best... På torsdag skal jeg til jordmor for første gang. Kjære skal også være med. Han er så utrolig stolt om dagen, og stryker meg masse på magen ;) Han er så skjønn! På vestlandet fikk jeg med meg en liten gyngestol (som ser ut som en halv hest..) og noen babyhåndklær og dynetrekk. Har en del greier igjen etter megselv og bror, så det som kan brukes er jo morro å ta med seg!

Ellers så har jeg nå fått endelige svar på prøvene mine fra første kontroll:

:D HB: 12,9

:) BT: 113/77

:) S-Ferrotin: 106

:) Blodtype: Rhesus pos A

:D HIV: Negativ

:D Toxoplasmose: Positiv

:D Rubella: Positiv

På lørdag var vi i bryllup og det var en nyyydelig brud som giftet seg, i en kjempe flott kjole. Bryllupet var veldig festlig, men ble kjempe sliten utpå kvelden så vi reiste hjem i 24 tiden. Var nok like greit det tror jeg, siden vi skulle kjøre 500 km igår! :o Ruren hjem gikk veldig fint, og det var ikke for mye trafikk...

Magen vokser og strekker seg masse om dagen, men jeg har ikke kjent liv ennå. Håper jordmor prøver å finne hjertelyd når vi skal dit på torsdag. Gleder meg!

Kos og klem fra Bebis 14+0 og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...