Gå til innhold

Pizza i bryllup!


Gjest Madelene1

Anbefalte innlegg

Gjest Madelene1

Og så et tips til; jeg ville spurt enda flere folk om å hjelpe til, det krever ENORMT mye mer enn man tror å forberede grillmat til 80 personer.

Så ville jeg hatt flere enn 2 stk til å grille, rett og slett så man slipper svidd/kald mat.

Gjerne 4 stykk - og de bær være skikkelig gode på grillings så man ikke får den derre brente smaken i all maten ;)

Jau. Kan jo alltids høre med noen fler om de vil hjelpe å grille. Problemet er at jeg syns det er litt frekt av meg og si " hei, siden du skal i bryllupet vårt, vil du stå på utsiden å grille mens alle andre koser deg inne?" :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Madelene1

Ingen grunn til bekymring, TS skal ha grillmat. :spise:

*sikle* det høres lekkert ut, TS! Får jeg foreslå maiskolber også? :sjenert:

Åh, det er godt! Så det er notert! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau. Kan jo alltids høre med noen fler om de vil hjelpe å grille. Problemet er at jeg syns det er litt frekt av meg og si " hei, siden du skal i bryllupet vårt, vil du stå på utsiden å grille mens alle andre koser deg inne?" :/

Det ville vært helt greit for meg å grille, så lenge jeg ikke står time etter time hele dagen.

Jeg var i et bryllup hvor jeg knapt kjente en eneste person, så jeg var overlykkelig over å hjelpe til fremfor å bare være veggpryd i mange timer. Deilig å ha noe å henge fingrene i. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mildrid

Selvfølgelig spør du ikke gjestene om å grille, men en venn, kollega, nabofjortissen eller noe. Gjestene skal slippe å jobbe for maten ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor flere skal blande seg i hvordan andre velger å ha bryllupet sitt og hvor mye penger man skal bruke på gjestene?

Dersom jeg hadde blitt invitert på bryllup, ville jeg bare bli glad for å være med å dele den store dagen til en jeg er glad i, og uansett hva slags bryllup personen hadde valgt ville jeg stilt opp. Har man stort imot det, så får man takke nei til bryllupet :)

om noen ønsker å dele den store dagen med familie og venner, men ikke har det største budsjettet - bør jo alle bare være glad for å få være med og feire.

Gave får man etter gjestenes ønske, så her og skal man ikke bli skuffet fordi man ikke får gave fra noen som kanskje ikke har den store økonomien selv.

Smak og behag spør du meg

viktigst er at brudeparet legger seg om kvelden og tenker, "så koselig dag det var og så mange nydelige familiemedlemmer og venner vi har" :)

Jeg vet ikke om jeg kan hjelpe med rabbater, men jeg vet dolly dimples har type cash point rabatt, i tillegg så kan man høre om man har en lokal pizza-maker som kan gi bedre pris. Ofte er det mer lønnsomt en store bedrifter :)

Lykke til !

Håper du får en super feiring og super vær :yvonne:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje kylllingspyd eller bare fileter/eller kyllinglår?(ikke så sikker på hvordan sistnevnte gjør seg på grillen).

Essensen for at det skal bli godt er jo skikkelig kjøtt til hamburgerne - ikke karbonader.

Kjøp karbonadedeig på Rema 1000, og lag en god burger.

Jeg ville også lagt ekstra sjel i salatene/grillede grønnsaker etc - det savner alltid jeg når jeg griller hos andre.

Ja - og båtpoteter(dette hadde jeg bare lagd i forveien i ovn med olje, litt havsalt og urtekrydder - kan fint varmes opp på grillen, eller serveres varmt på stedet om dere har ovn der).

En god grillmeny = godt tilbehør, synes jeg iallefall :)

Om jeg kan komme med en anbefaling til laksen så er det usannsynlig godt om man legger de i folie, tar på rikelig med fiskekrydder(den du finner i krydderhylla) og hiver litt eplejuice oppi. Eventuelt skipper eplejuicen, men ikke glem fiskekrydderet :)

Tzatziki, grilte grønnsaker, foccacia brød, lam, soltørka tomater...

Nå må dere ikke gjøre det for komplisert her, da. Snart blir det vel diskusjon fordi ts bare vil grille frosne hamburgere og grillpølser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Madelene1

Grillmat i bryllupet hørtes bedre ut en bestillt Pizza:)

Tzatziki, grilte grønnsaker, foccacia brød, lam, soltørka tomater...

Forslag som ikke var nevnt som jeg tilføyer, men menyen så bra ut uansett:)

Jeg vet ikke hva det er og hvordan man lager det. Så det kan bli litt vanskelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madelene1

Nå må dere ikke gjøre det for komplisert her, da. Snart blir det vel diskusjon fordi ts bare vil grille frosne hamburgere og grillpølser!

Er ganske så sikker på at poppins mente det med et godt hjerte. I know her..

Endret av Madelene1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk.Poppins

Er ganske så sikker på at poppins mente det med et godt hjerte. I know her..

Det var nettopp det jeg mente:) Tzatziki er sånn gresk hvit dressing med hvitløk å agurk,kjempegodt! Jeg lager den jeg såklart:) Veldig godt til grillmat og salater:)

Endret av Frk.Poppins
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madelene1

Kanskje kylllingspyd eller bare fileter/eller kyllinglår?(ikke så sikker på hvordan sistnevnte gjør seg på grillen).

Essensen for at det skal bli godt er jo skikkelig kjøtt til hamburgerne - ikke karbonader.

Kjøp karbonadedeig på Rema 1000, og lag en god burger.

Jeg ville også lagt ekstra sjel i salatene/grillede grønnsaker etc - det savner alltid jeg når jeg griller hos andre.

Ja - og båtpoteter(dette hadde jeg bare lagd i forveien i ovn med olje, litt havsalt og urtekrydder - kan fint varmes opp på grillen, eller serveres varmt på stedet om dere har ovn der).

En god grillmeny = godt tilbehør, synes jeg iallefall :)

Om jeg kan komme med en anbefaling til laksen så er det usannsynlig godt om man legger de i folie, tar på rikelig med fiskekrydder(den du finner i krydderhylla) og hiver litt eplejuice oppi. Eventuelt skipper eplejuicen, men ikke glem fiskekrydderet :)

Takk! Notert! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madelene1

Det var nettopp det jeg mente:) Tzatziki er sånn gresk hvit dressing med hvitløk å agursk,kjempegodt! Jeg lager den jeg såklart:) Veldig godt til grillmat og salater:)

Flott, frøken løken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg orker ikke å lese hele tråden, men er veldig glad for å se at du har gått for grill istedenfor pizza. :klappe:

Du kan jo be gjestene om å ta med tilbehør, de fleste synes det er koselig med et spleiselag. Så kan dere stå for grillmaten og be noen mer perifere folk om å hjelpe til mot en hyggelig belønning - nabofjortisen etc som det ble foreslått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva det er og hvordan man lager det. Så det kan bli litt vanskelig..

Seriøst?

Dette er enkel mat å lage, kan du i det hele tatt lage mat?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Madelene1

Seriøst?

Dette er enkel mat å lage, kan du i det hele tatt lage mat?

Seriøst, nei. Seriøst vi sulter. Seriøst, her i huset serveres det kun PIZZA og pølser, og vår datter får aldri noe sunn mat!

Kanskje du vil komme hit å lære meg, seriøst? :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madelene1

Så bra at det blir grillmat i stedet :)

Håper dere får en hyggelig feiring!

Takk for det! :)

Og takk til dere som kommer med tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst, nei. Seriøst vi sulter. Seriøst, her i huset serveres det kun PIZZA og pølser, og vår datter får aldri noe sunn mat!

Kanskje du vil komme hit å lære meg, seriøst? :rodmer:

Du er så ufattelig voksen og moden :)

Alle kan lage mat, det er bare for deg å søke opp oppskriftene på nettet - og så får du prøve deg frem. Er lov å gjøre det litt bedre enn pølse i lompe - for da kan du jo bare gå for pizza istedet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker det er en stund siden jeg har fulgt med på denne tråden nå.. klikka innom og bare: "hæh? grilling?? ikke pizzaen? :hakeslepp: " Litt skuffa for at du ikke tviholdt på den altså.

Men nei altså, jeg er ikke så kresen av meg. Lykke til med maten i bryllupet. Det blir nok bra uansett :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...