Gå til innhold

For oss "gamle" Prøvere


Mialita

Anbefalte innlegg

Huff, Gjesteninnom, så skummelt at du blør! Jeg håper virkelig at det ikke er noe i veien likevel. Jeg har vært helt panisk i to av de vellykkede svangerskapene mine - jeg blødde og syntes symptomene var borte - men jeg gikk jammen til termin og fikk verdens fineste barn. Håper det samme skjer med deg!

Hei, nei, blør ikke...det kom bare en flekk av noe brunaktig. Gynekolog dagen etter så at alt var normalt. Skal høre hjertelsag til uken, men så mye kan gå galt på 3-4 mnd.

Har venninner som har fortalt at de har blødd og til og med fått mensen hver måned som gravid (!), og fått friske barn, men det høres jo merkelig ut.

Anonym poster: a6cd5039f9b0dc9eff80afcfb820bea5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesteninnom

Gjesteninnom: hvordan går det med deg? Jeg håper spiren fortsatt klamrer seg fast?

Hei, takk for det, var hos gynekolog og er 5 uker på vei. På ultralyd kunne det da ikke vises annet enn at eggposen var som den skulle...men omk det lever vites ikke før i uke 6 da vi søker etter hjerteslag. Men selv om det vil høres, tør jeg ikke å glede meg overhode før det har gått 5 måneder. Tar ikke noe for gitt, nei.

Lykke til alle som prøver med gjennomføring og levering!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt Vitex og begynner på denne i morgen, i håp om at syklusen kan bli mer stabil/TR kan komme. I dag er det 61 dager siden siste TR.... :kjefte:

Andre med erfatinger med Vitex?

Hos meg har det funket og jeg har to ganger blitt gravid etter kort tids bruk. Rakk bare å bruke det i noen dager nå, så den rakk dessverre ikke å funke denne gangen. Men vi går for neste!

Jeg har ganske stabile sykluser, men det har hjulpet på menssmerter og andre syklusvondter. Men jeg har fått meget ømme bryst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trøffel

Ja da tar jeg turen inn hit; er i tredje PP nå, og har ett barn fra før av. Har jo stolt blindt på disse EL-testene som skriver at størst mulighet for befruktning er sex innen 48 t etter eggløsning... Så vi har nå ikke hatt sex de siste dagene før EL vi da, fordi vi ville "gjøre svømmerne supersterke" på selve EL-dagen og dagen etter.. Men den metoden har jo ikke funket de siste to prøveperiodene..... EL-dagen varierer, men ikke så mye at vi famler helt i blinde. Så nå blir det sex annenhver dag frem til EL + i uka etter det, så krysser vi fingrene for at spiren sitter denne gang!

Endret av Trøffel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på her, jeg og. :jepp: Er 29, og har IKM 15 juli, så får vi se. Er vel egentlig 1 PP, men det tok så lang tid før jeg fikk mensen etter at jeg sluttet på pillen at jeg trodde jeg var gravid og fikk en svak strek på testen.... men det var jeg altså ikke :sjenert:

Legen fortalte meg om kjemisk graviditet. Noen andre som har vært borti det før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan vel slenge meg på her jeg også nå. Er 27 år og endelig i gang med prøvingen! Har vært pillefri siden januar så kroppen har fått normalisert seg så blir spennende å se hva som skjer utover høsten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne henge meg på jeg også! Jeg er 30 år og er inne i første pp. Vi skulle egentlig ikke starte før etter sommerferien, men så klamret kjære seg fast i svingen og vips var 1 pp i gang :fnise: Jeg har vært av pilla siden før jul og har fått stabile sykluser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne henge meg på jeg også! Jeg er 30 år og er inne i første pp. Vi skulle egentlig ikke starte før etter sommerferien, men så klamret kjære seg fast i svingen og vips var 1 pp i gang :fnise: Jeg har vært av pilla siden før jul og har fått stabile sykluser :)

Hehe, det var nesten det samme som skjedde her! Hatt stabile sykluser siden januar, vi skulle vente til august, men plutselig var mannen klar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å roe meg selv ned og ikke lete etter symptomer, men jeg klarer bare ikke å undertrykke trangen til å tolke alle kroppslige signaler i lys av at vi traff el rimelig godt for en ukes tid siden. Siste symptom: tørst og tørr i munnen på tross av at jeg har drukket godt med vann.

Kjenner at den neste uken kan bli ganske krevende :fnise:

Det teite er at jeg VET at egget ikke fester seg før 4 - 8 dager etter befruktning, og at man ikke får symptomer før egget er festet og kroppen vet den er gravid. Kjenner jeg blir helt flau av meg selv :sprettoy:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det var nesten det samme som skjedde her! Hatt stabile sykluser siden januar, vi skulle vente til august, men plutselig var mannen klar :)

Morro at vi er flere i samme båt! Når har du IKM?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å roe meg selv ned og ikke lete etter symptomer, men jeg klarer bare ikke å undertrykke trangen til å tolke alle kroppslige signaler i lys av at vi traff el rimelig godt for en ukes tid siden. Siste symptom: tørst og tørr i munnen på tross av at jeg har drukket godt med vann.

Kjenner at den neste uken kan bli ganske krevende :fnise:

Velkommen til klubben for oss med langt fremskredet prøver-psykose! :5:

Selv har jeg godt med morgenkvalme, til tross for at jeg nettopp har hatt mensen. Du er ikke alene!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morro at vi er flere i samme båt! Når har du IKM?

IKM i dag eller i morgen og regner med TR kommer siden denne PP kom litt brått på da mannen plutselig ikke hoppet av forrige uke :P Så vår første skikkelig PP er egentlig neste måned, og da skal vi på ferie så da har vi myyyye tid sammen ;) hehe.

Når har du IKM?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen til klubben for oss med langt fremskredet prøver-psykose! :5:

Selv har jeg godt med morgenkvalme, til tross for at jeg nettopp har hatt mensen. Du er ikke alene!

Det er godt der er flere av oss! Jeg vært hard rammet av prøver-psykose tidligere, bla. i perioden før jeg sluttet på pilla hvor jeg typisk glemte pilla et par-tre ganger i måneden. Jeg var hellig overbevist om at jeg måtte være gravid hver eneste måned, men tanta kom alltid til avtalt tid. Så jeg trodde at siden jeg har vært på "prøver-psykose-kjøret" før så skulle jeg klare å holde meg sånn nogenlunde i skinnet når vi først begynte å prøve. Men den gang ei. Her er det innbilt svangerskap i full blomst :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKM i dag eller i morgen og regner med TR kommer siden denne PP kom litt brått på da mannen plutselig ikke hoppet av forrige uke :P Så vår første skikkelig PP er egentlig neste måned, og da skal vi på ferie så da har vi myyyye tid sammen ;) hehe.

Når har du IKM?

Her er det IKM ca 12 juli. Det verste er at vi traff el rimelig godt:

Dag 1 (den dagen vi hadde oss): sterk postiv el-test

Dag 2: enda sterkere positiv el-test

Dag 3: Fortsatt sterk positiv el-test, men svakere enn dag 2

Dag 4: Mye svakere el-test

Jeg tror derfor jeg hadde el ca 48 timer etter vi hadde oss. Er det ikke det som er regnet som perfekt? *skrekkblandetfryd*

Endret av Frøken Vims
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt der er flere av oss! Jeg vært hard rammet av prøver-psykose tidligere, bla. i perioden før jeg sluttet på pilla hvor jeg typisk glemte pilla et par-tre ganger i måneden. Jeg var hellig overbevist om at jeg måtte være gravid hver eneste måned, men tanta kom alltid til avtalt tid. Så jeg trodde at siden jeg har vært på "prøver-psykose-kjøret" før så skulle jeg klare å holde meg sånn nogenlunde i skinnet når vi først begynte å prøve. Men den gang ei. Her er det innbilt svangerskap i full blomst :fnise:

Hahaha. Det er så godt å lese at det ikke bare er meg!!!

Vi har ett barn fra før, og det var ikke sånn da... men denne gangen har jeg symptomer konstant føler jeg. :fnise: Godtå høre at dette er "normalt" :Nikke::dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Modig mor

På ferie, telefonen får også stort sett ha ferie - og dekningen er elendig her ... Men jeg titter innom for å si hei og opplyse om at jeg dessverre fremdeles er prøver. Håper på en ny sjanse i løpet av ferien - jeg har vanligvis korte sykluser, og nå virker det som om alt er blitt stabilt igjen etter spontanabortene (bank i bordet!), så jeg håper så inderlig å være gravid igjen før august. I slutten av august er terminen for det svangerskapet som endte i seinabort, jeg blir fysisk dårlig ved tanken på å skulle møte den dagen uten å være gravid. Men jeg vet jo at jeg ikke får velge, og at jeg klarer det jeg må klare.

Lykke til, alle sammen! Håper det blir massevis av lykkelige oppdateringer her utover sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ferie, telefonen får også stort sett ha ferie - og dekningen er elendig her ... Men jeg titter innom for å si hei og opplyse om at jeg dessverre fremdeles er prøver. Håper på en ny sjanse i løpet av ferien - jeg har vanligvis korte sykluser, og nå virker det som om alt er blitt stabilt igjen etter spontanabortene (bank i bordet!), så jeg håper så inderlig å være gravid igjen før august. I slutten av august er terminen for det svangerskapet som endte i seinabort, jeg blir fysisk dårlig ved tanken på å skulle møte den dagen uten å være gravid. Men jeg vet jo at jeg ikke får velge, og at jeg klarer det jeg må klare.

Lykke til, alle sammen! Håper det blir massevis av lykkelige oppdateringer her utover sommeren.

:klem: Lykke til med august-prøving!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke lange visitten innom denne tråden, for i går testet jeg jammen positivt :overrasket: Trodde jeg skulle svime av når det dukket opp en strek, og kjære klarte ikke å lese av hva som stod på stripsen fordi jeg skalv så innmari på hånda :fnise: Har kjøpt en rolls roys test på apotektet, digital med ukeindikator, som jeg skal ta i morgen tidlig for å være 100% sikker, men strengt talt så lyver vel ikke 3 positive billigtester?

Jaja, da blir det ikke noe vin på meg i ferien, men på den positive siden har puppene mine fått en meget attraktiv form (skikkelig spenstige :fnise: ) så jeg kommer til å være hot hot hot på stranda :sexy:

Av symptomer er det meste som ved pms,dvs at puppene er ømme. De er ikke mer ømme ut mot sidene eller noe sånt heller, bare helt vanlig pms-pupper. De eneste symptomene som skiller seg ut er at jeg har vært veldig tørr i munnen de siste dagene, siden fredag når jeg tenker meg om. Sånn adrenalin-tørr i munnen liksom. Det har ikke hjulpet å drikke heller. Og så har jeg vært unormalt vamt, men på den andre siden har det vært veldig varmt i leiligheten de siste dagene. Jeg har også hatt litt vondt i korsryggen, men ikke mer enn at det kan skyldes andre ting. I tillegg så har jeg litt småkramper rundt livmor- og eggstokkområdene. Ikke akkurat som mensenkramper, men svakere og litt anderledes. Som om noe driver å strekker seg litt. Og så er det de spenstige puppene da, men jeg tror ærlig talt ikke jeg hadde reagert veldig på det hvis det ikke var for at jeg hadde fått positive tester.

Jeg klarer ikke helt å ta dette innover meg, men det kommer vel etter hvert. Under alt sjokket er vi veldig glade, men akkurat nå er dette veldig uvirkelig.

Ønsker dere andre her inne lykke til videre med prøvingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...