Gå til innhold

Så var det de klikkene igjen da.


AnonymBruker

For mye klikker på kg?  

129 stemmer

  1. 1. Syns du det er for mye klikker på kg?

    • Ja
      86
    • Nei
      43


Anbefalte innlegg

Gjest HunterLady

Når du kaller meg en kverulant fordi jeg deltar i en diskusjon og uttrykker mine meninger, så er det jo tydelig at du gjør det fordi du er uenig og ikke har noe bedre å komme med.

Noe bedre å komme med??! Jeg skjønner egentlig ikke hvor du vil hen. Jeg og flere andre her inne uttrykker at fjasefenomenet her inne er ekstremt irriterende, ikke bare på snikk-snakk, men i mange andre tråder (som for øvrig ofte blir flyttet til snikk-snakk pga disse brukerne, selv om tråden kanskje egentlig ikke skulle på snikk-snakk ifølge de som startet tråden).

Jeg synes du kommer med dårlige sammenligninger og rett og slett at du ikke ser ut til å ønske å forstå hva vi mener, selv om jeg egentlig tror du gjør det. Derfor kverulant.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Purple Haze

Og siden du sier det på denne måten, så regner jeg med at det ligger mellom linjene at det er i motsetning til de som identifiseres som klikkere? Eller? Jeg har i grunn ikke inntrykk av at noen av de som i denne tråden identifiseres som klikkere "må ha en klikk til å backe seg opp i tråder". Det er sikkert mye som kan sies om meg, og jeg er jo også en av disse navngitte klikkerne her, men redd for å stå alene har jeg i grunn ikke vært.

Men dette oppsummerer egentlig det jeg synes er latterlig med disse klikketrådene. Den seriøse kritikken plager meg ikke, jeg har til og med tatt til meg noe av det. Men sammen med den seriøse kritikken, så kommer også en del latterliggjøring og en god dose Holier Than Thou-holdning. Buhu, klikkerne er så fæle, de henger på snikk-snakk, snakker bare med hverandre og må ha en klikk til å backe seg opp. Det blir for dumt. Om målet er å få folk, meg inkludert, til å skjerpe seg, så kan det være en ide å holde kritikken seriøs og det andre fjaset på et minimum. Jeg synes også det er interessant at de som ikke identifiseres som klikkere, men som allikevel har et litt annet inntrykk eller kommer med spørsmål, får passet påskrevet. Til tross for at spørsmålene kommer i en seriøs tone.

Og helt til slutt, Okapi, Gjest og Silfen, jeg synes dere har gode innspill som gjør debatten litt mer nyansert enn disse trådene pleier å være. :)

Hvorfor i alle dager siterte du meg der? Jeg har ikke nevnt nick, men kom med en generell observasjon. Som jeg har sagt tidligere, bryr jeg meg null og niks om disse såkalte klikkene. Så lenge de holder seg på snikk snakk kan de fjase så mye de bare orker for min del.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så det svaret, men det sa meg ikke så mye. Vil du utdype?

Du ser vel også at på samme måte som du definerer reaksjonene i denne tråden som sutring, så kan andre definere din reaksjon som kverulering. Ingenting av dette er vel særlig konstruktivt, og bidrar bare til mer skyttergravskriging. Men det er jo selvsagt effektivt hvis det er noen som ønsker å tåkelegge debatten.

Hvis ikke du ser forskjellen på å si at det er generell sutring på fora og at en bruker kaller en annen for en kverulant, så kan jeg dessverre ikke bidra med mer, det vil mest sannsynlig være bortkastet tid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Hvorfor i alle dager siterte du meg der? Jeg har ikke nevnt nick, men kom med en generell observasjon. Som jeg har sagt tidligere, bryr jeg meg null og niks om disse såkalte klikkene. Så lenge de holder seg på snikk snakk kan de fjase så mye de bare orker for min del.

Jeg siterte deg deg fordi du var den som skrev at står man sterkt alene, så trenger man ikke en klikk til å backe seg opp. Da indikerer du i samme slengen at det er de som trenger en klikk til å backe seg opp. Og det har jeg i grunn ikke inntrykk av at noen her gjør.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke du ser forskjellen på å si at det er generell sutring på fora og at en bruker kaller en annen for en kverulant, så kan jeg dessverre ikke bidra med mer, det vil mest sannsynlig være bortkastet tid.

Du har altså ikke noe godt svar. Som jo som alltid er svar nok i seg selv.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har egentlig litt inntrykk av at avsporinger i tråder ofte går ut på at en bruker og en anonym bruker diskuterer seg imellom frem og tilbake i noe de er uenige i fordi de konstant svarer tilbake. Det er vel og den erfaringen jeg har fra de gangene jeg føler meg skyldig i avsporing. Det er så klart dumt, men jeg tror det grunner mye i at man blir litt overengasjert og muligens litt provosert. Da skjer det ofte at andre folk "rømmer tråden".

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jeg har blitt nevnt som medlem i en eller flere klikker.

Noen av brukerne er lettere å få en match med enn andre, så da blir det litt intern fleiping til tider, men jeg for min del prøver å begrense meg - selv om det tydeligvis ikke ser sånn ut.

Fleiping er vel og bra det, men "noen brukere" skal ikke okkupere tråder.

Jeg vil herved informere om at undertegnede tar avstand fra klikker og gjenger her på KG, men jeg kommer til å fortsette med kommentarer om Bandit`s bart og Flair`s vinger.

Dog skal det ikke gå for hardt utover de seriøse trådenes karakter.

"Ååååh, der kom det enda en!"

Ja sikkert, men det kom fra hjertet :)

God natt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klikket ja, men det er vel heller et par enkeltbrukere som til stadighet skal avspore og irritere. Internespøker og sexsnakk. Noen er også blitt "kule på Kåge" og det er tydelig at andre synes det er "kult" å være "venn" med dem. Det er trist, det hele.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Jeg har egentlig litt inntrykk av at avsporinger i tråder ofte går ut på at en bruker og en anonym bruker diskuterer seg imellom frem og tilbake i noe de er uenige i fordi de konstant svarer tilbake. Det er vel og den erfaringen jeg har fra de gangene jeg føler meg skyldig i avsporing. Det er så klart dumt, men jeg tror det grunner mye i at man blir litt overengasjert og muligens litt provosert. Da skjer det ofte at andre folk "rømmer tråden".

Godt poeng. I denne typen tråder er det ofte en type avsporing som får oppmerksomhet, nemlig klikking, med tull, flørt og fjas. Men det finnes flere typer avsporinger. Den du nevner er et eksempel. Et annet er at en del tråder har en tendens til å bli dominert av en gjeng som som fortsetter en debatt de har hatt utallige ganger før, over utallige sider. Denne debatten er gjerne i beste fall på siden av det som er problemstillingen i HI, det er de samme som går igjen og innlegg som svarer på HI drukner. Det er, i mine øyne, også irriterende avsporinger. Men det får ikke like mye oppmerksomhet i tråder som dette. Jeg skulle ønske temaet avsporinger var litt mer generelt, og at trådene ikke var så innsnevret at de bare favner en form for avsporinger og noen få brukere. Det er ganske mange tusen brukere her inne. Hva vi skriver, hva vi irriterer oss over og hva vi oppfatter som avsporinger varierer. Et litt større perspektiv hadde ikke skadet om man ønsker å sette fokus på avsporinger av tråder.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig litt inntrykk av at avsporinger i tråder ofte går ut på at en bruker og en anonym bruker diskuterer seg imellom frem og tilbake i noe de er uenige i fordi de konstant svarer tilbake.

Stor forskjell på en diskusjon og avsporinger om hvor glad man er i hverandre.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor forskjell på en diskusjon og avsporinger om hvor glad man er i hverandre.

Men hvorfor er avsporinger om noe hyggelig (positivt) værre enn avsporinger som dreier seg om uenigheter (negativt)? :klo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg klikket ja, men det er vel heller et par enkeltbrukere som til stadighet skal avspore og irritere. Internespøker og sexsnakk. Noen er også blitt "kule på Kåge" og det er tydelig at andre synes det er "kult" å være "venn" med dem. Det er trist, det hele.

sånn har jeg merka....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har egentlig ikke vært noe særlig obs på hvem det er som avsporer tråder, men at for mye avsporing kan miste debattens tyngde er selvsagt relevant. Forøvrig irriterer jeg meg langt mer over personagrepene folk stadig blir utsatt for enn det jeg gjør av avsporing, dersom jeg skal poengtere min liste av prioriteringer over ting vi alle kan forbedre. Avsporinger vil man se nokså ofte og en verken kan eller bør prøve å stoppe de helt, men det er nok de typene som heller tilfredstiller den enkeltes underholdningsbehov enn å svare TS på debatten som folk merker seg mest til.

Kan nok ikke si meg bastant om denne saken, da jeg knapt merker forskjell på hvem som er AnonymBruker og hvem som er Moderator når jeg poster et innlegg. Grupperinger av folk er forøvrig en normal adferd, og ingen burde gå ut med ønske om å gjøre hærverk på det kjennskap andre har stiftet her. At man derimot ønsker å begrense omfanget av hvor grupperingen er tydelig for resten av forumets skyld, synes jeg er en god gest, og noe denne tråden nevner slik jeg har forstått. Men da bør man nok ta dette med hver enkelbruker en synes det gjelder på 'privatemail', og heller la vær å offentlig gruppere eller skjemme ut folk slik som enkelte tråder kan legge opp til.

En liten spøk i ny og ne har aldri skadet noen, men forstår jeg denne tråden rett, er det snakk om sidelange avsporinger folk undres over. I så fall vil jeg tru at det er fult mulig at man kan finne en fin balanse, for tross alt er det de færreste jeg har sett her som stadig ønsker å spre vem og ubehag, og folk endrer adferd om de finner fornuftig kritikk rettet mot den. Kanksje jeg har vært heldig med de jeg har lest innlegg av eller kanskje jeg er for dårlig til å oppservere grupperinger med uedle hensikter, men jeg velger å tro forumet jevnt over er fylt med brukere som kun ønsker en god debatt og godt humør. I såfall vil jeg tro samtaler med den enkelte som avsporer er mer effektivt enn hele tråder 'for' eller 'imot'.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har egentlig ikke vært noe særlig obs på hvem det er som avsporer tråder, men at for mye avsporing kan miste debattens tyngde er selvsagt relevant. Forøvrig irriterer jeg meg langt mer over personagrepene folk stadig blir utsatt for enn det jeg gjør av avsporing, dersom jeg skal poengtere min liste av prioriteringer over ting vi alle kan forbedre. Avsporinger vil man se nokså ofte og en verken kan eller bør prøve å stoppe de helt, men det er nok de typene som heller tilfredstiller den enkeltes underholdningsbehov enn å svare TS på debatten som folk merker seg mest til.

HELT enig. drittslenging mot brukere er myyye værre og oftere, og ikke alle typer avsporing er like hatet av folk.

også vil jeg føye deg inn i rekken av de 'u-klikkbare' :fnise: brukerene som er høflig og saklig i debatt :jepp: nesten så høflig at jeg har irritert meg på det noen ganger. var en tråd noen var skikkelig slemme mot deg, og du svarte uten å kaste dritt tilbake. jeg holdt på å klikke på den AB'en, selvom det var du som fikk dritten. :jepp:

også synes jeg Nozmonster har forbedret seg mye, skryt fra meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Nuppdupp

de verste er ikke klikkene, men de idiotene som følger etter en person og avsporer i alle trådene personen skriver i. altså stalkerene mine!!!!!! forbanna idioter! brenn!

Endret av Nuppdupp
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katten.

Jesus Maria og fanden hans oldemor for en usaklig samling av gjennomført syting.

Jeg dasker kuken min i ansiktet på dere alle sammen. Er dere heldig holder jeg på så lenge at dere får muligheten til å kjenne spruten i øynene deres.

En liten avsporing her og der, har aldri skadet noen. Kontinuerlige personangrep bak ABs slør av feighet, gjerne mot personer i vanskelige posisjoner, har derimot skadet opptil flere her inne på forumet.

Vi ser det i denne tråden òg. Latterlige angrep på hverandre, helt ut av det blå, som aldri vil kunne bli slått ned på. ABer som diskuterer om hverandre, slik at man aldri vet hvem man diskuterer med.

Sliter du med at folk sporer av? Gro en ekstra testikkel, eventuelt eggstokk, og si i fra. Ta denne heksejakten og gi den til svenskene. Og vil du faktisk komme med konstruktiv kritikk: ikke gjem deg bak AB.

*sprut*

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterte meg litt over klikkene før, men nå synes jeg det har blitt bedre. Synes det kom frem en del konstruktiv kritikk (innimellom alt surr) i forrige runde med klikke-debatt, og det virker som noen av de "verste" tok til seg kritikken. Honnør til dem! Jeg har i hvert fall fått et mye bedre inntrykk av dem etter det. (Gidder ikke nevne/henge ut noen, men de vet sikkert selv hvem det gjelder).

Det jeg irriterer meg over nå, er de oppmerksomhetssyke. De er det mange av her. Og de vil gjerne være med i en klikk, så det er kanskje kjipt for dem hvis klikkene opphører?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg irriterer meg over nå, er de oppmerksomhetssyke. De er det mange av her. Og de vil gjerne være med i en klikk, så det er kanskje kjipt for dem hvis klikkene opphører?

Utdyp hva du mener med oppmerksomhetssyke. Alle er vel på forumet for å få oppmerksomhet for meningene sine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...