Gå til innhold

For oss "gamle" Prøvere


Mialita

Anbefalte innlegg

Det er jo flere som sverger til hostesaft, så det kan jo være noe i det, ViljaH. Jeg har hatt stort hell med Vitex. Ble raskt gravid med det to ganger, men denne tredje gangen har det ikke funket (like raskt).

Denne PP`en har jeg drukket grapefruktjuice. Noen sier det funker også. Ikke vet jeg, men tenkte at det uansett ikke skadet å bytte ut appelsinjuicen med grapefrukt. Har nettopp hatt EL, så vi får se! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Går og venter på å få papirene jeg trenger, de blir sendt i posten. Noen som vet, når burde vi begynne med prevansjon igjen, nå når jeg skal begynne med medisiner. (til ivf/isci). Med en gang etter TR? Virker mest logisk, men litt usikker er jeg likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært på volvat og fått pergotime og progesteron. Gynekologen mente at jeg trolig vil bli gravid på egen hånd med litt hjelp av hormoner og progesteron for å forhindre spontanabort. Alt så bra ut på undersøkelsen, bare noen blodprøver igjen. Hvis jeg ikke er gravid til jul blir det henvisning videre for vurdering av prøverør. Håper hormonbehandlingen har effekt... Testet positivt på eggløsningstesten på søndag, og vi har gjort "vårt" både før og etter så da er det bare å vente å se...vente og vente;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært på volvat og fått pergotime og progesteron. Gynekologen mente at jeg trolig vil bli gravid på egen hånd med litt hjelp av hormoner og progesteron for å forhindre spontanabort. Alt så bra ut på undersøkelsen, bare noen blodprøver igjen. Hvis jeg ikke er gravid til jul blir det henvisning videre for vurdering av prøverør. Håper hormonbehandlingen har effekt... Testet positivt på eggløsningstesten på søndag, og vi har gjort "vårt" både før og etter så da er det bare å vente å se...vente og vente;)

Håper medisinene gjør susen!

Mulig du har skrevet det før, Jos, men vet du hva som er problemet hos deg?

Jeg har litt korte lutealfaser og begynner å bli nysgjerrig på det med progesteron.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de har foreløpig ikke funnet noe galt verken med meg eller mannen,men skal måle progesteronnivået i blod om ei uke. Ellers er det bare å ta tiden til hjelp. Jeg skal også ta blodprøve om noen uker for å sjekke eggreserver. Bare for å utelukke slike ting. Jeg tror selv at jeg stresser for mye, jeg er ofte sliten og stresset. Prøver å finne måter å stresse ned på, gynekologen anbefalte også akupunktur.

Når det gjelder crinone/progesteron som jeg fikk, går på det å øke progesteronnivået, det er et supplement under lutealfasen som kan benyttes dersom man mistenker progesteronmangel. Progesteron er jo viktig for å holde på det befruktede egget, forhindre spontanabort.

Takk, håper det ordner seg for deg også snart Miss I.W:)

Har du vært hos gynekolog og fått sjekket ang lutealfasen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får vel joine denne tråden, som "gammel" prøver..... Jeg er 31 og prøver på nr 2. Begynte i går :smilorange:

Ble gravid i 2PP forrige gang, prøver å forbrede meg på at det kan ta mye lengre tid denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svakt positiv test, 3 dager før ikm. Mon tru om eg er gravid igjen etter MA i juni...Håper den overlever denne gangen...

Krysser fingrene for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Framleis positivt test. Sterkere billigtest, og positivt CB digital...så kan virke som eg er gravid 3+6. :D

Endret av Sola^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Framleis positivt test. Sterkere billigtest, og positivt CB digital...så kan virke som eg er gravid 3+6. :D

:strix:

Håper du får en helt haug av oss i terminklubben sammen med deg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de har foreløpig ikke funnet noe galt verken med meg eller mannen,men skal måle progesteronnivået i blod om ei uke. Ellers er det bare å ta tiden til hjelp. Jeg skal også ta blodprøve om noen uker for å sjekke eggreserver. Bare for å utelukke slike ting. Jeg tror selv at jeg stresser for mye, jeg er ofte sliten og stresset. Prøver å finne måter å stresse ned på, gynekologen anbefalte også akupunktur.

Når det gjelder crinone/progesteron som jeg fikk, går på det å øke progesteronnivået, det er et supplement under lutealfasen som kan benyttes dersom man mistenker progesteronmangel. Progesteron er jo viktig for å holde på det befruktede egget, forhindre spontanabort.

Takk, håper det ordner seg for deg også snart Miss I.W:)

Har du vært hos gynekolog og fått sjekket ang lutealfasen?

Jeg har ikke vært til gynekolog enda. Jeg har blitt gravid to ganger selv (et barn på 2,5 og en SA etter uke 12), og har "bare" prøvd i et halvt år enda, så jeg får smøre meg med litt mere tålmodighet.

Men har som sagt litt korte lutealfaser, så jeg har begynt å lese litt om det med defekt lutealfase og progesteronmangel. Kommer ikke til å vente et helt år før jeg oppsøker fastlegen for videre utredning, hvis det blir aktuelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sier forsiktig hei, og kan vel konstantere at jeg er den eldste her inne med mine snart 39 år.

Jeg har et barn med min eks, og fikk for snart 7 uker siden en dødfødt datter 7 uker før planlagt keisersnitt.

Vi er fremdeles i stor sorg, og jeg har nesten dårlig samvittighet for å kalle meg prøver eller "vi tar det som det kommer". Skulle ønske vi kunne vente en stund, men vi har begge så inderlig lyst på barn sammen og med min alder kan jeg ikke vente så lenge heller.

Fikk TR tilbake 5 uker etter fødsel, og hvis det betyr at kroppen er på stell igjen er EL rett rundt hjørnet. Ble gravid på pp2 med lillesøster, så med litt flaks går det kanskje kjapt denne gangen også.

Blir nok satt på blodfortynnende ved et nytt svangerskap, for jenta vår døde av en blodpropp med ruptur i morkaka. Kjenner gråten tar meg bare ved å skrive dette, og jeg krysser armer og bein for at alt skal gå bra dersom vi er heldige å oppleve en ny graviditet.

Uansett blir nok alt med forbehold og et svangerskap for meg blir en nervøs affære. Har hatt to MAer for mange år siden også, så jeg tror ikke noe på det før ungen ligger foran meg sprell levende.

Håper ikke dere blir stresset av å ha en nybakt mor til et dødfødt barn med i tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åh, så trist! :klemmer: Kan ikke forstå hvor sårt det må være å miste barnet ditt så sent!

Håper du får god oppfølging, spesielt når du blir gravid igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

Jeg trenger litt hjelp. Tok en test i natt, som var negativ etter 3 minutter og jeg gikk og la meg. I morges når jeg skulle rydde den bort var den svak positiv, med en lyyyyysrosalila strek. Jeg aner ikke om den ble positiv innen tidsfristen (er en billigtest og tidsfristen er lengre enn CB), men hva tror dere, basert på bilde? (Bildet ligger i prøvdedagboken min, følg linken under).

Vil ikke mase om hjelp, men er helt skjelven. Tenkomhvisatte....jeg faktisk er gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Framleis positivt test. Sterkere billigtest, og positivt CB digital...så kan virke som eg er gravid 3+6. :D

Gratulerer så mye, Sola. :)

Men har som sagt litt korte lutealfaser, så jeg har begynt å lese litt om det med defekt lutealfase og progesteronmangel. Kommer ikke til å vente et helt år før jeg oppsøker fastlegen for videre utredning, hvis det blir aktuelt!

Har du prøvd noen tilskudd for å prøve å få opp progesteronnivået? Jeg er gått til innkjøp av B6 og Wild Yam som begge skal virke positivt innpå progesteronet. Jeg tenker å begynne med det dagen etter neste EL. :)

Sier forsiktig hei, og kan vel konstantere at jeg er den eldste her inne med mine snart 39 år.

Jeg har et barn med min eks, og fikk for snart 7 uker siden en dødfødt datter 7 uker før planlagt keisersnitt.

Vi er fremdeles i stor sorg, og jeg har nesten dårlig samvittighet for å kalle meg prøver eller "vi tar det som det kommer". Skulle ønske vi kunne vente en stund, men vi har begge så inderlig lyst på barn sammen og med min alder kan jeg ikke vente så lenge heller.

Fikk TR tilbake 5 uker etter fødsel, og hvis det betyr at kroppen er på stell igjen er EL rett rundt hjørnet. Ble gravid på pp2 med lillesøster, så med litt flaks går det kanskje kjapt denne gangen også.

Blir nok satt på blodfortynnende ved et nytt svangerskap, for jenta vår døde av en blodpropp med ruptur i morkaka. Kjenner gråten tar meg bare ved å skrive dette, og jeg krysser armer og bein for at alt skal gå bra dersom vi er heldige å oppleve en ny graviditet.

Uansett blir nok alt med forbehold og et svangerskap for meg blir en nervøs affære. Har hatt to MAer for mange år siden også, så jeg tror ikke noe på det før ungen ligger foran meg sprell levende.

Håper ikke dere blir stresset av å ha en nybakt mor til et dødfødt barn med i tråden.

Jeg kan ikke forestille meg hvilken smerter dere sitter igjen med etter å ha mistet jenta deres. Det er viekrlig trist å lese. :( Jeg håper og krysser fingrene for at du snart blir gravid igjen, og at alt forløper smertefritt neste gang.

Hei jenter :)

Vil ikke mase om hjelp, men er helt skjelven. Tenkomhvisatte....jeg faktisk er gravid?

Jeg leser i dagboken din at du har testet positiv på flere tester: GRATULERER! :jippi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...