Gå til innhold

Så var det de klikkene igjen da.


AnonymBruker

For mye klikker på kg?  

129 stemmer

  1. 1. Syns du det er for mye klikker på kg?

    • Ja
      86
    • Nei
      43


Anbefalte innlegg

Ah gotta love kg and all the drama :) Men ja, det er klikking her og det er rekka av de som lurer på hvem klikkene er somstort sett er i disse klikkene. Fjasere som finner sammen i tråder.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vi fått identifisert klikkene?

Har du ikke lest tråden?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest imli

Ja, eg synest det. Og nei, eg er ikkje lei meg fordi eg ikkje får/klarer og vera med, misnunneleg eller noko anna. Eg har ikkje noko trong til og fjase med folk eg ikkje kjenner på internett. Eg er ikkje sutrete eller sur.

No som det er avklart, kan eg kome til poenget :) Fjasing og interne kommentarar mellom brukarar i trådar som i utg.punktet er seriøse, er irriterande fordi

-det vert vanskeleg å følgje med på tråden

-det vert vanskeleg å svare i tråden - ein føler det ikkje er noko vits, fordi dei andre berre fjasar likevel

-ein får lite/ikkje noko respons på dei seriøse svara sine fordi dei fleste andre som svarar i tråden har hengt seg opp i intern prat

-tråden vert til slutt eit samtaleforum eller i verste fall flørteforum i stadetfor diskusjon, og vert flytta til snikk-snakk

-det er i praksis ein hersketeknikk overfor trådstartar, som opplev at det han/ho ville diskutere, forsvinn i tøys og tull

-det kan gjera at brukarar vegrar seg for og starte trådar fordi dei fryktar at det dei vil diskutere ikkje vert teke seriøst

Ser ikkje folk problemet med dette?

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Søgni

Vel, om majoriteten ikke evner/tør/gidder å spore på tråder igjen, så har de heller ingen rett til å klage. Jeg ser sjeldent at tråder blir bedt om påsporing, men som jeg skrev over, når jeg har sett det så har de blitt påsporet. Hva ER egentlig problemet?

Problemet er at det er en relativt liten løst sammensatt brukergruppe som gjentatte ganger sporer av tråder med intern humor og tull, og at dette oppfattes som et stort nok problem for TS til å opprette en tråd om det. En ting er å være uenig, men det skulle være mulig å forstå problemet. Å gå inn i en tråd og forvente å lese om morsomme brukere, for å måtte bla seg forbi en haug med tull, er irriterende. Det samme er det når enkelte strør om seg med interne one liners i generelle tråder.

Jeg synes faktisk ikke at det er andres ansvar å si fra om dette fra gang til gang.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Har du ikke lest tråden?

Jo da, men det er ikke navngitt noen brukere som er med i en klikk her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, eg synest det. Og nei, eg er ikkje lei meg fordi eg ikkje får/klarer og vera med, misnunneleg eller noko anna. Eg har ikkje noko trong til og fjase med folk eg ikkje kjenner på internett. Eg er ikkje sutrete eller sur.

No som det er avklart, kan eg kome til poenget :) Fjasing og interne kommentarar mellom brukarar i trådar som i utg.punktet er seriøse, er irriterande fordi

-det vert vanskeleg å følgje med på tråden

-det vert vanskeleg å svare i tråden - ein føler det ikkje er noko vits, fordi dei andre berre fjasar likevel

-ein får lite/ikkje noko respons på dei seriøse svara sine fordi dei fleste andre som svarar i tråden har hengt seg opp i intern prat

-tråden vert til slutt eit samtaleforum eller i verste fall flørteforum i stadetfor diskusjon, og vert flytta til snikk-snakk

-det er i praksis ein hersketeknikk overfor trådstartar, som opplev at det han/ho ville diskutere, forsvinn i tøys og tull

-det kan gjera at brukarar vegrar seg for og starte trådar fordi dei fryktar at det dei vil diskutere ikkje vert teke seriøst

Ser ikkje folk problemet med dette?

Du har helt rett. Det er nettopp dette som er problemet.

Det er forresten allerede åpnet en hånetråd mot denne. Det vise bare hvor umodne folk det er her.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest hogwash

...

Hva syns dere? Er det for mye klikking her?

Jeg lagde vel den siste tråden med lignende problemstilling, bare mer fokus på avsporinger og fjas.

Jeg synes faktisk ting har blitt bedre de siste månedene, og kan bare huske en tråd i det siste hvor det har sklidd ut skikkelig. (Jeg ser bort fra snikk-snakk, dagbøker, blogger etc.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-det vert vanskeleg å følgje med på tråden

-det vert vanskeleg å svare i tråden - ein føler det ikkje er noko vits, fordi dei andre berre fjasar likevel

-ein får lite/ikkje noko respons på dei seriøse svara sine fordi dei fleste andre som svarar i tråden har hengt seg opp i intern prat

-tråden vert til slutt eit samtaleforum eller i verste fall flørteforum i stadetfor diskusjon, og vert flytta til snikk-snakk

-det er i praksis ein hersketeknikk overfor trådstartar, som opplev at det han/ho ville diskutere, forsvinn i tøys og tull

-det kan gjera at brukarar vegrar seg for og starte trådar fordi dei fryktar at det dei vil diskutere ikkje vert teke seriøst

Ser ikkje folk problemet med dette?

Takk for at du fikk sagt det mye klarere enn det jeg gjorde :) Er helt enig i disse punktene, og når det går såpass langt er det utrolig frekt å drive såpass med avsporing.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke si så mye om klikkere, jeg føler det har blitt debattert ganske så mye her i det siste uten at man egentlig har kommet så veldig langt noen vei. Men jeg signerer gjerne dem som irriterer seg over avsporinger. Jeg synes det er uhøflig, og respektløst ovenfor trådstarter og trådens tema.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at det er en relativt liten løst sammensatt brukergruppe som gjentatte ganger sporer av tråder med intern humor og tull, og at dette oppfattes som et stort nok problem for TS til å opprette en tråd om det. En ting er å være uenig, men det skulle være mulig å forstå problemet. Å gå inn i en tråd og forvente å lese om morsomme brukere, for å måtte bla seg forbi en haug med tull, er irriterende. Det samme er det når enkelte strør om seg med interne one liners i generelle tråder.

Jeg synes faktisk ikke at det er andres ansvar å si fra om dette fra gang til gang.

Har man et problem, så sier man fra der og da. Det nytter ikke å sutre om det i etterkant.

Det er irriterende å bla? Betyr det at jeg kan starte tråder som klager på kjedelige brukere, siden jeg er nødt til å bla meg forbi kjedelige innlegg selv om de er on topic?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første synes jeg det blir litt merkelig å definere dette som en klikk (er for eksempel folk som har røde bukser, liker Phil Collins eller alltid bruker tre spørsmålstegn ansett for å være i klikker i kraft av dette?), og for det andre bruker trådstarter flertall, som indikerer at det finnes andre klikker enn bare avsporingsklikken. Hvilke er dette, og hvem er del i dem?

Endret av Bond
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man et problem, så sier man fra der og da. Det nytter ikke å sutre om det i etterkant.

Det er irriterende å bla? Betyr det at jeg kan starte tråder som klager på kjedelige brukere, siden jeg er nødt til å bla meg forbi kjedelige innlegg selv om de er on topic?

Man sutrer ikke om det i etterkant når man spør i den aktuelle tråden om de kan holde seg til tema.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Søgni

Har man et problem, så sier man fra der og da. Det nytter ikke å sutre om det i etterkant.

Det er irriterende å bla? Betyr det at jeg kan starte tråder som klager på kjedelige brukere, siden jeg er nødt til å bla meg forbi kjedelige innlegg selv om de er on topic?

Det er selvsagt mulig det er jeg som uttrykker meg uklart her, det er ikke å bla som er kjedelig, det er å måtte bla seg forbi avsporinger og fjas som ikke har noe med temaet å gjøre. Man mister liksom oversikten over tråden, og det skulle være unødvendig.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HunterLady

Har man et problem, så sier man fra der og da. Det nytter ikke å sutre om det i etterkant.

Det er irriterende å bla? Betyr det at jeg kan starte tråder som klager på kjedelige brukere, siden jeg er nødt til å bla meg forbi kjedelige innlegg selv om de er on topic?

Har du problemer med å godta at mange synes dette er irriterende? Hva er poenget med denne kveruleringen din? At vi plutselig skal si "Oi, men det er ikke så irriterende likevel!".

Folk synes dette er irriterende!!! Dette har blitt tatt opp massevis av ganger og det er ikke noe vits i å forsvare seg, for dette tror jeg ikke er noen slags form for angrep, men en påminnelse.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Det er jo en "snikksnakkgruppe" som har en veldig god tone her inne, men jeg kan ikke si at det plager meg akkurat. Kanskje fordi jeg aldri er på snikksnakk selv.

I det siste synes jeg forøvrig at det har blitt mindre fjas ellers i forumet, og jeg merker ikke så mye til denne såkalte klikkingen som jeg gjorde før. At noen brukere kjenner hverandre godt og gir uttrykk for dette synes jeg er helt greit. Merker som sagt ikke stort av det nå lengere. Uten at det betyr at jeg er med i en klikk, for det mener jeg bestemt at jeg ikke er. :gjeiper:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke for meg, fordi jeg ser ikke på noen av dem som med i en klikk, verken sammen eller med noen andre. De vises i trådene de er i ja, men det blir noe helt annet.

Mange brukere vises godt i trådene de er i uten å være med i klikker. Cuckold, Steinar40, Raindrops, Gorgonzola, Tabris, norah, Antlers, Sebastianen for å nevne noen.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du problemer med å godta at mange synes dette er irriterende? Hva er poenget med denne kveruleringen din? At vi plutselig skal si "Oi, men det er ikke så irriterende likevel!".

Folk synes dette er irriterende!!! Dette har blitt tatt opp massevis av ganger og det er ikke noe vits i å forsvare seg, for dette tror jeg ikke er noen slags form for angrep, men en påminnelse.

Så jeg kverulerer fordi du ikke er enig i det jeg sier? Helt seriøst, kom med noe bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Søgni

Så jeg kverulerer fordi du ikke er enig i det jeg sier? Helt seriøst, kom med noe bedre.

Omtrent på samme måte som andre sutrer når de er uenig med deg, går jeg ut fra ;)

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bare gå inn på en av trådene på snikksnakk og se hvem som er mest ivrig der. De tar med seg snikksnakken sin ut i diskusjonene fordi det er nånn de er vant til å kommunisere her inne. Og ser de at en annen snikksnakker har skrevet noe i en tråd så skynder de seg inn for å fjase litt og takke for sist og slenge ut noen kyss og klemmer.

Nå skriver du som en konspirasjonsteoretiker. "Det er bare å lese en hel masse ubestemmlig, så skjønner du det som jeg skjønner." Hva er det som er så vanskelig med å liste opp noen navn?

Forøvrig, skriver jeg med samme person her, eller er det anonymklikken? :gjeiper:

Endret av Okapi
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...