Gå til innhold

Pizza i bryllup!

Gjest Madelene1

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

ville absolutt anbefalt å leie inn en pizza kokk som lager noen digge italienske pizzas ell lignende! :)

I mitt bryllup så serverte vi pølser og burgere. da tenker dere noe lumpne grillpølser i vann og noen nordfjord burgere med ketchup. men det er ikke akuratt saken.... vi kjøpte inn en kokk som lagde alt fra bunn av, så vi fikk 7forskjellige type pølser. (min favoritt var pølse med hvitløk, sitron med skinkebiter + ost NAMNAM!!)

Nam :spise:

Ja, det er forskjell på pølser og pølser, og en bryllupsfeiring med pizza kan bli helt topp, men nå har det seg slik at TS ikke liker italiensk pizza, og med det slunkne budsjettet (75 kr pr gjest) er det tvilsomt om det er råd til kokk og mange deilige varianter.

• Liker 3
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cordelia

Jaja....anyways....

Trolletråd eller ikke..

Lykke til med bryllupet TS :smilyblomst:

Og dere andre bridezillas her, Not impressed!

• Liker 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Little princess

Det er nå en ting om TS opprettet denne tråden som tulletråd, den engasjerte jo folket tydeligvis. Men jeg begynner virkelig å stusse på alle de brukerene -både med nick og som AB- som syntes dette var en super idé, og at de ville blitt kjempefornøyde med å få pizza i bryllup! HVA tenker dere med?

• Liker 5
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Cordelia

Det er nå en ting om TS opprettet denne tråden som tulletråd, den engasjerte jo folket tydeligvis. Men jeg begynner virkelig å stusse på alle de brukerene -både med nick og som AB- som syntes dette var en super idé, og at de ville blitt kjempefornøyde med å få pizza i bryllup! HVA tenker dere med?

At det er deres bryllup, og hvordan de ønsker sitt bryllup er deres sak. Period! Det er brudeparets dag uansett. Det er mange måter å feire bryllup på. Pizza eller ikke, jeg applauderer de som feirer på sin egen måte og klarer og fokusere på hva som er kjernen i hele bryllupet. Nemlig å feire at to har valgt å tilbringe livet sammen. Det er i mine øyne viktigere enn all annen staffasje, "regler", tradisjon, og detaljer.

Men dette burde vel være en egen tråd......

Endret av Cordelia
  • Liker 5
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

At det er deres bryllup, og hvordan de ønsker sitt bryllup er deres sak. Period! Det er brudeparets dag uansett. Det er mange måter å feire bryllup på. Pizza eller ikke, jeg applauderer de som feirer på sin egen måte og klarer og fokusere på hva som er kjernen i hele bryllupet. Nemlig å feire at to har valgt å tilbringe livet sammen. Det er i mine øyne viktigere enn all annen staffasje, "regler", tradisjon, og detaljer.

Men dette burde vel være en egen tråd......

På generelt grunnlag: syns du det er fint om alle normer og regler bare skal flyte? Syns du det er flott hvis alle bare gir f... i konvensjoner og uskrevne regler og gjør som det passer dem i enhver situasjon? Er det flott hvis du inviterer til konfirmasjon eller bryllupp eller barnedåp og alle gjestene stiller i hverdagsklær eller raper og promper ved bordet fordi de kjører "sin egen stil" og ikke bryr seg om hva som forventes?

Som jeg og mange med meg har sagt før i denne tråden: Det handler ikke om bridzillanykker. Det handler ikke om at alle forventer at brudeparet skal ta opp forbrukslån og bli gjeldsslaver for å tilfredsstille kritiske og sure gjester (og kg-kvinner). Det finnes uttallige måter å arrangere et lavbudsjettbryllup på som likevel ivaretar gjestenes forventninger og som gir en minnerik og flott ramme rundt det som er en av de største dagene.

Du sier at fokuset skal være de som gifter seg. Vel, jeg kan love at hvis man gjør et slikt stunt (lunken pizza fra en takeaway kjede) så kommer det til å bli dette som folk husker fra brylluppet. Det kommer totalt til å ta fokus vekk.

Og jeg mener faktisk heller ikke at man ikke kan gi F... i konvensjoner og tradisjoner hvis man vil. Men av respekt for gjestene som får visse forventninger når de blir bedt i bryllupp og som derfor gjør visse forberedelser ut fra dette, er det en ting som er super viktig: Nemlig å INFORMERE om at man akter å gjøre ting helt annerledes!!! Så hvis man vil ha en veldig annerledes vri på ting der folk har helt klare forventninger - så SI FRA!!! Det er ingen ting i veien for å feire bryllupp på helt sinnsykt utradisjonelle måter, man kan servere pølse i lompe og hele selskapet kan være en fottur over Besseggen og antrekk kan være fjellanorakk. Men SI FRA til gjestene! Hvis vertskapet skriver i innbydelsen at det blir et utradisjonelt og uhøytidelig bryllupp der ting tones ned, så er det ingen ting i veien for å servere pizza.

Men man kan ikke gi gjestene inntrykk av at her er det et tradisjonelt bryllupp, og forvente at gjestene da skal gjøre alt man tradisjonelt gjør som gjest (gå til frisøren, kjøpe/leie ny kjole og fin dress, kjøpe kuvertpris-gave) og ellers ha alt som minner om et tradisjonelt bryllupp men servere billig og kjip hverdagsmat.

• Liker 8
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Cordelia

På generelt grunnlag: syns du det er fint om alle normer og regler bare skal flyte? Syns du det er flott hvis alle bare gir f... i konvensjoner og uskrevne regler og gjør som det passer dem i enhver situasjon? Er det flott hvis du inviterer til konfirmasjon eller bryllupp eller barnedåp og alle gjestene stiller i hverdagsklær eller raper og promper ved bordet fordi de kjører "sin egen stil" og ikke bryr seg om hva som forventes?

Et stort og brølende JA! Sånne regler kan fint brytes. Og å dra inn raping og promping i dette? Seriøst, har du tenkt å synke til et sånt nivå?

Som jeg og mange med meg har sagt før i denne tråden: Det handler ikke om bridzillanykker. Det handler ikke om at alle forventer at brudeparet skal ta opp forbrukslån og bli gjeldsslaver for å tilfredsstille kritiske og sure gjester (og kg-kvinner). Det finnes uttallige måter å arrangere et lavbudsjettbryllup på som likevel ivaretar gjestenes forventninger og som gir en minnerik og flott ramme rundt det som er en av de største dagene.

Ivareta gjesters forventing? Er det deres bryllup? NOT! Og hvem sier en ikke kunne laget en fin feiring med Pizza på rette måten? Det er bare snakk om maten!

Du sier at fokuset skal være de som gifter seg. Vel, jeg kan love at hvis man gjør et slikt stunt (lunken pizza fra en takeaway kjede) så kommer det til å bli dette som folk husker fra brylluppet. Det kommer totalt til å ta fokus vekk.

Hvis maten tar fullstendig fokus fra hele greia, så var man ikke der av de rette grunnene først og fremst. Og denne debatten har vel utviklet seg til å handle om noe mer enn noen jævla pizzastykker.

Og jeg mener faktisk er ikke at man ikke kan gi F... i konvensjoner og tradisjoner hvis man vil. Men av respekt for gjestene som får visse forventninger når de blir bedt i bryllupp og som derfor gjør visse forberedelser ut fra dette, er det en ting som er super viktig: Nemlig å INFORMERE om at man akter å gjøre ting helt annerledes!!! Så hvis man vil ha en veldig annerledes vri på ting der folk har helt klare forventninger - så SI FRA!!! Det er ingen ting i veien for å feire bryllupp på helt sinnsykt utradisjonelle måter, man kan servere pølse i lompe og hele selskapet kan være en fottur over Besseggen og antrekk kan være fjellanorakk. Men SI FRA til gjestene! Hvis vertskapet skriver i innbydelsen at det blir et utradisjonelt og uhøytidelig bryllupp der ting tones ned, så er det ingen ting i veien for å servere pizza.

Men man kan ikke gi gjestene inntrykk av at her er det et tradisjonelt bryllupp, og forvente at gjestene da skal gjøre alt man tradisjonelt gjør som gjest (gå til frisøren, kjøpe/leie ny kjole og fin dress, kjøpe kuvertpris-gave) og ellers ha alt som minner om et tradisjonelt bryllupp men servere billig og kjip hverdagsmat.

Vel , det er det vel ingen som har påstått heller. I slike situasjoner vil jeg tro at man kjenner brudeparet såpass, og at de fleste brudepar faktisk tar slike hensyn.

Jaja, TS. Du har ihvertfall engasjert folk, så til de grader :fnise:

Endret av Cordelia
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest NozMonster

Da håper jeg at du ikke regner med at folk skal pynte seg noe særlig? Ikke så kult å søle pizzasaus på festkjolen. Skal det spises med hendene eller skal dere ha bestikk? Hva skal dere servere å drikke til? Skal dere ha ketchupflasker på bordet? Skal dere skrive i invitasjoene at det er uformelt? Mange spørsmål her, gitt.

pleier du å grise mer med pizza enn med noe annet mat? :klo:

er oddsene større på å søle pizzasaus på seg, fremfor for.eks bernaise?

jeg synes du har en artig meny jeg ts :tommelopp:

selv så liker jeg å overraske/gjøre noe annet enn folk forventer i den gitte situasjonen. for.eks da pappa ble 60 år og vi hadde laga i stand en skikkelig flott fest for han, så serverte vi wienerpølser i lompe/brød- det ble en knall suksess! selvom folk hadde fjonga seg opp ( :daane: )

hvor i landet bor du madelen1? om du bestiller pizza fra steder som er litt mer "gatekjøkken-aktig" så får du stooooore pizzaer til en mye billigere peng enn fra peppes. og desuten så smaker de såå mye bedre! ( i Drammen er det et sted som selger en skummelt god pizza med biff og bernaise :sikle: )

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Yellow Taxi

hvor i landet bor du madelen1? om du bestiller pizza fra steder som er litt mer "gatekjøkken-aktig" så får du stooooore pizzaer til en mye billigere peng enn fra peppes. og desuten så smaker de såå mye bedre! ( i Drammen er det et sted som selger en skummelt god pizza med biff og bernaise :sikle: )

Å nei! Ikke bare støtter du TS i at hun kan servere det hun vil i sitt eget bryllup, men du avslører at du både liker ideen om pizza OG at du er fra Drammen. Dette kommer til å bli stygt...!

"Holder for ørene og løper skrikende bort for å unngå og bevitne den skriftlige volden som kommer til å regne over nozmonster fra den konservative-fløyen her inne"

ÆæÆÆÆÆ

Endret av Yellow Taxi
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest NozMonster

Å nei! Ikke bare støtter du TS i at hun kan servere det hun vil i sitt eget bryllup, men du avslører at du både liker ideen om pizza OG at du er fra Drammen. Dette kommer til å bli stygt...!

"Holder for ørene og løper skrikende bort for å unngå og bevitne den skriftlige volden som kommer til å regne over nozmonster fra den konservative-fløyen her inne"

ÆæÆÆÆÆ

hvor "avslørte"jeg at jeg er fra drammen? :klo:

og foresten, så skjønner ikke poenget med å ikke støtte ts i pizza-valget hennes..for hun har jo ikke spurt om vår mening på det, det er bare stedet hun ville ha råd om så vidt jeg har forstått..

Noz, hvor i Drammen er det pizzastedet? :jepp:

jeg har ikke adressen, kan bare veien :fnise:

men kan finne det ut som enten du eller ts er interessert.

det er ikke langt fra bragernes torg, bare litt lengre bortover og opp mot de høye høye høye blokkene på toppen av fjellet der.. heheee, kanskje litt så lett å forstå men :fnise:

Endret av NozMonster
Lenke til innlegg
Del på andre sider
lashara

Noen her skrev at det var oppmot smålig å servere pizza i bryllup. Å at de vil ha igjen dyr mat for gavene, oppmøtet og sin egen styling!!

Da lurer jeg på, hvorfor gå i bryllup????? Om meningen er å få mest mulig tilbake så ta den oppstylede baken din på en dyr resturant å dropp bryllupet og gaven. Tviler på at det er noen brudepar som ønsker gjester som kommer for å "feire" seg selv og fråtse i biff og fløtegratinerte poteter!

Om ett brudepar ønsker å gifte seg og også invitere venner og familie men budsjettet ikke strekker til gourmet mat, skal de da droppe det??! Forbli ugifte fordi de ikke kan tilby DEG å proppe i deg eksklusiv mat??!

Det får da være MAKAN til hvor selvsentrerte noen av dere er.

Ellers synest jeg forøvrig at pizza er litt vel spesielt i ett bryllup. Ikke pga prisen men fordi det er pizza. Da ville faktisk en slags gryte være mye bedre. Jegergryte, kyllinggryte eller lignende. Med nybakt, sprøtt varmt brød og salat ved siden av. Meeen det er jo opp til hver enkelt.

Endret av lashara
  • Liker 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider
lashara

pizza i bryllup gir meg assosiasjoner til:

grilldress

hair-extensions

brunkrem

sokker i sandalene

petterøe karva blad

feit lommebok i baklomma

mallorca

charter-svein

mao: HARRYALARM

tenk deg 40 år frem i tid når du forhåpentligvis sitter å ser på brudebildene med gubben. Da tror jeg du kommer til å angre på at du ikke brukte noen tusenlapper ekstra på ordentlig bryllupsmat!

er hairextension harry??? Å har vi noe som vi kaller brunkrem? har ikke hørt det ordet siden slutten av 80 tallet tror jeg!

Endret av lashara
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

Noen her skrev at det var oppmot smålig å servere pizza i bryllup. Å at de vil ha igjen dyr mat for gavene, oppmøtet og sin egen styling!!

Da lurer jeg på, hvorfor gå i bryllup????? Om meningen er å få mest mulig tilbake så ta den oppstylede baken din på en dyr resturant å dropp bryllupet og gaven. Tviler på at det er noen brudepar som ønsker gjester som kommer for å "feire" seg selv og fråtse i biff og fløtegratinerte poteter!

Om ett brudepar ønsker å gifte seg og også invitere venner og familie men budsjettet ikke strekker til gourmet mat, skal de da droppe det??! Forbli ugifte fordi de ikke kan tilby DEG å proppe i deg eksklusiv mat??!

Det får da være MAKAN til hvor selvsentrerte noen av dere er.

Ellers synest jeg forøvrig at pizza er litt vel spesielt i ett bryllup. Ikke pga prisen men fordi det er pizza. Da ville faktisk en slags gryte være mye bedre. Jegergryte, kyllinggryte eller lignende. Med nybakt, sprøtt varmt brød og salat ved siden av. Meeen det er jo opp til hver enkelt.

Har vi lest forskjellige tråder om dette temaet? Jeg kan ikke huske at noen har skrevet slik du fremstiller det. Det er flere av oss som har foreslått gryterett, jeg blant annet.

• Liker 3
Lenke til innlegg
Del på andre sider
lashara

Har vi lest forskjellige tråder om dette temaet? Jeg kan ikke huske at noen har skrevet slik du fremstiller det. Det er flere av oss som har foreslått gryterett, jeg blant annet.

Gå tilbake til de første 5-6 sidene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest NozMonster

hehe, da tror jeg du bør lese igjennom tråden en gang til ;)

det er en del her som tydeligvis forventer å tilbake tilsvarende luksusmat sammenliknet med hvor mye penger de faktisk bruker på gaven!

• Liker 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Daraya

Joda, det er parets dag og de skal bestemme hvordan den feires, men for meg virker det ikke som de setter stor pris på gjestene. TS skrev at hun og mannen elsker pizza, men det skal jo komme 80 andre på festen også.

Huff nei, jeg klarer ikke tro det er sant.

• Liker 3
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Karmosin

Jeg tenker med hodet, og hodet mitt forteller meg at brudeparet velger selv hvordan de vil ha bryllupet sitt.

Siden jeg også har minnefunksjon forteller hodet mitt meg at jeg bare har vært i ett bryllup hvor maten faktisk var god (andebryst, konfektkake til dessert) av alle de jeg har vært i. Forresten, nattmaten var god i ett til (om nom nom blomkålsuppe blir aldri feil).

Pizza hadde vært morsomt og det er lett å ta høyde for allergier og cøliaki. Svinestek/oksestek med brun saus og kokte poteter er forøvrig noe jeg oppfatter som tacky servering (BRANNFAKKEL!), det er sånn "åååå vi må ha fiiiin mat men vi kan ingenting om mat og har ikke smaksløker"-løsning som bare kan fungere dersom man har usedvanlig gode kokker og gode råvarer.

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Eurodice

Jeg tenker med hodet, og hodet mitt forteller meg at brudeparet velger selv hvordan de vil ha bryllupet sitt.

Siden jeg også har minnefunksjon forteller hodet mitt meg at jeg bare har vært i ett bryllup hvor maten faktisk var god (andebryst, konfektkake til dessert) av alle de jeg har vært i. Forresten, nattmaten var god i ett til (om nom nom blomkålsuppe blir aldri feil).

Pizza hadde vært morsomt og det er lett å ta høyde for allergier og cøliaki. Svinestek/oksestek med brun saus og kokte poteter er forøvrig noe jeg oppfatter som tacky servering (BRANNFAKKEL!), det er sånn "åååå vi må ha fiiiin mat men vi kan ingenting om mat og har ikke smaksløker"-løsning som bare kan fungere dersom man har usedvanlig gode kokker og gode råvarer.

Jeg forstår virkelig ikke hva slags brylluper du har vært i, ettersom du alltid har fått tacky og dårlig tillaget mat, bortsett fra den ene gangen. Det sier kanskje mer om din omgangskrets/sjikt enn om brylluper generelt. - Jeg fastholder mitt standpunkt om at pizza er rask hverdagsmat, mye god pizza bevares, men det er ikke selskapsmat. Den oppfatningen deler jeg med veldig mange.

Tilføyelse: Denne tråden har tatt helt av, og jeg er i så måte også "medskyldig". TS spør i sitt første innlegg om tips til pizzaleverandører og priser, noe hun med letthet kunne ha funnet ut av selv ved å bruke telefonkatalogen og ringe rundt. Hun er ikke interessert i å høre om alternativer. Jeg forstår ikke hvorfor hun i det hele tatt opprettet tråden.

Endret av Arabella
  • Liker 4
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...