Gå til innhold

Så var det de klikkene igjen da.


AnonymBruker

For mye klikker på kg?  

129 stemmer

  1. 1. Syns du det er for mye klikker på kg?

    • Ja
      86
    • Nei
      43


Anbefalte innlegg

Jeg er enig med TS. Vet ikke om jeg burde føle meg truffet, men det gjør jeg.

Det er veldig lett å la seg dra med på fjas og tant - raske, skarpe svar, med en snert av humor og en dose flirt, så er vi i gang. Tråder som i utgangspunktet er morsomme og underholdende, blir ødelagt av "private samtaler". Ser den, og mener vi har har hatt lange diskusjoner om temaet tidligere her inne.

Et stort pluss til Vampen, som i tråden om "morsomme brukere", klarte å skippe ut av tråden og starte en egen vis-vas-tråd som omhandlet teamet "de" hadde "viklet seg inn i".

Tror også at som AB vil man lett føle seg utenfor disse avsporingene (sikkert ikke interessert i å delta heller) fordi AB-er ikke har noen personlighet, men er her inne som en uidentifisert gruppe.

Hvordan skal man klare å unngå avsporingene? Det vet jeg ikke, men setter stor pris på innlegg som gir en påminnelse om at det er avsporinger på gang, så får avsporerne ta hintet umiddelbart og ro seg tilbake til trådens opprinnelige tema.

Selvsagt skal man kunne snikk-snakke på snikk-snakk og leke med ord på ordleker, men allikevel bør det være greit å holde seg til temaet i HI.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest HunterLady

lyst til å sammenligne deres oppfattning med min egen :gjeiper:

Ifølge meg og det jeg har sett av deg så er du absolutt ikke med i noen klikk. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor dette maset med "Si hvem det er da!!"? Alle ser jo at det fjases mye her inne og de som gjør det må da skjønne selv at de gjør det? Eller tror de at de tilfører diskusjonen noe?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke direkte intern humor, men utveksling av vitser og kommentarer som tyder på at man kjenner den andre veldig godt eller at man ihvertfall er "liksom-venner" og tuller og kosemoser hverandre side opp og side ned.

Dette er sikkert koselig for de som gjør det, men det er en smule hensynsløst ovenfor andre. Da kan de heller starte egne tråder som f.eks den tråden "fortell noe helt uinteressant". :)

:klappe:

Så enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette begynner å minne om high school på internett.

:popcorn:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor dette maset med "Si hvem det er da!!"? Alle ser jo at det fjases mye her inne og de som gjør det må da skjønne selv at de gjør det? Eller tror de at de tilfører diskusjonen noe?

Fordi dere SUTRERE aldri klarer å navngi NOEN.

For en gangs skyld så hadde jeg satt pris på at noen lister opp alle navn som de mener tilhører en klikk, ikke bare her, men på alle fora.

Og nei, jeg tilhører ingen klikk her på KG.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Disse trådene er som regel ganske forutsigbare. De som klager om klikking mest er ofte ABere. Mange vil si at de ikke har sett det, mange vil si at de har. En del vil spør om eksempler eller navn, noe ABere aldri vil gi, fordi "man vet det selv", og om man spør, så er man selv en klikker.

Så vil en del av de som regnes som klikkere avspore tråden med fjas, og AB vil si at det bekrefter det man sier. En del brukere vil si at de vil ha høyere terskel for å tøyse litt, fordi de vil ikke "på død og liv måtte være så alvorlige hele tiden", og sånn går no dagan.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet heller ikke om klikker er det rette ordet å bruke, siden jeg føler ikke at noen brukere her inne utestenger andre og bare "henger" med en fast gjeng. Men at det blir mye utenomfjas og off topic i mange tråder her er veldig sant. Det som er synd er at mange av disse trådene automatisk bare blir flytta til snikk-snakk i stedet for at de blir rydda opp i.

Er ganske irriterende å måtte bla seg gjennom mange sider av totalt urelevant tulling i ellers seriøse tråder. At man kan ha en lystig tone, og komme med en liten avstikker inimellom synes jeg er helt greit, men merkelig at mange ikke ser hvor grensen går.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at mange tråder sporer av, men jeg er ikke enig i at det er de samme folkene som gjør det i hver bidige tråd, det er derfor jeg ikke helt ser dette med klikking.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at mange tråder sporer av, men jeg er ikke enig i at det er de samme folkene som gjør det i hver bidige tråd, det er derfor jeg ikke helt ser dette med klikking.

Enig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NerdMedSverd

Hvordan skal man klare å unngå avsporingene? Det vet jeg ikke, men setter stor pris på innlegg som gir en påminnelse om at det er avsporinger på gang, så får avsporerne ta hintet umiddelbart og ro seg tilbake til trådens opprinnelige tema.

Moderatorer som sletter innleggene og gir utestengelser om det ikke bedrer seg. Jeg sier ikke dette pga "jeg føler meg utenfor, buhu", men fordi det er grusomt irriterende å lese barnslige innlegg om at noen skal bruke dildo på en annen bruker, vifte med kuken, flørting osv. Det er like givende som å gå inn på sol.no sin chat og snakke med tolvåringer.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hører at du sier at det er tråder med tydelig klikking, men jeg ser fremdeles ingen eksempler på det...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nuppdupp

så klikking er avsporing? trodde det var at de angriper en annen person alle sammen eller stort sett er enig i alt det de andre medlemmene sier :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HunterLady

så klikking er avsporing? trodde det var at de angriper en annen person alle sammen eller stort sett er enig i alt det de andre medlemmene sier :gjeiper:

En "klikk" kan bety dette du nevner, men kan også bety at folk klikker sammen positivt. For all del er det flott at folk blir venner og liker hverandre, men poenget er bare at mange brukere synes unødvendig og uinteressante avsporinger er med på å ødelegge forumet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Søgni

Dette har det vært flere, lange tråder om i løpet av de seneste månedene. Det er trolig et tegn på at det er noe som irriterer folk, og som oppfattes som et problem her på forumet.

Det er selve fenomenet som irriterende, jeg for min del kunne ikke brydd meg mindre om akkurat hvem brukerne er. Men så er det ganske tydelig at det er noen som er mer glad i avsporinger enn andre. Jeg er enig med Hedvig, det er rart at enkelte ikke ser hvor den naturlige grensa mellom å slenge et par morsomme kommentarer og å okkupere en tråd går. For meg er den ganske tydelig, men det er selvsagt mulig at andre vurderer sånt annerledes.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare å se på antall stemmer. Dobbelt så mange brukere mener det er for mye klikking her.

Kan det være noe i det da kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Maria_Marihøne

Personlig er jeg mer lei tråder om klikkere, enn klikkerne selv.

Slike tråder fører aldri noe godt med seg, uansett.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Personlig er jeg mer lei tråder om klikkere, enn klikkerne selv.

Slike tråder fører aldri noe godt med seg, uansett.

Så hvorfor legge denne tråden i "Mine innlegg?"

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig er jeg mer lei tråder om klikkere, enn klikkerne selv.

Slike tråder fører aldri noe godt med seg, uansett.

Hvorfor sier du det? Det kan jo faktisk hende at de det gjelder leser tråden og skjerper seg litt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sikter til de trådene som blir tatt over av brukere som kjenner hverandre litt bedre enn oss andre. Det er liksom ikke noe vits i å legge inn et innlegg fordi det blir allikevel ikke besvart. De er for opptatt av å fjase med hverandre.

Mange av disse er gjengangere og lista du skrev i stad likner veldig på brukerene jeg ofte ser.

TS

Endret av Bond
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...