Gå til innhold

Så var det de klikkene igjen da.


AnonymBruker

For mye klikker på kg?  

129 stemmer

  1. 1. Syns du det er for mye klikker på kg?

    • Ja
      86
    • Nei
      43


Anbefalte innlegg

Du kan bare gå inn på en av trådene på snikksnakk og se hvem som er mest ivrig der. De tar med seg snikksnakken sin ut i diskusjonene fordi det er nånn de er vant til å kommunisere her inne. Og ser de at en annen snikksnakker har skrevet noe i en tråd så skynder de seg inn for å fjase litt og takke for sist og slenge ut noen kyss og klemmer.

Nå synes jeg du er veldig flink til å skjære alle snikk-snakk-folk over én kam. Jeg føler selv jeg er veldig fjasete inne på snikk-snakk, men er fullt i stand til å holde fjaset mitt der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er selvsagt mulig det er jeg som uttrykker meg uklart her, det er ikke å bla som er kjedelig, det er å måtte bla seg forbi avsporinger og fjas som ikke har noe med temaet å gjøre. Man mister liksom oversikten over tråden, og det skulle være unødvendig.

Nøyaktig det er det jeg sier og: jeg mister oversikten i tråden når folk er kjedelige. Eller de gjentar det som står hundre ganger før: hva er 113 til, brann eller ambulanse?

Ambulanse.

Det er til ambulanse.

Jeg tror det er til ambulanse.

Sykebil!!!

Ambulanse, herregud, vet du ikke det!

Bæææbuuu.

Ambulanse, jeg har ringt det før.

Ja, da var det nok til ambulansen da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Søgni

Nå synes jeg du er veldig flink til å skjære alle snikk-snakk-folk over én kam. Jeg føler selv jeg er veldig fjasete inne på snikk-snakk, men er fullt i stand til å holde fjaset mitt der.

Jeg synes heller ikke at man kan blande sammen alle som oppholder seg på snikk-snakk med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omtrent på samme måte som andre sutrer når de er uenig med deg, går jeg ut fra ;)

Nei. Sutrere er et fenomen på en hel masse brukere på en hel masse nettsteder, uavhengig av hva jeg mener. Noen ganger er jeg til og med enig med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle på snikksnakk fjaser i diskusjoner, men (nesten) alle som fjaser i duskusjoner skriver veldig mye i snikksnakktråder.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Så jeg kverulerer fordi du ikke er enig i det jeg sier? Helt seriøst, kom med noe bedre.

Det er ikke snakk om å være enig eller uenig. Dersom (helt stupid eksempel men men) moren min dør og jeg blir glad, så kan ikke du være uenig i det fordi du mener jeg burde være trist. Folk uttrykker at de misliker og føler at forumet ødelegges pga unødvendige avsporinger og "klikker". Dette er ikke noe å være uenig i, selv om du ikke føler det samme. Det er snakk om hvordan folk reagerer.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nøyaktig det er det jeg sier og: jeg mister oversikten i tråden når folk er kjedelige. Eller de gjentar det som står hundre ganger før: hva er 113 til, brann eller ambulanse?

Ambulanse.

Det er til ambulanse.

Jeg tror det er til ambulanse.

Sykebil!!!

Ambulanse, herregud, vet du ikke det!

Bæææbuuu.

Ambulanse, jeg har ringt det før.

Ja, da var det nok til ambulansen da.

:klo:

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke snakk om å være enig eller uenig. Dersom (helt stupid eksempel men men) moren min dør og jeg blir glad, så kan ikke du være uenig i det fordi du mener jeg burde være trist. Folk uttrykker at de misliker og føler at forumet ødelegges pga unødvendige avsporinger og "klikker". Dette er ikke noe å være uenig i, selv om du ikke føler det samme. Det er snakk om hvordan folk reagerer.

Når du kaller meg en kverulant fordi jeg deltar i en diskusjon og uttrykker mine meninger, så er det jo tydelig at du gjør det fordi du er uenig og ikke har noe bedre å komme med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du kaller meg en kverulant fordi jeg deltar i en diskusjon og uttrykker mine meninger, så er det jo tydelig at du gjør det fordi du er uenig og ikke har noe bedre å komme med.

Hvordan er det forskjellig fra å kalle de du er uenige med for sutrere?

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i alle dager :D Altså, jeg merker at det er enkelte brukere som går igjen i veldig mange tråder og skriver søte ord frem og tilbake til hverandre, men jeg synes ikke det er så dumt, nei tvert i mot kunne jeg ønske at jeg var en av dem sånn at jeg og fikk en liten selvtillitsboost. Nå er jeg ikke det fordi jeg er alt for fersk her inne.

Uansett, tror mange irriterer seg over at de ikkeer med i en klikk og derfor blir det så mye ståhei over det. Jeg trykket forøvrig "ja" til "syns du det er for mange klikker på kg" men merk dere at jeg bare er misunnelig. Jeg tør i alle fall å innrømme såpass. Hvorfor skulle det irritere meg at folk snakker off-topid egentlig? Det er da bare å klikke seg forbi hvis man ikke vil lese det, og det koster ikke akkurat så mange kalorier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det forskjellig fra å kalle de du er uenige med for sutrere?

Se svar lengre oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor og hvem? Det finner du ut når du leser tråden enda en gang!

Jeg har lest tråden, uten å finne det du påstår er der. Det jeg ber deg om er veldig enkelt: Vis meg til innlegget der informasjonen du beskriver befinner seg. Du trenger ikke sitere eller noe slikt, bare gi meg numrene på de relevante innleggene, så jeg kan revurdere innholdet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange brukere vises godt i trådene de er i uten å være med i klikker. Cuckold, Steinar40, Raindrops, Gorgonzola, Tabris, norah, Antlers, Sebastianen for å nevne noen.

Jeg vil gi en liten selvtillitsboost til disse brukerne for å være synlige uten å være klikkete :tommelsmil:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Se svar lengre oppe.

Jeg så det svaret, men det sa meg ikke så mye. Vil du utdype?

Du ser vel også at på samme måte som du definerer reaksjonene i denne tråden som sutring, så kan andre definere din reaksjon som kverulering. Ingenting av dette er vel særlig konstruktivt, og bidrar bare til mer skyttergravskriging. Men det er jo selvsagt effektivt hvis det er noen som ønsker å tåkelegge debatten.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Jeg vil gi en liten selvtillitsboost til disse brukerne for å være synlige uten å være klikkete :tommelsmil:

Hvis man står sterkt nok alene, trenger man ingen klikk til å backe seg opp i alle tråder, vettu :)

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Søgni

Hva i alle dager :D Altså, jeg merker at det er enkelte brukere som går igjen i veldig mange tråder og skriver søte ord frem og tilbake til hverandre, men jeg synes ikke det er så dumt, nei tvert i mot kunne jeg ønske at jeg var en av dem sånn at jeg og fikk en liten selvtillitsboost. Nå er jeg ikke det fordi jeg er alt for fersk her inne.

Uansett, tror mange irriterer seg over at de ikkeer med i en klikk og derfor blir det så mye ståhei over det. Jeg trykket forøvrig "ja" til "syns du det er for mange klikker på kg" men merk dere at jeg bare er misunnelig. Jeg tør i alle fall å innrømme såpass. Hvorfor skulle det irritere meg at folk snakker off-topid egentlig? Det er da bare å klikke seg forbi hvis man ikke vil lese det, og det koster ikke akkurat så mange kalorier.

Jeg kan love at jeg ikke er sjalu og misunnelig fordi jeg ikke er med i "en klikk", og at problemet på ingen måte er at folk finner seg venner på et forum. Og at du personlig ikke irriterer deg over off-topic, og er misunnelig, er forsåvidt en ærlig og grei sak.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vil gi en liten selvtillitsboost til disse brukerne for å være synlige uten å være klikkete :tommelsmil:

Takk for selvtillitsboosten. Og takk til den som opprinnelig nevnte meg på den listen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silvermist

Jeg er i en klikk, og avsporer og fjaser?

Ok, noterer meg dette bak øret, og takker for info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Hvis man står sterkt nok alene, trenger man ingen klikk til å backe seg opp i alle tråder, vettu :)

Og siden du sier det på denne måten, så regner jeg med at det ligger mellom linjene at det er i motsetning til de som identifiseres som klikkere? Eller? Jeg har i grunn ikke inntrykk av at noen av de som i denne tråden identifiseres som klikkere "må ha en klikk til å backe seg opp i tråder". Det er sikkert mye som kan sies om meg, og jeg er jo også en av disse navngitte klikkerne her, men redd for å stå alene har jeg i grunn ikke vært.

Men dette oppsummerer egentlig det jeg synes er latterlig med disse klikketrådene. Den seriøse kritikken plager meg ikke, jeg har til og med tatt til meg noe av det. Men sammen med den seriøse kritikken, så kommer også en del latterliggjøring og en god dose Holier Than Thou-holdning. Buhu, klikkerne er så fæle, de henger på snikk-snakk, snakker bare med hverandre og må ha en klikk til å backe seg opp. Det blir for dumt. Om målet er å få folk, meg inkludert, til å skjerpe seg, så kan det være en ide å holde kritikken seriøs og det andre fjaset på et minimum. Jeg synes også det er interessant at de som ikke identifiseres som klikkere, men som allikevel har et litt annet inntrykk eller kommer med spørsmål, får passet påskrevet. Til tross for at spørsmålene kommer i en seriøs tone.

Og helt til slutt, Okapi, Gjest og Silfen, jeg synes dere har gode innspill som gjør debatten litt mer nyansert enn disse trådene pleier å være. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Jeg vil gi en liten selvtillitsboost til disse brukerne for å være synlige uten å være klikkete :tommelsmil:

Ble litt forlegen av det hele jeg nå, for de andre som blir listet opp ser jeg på som gode debattanter som absolutt er over mitt nivå :sjenert:

Det er forøvrig også flere av de som har blitt nevnt som klikkere som jeg synes bidrar til forumet med mye mer enn bare snikksnakk og fjas.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...