Gå til innhold

For oss "gamle" Prøvere


Mialita

Anbefalte innlegg

Har vært innom denne tråden før, men la jeg igjen spor mon tro? :overrasket:

Nuvel. El er passert hos meg og nå har jeg to uker med venting på enten to blå streker eller TR. PP1,så er så spent, så spent. Vet det skal mye til aller første gang, men håper jo så inderlig likevel :hjertesmil: .

Håper augustmåned er lykkemåned for flere av oss :smilorange: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Modig mor

Lykke til, Pyntestøv! Sist vi fikk barn, var jeg overbevist om at det kom til å ta tid å bli gravid. Vi var enige om at vi ville, men ikke helt enige om når. Mannen mente det ikke hastet. Jeg fikk overbevist ham om at det var best å begynne å prøve, for sikkerhets skyld. To uker etter den samtalen testet jeg positivt, og knøttet kom til verden litt tidlig, så ... skal vi se ... 34 uker etter at vi ble enige om å starte prøvingen. Moralen er: Det kan gå fort selv om man har passert 30!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe dere lykkes snart, jos! :klemmer: Det er tungt med SA og prøvepauser. Jeg har hatt en SA og måtte ta en ufrivillig pause på et halvt år, så jeg kan godt forstå hvor slitsomt det er.

Takk for omtanken Miss I.W. Godt å vite at det er flere i samme

situasjon;)Jeg ønsker selvfølgelig ikke at andre skal slite slik vi gjør, men

det er en trøst iallefall. Håper dere og alle andre prøvere her inne lykkes snart.

Noen ganger skulle jeg ønske at jeg hadde kommer i gang tidligere med

å prøve og få barn. Det tar på med ventetid og misslykkete forsøk.

Testen jeg tok var dessverre negativ og nå er TR på vei også..:(

Jeg sliter nok litt med å holde motivasjonen oppe for ønsker meg så fælt

at det skal skje nå...må vel bare gi det litt tid til.

Er det noen her inne som har vært til utredning for barnløshet eller gjentatte spontanaborter? Hvor lenge ventet dere før dere oppsøkte hjelp?

Endret av jos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jos: :klem:

Jeg har vært til utredning for barnløshet. (Eller altså, jeg er ikke barnløs, jeg har et barn på 13, men mye kan ha forandret seg på den tiden, og mannen har ingen barn fra før.) I og med at jeg er over 35 trengte jeg ikke å vente mer enn 6 mnd, så jeg gikk til legen da vi hadde prøvd i ca 7 mnd (inkludert en tidlig SA). Han tok blodprøver og henviste meg til gynekolog. Nå skal vi i teorien være good to go for å få det til på egen hånd, så vi prøver litt til selv først, men i oktober skal vi bestemme om vi vil gå videre med prøverør eller ikke. I og med at jeg fyller 37 i høst kan vi ikke vente lenger med å henvises hvis vi vil ha det. Men jeg håper jo jeg blir gravid før det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En GOD stund siden jeg har vært her inne nå.

Etter rot hos lege eller gynekologen har jeg endelig fått time i løpet av uken (henvisning sendt i slutten av april, og nettopp åpnet etter sommerferie.. Både gleder meg og gruer meg samtidig. Er 13 måneder siden ppille slutt og lite har skjedd på den tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Modig mor

Jeg har hatt eggløsning, men det ble ikke før mannen min hadde reist bort ... Likevel ikke helt håpløs timing, så vi får se hva de neste par ukene vil bringe. Du har vel eggløsning nå eller snart, Miss I.W.? Håper det vil gi resultater!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her, 8-9 dpo og prøver å overbevise meg selv at jeg innbiller meg alt mulig rart. Fra kvalme (som varte i ca. 30 min), til mentallsmak i munnen (trolig grunnet leverpostei til lunsj), stikking i høyre bryst (mensen kommer jo snart), vondt i korsryggen (dårlig seng, for lite trening den siste tiden), humørsvigniner (hormoner, snart kommer jo TR), trøtt og sliten (sovet for lite) og vondt i magen (bare luft).

Er likevel så alt for lett å tenke...hva om? unsure.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er litt irriterende at PMS og tidlige graviditesttegn er utrolig like. Ikke rart vi sitter å kjenner ekstra godt etter og ønsketenker! Kunne gjerne ha vært litt mer forskjellig for min del! Kanskje jeg ikke har blitt så tullete i hodet da? ;)

Stemmer, ModigMor, EL i disse dager. Kjenner det er noe på gang, og lurer på å droppe EL.testinga denne gang. Det spiller jo egentlig ingen rolle om jeg har EL på dag 17,18 eller 19. Får jo ikke gjort så med det likevel... Her er det :sengekos: annenhver dag i denne perioden uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra de endelig har åpnet posten da! Det var virkelig på tide!

Vet ikke helt om det var posten de endelig åpnet, eller at jeg ringte inn og lurte på hva som tok så lang tid. I følge damen jeg snakket med klarte de ikke å få kontakt med meg, hadde vist feil adresse eller noe slikt og fikk innkallingen de sendte bare i retur. Hadde vist sjekket med både fastlege og folkeregisteret.. Vet ikke hva de har gjort jeg, men både fastlege og folkeregisteret har riktig adresse på meg. Endte opp med at de hadde sendt henvisningen tilbake til fastlegen min, så jeg måtte ringe legekontoret for å be de sende henvisningen på nytt (+at jeg sjekket at de hadde riktig adresse på meg) men har fått en avbestillingstime, så jeg slipper å vente så veldig mye lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jos: :klem:

Jeg har vært til utredning for barnløshet. (Eller altså, jeg er ikke barnløs, jeg har et barn på 13, men mye kan ha forandret seg på den tiden, og mannen har ingen barn fra før.) I og med at jeg er over 35 trengte jeg

ikke å vente mer enn 6 mnd, så jeg gikk til legen da vi hadde prøvd i ca

7 mnd (inkludert en tidlig SA). Han tok blodprøver og henviste meg til

gynekolog. Nå skal vi i teorien være good to go for å få det til på egen

hånd, så vi prøver litt til selv først, men i oktober skal vi bestemme om vi

vil gå videre med prøverør eller ikke. I og med at jeg fyller 37 i høst kan

vi ikke vente lenger med å henvises hvis vi vil ha det. Men jeg håper jo

jeg blir gravid før det :)

Takk kommode:) Godt å høre at dere er kommet såpass langt i prosessen. Håper det klaffer for dere snart. Det er det som er godt med å være på dette forumet, finne andre i samme situasjon. Jeg har stort sett venner som blir gravid på første forsøk, kjipt å være en av de som er prøver i evighet før det skjer noe. Jeg har vært på volvat for innvendig ultralyd/gu, men har fått beskjed om at alt ser fint ut. Men vi må vel ta initativ til ordentlig utredning snart tenker jeg. Hvis man er prøver for lenge uten å søke hjelp tror jeg man lett kan bli demotivert...slik jeg er nå;)

Nå er det eggløsningsuke straks så da er det bare å kjøre på:)..igjen, he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for alle sammen her! *håpe håpe*

Selv begynner jeg såvidt å tro at det kaaanskje har klaffet. Kanskje.

Riktignok er jeg god på innbilte symptomer, og mye er jo til forveksling likt PMS, men likevel- jeg pleier ikke våkne om natten av at det er vondt å ligge på magen? Føles litt som om treskeverket inni puppene er i ferd med å røre på seg etter tre års dvale, og det er ØMT (må holde puppene fast når vi kjører over fartshumper, for eksempel, noe min mann finner fryktelig morsomt...)!

Har gått surr i datoene for IKM, så tar ingen test før tidligst onsdag. Gidder ikke teste for tidlig. Og kommer mensen innen den tid, slik at puppeståket bare tydet på PMS, så må jeg nesten gå til anskaffelse av nattlysolje eller østrogen eller hva søren det er gamle damer bruker for å unngå PMS fra helvete :gjeiper:

Lykke til for alle som humper eller venter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk mensen i dag. Buhu. Dumme kroppen. Men, eneste positive med det hele er at jeg har en normal syklus på ca 30 dager. Det er da noe.

Klar for PP2 nå! Håper det klaffer denne gangen :)

Mafalda: Jeg syns det der hørtes veeeeldig lovende ut!! :smilorange:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tvitvi, Mafalda! :)

I dag testet jeg for EL og den var nesten positiv. Det vil si: teststreken var mye sterkere enn forrige gang, men ikke like sterk som kontrollstreken. Det blir spennende å følge med når EL-testen blir positiv (trolig i morgen eller onsdag?), og jeg krysser alt jeg har av fingre og tær for at lutealfasen blir lengre i denne PP`en.

Jeg ser frem til litt herlig sengekos denne uken, og jeg er temmelig sikker på at min kjære også er temmelig fornøyd over situasjonen de neste dagene.

Jeg tør nesten ikke håpe at det vil klaffe denne runden, men jeg lengter så veldig etter å bli gravid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da håper jeg du og mannen kjører på, Solsikke! :sjarmor:

Og lykke til i PP2, Pyntestøv. Nå kan du lettere beregne EL også, når du har antall dager å forholde deg til. Kjekt å vite når man skal sette inn støtet (oops, det ble litt mer billedlig enn jeg hadde sett for meg).

Og takk for gode ønsker. TR har ennå ikke meldt sin ankomst, men jeg tør fremdeles ikke teste pga datosurret. I morgen kanskje?

Saken er at jeg ikke stoler 100% på kroppen. Den har nemlig lurt meg før, dustekroppen :sur:

Det er utrolig så lett det fysiske kan plukke opp signaler fra psyken, særlig når man virkelig går og ønsker at man kjente noe... Men puppene er fremdeles ømme, og jeg føler meg småuggen og innmari trøtt. Så mulig jeg bare kan bestille legetime uansett, for hvis jeg ikke er gravid er jeg nødt til å være syk... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mafalda: Har du testet i dag??:)

Kjenner meg godt igjen å vær full av symptomer, men så er det bare kroppen som spiller en et puss, dessverre. Krysser fingrene for at det ikke er tilfelle her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Modig mor

Hei, damer! Jeg har ikke turt å skrive det før, men sist helg løp jeg en tur og følte meg helt annerledes og rar i kroppen. Søndag kveld var jeg utrolig matt, sånn jeg bare er når jeg er gravid. Og mandag morgen steg temperaturen min, da var det ti dager siden eggløsning, og på det tidspunktet synker den vanligvis (og mensen kommer neste dag). Så jeg tok en test. Og den var positiv! Nå er mensen offisielt to dager forsinket, og testen er fortsatt positiv. Jeg er med andre ord gravid!

Foreløpig er jeg nøktern optimist. Jeg skal til legen for å få henvisning til svangerskapspoliklinikken, så blir det vel ultralyd om noen uker.

Masse lykke til, alle sammen. Håper min positive test bare var den første i en stor bølge! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trøffel

Gratulerer Modig Mor!! Jeg er også spent på å høre fra Mafalda :) I flg EL-datoen så forventet jeg mens i går eller i dag. Ingenting enn så lenge, men kjente en god del mensenaktige murringer i går morges.. :( Tok imidlertid en graviditetstest (strimmeltest) nå i morges og den var først usynlig, men etter ett minutt så kom det faktisk en veldig, veldig svak strek ved siden av den sterke kontrollstreken... Er det lov å håpe bittelittegranne likevel da eller???? :unsure: Om ikke mensen har kommet til i morgen så tar jeg en CB test da.. Men var litt uheldige med prøvingen denne mnd, så har egentlig ikke særlige forhåpninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye, Modig mor! Håper svangerskapet ditt forløper knirkefritt. :)

Trøffel: de sier at en strek er en strek uansett styrke- uten at jeg er noen ekspert tror jeg det er store sjanser for at dette kan være din måned. Test på nytt i morgen. Vi venter i spenning på resultatet ditt. :)

_________________________________________________________

I dag fikk jeg positiv EL-test for første gang. Teststreken var klart sterkere enn kontrollstreken.

Jeg vet jo ikke når egget slipper, men vi hadde ihvertfall sex i går kveld. Planen var i utgangspunktet å ha sex annenhver dag denne uken, men siden testen var positiv i dag kl 09. bør vi kanskje ha oss en ny runde i kveld....? (Sorry mye spørsmål, men jeg er ei som trenger å ha dette inn med teskje.. ;) )

Første dag i min menstruasjon er veldig ofte i en helg, så jeg antat at denne gangen ikke vil være noe unntak, og at jeg får mensen neste helg, 31. aug - 2. sep. Hvis det skulle vise seg å stemme vil jeg på ny ha faretruende kort lutealfase, så jeg krysser fingre for at mine antagelser er feil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, gratulerer Modig mor og Trøffel! :strix: Håper spiren klamrer seg fast!

Godt du får tidlig UL, Modig mor! Jeg er også lovt det når min tid kommer, og det er fint å slippe å mase seg til det.

Solsikke: Det skader vel ikke å :sengekos: i dag også. Det er 12 til 36 timer til EL etter positiv test og det tar ca 12 timer for svømmerene å komme fram til egget, så i teorien kan det jo hjelpe med en ekstra runde i kveld.

Jeg venter bare jeg.... Noen dager igjen før jeg vet noe. Jeg har superømme bryst, med det får jeg av Vitexen. Stikkningene/murringene er der, men langt sjeldnere enn vanlig, men det kan jo også vær pga Vitexen...

Jeg tørr ikke håpe eller kjenne for mye etter enda. Krysser alt jeg har for en positiv overraskelse over helgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...