Gå til innhold

Pizza i bryllup!


Gjest Madelene1

Anbefalte innlegg

Jeg er fan av at man tenker utradisjonelt om bryllup - synes det er kjipt og litt komisk at så mange nærmest kopierer hverandres bryllup og følger alle "regler" for f.eks. hvem som SKAL holde tale, når denne SKAL holde den, at man MÅ HA ditten og datten osv.

Jeg synes også folk skal bestemme selv hva de vil servere i bryllupet sitt, man bør velge det beste man vet!

Det jeg derimot synes er trist er at det beste mange vet er pizza fra Peppes eller slappe, vanlige grillpølser (som jeg regner med er det som blir servert her?), slappe, tynne koteletter, ferdigprodusert hamburgere osv. når det er så utrolig mye bedre mat å oppdrive!

Grillmat er kjempegodt - hvis man griller saftige kjøttstykker, kjøttfulle pølser, marinerte grønnsaker og lignende, og lar en kompetent person grille maten - altså ikke overlater den til "nabofjortisen" eller en tilfeldig person. Med en ikke-kompetent person ved grillen er du nærmest garantert tørr grillmat.

For min del er maten noe av det viktigste ved en bryllupsfest. Jeg velger gladelig bort kjole, giftering, pynt, fotograf og blomster hvis det kan gjøre at jeg får bedre mat (og bedre vin) i bryllupet. Er maten dårlig i et bryllup, trekker det helhetsinntrykket veldig. Men det viktigste er jo at TS og mannen får en så fin dag som mulig, og det virker ikke som om god mat er så viktig for dem - så da går det sikkert fint :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pizza er godt, men egner det seg som bryllupsmat? Skeptisk! Jeg har selv en i familien som skal gifte seg snart, og de har planlagt grillmat, av alle ting. Jeg vet ikke hva som er verst, grillmat eller pizza som bryllupsmat? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At denne tråden fremdeles lever er et under, hva er å diskutere?

Folket har talt, å ha pizza på bryllup er flaut.

Når 90% av forumet er samstemte, ja ... Da kan du banne på at 90% av de som er invitert mener det samme.

Pizza på bryllup, du kan like godt droppe middag da.

Edit: Den siste linjen virker litt frekk, men meningen jeg forsøker å få fram er at du kan heller servere tapas da, det er litt mer classy og enklere enn pizza. Det kan dere lage selv i forkant også.

Endret av Quebeq
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adriane

Pizza er godt, men egner det seg som bryllupsmat? Skeptisk! Jeg har selv en i familien som skal gifte seg snart, og de har planlagt grillmat, av alle ting. Jeg vet ikke hva som er verst, grillmat eller pizza som bryllupsmat? :fnise:

Jeg har ikke vært i bryllup med pizza, men jeg har vært i bryllup med grillmat - og det var faktisk veldig vellykket og veldig godt. Brudeparet hadde fått låne to store tønnegriller, og hadde betalt en kokkekompis med medhjelper til å stå for grillingen. Det var N Y D E L I G, og langt bedre enn mye annen bryllupsmat jeg har fått. Det blir også en litt mer avslappet og uformell stemning av sånt, og det er ikke å forakte ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adriane

Til TS: Jeg syns det er fint at dere endret meny fra pizza til grillmat. Som nevnt i mitt tidligere innlegg - mest av alt fordi logistikken med å få levert og servert 80 personer Peppes/Dollys/den lokale pizzasjappas pizzaer så de holder varmen og fremdeles smaker greit - vel, det er ikke veldig enkelt. Jeg er sikker på at grillmatidéen vil fungere bedre, såfremt dere har nok folk til å grille, nok mat, og nok tilbehør ;)

Det har vel allerede blitt nevnt, men jeg ville så absolutt gått for å ha en del grillspyd, gjerne noen med kyllingkjøtt, noen med annet kjøtt, og kanskje noen med blandet kjøtt?

Grillet champignon er faktisk utrolig godt! (Man bør da bruke de derre "gigant"soppene, krydre de med salt og pepper, og la de ligge på grillen en liten stund. Det er nam-nam :spise:

Det er også innmari godt å grille hvitløksgratinerte scampi, men da bør den som griller ha bittelitt peiling på det ;)

Dette har også blitt nevnt før, men forskjellige salater er innmari viktig. Noen salater kan være veldig enkle, andre kan ha masse digg (som f.eks type ranch-krutonger, sånn fetaost-oliven-hvitløksblanding fra Aperitina eller hva de nå heter, soltørkede tomater, bønnespirer, valnøtter, sukkererter, pinjekjerner - det er så masse deilig man kan ha i salat i tillegg til de obligatoriske agurkene og tomatene ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...
På 26.4.2012 den 22.04, Silfen skrev:

Jeg tror nok at pizza kunne blitt kult om man hadde gjort det Jamie Oliver style e.l. Men Peppes? Sorry, men nei.

 

Dog støtter jeg forslaget om grillmat. Tønnegrill, en kokk og masse god grillmat. Yummy.

Selvsagtr

Anonymkode: ca945...71d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 25.11.2018 den 22.56, AnonymBruker skrev:

Pizza passer fint i bryllup!!

Anonymkode: 5425e...d25

Ja, absolutt! Som nattmat!

Anonymkode: 84c95...66e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
  • 2 år senere...
Gjest Madelene1 skrev (På 2012-4-26 den 21.41):

Vi vurderer å ha pizza i vårt bryllup! 😄

 

Noen som vet hvor vi skal bestille det fra og til rimelig pris? Peppes?

Får man avslag hvis man kjøper så og så mange? Vi blir ca 80 stykk :)

Ble det vellykket? 

Anonymkode: b4433...6d9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.5.2012 den 0.57):

Grillmat er kjempegodt - hvis man griller saftige kjøttstykker, kjøttfulle pølser, marinerte grønnsaker og lignende, og lar en kompetent person grille maten - altså ikke overlater den til "nabofjortisen" eller en tilfeldig person. Med en ikke-kompetent person ved grillen er du nærmest garantert tørr grillmat.

Ja! :spise:

Anonymkode: 93cf5...e9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er uhørt å servere pizza i bryllup!

Anonymkode: a1d08...971

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det er uhørt å servere pizza i bryllup!

Anonymkode: a1d08...971

Kommer an på bryllupet og rammene rundt tenker jeg :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mereo skrev (På 2021-7-24 den 10.37):

Kommer an på bryllupet og rammene rundt tenker jeg :)

 

Enig. 

Anonymkode: b4433...6d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Så herlig med så avslappende bryllup. Jeg hadde kost meg jeg.

Lurer dog på hva desserten var. 

Anonymkode: b4433...6d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 23.7.2021 den 20.33):

Det er uhørt å servere pizza i bryllup!

Anonymkode: a1d08...971

Ja helt grusomt at gjestene faktisk får god mat og slipper et stivt opplegg.

 

Vi får nok aldri svar på hvordan det gikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på med pizza om det er det du ønsker. Ville bare spurt de om de kunne tilby noe rabatt, men siden Peppes er en kjede er det ikke sikkert de er så fleksible på akkurat det. Og jo til noen av dere over her, jeg ville forventet at folk pyntet seg i bryllupet mitt uansett hva jeg serverte.

Anonymkode: 3a40f...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Macro skrev (4 minutter siden):

Ja helt grusomt at gjestene faktisk får god mat og slipper et stivt opplegg.

 

Vi får nok aldri svar på hvordan det gikk.

Eller om de fortsatt er gift ti år etterpå...

Anonymkode: 73131...fd8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Eller om de fortsatt er gift ti år etterpå...

Anonymkode: 73131...fd8

Mest sannsynlig ikke, men det er nok ikke pizzaen sin skyld😁

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...