Gå til innhold

Så var det de klikkene igjen da.


AnonymBruker

For mye klikker på kg?  

129 stemmer

  1. 1. Syns du det er for mye klikker på kg?

    • Ja
      86
    • Nei
      43


Anbefalte innlegg

Personlig er jeg mer lei tråder om klikkere, enn klikkerne selv.

Slike tråder fører aldri noe godt med seg, uansett.

Da hadde jeg ikke åpnet en tråd som har ordet klikk i overskriften.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Søgni

Personlig er jeg mer lei tråder om klikkere, enn klikkerne selv.

Slike tråder fører aldri noe godt med seg, uansett.

Jeg tror disse trådene er ment mer som en slags indirekte oppfordring. At det kommer flere tråder, er kanskje et tegn på at avsporinger er noe flere er lei av. Ikke vet jeg, det er ikke min tråd.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker heller ikke om mobbing, en klikk er som en gjeng i mine øyne, det har ingenting med mobbing å gjøre. Ofte kan man se flere ulike grupperinger på fora, fra de kosemosete, til de fjasete, til de kverulerende og til de seriøse. Mange er litt av alt, men noen holder seg kun i sine grupper, de snakker gjerne med hverandre privat (pm) og de er ofte å finne i hverandres tråder.

Det er klikker, slik jeg ser det. Derfor blir det, for meg, helt idiotisk å slenge fra seg hysteriske påstander om fæle klikker som gjør ting en selv ikke vil gjøre.

Forøvrig er jeg av den oppfatning at en god tråd er en avsporet tråd. Det er aldri så mye moro i konstruerte morotråder som i en tråd som tar helt av. Det kan sammenlignes med å gå på byn. Planlagte byturer er ikke alltid så kule. Men de festene som skjer helt på sparket mens man egentlig holdt på med noe helt annet, de er alltid og uten tvil de mest morsomme. Jeg kan virkelig ikke begripe den sutringen som foregår overalt. Et forum og også tråder er summen av dets brukere. Om to-tre brukere fjaser så klarer fint andre å spore på igjen tråden om de vil. Jeg har sett flere ganger her at folk blir bedt om å pelle seg et annet sted og det har alltid (når jeg har sett det, sier ikke at det alltid skjer) blitt respektert.

Men jeg antar at sutrere blir man aldri kvitt, like lite som sutrerne blir kvitt "klikkene" sine.

Endret av Bond
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Jeg tror disse trådene er ment mer som en slags indirekte oppfordring. At det kommer flere tråder, er kanskje et tegn på at avsporinger er noe flere er lei av. Ikke vet jeg, det er ikke min tråd.

Ja, og jeg kan bli lei av det jeg også. Men dette er ikke veien å gå. Det har vært flere slike tråder, som du sier, og det eneste som skjer er at de som føler seg litt truffet går i forsvar. Og det kan jeg skjønne, det er ikke morsomt å bli navngitt i sånne tråder.

Løsningen er vel heller å rapportere alle tråder hvor avsporingene oppstår, så kanskje moddene tar det mer på alvor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Søgni

Jeg snakker heller ikke om mobbing, en klikk er som en gjeng i mine øyne, det har ingenting med mobbing å gjøre. Ofte kan man se flere ulike grupperinger på fora, fra de kosemosete, til de fjasete, til de kverulerende og til de seriøse. Mange er litt av alt, men noen holder seg kun i sine grupper, de snakker gjerne med hverandre privat (pm) og de er ofte å finne i hverandres tråder.

Det er klikker, slik jeg ser det. Derfor blir det, for meg, helt idiotisk å slenge fra seg hysteriske påstander om fæle klikker som gjør ting en selv ikke vil gjøre.

Forøvrig er jeg av den oppfatning at en god tråd er en avsporet tråd. Det er aldri så mye moro i konstruerte morotråder som i en tråd som tar helt av. Det kan sammenlignes med å gå på byn. Planlagte byturer er ikke alltid så kule. Men de festene som skjer helt på sparket mens man egentlig holdt på med noe helt annet, de er alltid og uten tvil de mest morsomme. Jeg kan virkelig ikke begripe den sutringen som foregår overalt. Et forum og også tråder er summen av dets brukere. Om to-tre brukere fjaser så klarer fint andre å spore på igjen tråden om de vil. Jeg har sett flere ganger her at folk blir bedt om å pelle seg et annet sted og det har alltid (når jeg har sett det, sier ikke at det alltid skjer) blitt respektert.

Men jeg antar at sutrere blir man aldri kvitt, like lite som sutrerne blir kvitt "klikkene" sine.

Vi er ganske mange som mener at en avsporet tråd ikke er en god tråd. Det er vel denne uenigheten som er kjernen i disse stadig tilbakevendende diskusjonene. Det er godt mulig det er sutring for din del, jeg synes ikke det er sutring i det hele tatt.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JosefK78

Vel jeg prøvde å diskutere litt på VGD en liten stund og der bare klikket det for folk, så lenge jeg slipper å se en tråd bli forurenset av drama mellom to debatanter så er jeg glad

At debatanter som "kjenner" hverandre tuller og fjaser litt på en tråd må vi nok leve med selv om det kan være ittiterende om du ikke er med på det, men så lenge det ikke sklir ut og folk begynner å flørte sammen på tråd der en TS forteller om at hun/han har fått kreft så er det OK, at de altså har respekt for alvoret i en tråd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nuppdupp

Så ivrig du er på dette da. Føler du deg truffet eller har du lyst å bli nevnt i en klikk?

Selvsagt vil jeg være i en klikk (med unntak av avsporingen) . Prøvde å bygge opp en hel hær, men siden jeg ikke liker normale kjedelige mennesker, ble det vanskelig :(

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes de som absolutt må fortelle om at de skal daske noen med penisen sin og fjase og fnise og fløre kan gjøre det på snikk-snakk, så kan vi som liker diskusjoner la være å gå inn der og få slippe å lese det.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ganske mange som mener at en avsporet tråd ikke er en god tråd. Det er vel denne uenigheten som er kjernen i disse stadig tilbakevendende diskusjonene. Det er godt mulig det er sutring for din del, jeg synes ikke det er sutring i det hele tatt.

Jeg har sett slike tråder de siste fjorten årene og jeg tillater meg å kalle det sutring. Jeg begriper ikke at folk ikke kan la andre ha det moro. Jeg regner med at folk bare er gretne fordi de ikke evner å delta.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett slike tråder de siste fjorten årene og jeg tillater meg å kalle det sutring. Jeg begriper ikke at folk ikke kan la andre ha det moro. Jeg regner med at folk bare er gretne fordi de ikke evner å delta.

Da vet vi hva du mener om det, men vi er veldig mange her inne som ikke er enige med deg.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Søgni

Jeg har sett slike tråder de siste fjorten årene og jeg tillater meg å kalle det sutring. Jeg begriper ikke at folk ikke kan la andre ha det moro. Jeg regner med at folk bare er gretne fordi de ikke evner å delta.

Har du lest de trådene som har vært om dette temaet før? Folk har greid ut og forklart, ganske detaljert og oversiktlig om hva det er som er problemet, og hvorfor det er irriterende. Sjalusi/manglende evne til å delta har ikke vært blant hovedårsakene.

Det er bare å ha det moro, men hvorfor i en tråd som ikke er laget for formålet?

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig er jeg av den oppfatning at en god tråd er en avsporet tråd. Det er aldri så mye moro i konstruerte morotråder som i en tråd som tar helt av. Det kan sammenlignes med å gå på byn. Planlagte byturer er ikke alltid så kule. Men de festene som skjer helt på sparket mens man egentlig holdt på med noe helt annet, de er alltid og uten tvil de mest morsomme. Jeg kan virkelig ikke begripe den sutringen som foregår overalt. Et forum og også tråder er summen av dets brukere. Om to-tre brukere fjaser så klarer fint andre å spore på igjen tråden om de vil. Jeg har sett flere ganger her at folk blir bedt om å pelle seg et annet sted og det har alltid (når jeg har sett det, sier ikke at det alltid skjer) blitt respektert.

Og jeg er av oppfatningen at de fleste er uenige med deg i at en god tråd er en avsporet tråd.. Når jeg går inn i tråden om Morsomme KG-ere ønsker jeg å lese seriøs nominering av morsomste brukere, ikke bare masse vas mellom tre-fire brukere. Jeg forventer å slippe å måtte bla meg tilbake og lete etter siste virkelige on-topic innlegg, og jeg forventer å slippe at tråden flyttes til snikk-snakk og dermed er egentlig er dømt til å bli en saga blott når det gjelder seriøsitet.

Hvis man ser på tråder og poll'er om dette temaet, kommer det alltid fram at flertallet av de som skriver og stemmer er negative til klikking og avsporing. Det resulterer i sutring, som jo er ganske naturlig. Og det ER ikke tilfeldig hvem som avsporer.. Det er 5% av forumsbrukerne som står for 90% av den plagsomme avsporingen. Disse 5% er det som kalles klikken.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du lest de trådene som har vært om dette temaet før? Folk har greid ut og forklart, ganske detaljert og oversiktlig om hva det er som er problemet, og hvorfor det er irriterende. Sjalusi/manglende evne til å delta har ikke vært blant hovedårsakene.

Det er bare å ha det moro, men hvorfor i en tråd som ikke er laget for formålet?

Nei, jeg har ikke lest andre tråder. Jeg leser ytterst sjeldent tråder som ikke er på førstesiden av nye innlegg.

Hvorfor? Så du forklaringen min over? Krampemoro er ikke skikkelig moro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Søgni

Nei, jeg har ikke lest andre tråder. Jeg leser ytterst sjeldent tråder som ikke er på førstesiden av nye innlegg.

Hvorfor? Så du forklaringen min over? Krampemoro er ikke skikkelig moro.

Men hvorfor skal et fåtalls brukeres behov for avsporingsmoro i en tråd om et skikkelig tema overstyre resten av brukernes behov? Det blir da veldig feil, og ganske så urimelig.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor skal et fåtalls brukeres behov for avsporingsmoro i en tråd om et skikkelig tema overstyre resten av brukernes behov? Det blir da veldig feil, og ganske så urimelig.

Vel, om majoriteten ikke evner/tør/gidder å spore på tråder igjen, så har de heller ingen rett til å klage. Jeg ser sjeldent at tråder blir bedt om påsporing, men som jeg skrev over, når jeg har sett det så har de blitt påsporet. Hva ER egentlig problemet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Maria_Marihøne

Hvis poenget med disse trådene er at de som avsporerer skal innse det, og slutte, hvorfor er det da slik at noen av oss blir nevnt i alle disse trådene, selv etter at vi har sluttet å avspore?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, om majoriteten ikke evner/tør/gidder å spore på tråder igjen, så har de heller ingen rett til å klage. Jeg ser sjeldent at tråder blir bedt om påsporing, men som jeg skrev over, når jeg har sett det så har de blitt påsporet. Hva ER egentlig problemet?

Jeg ser det ofte, men det hjelper som regel ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, om majoriteten ikke evner/tør/gidder å spore på tråder igjen, så har de heller ingen rett til å klage. Jeg ser sjeldent at tråder blir bedt om påsporing, men som jeg skrev over, når jeg har sett det så har de blitt påsporet. Hva ER egentlig problemet?

Det er da mange som prøver å få trådene på rett spor igjen! Det hjelper ikke en dritt når klikken som har overtatt den ignorerer det.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...