Sessa Skrevet 23. januar 2003 Forfatter #281 Del Skrevet 23. januar 2003 Tusen takk for hilsner jenter!!! Som alltid like koselig :D Det har ikke skjedd så masse her de siste dagene. Men jeg kan jo ta en rask oppsummering: Tirsdag 21/1: Sov mesteparten av dagen :o Utrolig dårlig form... Onsdag 22/1: Sov en del da også, men på kvelden fikk jeg masse regelmessige kynnere/maserier. Hadde dette gående i mange timer, men plutselig så det "PANG" og så sa det "STOPP"... Litt kjedelig det, men så var det vel kanskje ikke min dag igår heller da. Tror faktisk det var sambo's dag. Han fikk nemlig tilbud om ny jobb!!!!!! :D :D Er så stolt av han. Av 50 søkere ble han plukket ut, pluss en til!! Det beste av alt er jo egentlig at han bare slengte inn en søknad for morro skyld Synes det er litt stilig jeg! Idag har jeg forsåvidt ikke noe særlig med planer. Dette hodet mitt vil ikke slippe taket på den hodepinen merkelig nok. :-? Begynner å bli en smule sliten av den! Men jeg skal i alle fall til fysio kl 12.30. Det skal bli godt, for i går var bekkenet mitt helt "på trynet", for å si det mildt. Sambo prøvde å massere det en del igår kveld. Det hjalp litt! Flinke gutten min... Ellers så skal vi hente en brukt vippestol som vi får kjøpe til halv pris. Kun brukt 6 mnd, så det blir bra! Skal hente den når Sessamannen er ferdig på jobb. Idag jobber han tidlig, så da har vi tid på "eftan" å hente den. Kanskje jeg skal prøve å få vasket kjøkkengulvet også. Sessamannen knuste nemlig et glass med ublandet saft der i dag tidlig Kan tro det er seigt der nå!! Velvel.. Skriver mer senere eller en annen dag når jeg har noe å fortelle. Her blir det for det meste bare venting Klem fra Sessa T-11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taurus Skrevet 23. januar 2003 #282 Del Skrevet 23. januar 2003 LYKKE LYKKE TIL I DE NÆRMESTE DAGENE SESSA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det er jo virkelig ting på gang her. GUUUUD så spennende. (den biotherm kremen din må jeg jammen prøve). Klemmer fra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sessa Skrevet 23. januar 2003 Forfatter #283 Del Skrevet 23. januar 2003 Jammen, så klarte jeg å "stavre" meg avgårde til fysio idag. Slettes ikke verst! Skal si det har blitt tungt å gå til og fra t-banen nå. Litt flaut når eldre folk med gåstol plutselig raser forbi meg i stor fart :o Ellers så har sambo og jeg vært en ute og hentet vippestolen som vi har kjøpt. For halv pris (av opprinnelig pris) fikk vi kjøpe en kjempefin brukt vippestol, som kun har vært brukt 6 mnd. Den var superduper elefantastisk flott! Må si at vi ble overrasket over hvor elegant og fin den var. Vi fikk til og med med oss en jakke til bebis på kjøpet. En flott mørkblå vinterjakke med hette og tilhørende votter :D Da må vel Even bli fornøyd?? Nå skal jeg slappe av litt. Det tok skikkelig på med den turen til byen idag. Kjenner det så altfor godt i ryggen. En tidligere "nettkompis" og dama hans ble foreldre til en liten gutt idag. Dem hadde termin 9 februar, men bebisen ville ut idag Kanskje ikke så lenge til Even kommer heller? Det hadde vært så utrooolig koselig synes vi. Sessa T-11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sessa Skrevet 23. januar 2003 Forfatter #284 Del Skrevet 23. januar 2003 Åhhhh!!! Nå drar jeg snart ut telefonkontakten. Blir jo nedringt her Ikke det at det er hyggelig at folk bryr seg, for det synes jeg virkelig.. Men så mange på en gang!! Blir jo rent sliten jo Nei, nå ignorer jeg telefonen og stryker en duk i stedet :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sessa Skrevet 24. januar 2003 Forfatter #285 Del Skrevet 24. januar 2003 Er det en god dag idag?? :blunke: Jeg er nemlig ikke helt sikker selv... Har sovet dårlig i natt pga sterke smerter i ryggen, mensverk og litt kynnere. Men jeg kan jo egentlig ikke klage heller Det nærmer seg en fødsel. Det SKAL være vondter og slikt da! Jeg tenkte jeg skulle lage en lang lang liste over alle negative tingene jeg har opplevd i løpet av svangerskapet, sånn at jeg får dem ut av kroppen og ut av tilværelsen sånn at jeg på en måte kan starte med "blanke ark" til den nye verdensborgeren kommer. Jeg begynner her (alle negative symptomer gjennom hele svangerskapet) : * Hyperemesis Gravidarum (innlagt på sykehus som følge av dette!) * Hodepine * Livmorbåndene strekker seg. Gjør vondt! * "Mensverk" * Stikking i eggstokkområdet * En del luft i magen som har trykket på vonde steder * Kløe på legger, mage, hodebunn og pupper * Halsbrann * Svimmelhet * Løs mage/treg mage * Økt utflod * Humørsvingninger * Trøtthet * Dårlig matlyst * Markerte blodårer rundt magen og pupper * Kynnere fra uke 13 ---> * Drømmer mye * Sover dårlig * Bekkenløsning og vond rygg * Vanskelig å puste * Tett nese * Tydeligere føflekker, der noen av dem vokser * VANN i kroppen.... :evil: Tror ikke jeg kommer på mer av de negative symptomene jeg har hatt da. Men for å si det sånn... Jeg ville ikke vært disse symptomene foruten, for jeg VET at jeg kommer til å få verdens beste belønning for strevet! Her er en del av de positive tingene som veier opp ALLE de negative: * Kroppen min bærer frem et nytt menneske. Et menneske som består av halvparten megselv og halvparten av mannen jeg elsker! * Forholdet til Sessamannen og jeg har fått en helt ny dimensjon. Vi "lager" noe sammen. Noe vi skal ha sammen for resten av livet * Jeg gleder meg til å bli mamma! * Det er herlig å se øynene til Sessamannen stråle av lykke når vi snakker om den lille som snart skal komme. Det er like herlig å høre og se han snakke med magen * Jeg VET at Sessamannen kommer til å bli verdens beste pappa for vårt barn, og barnet vårt kommer til å få en trygg oppvekst sammen med oss. Selv om vi ikke er verdens rikeste, kommer barnet vårt til å få masse kjærlighet :D * Å tenke på alt vi kan gjøre sammen, vi tre, vår familie, det er virkelig en ting jeg gleder meg til. Sessamannen og jeg har veldig like interesser, og det skal bli kjempe morro å få med seg den lille krabaten vår på dette! * Alt dreier seg for det meste om barnet som skal komme, men samtidig skal vi også være kjærester. Det er en oppgave vi begge ser på som en kjempe fin utfordring. Jeg håper og tror at vi fortsatt komer til å være verdens beste venner og kjærester. Det føles i alle fall som det skal gå veldig bra, for Sessamannen og jeg har pratet UTROLIG mye om alle mulige ting og tang gjennom hele svangerskapet. Til og med før vi ble gravide! Jeg kunne egentlig ramset opp i det vide og det brede her, men jeg tror jeg lar det stå slik sålenge Egentlig kunne jeg bare si at jeg gleder meg til å få barnet i armene mine, og det vil veie opp alt det negative i svangerskapet. Jeg tror nok mye av det er glemt allerede da Det er ikke lenge igjen til lille Even kommer til verden. Kun 10 dager til termin idag! :o :D *glede seg noe enormt* Sessa T-10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 24. januar 2003 #286 Del Skrevet 24. januar 2003 Er det virkelig så mange plager vi har opplevd de siste 9 mnd?? Var ikke så dumt å skrive de ned og få de ut av systemet!! Nå skal vi bare konsentrere oss om det store miraklet som ganske snart skal skje!!! Vi skal bli MAMMAER!!! Vet ikke helt om det har gått helt opp for meg enda..gjør vel det når jeg ligger der med nurket på magen. Du får ha ei fin fin helg Sessa!! Klem Vera, T-15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sessa Skrevet 24. januar 2003 Forfatter #287 Del Skrevet 24. januar 2003 Takk for hilsen Vera! Ja, det ble litt av en liste av plager det Jammen godt jeg snart er ferdig med dem. Nå skal jeg bare se fremover mot fødselen! Om en halvtime kommer sambo hjem fra jobb. Egentlig skulle få få besøk i kveld av et vennepar og spiller RISK igjen, men jeg er ikke i form jeg Ryggen verker som et vondt år, og jeg har kvalmebyer som kommer og går. Håper inderlig at det er et tegn på at noe skjer snart. Det er IKKE meg i mot nå! Ha en fin fin kveld! Sessa T-10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angel Skrevet 24. januar 2003 #288 Del Skrevet 24. januar 2003 ...tro meg Sessa, vi venter vi også!!!!! *utålmodig* "Kjære lille Even. Nå synes jeg at du har holdt oss alle lenge nok på pinebenken. Er du ute etter oppmerksomhet eller??? for tro meg lille venn, det har du allerede!! Du kan da ikke bo i mammas mage for alltid heller skjønner du! Hva skal mamma gjøre da da? Hun blir trøtt og lei hun da skjønner du, veeeldig trøtt . tror du hun liker å ha deg som hybelboer for alltid? Tror du hun liker å se ut som hun skal eksplodere snart? Tror du ikke pappa vil ha mamma som hun så ut før? Det tror nemlig jeg! Hør nå på Angel, og se å kom deg ut av hulen din, du kan da ikke gjemme deg resten av livet vettu :fy: Livet har så mye å by på, og ikke minst det å bli elsket av 2 gode, snille foreldre. For det vet jeg at du kommer til å bli....elsket! ....Så lille Even, ta imot et godt råd, og tenk på det å løsrive seg fra mammas trygge, varme hule...hun vil ta vare på deg når du kommer ut også vettu! bla bla bla bla, dikke dikke dikk..........................HVA! er du enda ikke kommet ut??? Nei da gir jeg opp!!" Lykke til Sessa!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde Skrevet 25. januar 2003 #289 Del Skrevet 25. januar 2003 Det var koselig å lese i dagboken din - og jeg kan ikke la være å svare deg på innlegget hvor du listet opp alle plagene du har hatt i løpet av svangerskapet. Selvom mine gutter nå er blitt store - de blir 17 og 11 iår - så kjente jeg meg veldig igjen i det du skrev. Svangerskapskløen, pusteproblemene og halsbrannen stod plutselig helt klart for meg igjen. Bare husk at i det øyeblikket fødselen er over så er plagene borte. Jeg husker at det var som en deilig drøm at jeg plutselig ikke klødde lenger - og det samme sa en jente jeg lå sammen med på sykehuset. Hun hadde klødd som en gal i 9 måneder og som meg var hun helt oppklort på armer, ben og bryst. Fokuser på det du og mannen din har planer om å gjøre når barnet er født - ikke minst det du skrev om å ta barnet med på masse turer og ferier. Det er SÅ viktig at dere gjør ting sammen som en familie - da deler dere opplevelser som sveiser dere enda mer sammen. Og det er disse gode opplevelsene man husker i ettertid. Når jeg har hatt problemer i forholdet vårt så er det nettopp alle disse gode opplevelsene vi har delt som har fått meg til å kjempe ekstra - og det er dette vi kan sitte i timevis og "mimre" om - både han og jeg - og han og jeg og barna våre. Vær tålmodig disse siste ukene du har igjen av svangerskapet - husk at det du opplever som plager nå kommer til å bli noe du vil spøke om og le av i ettertid - det skal jeg garantere. På meg høres det ut som om du vil bli en flott mor og mannen din vil bli en super far - lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sessa Skrevet 29. januar 2003 Forfatter #290 Del Skrevet 29. januar 2003 Uke: 39+2 / T-5 Vekt: Opp 1,5 kg på ca 2 uker BT: 110/70 :D Urin: Neg Ødem: 2 Leie: HB (JM mener han ikke kommer til å feste seg før fødsel starter...) Fl./min: 146 SF-mål: 36 cm Ellers så snakket vi ikke om noe så veldig spesielt. JM sjekker ikke modenhet eller den slags. Hun er av den oppfatning at ting skjer når dem skjer. Jeg har fått ny kontroll neste torsdag, og skulle jeg dukke opp på den bestiller hun overtidskontroll for meg på sykehuset. DIT har ikke jeg tenkt meg Håper i alle fall at dette var min siste kontroll, og at fødselen er unnagjort i løpet av neste uke :D Klem, Sessa T-5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 29. januar 2003 #291 Del Skrevet 29. januar 2003 Jeg krysser alt jeg kan for dere nå, Sessa!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pearl Skrevet 29. januar 2003 #292 Del Skrevet 29. januar 2003 Jeg ønsker deg lykke til med fødselen. HUSK når det står på som værst at det er et lite vidunder du får i armene til slutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pearl Skrevet 29. januar 2003 #293 Del Skrevet 29. januar 2003 Jeg ønsker deg lykke til med fødselen. HUSK når det står på som værst at det er et lite vidunder du får i armene til slutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magnhild Skrevet 29. januar 2003 #294 Del Skrevet 29. januar 2003 LYKKE TIL SESSA!!! Dette er jo megaspennende!!! :D Håper det skjer noe ganske raskt da!! mange klemmer fra magnhild Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sessa Skrevet 30. januar 2003 Forfatter #295 Del Skrevet 30. januar 2003 Tuuuusen takk for hilsner jenter!!! Har ikke skjedd så mye de siste dagene. Jeg har vært så fryktelig slapp og trøtt. Idag har jeg imidlertid følt meg litt "lettere", og har faktisk prestert å sette på en maskin med klær, sette på plass alt i oppvaskmaskinen og sette inn nytt, skal straks henge opp de rene klærne (sentrifugerer nå)... Ellers så lurte jeg litt på å bake rundstykker eller noe.. Men det kan godt hende det bare blir med tanken... Jeg er nødt å spise en brødskive og sette alle pairer som flyter rundt her i perm *ser strengt på seg selv* Kanskje jeg skriver mer senere! (Prøver ikke å ta bort oppmerksomheten fra magen nå, gjør jeg vel?? ) Sessa T-4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sessa Skrevet 30. januar 2003 Forfatter #296 Del Skrevet 30. januar 2003 Ble visst 2 innlegg etter hverandre gitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 31. januar 2003 #297 Del Skrevet 31. januar 2003 Denne dagboken må jeg inn i hver dag nå. Du er en av de jeg har fulgt mest med på, Sessa, og nå er det jo veldig spennende, da! :o Lykke til fra Klips og småtten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Perser* Skrevet 31. januar 2003 #298 Del Skrevet 31. januar 2003 Dette her er skikkelig dårlig! Hver gang jeg får mail at Det er svar på Sessa sin dagbok, så skynder jeg meg for å se, så er det alltid noen andre som har skrevet noe enn Sessa! Så tror jeg hver gang at det er Sessa som forteller at hun ska føde! Synes vi kunne fått mail også om hvem som svarer jeg asså, så slipper vi å få masse falske sommerfugler i magen Fra spøk til alvor, dette her er spennede for oss andre som leser dagboken din! Regner med at du er lei og bare går og venter og ikke ser noe spennenig i det, før det begynner virkelig å skje noe! Gleder meg masse på dine vegne! Og jeg ska være med å sende deg presse energi God morgen klem fra *Perser* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sessa Skrevet 31. januar 2003 Forfatter #299 Del Skrevet 31. januar 2003 Hei og hoppsann!! Takker og bukker for hilsner Klips og Perser! Kjempe morro at dere følger med i dagboken min Idag våknet jeg opp, gikk på do og hadde til en forandring løs mage :blunke: Etterpå merket jeg at det murret slik det gjør når man venter mensen, pluss at jeg hadde noen kynnere samtidig. Men dette er desverre ikke første gang jeg har, så det er nok bare enda en falsk alarm. Jeg kan uansett trøste meg med at terminen nærmer seg med stormskritt og innen 3 uker har jeg gullet mitt i armene. Det er helt uvirkelig å tenke på! :D Idag er det fredag 31, det er -10 grader ute og jeg venter med iver på de første riene. Jeg gleder meg faktisk til disse merkelige vondtene som skal få mitt barn til verden Sessamannen har virkelig begynt å glede seg for fullt nå også. Snakker til magen og forteller bebisen hvor godt han skal få det når han kommer ut. Jeg tror nok at Sessamannen også er ganske klar for å få sin kjære tilbake i normal fasong igjen Nå har jeg nettopp kommet ut av dusjen også faktisk. Det er så godt å bli stående der og bare la det varme vannet renne. Vi har heldigvis ikke varmtvannstank i leiligheten, så her er det omtrent ubegrenset med varmtvann. Helt greit i disse strømtider Apropos strøm, så har vi endelig dillet oss til å bytte strømleverandør. Det er jammen meg på tide. Vi har jo hatt den dyreste av dem alle :o Nå får jeg kanskje få på meg litt klær og sminke meg litt. Ganske greit å føle at man ser ut som folk også, selv med denne svære kula på magen og alt vannet i kroppen 8) Skal oppdatere dere så fort det skjer noe, ellers regner jeg med at noen av sladrejentene mine gjør det Sessa T-3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zafir Skrevet 1. februar 2003 #300 Del Skrevet 1. februar 2003 Endelig er februar her! Og en dag nærmere fødsel...dagene kommer og går, og vips så er dagen kommet! Det blir spennende å se om 030203 blir Den Store Dagen for deg XXXXXer fingre for deg Regner med at det blir fødepizza på menyen på lørdagskvelden Masse klemmer fra Zafir og Lillebror T-18/37+6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå