Gå til innhold

For oss "gamle" Prøvere


Mialita

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro her....

"Mensen" endte opp med å bare være litt blod på papiret og etter pålegg fra kjære tok jeg en test i morrest. Og den var positiv. :sjokkert:

Pessimisten i meg sier at jeg allerde har hatt en SA, men da skal en vel blø mere...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro her....

"Mensen" endte opp med å bare være litt blod på papiret og etter pålegg fra kjære tok jeg en test i morrest. Og den var positiv. :sjokkert:

Pessimisten i meg sier at jeg allerde har hatt en SA, men da skal en vel blø mere...

Oi-oi-oi :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke å fjerne meg herfra helt ennå...blir nok hengende til etter UL i uke 8 ihvertfall, det er nå engang så mye som kan gå galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Edit igjen; jeg håper kanskje noen vet litt mer enn meg, for jeg skjønner ingenting.

Lang historie kort: Fikk det jeg trodde var festeblødninger forrige uke(men det har skjedd før også uten at jeg var gravid, har hatt litt surrete syklus avogtil det siste året), og jeg forventet TR ca idag.

Så tok jeg en test tidligere idag, som viste gravid. Jeg dobbeltsjekket flere ganger før det var gått 10 min, og er ganske sikker på at jeg så riktig - men tenkte likevel at det jo kan være feil osv.

Så en time etterpå fikk jeg TR, og det er ikke til å ta feil av for å si det slik.

Jeg vet man kan kan ha blødninger også under graviditet, men jeg har skjønt at da får man langt mindre enn vanlig - ikke de vanlige smertene osv, som ikke er tilfelle her.

Så da er mitt spørsmål; må jeg da teste igjen om noen dager for å forsikre meg om at jeg ikke er gravid som testen viste - eller at noe er galt(type at man bør oppsøke lege)? Jeg regner jo med at jeg ikke er gravid pga TR, men synes det var rart med den testen som viste noe annet :vetikke:

Endret av norah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En stund siden jeg har skrevet noe her inne.. Koselig å se at flere har fått positiv test :danse: Gratulerer :biggrin:

Min historie kort: prøver i 1,5 år, påvist pcos i august, ingen mens siden juli --> nå har jeg (endelig) fått medisiner, har startet med provera for å få "mens" før jeg starter på en enkel kur med pergo.. Håper ting skjer her og snart :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit igjen; jeg håper kanskje noen vet litt mer enn meg, for jeg skjønner ingenting.

Lang historie kort: Fikk det jeg trodde var festeblødninger forrige uke(men det har skjedd før også uten at jeg var gravid, har hatt litt surrete syklus avogtil det siste året), og jeg forventet TR ca idag.

Så tok jeg en test tidligere idag, som viste gravid. Jeg dobbeltsjekket flere ganger før det var gått 10 min, og er ganske sikker på at jeg så riktig - men tenkte likevel at det jo kan være feil osv.

Så en time etterpå fikk jeg TR, og det er ikke til å ta feil av for å si det slik.

Jeg vet man kan kan ha blødninger også under graviditet, men jeg har skjønt at da får man langt mindre enn vanlig - ikke de vanlige smertene osv, som ikke er tilfelle her.

Så da er mitt spørsmål; må jeg da teste igjen om noen dager for å forsikre meg om at jeg ikke er gravid som testen viste - eller at noe er galt(type at man bør oppsøke lege)? Jeg regner jo med at jeg ikke er gravid pga TR, men synes det var rart med den testen som viste noe annet :vetikke:

Hei,

jeg har dessverre ikke noe godt svar til deg, men jeg "tenker gjerne litt høyt" sammen med deg.

Huff, for en kjip situasjon, kan fostå du er forvirret. Har du fortsatt å blø?

Jeg tenker to mulige scenarioer:

- testen slo ut positivt grunnet en form for kjemisk graviditet..?

- du var gravid, men så mistet du veldig fort og tidlig...?

Det kan være jeg tenker helt feil, men dette var ihvertfall det første jeg tenkte på..

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stund siden jeg har skrevet noe her inne.. Koselig å se at flere har fått positiv test :danse: Gratulerer :biggrin:

Min historie kort: prøver i 1,5 år, påvist pcos i august, ingen mens siden juli --> nå har jeg (endelig) fått medisiner, har startet med provera for å få "mens" før jeg starter på en enkel kur med pergo.. Håper ting skjer her og snart :gravid:

Hei Pebbles! :)

Da jeg er lite kjent med de medisinene du har begynt på (selv om jeg har hørt dem bli omtalt flere ganger før) spør jeg: hva gjør de og hvorfor begynner en på dem..?

Jeg krysser fingrene for at medisinene vil gjøre susen for dere.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

jeg har dessverre ikke noe godt svar til deg, men jeg "tenker gjerne litt høyt" sammen med deg.

Huff, for en kjip situasjon, kan fostå du er forvirret. Har du fortsatt å blø?

Jeg tenker to mulige scenarioer:

- testen slo ut positivt grunnet en form for kjemisk graviditet..?

- du var gravid, men så mistet du veldig fort og tidlig...?

Det kan være jeg tenker helt feil, men dette var ihvertfall det første jeg tenkte på..

:)

Åååååååohjes. Er definitivt ikke på tjukken ;) Jeg tror og kanskje jeg var sånn type ei uke "på vei"(eller - ikke da) uten at det ble noe mer, for den kom jo akkurat som ventet på dagen.

Tester jo aldri ellers med mindre jeg tror det er en grunn, så det kan jo ha skjedd mange ganger før uten min viten.

Grynt :dry:

Er ikke der enda at jeg blir lei meg om det ikke skjer noe her og nå, er vel mer nervøs for at det aldri skal skje, liksom. Krøsse fingrene for alle og enhver her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååååååohjes. Er definitivt ikke på tjukken ;) Jeg tror og kanskje jeg var sånn type ei uke "på vei"(eller - ikke da) uten at det ble noe mer, for den kom jo akkurat som ventet på dagen.

Tester jo aldri ellers med mindre jeg tror det er en grunn, så det kan jo ha skjedd mange ganger før uten min viten.

Grynt :dry:

Er ikke der enda at jeg blir lei meg om det ikke skjer noe her og nå, er vel mer nervøs for at det aldri skal skje, liksom. Krøsse fingrene for alle og enhver her inne :)

De sier at de som venter på noe godt, venter ikke forgjeves.. Personlig synes jeg vel at denne prøveprosessen kunne vært endel lettere å håndtere..

Keep going strong! En vakker dag er det vår tur.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pebbles! :)

Da jeg er lite kjent med de medisinene du har begynt på (selv om jeg har hørt dem bli omtalt flere ganger før) spør jeg: hva gjør de og hvorfor begynner en på dem..?

Jeg krysser fingrene for at medisinene vil gjøre susen for dere.. :)

Provera er vist det samme som Primolut, som mange får isteden etter det jeg har funnet ut.. jeg får det for å få en menslignende blødning før jeg begynner med pergokuren. Kopiert fra felleskatalogen: Dysfunksjonelle uterinblødninger pga. for lav progesteronproduksjon. Gestagentest som et ledd i utredningen av sekundær amenoré.

Pergo(time) skal hjelpe til med å få eggløsning. Kopiert fra felleskatalogen: Infertilitet eller subfertilitet pga. manglende ovulasjon, forårsaket av nedsatt hypofysefunksjon uten tegn på dysfunksjon i andre endokrine organer.

Er sikkert VELDIG mange som kan forklare det mye bedre enn meg, om du søker på provera og pergo eller primolut og pergo får du opp mange forklaringer..

Håper det hjalp litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Henger meg på her, selvom vi nok ikke kommer til å prøve skikkelig før om 2-3 år.

Er 32 år, og plutselig har klokken begynt å tikke. Har fått stadig mere lyst på barn det siste halv året. Men er midt i et karriæreløp, så må vente men barn noen år til.

Når det er sagt så kommer vi ikke til å ta abort om vi er "uheldige" så vi er vel nesten prøvere.

Er dog veldig redd for at jeg skal slite med å bli gravid når det endelig passer ved 35 års aldsren. Har nemlig bare en eggstokk etter operasjon i tenårene.

Flere som bare har 1eggstokk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit, B2B.

Jeg vet dessverre ingenting om å kun ha én eggstokk, men håper du får noen gode tilbakemeldinger på temaet. :)

------------------------------------------------------------

I dag er 3 DPO. Allerede på 1 DPO fikk jeg et sterkt ubehag i høyre lyske (eggstokken?). Det kjennes ut som et press og jeg får en følelse av at området er "indre hovent". Den dagen var ubehaget konstant, mens jeg i går, i tillegg til vondt, kunne jeg få plutselige tak-smerter, og i tillegg hadde jeg tidvis ubehag andre steder i magen også.

Er det noen som kjenner igjen sånne smerter som noe..? Jeg er blitt litt bekymret for om jeg kan ha fått cyster e.l.

(Det er ubehagelig i dag også)

I tillegg har jeg såre brystvorter, men det har jeg hatt tidligere mellom EL og IKM, så det er ikke noe nytt denne runden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Samme her, Sola... Kanskje tredje gang er den heldige? Jeg har mistet i løpet av den første uka begge gangene, så hvis jeg kommer over den så skal jeg være glad. Får du noe ekstra oppfølging?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får tidleg UL, men ikkje noko anna trur eg...veit ikkje. Får du oppfølging?

Må nesten snakke med gyn i så fall. Har mista i veke 11 og veke 9 (dvs...den har dødd i veke 9 begge gangene men det har vore missed abortion). Skulle i grunn ønske at det gjekk galt tidlegare viss det først skal gå galt. Blir så trøtt av å vere gravid, og så stressa av å gå å vente på å få vite om det går galt nok ein gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får progesteron i tilfelle det er for lite av det som gjør at jeg mister så tidlig, også sa gynekologen sist jeg var der at jeg skulle ringe hvis jeg ble gravid igjen og få tidlig ul, så jeg håper jeg får det også. Vi får se, jeg får komme meg over den første uka først. Jeg er enig med deg i at det er bedre å miste så tidlig hvis man først skal miste, det er verre å gå alle ukene og vente.

Jeg krysser fingrene for deg, for at det har vært en utrolig kjip tilfeldighet at de to andre begge døde i uke ni og at det går fint denne gangen :pls:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har lisom antatt at progesteron ikkje er noko problem sidan kroppen ikkje støter i frå seg knøttet. Men eg veit ikkje. Spurte gyn sist, og det var ikkje noko spesielt me skulle gjere denne gangen. Anna enn tidleg UL som dei andre gangene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...