Gå til innhold

For oss "gamle" Prøvere


Mialita

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesteninnom

Er i slutten av 30-årene og prøver. Har hatt 3 SA's...en veldig tidlig og to mer ute i uke 6-8.

Har blitt utredet, og ikke noe ble funnet galt. Fruktbarheten var visst på topp målte også prøvene.

Blir lett gravid, men...tør ikke glede meg noe mer. Det blir bare anspent selv om "tenker på andre ting og er opptatt". Jeg tør ikke å tro på at det går bra, når erfart SA's (inkl.MA's). Som om magen aldri vil få en kul og vokse og at det aldri går forbi 3-måneders grensen. Og selv da kan det gå galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, Gjesteninnom :vinke:

Det høres tøft ut. Forstår godt at det er vanskelig å tørre og glede seg, når man har slike erfaringer i bagasjen... Er dere aktive prøvere nå, eller har dere tatt en pause?

AB #111 her - jeg fikk han med på :sengekos: lørdag morgen og i går kveld :lur: og skal lure meg til en omgang i morgen kveld... :sjenert: i følge kalenderen har jeg EL på onsdag. Har ikke sagt et pip til han om EL på lenge, så jeg tror ikke han aner ugler i mosen :fnise: selv om han muligens kommer til å stusse i morgen... jeg pleier ikke være så .

Haha, strålende :ler: Satser på at den sitter nå, med eller uten rosa juice (det må da være hipp som happ, tror du ikke?)!

Vi har også "sexet fra oss" for denne gang... nå gjenstår bare den kjedelige ventetiden fram mot mensen/ikke minsen. Tålmodighet er en dyd, ja, men jeg er ikke spesielt tålmodig anlagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, strålende :ler: Satser på at den sitter nå, med eller uten rosa juice (det må da være hipp som happ, tror du ikke?)!

Vi har også "sexet fra oss" for denne gang... nå gjenstår bare den kjedelige ventetiden fram mot mensen/ikke minsen. Tålmodighet er en dyd, ja, men jeg er ikke spesielt tålmodig anlagt!

AB#111 igjen. Jo, jeg håper den sitter nå, men i går hadde jeg EL-slim som laget striper (iflg den infosiden jeg fant) og i dag morges hadde jeg sånne runde flekker som visstnok er det som viser at NÅ er jeg fruktbar. Da må søndag kveld-s** ha vært passe da? For sent å ha s** i kveld?

Og ventetiden :bond: den er forferdelig, utrolig lang...

Anonym poster: 2bfae089e10f8c8337d17896db4b9930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AB#111 igjen. Jo, jeg håper den sitter nå, men i går hadde jeg EL-slim som laget striper (iflg den infosiden jeg fant) og i dag morges hadde jeg sånne runde flekker som visstnok er det som viser at NÅ er jeg fruktbar. Da må søndag kveld-s** ha vært passe da? For sent å ha s** i kveld?

Det er absolutt ikke for sent! Når man har slim kan det fortsatt være et par dager til EL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesteninnom

Hei, Gjesteninnom :vinke:

Det høres tøft ut. Forstår godt at det er vanskelig å tørre og glede seg, når man har slike erfaringer i bagasjen... Er dere aktive prøvere nå, eller har dere tatt en pause?

Hallo, ja det er belastende når en graviditet ikke går i boks og dør hen etter noen uker, at det tok lang tid å komme seg bort fra "klønete håndteringer" fra div.helsevesen fram til jeg endelig blir fulgt opp av de som er "eksperter". Tok 3 SA/MA for å komme dit, og ved siden av alt annet en holder på med i livet ble det mye på en gang...

Er gravid igjen, kun 2 uker (eller 4, dersom en regner fra 1.dag i siste mens) nytt.

Prøver å ikke tenke over det. Dette med SA/MA begynner jo å bli en vane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Modig mor

Hei, hvordan går det med dere? Jeg har hatt det innmari travelt - heldigvis, så blir det ikke tid til så mye grubling, hverken over svangerskapsmuligheter eller andre ting ... Jeg tror (håper!) jeg får eggløsning i dag, og så blir det bare å vente, da ... Det er nesten på dagen fire år siden jeg begynte på det siste svangerskapet som ga oss et levende barn her i huset - kanskje kroppen min liker denne tiden på året? Det er lov å håpe!

Gjesteninnom, fantastisk at du er gravid igjen! Får du ekstra oppfølging på sykehus eller hos gynekolog nå? Jeg håper virkelig at du skal få være gravid i alle de ni månedene denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet dere nøyaktig dag for EL?

Jeg har ikke satt meg så veldig inn i dette(og vil egentlig ikke heller i tilfelle jeg blir en av de som sliter med å unnfange/beholde) - men; jeg skjønte det slik at dette var en ca-beregning, og at man skulle ha sex annenhver dag i denne perioden?

Anonym poster: e7f8ff001f038ca916608ae91ca9f4b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Modig mor

Hvordan vet dere nøyaktig dag for EL?

Jeg har ikke satt meg så veldig inn i dette(og vil egentlig ikke heller i tilfelle jeg blir en av de som sliter med å unnfange/beholde) - men; jeg skjønte det slik at dette var en ca-beregning, og at man skulle ha sex annenhver dag i denne perioden?

Anonym poster: e7f8ff001f038ca916608ae91ca9f4b7

Jeg tar tempen hver morgen før jeg står opp, med det samme jeg våkner. I begynnelsen av syklusen har jeg lave temperaturer, men dagen etter eggløsning er temperaturen høyere og holder seg høy fram til rett før mensen kommer. I tillegg følger jeg med på cervixsekretet, det forandrer seg i løpet av syklusen. Hvis du er interessert i å lære mer om dette, kan du sjekke pernille.info og/eller fertilityfriend.com.

Selv har jeg brukt temping i årevis både for å bli gravid og for å unngå å bli gravid, og jeg kan virkelig anbefale det. For meg er det i hvert fall veldig godt å vite at jeg kjenner kroppen min og har oversikt. Siden jeg har ganske stabile sykluser og tydelig eggløsningssekret, har jeg heller aldri hatt behov for eggløsningstester.

Når det gjelder det andre du skriver: Kunnskap er makt! Hvis det mot formodning skulle vise seg at du sliter med å bli gravid, er det jo en kjempefordel å vite mest mulig om syklusen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri visst det nøyaktig, bare gjettet på at det er sånn ca midt i syklusen og passet på å ha mye sex før det. For de som har ustabile sykluser kan det sikkert være greit med temping og EL-tester, men for de som ikke sliter spesielt tror jeg det beste rådet er å ha nok sex... ;)

Er gravid igjen, kun 2 uker (eller 4, dersom en regner fra 1.dag i siste mens) nytt.

Prøver å ikke tenke over det. Dette med SA/MA begynner jo å bli en vane.

Så flott! Men jeg vet ikke helt om det er riktig å gratulere deg, eller omd et bare blir helt feil såpass tidlig...? :sjenert: Jeg krysser i alle fall fingrene for deg og håper inderlig at det går bra!

Hei, hvordan går det med dere? Jeg har hatt det innmari travelt - heldigvis, så blir det ikke tid til så mye grubling, hverken over svangerskapsmuligheter eller andre ting ... Jeg tror (håper!) jeg får eggløsning i dag, og så blir det bare å vente, da ... Det er nesten på dagen fire år siden jeg begynte på det siste svangerskapet som ga oss et levende barn her i huset - kanskje kroppen min liker denne tiden på året? Det er lov å håpe!

Du også, ja. Rett før sommeren er en travel tid...

Merker at jeg heller ikke tenker så mye på det som eventuelt skjer i magen, er altfor opptatt av å komme i mål med alt som skal gjøres. Er veldig glad for at det snart er slutt på alle aktiviteter, avslutninger og ting som skal gjøres :Nikke:

Og kanskje det er sommeren som er din greie? La oss håpe på det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AB uten peiling på EL her ;)

Jeg har syklus nesten som ei klokke til tider, og vi har uansett mer sex enn gjennomsnittet tror jeg(synes sex annenhver dag var så sjeldent :fnise: ).

Jeg har en reell mulighet for å ha en trøblete vei til graviditet da jeg har en sykdom som gjør at jeg A; ikke blir gravid eller B: blir gravid, men ikke klarer beholde.

Jeg har også lest endel på prøverforum i noen år, og med all respekt så vil jeg ikke bli slik selv.

Jeg tror jeg må ha et litt "skjer det så skjer det" perspektiv for å ikke føle at verden går i tusen knas om det ikke skjer.

Temperaturtaking og slikt tror jeg blir for mye for meg om det skulle gå år og dag uten at noe skjer.

Vi har bestemt oss for å prøve en stund, og har satt en "maksgrense" på eventuelle spontanaborter(vet ikke helt hva dere mener med MA?) - og tenkt at etter dette får vi gå videre med adopsjonssøknad eller andre alternativer.

Vet heller ikke om jeg ønsker å gå hormon-veien slik mange gjør, eller om vi bare hopper rett på adopsjonssøknad. Kjenner noen som valgte det slik.

Men jeg håper selvsagt å bli gravid selv, og satser på at jeg - og dere - får det til på det ene eller andre vis :)

Anonym poster: e7f8ff001f038ca916608ae91ca9f4b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AB uten peiling på EL her ;)

Jeg har syklus nesten som ei klokke til tider, og vi har uansett mer sex enn gjennomsnittet tror jeg(synes sex annenhver dag var så sjeldent :fnise: ).

Hehe, da ligger dere langt bedre an enn oss i alle fall :hoho:

Trist at du har en sykdom som kan skape problemer for dere. Da blir det jo straks litt mer komplisert. Men jeg tror du gjør veldig lurt i å ikke stresse for mye- i hvert fall ikke før dere har prøvd en stund. Det kan jo hende det går mye greiere enn du frykter. Men rent mentalt er det nok en fordel at du er forberedt og ikke deiser rett i kjelleren dersom det ikke går på første forsøk. Ønsker deg masse lykke til, i hvert fall.

Jeg har mange venner som har adoptert, og vi vurderte det veldig sterkt denne gangen. Men i forhold til en "enkel" graviditet ble det for tøft å velge adopsjon- ift alder, prosess, tid, penger osv. Men det hender jeg angrer ennå.

Uansett, du får ha lykke til videre! Med den sengefrekvensen (som få småbarnsforeldre kan matche... :sjenert: ) skal det godt gjøre for EL å gjemme seg bort, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Modig mor

Hvordan går det med dere, damer? Jeg har hatt eggløsning, og dagene snegler seg av gårde. Håper så inderlig at mensen ikke kommer neste uke - men orker ikke helt å tro at det kan skje, for jeg er redd for å bli helt knust når den kommer. For fire år siden i dag fant jeg ut at jeg var gravid, det ble et fint svangerskap med praktfullt resultat. Tenk om jeg kan få oppleve det igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AB#111 her igjen.

Hadde EL forrige onsdag, klarte å ha :sengekos: tre ganger rundt den tiden, og siden mandag har puppene mine vært store og såre - men ventetiden er grusom, jeg tør ikke håpe, og det kan som vanlig være vanlige PMS-symptomer - det er så vanskelig å vite forskjell! :sukk: Kan nesten ikke vente med å teste, har IKM 4. juli.

Klarer ikke å slutte å tenke på hvordan jeg skal si det til mannen, fantasere om svangerskap, fremtiden... :grine:

Skulle ønske jeg klarte å tenke på noe annet!

Lykke til dere andre også :klem:

Anonym poster: 2bfae089e10f8c8337d17896db4b9930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesteninnom

Gjesteninnom, fantastisk at du er gravid igjen! Får du ekstra oppfølging på sykehus eller hos gynekolog nå? Jeg håper virkelig at du skal få være gravid i alle de ni månedene denne gangen!

Takk skal du ha...

1. dag i forrige mens var 21.-22.mai. Det er jo veldig veldig tidlig ennå...og i dag mener jeg at jeg merket at det strammet ekstra i ene siden på magen (liksom litt vondt), det var også en liten flekk/ring som var rødbrun i trusen i dag (har ellers ikke vært noe), og jeg mener å føle at ømheten og hardheten i brystene i dag ble redusert. Dessuten har jeg ennå ikke vært kvalm.

Har vært til full utredning..ikke noe som helst ble funnet utenom normalverdier på alt mulig en kan måle og fruktbarheten ble målt til høy.

Samboer har ikke fått utredet sæd/sædprøve, men begge har testet at alt er bra innen gen/kromosomavvik. Vi blir lett gravide.

Men hvis alt er så bra, hvorfor mister jeg eventuelt nå for 4. gang på 1,5 år?

Forstår ikke. Lever sunt og alt det der. Drikker 1 kaffe latte hver dag, men røyker ikke og drikker ikke alkohol fra dagen jeg vet jeg er gravid. Hormoner og alt er visst i orden, blodet også. Det fysiske (livmor, eggstokker og slimhinner etc. er også i orden).

Hva er da galt? Noe er jo tydeligvis galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesteninnom

Får du ekstra oppfølging på sykehus eller hos gynekolog nå? Jeg håper virkelig at du skal få være gravid i alle de ni månedene denne gangen!

Ja, men sykehusavdelingen er stengt i hele juli!

De kan uansett ikke gjøre så mye, men det er jo trygt å bli fulgt opp. Da ser de med ultralyd om det er dødt når de ikke hører hjerteslag.

Forstår ikke hvorfor det skal være slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Modig mor

Huff, Gjesteninnom, så skummelt at du blør! Jeg håper virkelig at det ikke er noe i veien likevel. Jeg har vært helt panisk i to av de vellykkede svangerskapene mine - jeg blødde og syntes symptomene var borte - men jeg gikk jammen til termin og fikk verdens fineste barn. Håper det samme skjer med deg!

AB#111, vi har samme testedato! :) Men jeg drar på ferie i kveld, så det er ikke sikkert jeg får oppdatert om utfallet ... Krysser fingrene for oss begge to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere, jeg håpet så på å lese om mange solskinnshistorier her inne etter en ukes fravær, men ser at det dessverre har skjedd lite hos dere også. Jeg fikk mensen dagen før jeg dro, dvs ca 48 IKM (?). Jeg visste jeg ikke hadde blitt gravid så det var en stor lettelse at TR kom. Med så lange og ustabile sykluser jeg har nå har jeg bestemt meg for å avvente EL-testing til syklusen er blitt mer stabil.

I forrige periode hadde jeg klare tegn på EL og kommer nok til å bruke de tegnene som indikasjon på at frekvensen på sengekosen kan økes til annenhverdag i den perioden.

Ønsker dere en fin søndag! :)

Gjesteninnom: hvordan går det med deg? Jeg håper spiren fortsatt klamrer seg fast?

Modig Mor: Har du fått testet - jeg er spent på å høre om resultatet. God ferie! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt Vitex og begynner på denne i morgen, i håp om at syklusen kan bli mer stabil/TR kan komme. I dag er det 61 dager siden siste TR.... :kjefte:

Andre med erfatinger med Vitex?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere, jeg håpet så på å lese om mange solskinnshistorier her inne etter en ukes fravær, men ser at det dessverre har skjedd lite hos dere også. Jeg fikk mensen dagen før jeg dro, dvs ca 48 IKM (?). Jeg visste jeg ikke hadde blitt gravid så det var en stor lettelse at TR kom. Med så lange og ustabile sykluser jeg har nå har jeg bestemt meg for å avvente EL-testing til syklusen er blitt mer stabil.

I forrige periode hadde jeg klare tegn på EL og kommer nok til å bruke de tegnene som indikasjon på at frekvensen på sengekosen kan økes til annenhverdag i den perioden.

Ønsker dere en fin søndag! :)

Gjesteninnom: hvordan går det med deg? Jeg håper spiren fortsatt klamrer seg fast?

Modig Mor: Har du fått testet - jeg er spent på å høre om resultatet. God ferie! :)

Så bra at du har fått TR på besøk da! :) Håper syklusen din stabiliserer seg fort, og at du får begynt prøvingen for alvor :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...