Gå til innhold

Pizza i bryllup!


Gjest Madelene1

Anbefalte innlegg

selv om jeg sitter litt å vurderer grillmat. Men tror det blir alt for stress).

Noe som også er godt og som innebærer minimalt med stress er kinamat. :spise:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde jeg kommet til et bryllup og alt vi fikk servert til middag hadde jeg tenkt følgende:

* Flott! Da kan jeg ikke spise maten i det hele tatt da jeg ikke tåler pizza

* Jøss, visste ikke at det hadde SÅ dårlig råd

* Smålig

* Alt for å ikke spare penger til et litt finere bryllup

* White Trash

Er nemlig de av oss som ikke tåler melk, egg og gluten, pizza for min del må være hjemmelagd, ellers kan jeg ikke spise den. Nei, dette burde dere si i fra om, sånn at gjestene ikke trenger å handle inn fine klær til dagen deres, men gå på felleskjøpet for å handle klær der. Gaven fra meg hadde nok blitt en pose telys siden dere er så opptatt av å spare inn på det som spares kan, dermed hadde dere med gaven min spart strøm!

Hvis du har så mange allergier, så er det vel ikke så mange andre typer festmat du kunne spist heller da? Man kan ikke forvente at bryllupsmenyen skal være styrt av dine allergier og intoleranser?

Så lenge man oppgir eventuelle allergier på forhånd, er det ganske vanlig å få en egen matrett, eller man blir enige om at man tar med sin egen mat. Verre er det ikke.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde JEG valgt pizza eller annen enkel mat i mitt bryllup så hadde det ikke vært pga penger ( ikke noe problem !) men fordi jeg hadde hatt lyst på det . Hvorfor må man gjøre det så STIVT og strengt ? Et bryllup i løse former er akkurat like bra som et med 43 taler og like mange sanger , med 6 retters middag og egen bar.

Det finnes mellomting. ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst du absolutt har så lyst på pizza så kan du nå vel trykke det i deg hver dag fram til bryllupet, og hver dag etter bryllupet. Og så serverer du noe skikkelig mat på bryllupsdagen. Du kommer til å angre så jævli på dette. Og det er definitivt noen som kommer til å skrive om dette i Hva er det beste/verste du har sett i et bryllup-tråden her inne.

Hvorfor vil du være så harry og tacky? Hvorfor??

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder ikke å lese igjennom alle sure svarene du helt sikkert har fått her. Men gå for pizza du :) Jeg hadde vært kjempeglad om jeg hadde fått det servert. Er så drittlei kjøttstykkene med overkokte grønnsaker og brunsaus som det virker som er standar i de bryllupene jeg har vært.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger du dårlig med? Mallorca er HETT for tiden, helt motsatt av harry. (og hvis du noengang hadde vært der så ville du aldri kalt det harry;) )

Vel, jeg har nettopp vært der, og joda, det var ganske harry etter min smak! Ikke at det gjorde noe, for jeg var innstilt på en typisk sydenferie, og syns det var deilig å bare slappe av på stranden hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi dummer oss ikke ut nei. Og om vi gjør, hvem bryr seg? Ikke meg ikke min mann, men du? haha. okay ;P

Vår datter ELSKER pizza, jeg elsker pizza og min gubbe elsker pizza. Så det blir pizza! (selv om jeg sitter litt å vurderer grillmat. Men tror det blir alt for stress).

Å kjære deg, gå heller for grillmat! Få noen av gjestene til å ta med seg deilige salater og potetsalater, godt brød og smør, også griller dere kjøtt, pølser og grønnsaker! Utnevn en grilltropp (på lik linje med at man utnevner toastmaster) eller lei inn et par til å gjøre dette for dere. Det er så utrolig mye bedre enn take-out pizza-ideen. Så kan du og gubben og dattera kose dere med pizza dagen etter, når alt er vel overstått?! :)

Hadde JEG valgt pizza eller annen enkel mat i mitt bryllup så hadde det ikke vært pga penger ( ikke noe problem !) men fordi jeg hadde hatt lyst på det . Hvorfor må man gjøre det så STIVT og strengt ? Et bryllup i løse former er akkurat like bra som et med 43 taler og like mange sanger , med 6 retters middag og egen bar.

Er du så sikker på at de ikke skal ha 43 taler og like mange sanger og egen bar da? :klo:

Det er veldig mange som prøver å si at det ikke er noe i veien for en helt uformelt bryllupsfest. Men da må man be inn til det. Jeg tror faktisk ikke at folk her prøver å pådytte maledene1 et stivt og formelt bryllupp med treretters stek hun ikke liker eller har økonomi til. Det handler ikke om å være snobbete, men det handler om at jeg og mange flere syns det er trist at hun ikke skal unne seg å gjøre litt stas ut av denne dagen. Om det så betyr at alle gjestene har med en rett hver, eller pizzaovn i hagen. Skjønner du ikke hvor nitrist ramme det blir rundt noen pizzaesker som om det var overtid på jobben eller at ingen gadd å lage middag en onsdag?

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder ikke å lese igjennom alle sure svarene du helt sikkert har fått her. Men gå for pizza du :) Jeg hadde vært kjempeglad om jeg hadde fått det servert. Er så drittlei kjøttstykkene med overkokte grønnsaker og brunsaus som det virker som er standar i de bryllupene jeg har vært.

Tenker du virkelig at det ikke finnes festmat bortsett fra kjøtstykker med overkokte grønnsaker og brun saus eller pizza?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har vært i "lag" der de serverte minipizzaer, med ulikt fyll - de ble stekt fortløpende på en pizzastein på en stor grill. Det var hagefest og pizzaene ble satt på et stort bord som en buffet, med noen store boller salat.

De gjorde veldig mye selv, det ble ikke spesielt dyrt heller.

Selv har jeg lagd tapas til ca 40 stk for noen tusenlapper. Det krever bare planlegging og gode innkjøp.

Forslaget om grillmat er også bra. Eller hagefest der gjestene tar med en rett hver?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst, det er ingenting å fatte her. Tråden tar jo helt av. Litt vittig faktisk. :fnise: Men jeg kan jo poste første innlegget mitt en gang til så man kan komme inn på det rette sporet. ;)

Vi vurderer å ha pizza i vårt bryllup! :D

Noen som vet hvor vi skal bestille det fra og til rimelig pris? Peppes?

Får man avslag hvis man kjøper så og så mange? Vi blir ca 80 stykk

Vel, hvis du startet denne tråden fordi du oppriktig ville vite hvor mye pizza koster, så kan du ikke være særlig smart.

1. Det kreves ikke mange hjerneceller for å skjønne at et sånt innlegg vil føre til heftige diskusjoner.

2. Det enkleste og mest logiske vil være å slå opp i gulesider, finne aktuelle pizzarestauranter i området og ringe rundt for å finne ut av priser og rabatter.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du vil vite hva pizza koster, kontakter du dem du vurderer å kjøpe pizza av. Enkelt og greit. KG har lite å bidra med på det punktet.

Dersom du ønsker å glede gjestene dine, så velger du grillmat-alternativet i stedet. Og uansett om du velger grillmat eller "pizzasted-pizza" (irrelevant hvilket, det er like "kjip reservemat" alt sammen), så må du virkelig varsle de som kommer.

Jeg hadde i alle fall ikke giddet å skaffe barnevakt og reise til et slikt bryllup. Var det her vi bor og vi kunne ta med ungene, kunne vi jo slengt på oss allværsjakka og tatt en tur.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pizza i bryllup er genialt.

Hvorfor tenker du at Pizza er spesielt genialt i et bryllupp? Tenker du samtidig at det er genialt med hverdagsklær og at man dropper de dyre gavene også da, håper jeg.

Pizza er genialt en kveld man ikke gidder lage mat, eller når man jobber overtid, eller som fredagskos.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker forøvrig at det enkleste logistikkmessig er en type gryterett?

Sette ut boller med salat, og et brett med loff/flatbrød, og noen store gryter med mat (gjerne med 2 ulike typer)

Skal dere ha pizza så tenk ihvertfall godt over det praktiske: hvor det skal lages, fraktes, hvordan det skal holde seg varmt, og deretter serveres. Det blir MANGE pizzaer.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Hvorfor tenker du at Pizza er spesielt genialt i et bryllupp? Tenker du samtidig at det er genialt med hverdagsklær og at man dropper de dyre gavene også da, håper jeg.

Pizza er genialt en kveld man ikke gidder lage mat, eller når man jobber overtid, eller som fredagskos.

Grei mat som gjør bryllupet til en trivelig dag og så kan man bruke penger på å spandere fri bar på gjestene i stedet for mat. For gjestene er der for å feste, ikke får å ete.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Vampen

Grei mat som gjør bryllupet til en trivelig dag og så kan man bruke penger på å spandere fri bar på gjestene i stedet for mat. For gjestene er der for å feste, ikke får å ete.

Jeg har pr dags dato aldri dratt i et bryllup for å feste.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Om HUN OG MANNEN vil ha pizza, så kjøper de pizza! DET ER DEMS BRYLLUP, OG DE VELGER SELV HVA GJESTENE SKAL SPISE! De gjestene som blir sure pga de får servert pizza og salat kan bare gå hjem. Alle har ikke lyst til å ha svinestek, fløtegratinerte og saus til middag. Bryllupet handler jo ikke bare om mat, men nemlig å feire brudeparene!

SÅ SLUTT Å VÆR SÅ NEGATIVE! :klaske:

Svært som du henger deg opp i svinestek. Er du den samme som uttalte seg i negative vendinger i andre innlegg, tørr svinestek og hva nå annet det var?

Feire brudeparet sier du? Når jeg har vært invitert i slike anledninger, bryllup eller store dager ellers, har det alltid vært nydelig mat, ikke pizza, som jeg anser som rask hverdagsmat. Det og en klesstil som vanlige dagligklær er liksom ikke til å komme i feststemning av.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...