Gå til innhold

For oss "gamle" Prøvere


Mialita

Anbefalte innlegg

Gratulerer til alle gravide :)

Jeg er IKKE gravid. Jeg har ventet og ventet på TR etter laparoskopien i mai, men kroppen har visst gått i dvale av sjokk eller noe. Gynekologen sier sånt kan skje etter inngrep i magen, så nå har jeg fått Provera for å fremkalle TR og Pergo for å fremkalle eggløsning etterpå. Så får vi se om det hjelper å kickstarte systemet igjen! Jeg var skikkelig ivrig på å komme igang igjen etter at vi fikk vite på laparoskopien at det ikke er noe galt med meg så det har vært en lang ventetid, men egentlig har det vært litt deilig med fri fra prøving og symptomleting og tanker og grubling også. Men nå er jeg klar! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slenger meg på her jeg. Men er jeg gammel prøver? Er 30, så gøler meg jo ikke gammel, men er jo ikke akkurat tenåring heller. Har en gutt på 20 mnd fra før og satser på IKM 20.august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trøffel

Tok en graviditetstest 2 dager før forventet IKM og testet negativt :( Uff, er vel et bittelite håp igjen men føles ikke sånn.. Jaja, har bare prøvd i 3 måneder så kan jo ikke klage. Har jo et herlig barn allerede på 15 mnd. Men det er likevel utrolig skuffende når man så gjerne ønsker et søsken og lekekamerat til sin kjæreste skatt :( Ønsker jo at de skal være sånn noenlunde nær hverandre i alder, men det begynner å bli ganske mye nå gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en graviditetstest 2 dager før forventet IKM og testet negativt :( Uff, er vel et bittelite håp igjen men føles ikke sånn.. Jaja, har bare prøvd i 3 måneder så kan jo ikke klage. Har jo et herlig barn allerede på 15 mnd. Men det er likevel utrolig skuffende når man så gjerne ønsker et søsken og lekekamerat til sin kjæreste skatt :( Ønsker jo at de skal være sånn noenlunde nær hverandre i alder, men det begynner å bli ganske mye nå gitt...

Håpet er fortsatt ikke ute. :) Jeg leser stadig vekk om de som ikke tester positivt før noen dager etter IKM. Selv om ting kanskje ikke går som planlagt eller øsnket, så vet du at du kan bli gravid. Plutselig sitter spiren der :)

Slenger meg på her jeg. Men er jeg gammel prøver? Er 30, så gøler meg jo ikke gammel, men er jo ikke akkurat tenåring heller. Har en gutt på 20 mnd fra før og satser på IKM 20.august.

Velkommen skal du være! Hehe, alder er relativt. Jeg føler meg til tider som en gammel prøver, ihvertfall i forhold til mange andre her på forumet. Jeg blir snart 30 og har ingen barn fra før. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trøffel

Hehe, ja kanskje litt dumt å kalle oss gamle prøvere når gjennomsnittsalderen for førstegangsfødende kvinner i Norge er 29 år? :) Jeg fikk nr 1 når jeg var 29. Nå er jeg 30 og håper spiren snart vil sitte for nr 2.. IKM i morgen, litt spennede.. Selv om jeg fikk negativ test i går morges :(

Endret av Trøffel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja kanskje litt dumt å kalle oss gamle prøvere når gjennomsnittsalderen for førstegangsfødende kvinner i Norge er 29 år? :) Jeg fikk nr 1 når jeg var 29. Nå er jeg 30 og håper spiren snart vil sitte for nr 2.. IKM i morgen, litt spennede.. Selv om jeg fikk negativ test i går morges :(

Positiv test idag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trøffel

Positiv test idag?

Nei, har ikke testet igjen.. Regner med å få mensen i kveld (pleier å få den sent på kvelden). Om jeg ikke har fått den innen i morgen, så tester jeg på nytt. Men Clearblue-testen jeg tok var jo 98 % sikker 2 dager før IKM, så jeg tviler sterkt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fyller 38 i høst, min mann blir 40. Ingen barn fra før. Vår historie står under. Jeg er 25 uker på vei i disse dager, og vi venter i spenning på vesla som er ventet i novmber.

Lykke til alle her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesteninnom

Hehe, ja kanskje litt dumt å kalle oss gamle prøvere når gjennomsnittsalderen for førstegangsfødende kvinner i Norge er 29 år? :) Jeg fikk nr 1 når jeg var 29. Nå er jeg 30 og håper spiren snart vil sitte for nr 2.. IKM i morgen, litt spennede.. Selv om jeg fikk negativ test i går morges :(

Det er jo alltids en andel kvinner verden over som velger å få sitt første barn i en alder av 38, og det er ikke så uvanlig, synes jeg.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesteninnom

Jeg fyller 38 i høst, min mann blir 40. Ingen barn fra før. Vår historie står under. Jeg er 25 uker på vei i disse dager, og vi venter i spenning på vesla som er ventet i novmber.

Lykke til alle her inne.

Så spennende, gratulerer!

Endret av Gjesteninnom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Modig mor

Hvordan går det med dere, damer? Flere gravide? Gjesteninnom, føler du deg tryggere nå?

Jeg er ikke gravid ennå, håper det vil lykkes denne syklusen ... Hvis ikke ser det ut til at vi ikke får noen ny sjanse før langt uti oktober på grunn av reising. Men på plussiden: Jeg er frisk og sprek, og syklusene mine er regelmessige igjen. De første etter seinaborten var helt håpløse, men nå har jeg hatt tre tilsynelatende greie på rad. Det eneste jeg bekymrer meg for, er om temperaturene er for lave i lutealfasen (noe som kan tyde på for lavt progesteron-nivå), men det virker som det blir bedre gradvis, så jeg skal se det an denne syklusen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trøffel

Hvordan går det med dere, damer? Flere gravide? Gjesteninnom, føler du deg tryggere nå?

Jeg er ikke gravid ennå, håper det vil lykkes denne syklusen ... Hvis ikke ser det ut til at vi ikke får noen ny sjanse før langt uti oktober på grunn av reising. Men på plussiden: Jeg er frisk og sprek, og syklusene mine er regelmessige igjen. De første etter seinaborten var helt håpløse, men nå har jeg hatt tre tilsynelatende greie på rad. Det eneste jeg bekymrer meg for, er om temperaturene er for lave i lutealfasen (noe som kan tyde på for lavt progesteron-nivå), men det virker som det blir bedre gradvis, så jeg skal se det an denne syklusen.

Vel, jeg går og venter på positiv EL-test i disse dager.. Den varierer med 4 dager, første "mulige" dag er i morgen, men streken er så og si usynlig ved siden av kontrollstreken på strimmeltestene jeg nylig har kjøpt selv om det burde nærme seg nå... Har uansett sengekos annenhver dag, så om det bare er meg som ikke skjønner disse strimmeltestene så er det jo umulig å misse EL uansett da :) Men vil gjerne ha oversikt over når jeg har EL; får overhodet ingen kroppslige symptomer så jeg er helt avhengig av testing om jeg vil vite sikkert om/når jeg faktisk har EL...

I likhet med deg holder jeg fingrene krysset for august; har til og med sluttet helt med kaffe og kullsyre! *flink* Om du har lavt progesteronnivå anbefaler jeg deg å kutte alt med koffeininnhold tvert, om du ikke allerede har gjort det. I boka "Vi ønsker oss barn: Snarveier for å øke fruktbarheten" av Zita West står det at koffein tapper vann ut av kroppen sammen med verdifulle mineraler og får kroppen til å danne kortisol, som konkurrerer med progesteron om reseptorer, og det fører til relativ progesteronmangel. Finnes masse koffein i kaffe, cola light, pepsi max, en del sorter te osv :(

Endret av Trøffel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan koffeinfri kaffe være et greit alternativ? Jeg har litt kort lutealfase og er litt engstelig mtp det.

Startet PP5 for en uke siden og det var et stort nederlag. :( I fjor på denne tiden var jeg ny-gravid og lykkelig, og det er mye som minner meg på det. Det skulle så gjerne ha klaffet før årsdagen for SA`en....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trøffel

Kan koffeinfri kaffe være et greit alternativ? Jeg har litt kort lutealfase og er litt engstelig mtp det.

Startet PP5 for en uke siden og det var et stort nederlag. :( I fjor på denne tiden var jeg ny-gravid og lykkelig, og det er mye som minner meg på det. Det skulle så gjerne ha klaffet før årsdagen for SA`en....

Uff, skjønner at det føles tøft. Vet om flere som har slike milepæler, og det er tøft når man ikke har klart å nå dem. Men det er jo en trøst å vite at dere kan bli gravide da?

Jeg syns det er vanskelig å finne god informasjon om koffeinfri kaffe vs. vanlig kaffe når man er aktiv prøver. Derfor har jeg holdt meg unna koffeinfri kaffe også. Ikke at det har vært noe stort tap for meg da, for jeg har funnet verdens beste koffeinfrie te:

http://pukka.no/teas.php

Suupergode, flere smaker nesten som godteri :fnise:

Endret av Trøffel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en trøst at vi har et velskapt barn! Heldigvis!

Godteri-te høres supert ut! Spesielt når vi driver å kutter ned på sukkeret etter litt mye sjokokos i ferien!

Jeg har kuttet ned kaffen til max to kopper dagen, og gjerne bytte ut den siste med koffeinfri, men det er jo så godt! :kaffekopp: Jeg får prøve å kutte enda litt da!

Endret av Miss I.W.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke noe graviditet her heller. Har prøvd et år nå med noen småpauser i mellom, hatt to SA i denne perioden. Litt slitsomt. Håper det skjer noe snart. Venter forresten mensen om tre dager, har hatt en del murringer og litt ømme bryst, så jeg håper jo på positiv test. Regner med de såkalte symptomene mine bare er kommende mens, men jeg skulle så ønske at det var en voksende spire..kanskje jeg må ta en test imorgen, tre dager før forventet men...

Det med kaffe og progesteron-nivå var interessant. Er det noen som har andre tips mtp mat/drikke og sjansen for å bli gravid. Jeg prøver å holde meg unna kaffe også pga risiko for spontanabort. Kaffe er s godt så det er tøft synes jeg:( Må man så må man..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe dere lykkes snart, jos! :klemmer: Det er tungt med SA og prøvepauser. Jeg har hatt en SA og måtte ta en ufrivillig pause på et halvt år, så jeg kan godt forstå hvor slitsomt det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen graviditet her heller, men jeg er i hvert fall igang med ny prøveperiode. Proveraen fungerte og jeg fikk endelig TR etter 74 dager. Jeg har fått Pergo også, så nå går jeg og venter på eggløsning. Sist jeg gikk på Pergo hadde jeg eggløsning ganske sent, så jeg tipper den kommer til helgen en gang. Så da er vi i gang igjen, i hvert fall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Modig mor

Fint å høre fra dere! :) Håper det blir massevis av positive graviditetstester utover høsten.

Trøffel, det høres ut som om du har en bra plan og gjør det du kan. Jeg vet ikke hvordan det er med mat og fruktbarhet, men jeg tenker som så at det er bra for meg og bra for det barnet jeg håper på, hvis jeg lever sunt. Så det gjør jeg. Koffein har jeg ikke mer å kutte ned på - jeg har sluttet helt med kaffe, og te drikker jeg kanskje en kopp av annenhver uke. Jeg heller innpå rooibush-te, da. Og Yogi ditt og datt, og også noe Pukka. Liker å ha noe varmt å drikke, og jeg savner faktisk ikke kaffe. (Men jeg skal begynne igjen, når/hvis jeg endelig får det siste barnet mitt).

Skjønner veldig godt det der med årsdagen, Miss I.W., selv synes jeg det er ekstra tungt nå om dagen at jeg ikke er gravid, for jeg nærmer meg det som skulle vært termindagen ... Og litt etter er det et år siden jeg ble gravid første gang, det svangerskapet som tok slutt i november.

Det blir spennende å se om du kanskje endelig har lyktes, Jos! Jeg krysser fingrene for positiv test om et par dager!

Kommode, fint at du er i gang, jeg håper syklusene dine blir stabile og fine! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...