Gå til innhold

For oss "gamle" Prøvere


Mialita

Anbefalte innlegg

Hei, Solsikke.

Jeg prøvde Wild Yam med nr en og det funket ikke da. Men noe av grunnen til at det gikk 9 med sist var at jeg ikke var klar over at jeg hadde sen EL og kort lutealfase. Da og sist ble jeg raskt gravid på Vitex, som ikke har funket enda.

Vurderer B6 neste runde hvis jeg ikke blir positivt overrasket over helga.

Grattis, Pyntestøv! :strix:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sier forsiktig hei, og kan vel konstantere at jeg er den eldste her inne med mine snart 39 år.

Jeg har et barn med min eks, og fikk for snart 7 uker siden en dødfødt datter 7 uker før planlagt keisersnitt.

Vi er fremdeles i stor sorg, og jeg har nesten dårlig samvittighet for å kalle meg prøver eller "vi tar det som det kommer". Skulle ønske vi kunne vente en stund, men vi har begge så inderlig lyst på barn sammen og med min alder kan jeg ikke vente så lenge heller.

Fikk TR tilbake 5 uker etter fødsel, og hvis det betyr at kroppen er på stell igjen er EL rett rundt hjørnet. Ble gravid på pp2 med lillesøster, så med litt flaks går det kanskje kjapt denne gangen også.

Blir nok satt på blodfortynnende ved et nytt svangerskap, for jenta vår døde av en blodpropp med ruptur i morkaka. Kjenner gråten tar meg bare ved å skrive dette, og jeg krysser armer og bein for at alt skal gå bra dersom vi er heldige å oppleve en ny graviditet.

Uansett blir nok alt med forbehold og et svangerskap for meg blir en nervøs affære. Har hatt to MAer for mange år siden også, så jeg tror ikke noe på det før ungen ligger foran meg sprell levende.

Håper ikke dere blir stresset av å ha en nybakt mor til et dødfødt barn med i tråden.

Lykke til med prøvinga :) Håper det ordner seg for dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser i dagboken din at du har testet positiv på flere tester: GRATULERER! :jippi:

Tuuuusen takk. Jeg er så glad, skremt og lykkelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Solsikke.

Jeg prøvde Wild Yam med nr en og det funket ikke da. Men noe av grunnen til at det gikk 9 med sist var at jeg ikke var klar over at jeg hadde sen EL og kort lutealfase. Da og sist ble jeg raskt gravid på Vitex, som ikke har funket enda.

Vurderer B6 neste runde hvis jeg ikke blir positivt overrasket over helga.

Hva er Vitex, og hva skal det hjelpe for.....?

Hvor kort lutealfase har du? Selv har jeg hatt seks dager mellom EL og TR de siste periodene, og det er ikke mange dagene å skryte av... Det blir spennende å se hvilken virkning B6 har på oss. Jeg krysser så klart fingrene for at du ikke trenger å starte opp med det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er Vitex, og hva skal det hjelpe for.....?

Hvor kort lutealfase har du? Selv har jeg hatt seks dager mellom EL og TR de siste periodene, og det er ikke mange dagene å skryte av... Det blir spennende å se hvilken virkning B6 har på oss. Jeg krysser så klart fingrene for at du ikke trenger å starte opp med det. :)

LT på ca 9 dager. Har hatt lengre, men dess mer jeg leser om progerestonmangel, dess mer tror jeg det kan ligge noe i det.

Fikk mensen i dag og har nå bestilt B6, Wild Yam +++. Nå prøver jeg ALT!

Ett år siden vi mistet lille engelen vår, ett år med sex uten prevansjon, halvt år med intensiv prøving el-testing og sex på de "riktige dagene", så nå har jeg bestilt time til legen. Der kommer jeg ikke inn før om over en mnd, så kanskje "mirakelkuren" funker før da...?

http://www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/vitex_a-c.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror jammen meg jeg skal bestille Vitex med en gang. Jeg kjenner meg godt igjen i det å ønske og prøve alt. Selv synes jeg det er veldig rart at ikke kroppen er i nærheten av å skulle stabilisere seg etter pilleslutt i februar...

Tvi tvi, til oss alle.

Ha en god dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står at man ved manglende fertilitet må bruke dette i 5-7 måneder, det var ganske lenge :)

Ser noen her har anbefalt denne hostesaften - virker den mot noe annet enn Vitex?

Jeg er og "gammel" prøver, og har vært innom her noen ganger. Jeg er rett og slett ikke helt med på alle forkortelsene, så det er fint om noen kan legge inn en forklaring på de vanlige forkortelsene her?

Dette med temping; hvordan gjøres dette - og hva er hensikten ifht økte sjangser for graviditet?

Anonym poster: 480df1ff53751d3c942bfb8cc2284ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står at man ved manglende fertilitet må bruke dette i 5-7 måneder, det var ganske lenge :)

Ser noen her har anbefalt denne hostesaften - virker den mot noe annet enn Vitex?

Jeg er og "gammel" prøver, og har vært innom her noen ganger. Jeg er rett og slett ikke helt med på alle forkortelsene, så det er fint om noen kan legge inn en forklaring på de vanlige forkortelsene her?

Dette med temping; hvordan gjøres dette - og hva er hensikten ifht økte sjangser for graviditet?

Anonym poster: 480df1ff53751d3c942bfb8cc2284ace

Mange har fått klaff etter kort tids bruk. Jeg fikk klaff raskt to ganger. Denne siste gangen har det ikke hjulpet meg, dessverre.

Du trenger ikke å bruke hostesaften i tillegg til Vitexen. Enten eller, eller begge deler, your choice! ;) Den skal visst gjøre slimet seigere sånn at egget fester seg lettere, hvis jeg ikke tar helt feil.

Når du temper får du kontroll på EL (eggløsningen) og noen kan visst se på tempen når de nærmer seg mensen (også kalt IKM - "ikke kommende mens") at de har blitt gravide.

Tidligere lå det en liste med forkortelsene i forumet, men den fant jeg ikke nå. Jeg vet ikke selv hva alt betyr, men bruker selv f.eks. CD, som betyr hvilken dag i syklusen du er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi, dette var rare greier...nå har jeg akkurat skaffet meg hormonkur og progesteron hos gyn som jeg skal starte med ved neste syklus..også viser det seg at jeg har positiv graviditetstest nå, testet positivt med billigtester x 2 etter 10 dpo, venter mens på torsdag. Jeg klarer ikke helt å tro det at jeg skal være gravid etter så lang tids prøving. Klarer dessverre ikke helt å glede meg heller da jeg har hatt to sa og en ma, ser for meg at dette ender i ny spontanabort. Eneste symptomene jeg har er ømme pupper, men det varierer fra dag til dag hvor ømme de er. Med en gang de er litt mindre ømme tenker jeg at det blir en ny spontanabort ...uff, skulle ønske dette gikk bra !!! Dritt at jeg ikke klarer å glede meg:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått forlenget lutealfasen denne måneden etter å ha gått på vitex, wild yam og B6-vitamin, samt akupunktur... Håper det holder! Fikk målt progesteron-nivå dag 23, til 39. Er dette en grei verdi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det håp for denne testen? Tatt 10 dpo, og på ettermiddagen.. ca 1 time etter forrige do-besøk... ja, null tålmodighet :)

post-43564-0-43933200-1349102364_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det håp for denne testen? Tatt 10 dpo, og på ettermiddagen.. ca 1 time etter forrige do-besøk... ja, null tålmodighet :)

Jeg vil si det er veldig håp! Min var ikke så mye sterkere 3 dager over ikm når jeg testet positivt. Jeg hadde fortet meg på apoteket og kjøpt en clareblue test eller noe, og testet igjen! Kjøpt en til både ikveld og imorgen :fnise:

Spennende! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det håp for denne testen? Tatt 10 dpo, og på ettermiddagen.. ca 1 time etter forrige do-besøk... ja, null tålmodighet :)

Definitivt håp! Jeg ser en svaaak men rosa strek! Mine streker var ikke stort sterkere i starten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg melder meg inn her jeg. Jeg er 35 og defineres vel som "gammel prøver".. ;) Bah..

Er helt i starten av PP2 med barn nr 2. Merker at jeg er litt nervøs for at det skal ta lang tid... Første rakk vi ikke prøve på en gang før han var på vei, så jeg har ingen følelse av dette med å prøve.. Første pp gikk jo ikke som dere ser ;) Jeg er jo to år eldre denne gangen og blir jo ikke akkurat yngre ;)

Gratulerer til dere som har spire i magen! :) Synes den testen der ser veldig positiv ut! Mine første var lyyyyyyse! :jepp:

Endret av siebaeo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan jeg henge her med dere selv om jeg ikke er prøver? Jeg vil ha en til, men mannen nekter :sur::kjefte: Hvor lenge tør jeg vente på at han kanskje ombestemmer seg? Er 36 år.. Uff.. Er det noen andre her med stabeis til mann som seinere ombestemte seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg tatt en clearblue to dager før ikm og den er klar og tydelig positiv. Det er nesten som man ikke tror det etter et år med prøving. Så flott at det ser ut til å gå rette veien for deg også Veronica w. Du har jo også prøvd en stund. Får håpe spiren holder seg der inne da. Ikke lett å overvinne frykt for ny sa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg tatt en clearblue to dager før ikm og den er klar og tydelig positiv. Det er nesten som man ikke tror det etter et år med prøving. Så flott at det ser ut til å gå rette veien for deg også Veronica w. Du har jo også prøvd en stund. Får håpe spiren holder seg der inne da. Ikke lett å overvinne frykt for ny sa.

Gratulerer for deg også:)

Ja, om det går nå, så gikk det i pp1 :D

Håper ikke du opplever ny sa!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...