Gå til innhold

Pizza i bryllup!


Gjest Madelene1

Anbefalte innlegg

Jeg kan se for meg bryllup med pizza jeg, men da i en spesiell setting! Hagebryllup med småbord, masse lykter med levende lys i trekronene. Borddekorasjonene er selvfølgelig frodige basilikumplanter! Egen pizzakokk med steinovn ute i friluft. Først kanskje prosecco som fordrink (heller kanskje gi beng i det helitalienske temaet og gå for sangria i store mugger!) Rødvin i karafler på bordene, krukker med breadsticks (helst hjemmebakte, i et par varianter), store sinkbaljer med masse is, flaskeøl og San Pellegrino. Først en forrett med tomat/mozzarella/basilikumsalat - eller små fat med antipasti (div skinker/pølser/ost og brød med goood olivenolje). Så freshe, crspy deilige italienske pizzaer rett fra ovnen, et par-tre salater og gode dressinger/vinagraitter. Tilslutt en enklere dessert, pannacotta med bær eller kanskje en søt og syrlig fruktsalat med mynte/sitronmelisse, servert med hjemmelaget is og biscottistrø? Servert med ekte espresso og Limoncello-likør!

Brudevalsen foregår selvfølgelig ute under stjernehimmelen, til "Bella Notte" fra Lady&Landstrykeren! :hjerte: Fikk lyst på et sånt bryllup selv jeg! :)

Nå har TS skrevet at det er PEPPES PIZZA som er det som skal serveres, så det hjelper ikke at du kommer med scenarioer som faktisk kan være fine i et bryllup med pizza - for noe slikt er ikke aktuelt for ts.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Madelene1

Nå har TS skrevet at det er PEPPES PIZZA som er det som skal serveres, så det hjelper ikke at du kommer med scenarioer som faktisk kan være fine i et bryllup med pizza - for noe slikt er ikke aktuelt for ts.

Jeg sa aldri at vi skulle ha fra peppes.. -.- Jeg spurte om det som et eks.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AB 08:44, det høres absolutt ut som en god ide, men egen pizzakokk ute i friluft er uaktuelt ettersom TS foretrekker peppes fremor italiensk. Rødvin, dessert, likør utgår kon også, ettersom det vil sprenge budjettet. Ts budsjetterer med 5-6 tusen, og peppes pizza vil ete opp det aller meste av dette budsjettet så det ikke er råd til rødvin, sangria, forretter o.l.

Det du beskriver høres ut som en deilig meny og et godt opplegg, det er flere som liker den ideen. http://boards.weddingbee.com/topic/wedding-pizza

Men KUN peppes pizza, det blir noe helt annet. Da hadde jeg holdt meg hjemme. :gjeiper:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa aldri at vi skulle ha fra peppes.. -.- Jeg spurte om det som et eks.

Rio er ikke bedre.

Men jeg håper for dine gjesters skyld, at de fleste er på din alder og har samme interesser - for da er det kanskje ikke så mange som reagerer.

Jeg er like gammel som deg, men hadde likevel blitt sjokkert hvis jeg hadde blitt servert kjøpepizza i et bryllup. Ei heller kjenner jeg noen som ville sett på det som fint, men man kan jo håpe på at din familie og dine venner har lav standar.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa aldri at vi skulle ha fra peppes.. -.- Jeg spurte om det som et eks.

peppes, pizzabakeren, rio, dolly - det smaker likt alt sammen.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså. Jeg bryr meg ikke om hva andre syns. jeg lurer på hvor man kan bestille pizza til 80 stykk til rimelig pris.

Og hvor lang tid tar det ikke å grille mat til 80 stykk?? Nei, går for pizza! :spise:

Hvis ikke du bryr deg... Hvorfor spør du da??

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpepizza i bryllup under den settingen som ts beskriver er som å kjøpe en gave for 10 kr fra Nille - man gjør det bare ikke.

Selvsagt skal brudeparet selv bestemme, men når man tar seg råd til å invitere 80 gjester - så bør man faktisk ha råd til å gi dem litt bedre mat enn som så.

Maten trenger ikke å være en 7 retters fra dyreste restaurant - men det er lov å skape et selskap som og gjestene trives i - og jeg tror virkelig de færreste vil like lunken kjøpepizza av amerikansk type i et bryllup.

Det er gitt så mange andre forslag ift. hvordan man kan ha pizza i et bryllup og likevel få det til å være fint og godt - og ikke minst at det er noe som passer for alle, både kresne og allergikere.

I mine øyne er det ikke greit å skulle inviter 80 gjester for deretter å velge billigste løsningen når det kommer til selve innholdet i selskapet. Da har man overgått seg selv i antall gjester, og jeg lurer på hva som er grunnlaget for å invitere så mange, når man tydeligvis ikke har råd til det - og for meg virker det som om ts ikke er interessert i å lage et selskap alle vil kose seg i, men heller invitere flest mulig og få mest mulig tilbake i form av gaver. IKKE greit.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir en rimelig kort fest antar jeg. Etter oppmøte i kirke, venting på fotografering også til bords og få servert overtids-mat og det i begrenset mengde. Jeg hadde dratt hjem rimelig raskt med ett grovt tilfelle av øyehimling. Er det ingen i familien som kan lage til en jegergryte med brasil-indrefilet fra rema, noe grønnsaker og ei bøtte med ris?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yellow Taxi

Jeg må slutte å lese i denne tråden, alle de motbydelige svarene TS får er ikke bra for mitt allerede skjøre menneskesyn.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må slutte å lese i denne tråden, alle de motbydelige svarene TS får er ikke bra for mitt allerede skjøre menneskesyn.

Det må da være bedre at TS vet hva folk mener om Peppes i bryllup, og at folk er ærlige. Heller det enn at gjestene smiler anstrengt og later som opplegget faller i smak, går hjem tidlig og snakker seg imellom om opplegget i negative vendinger. For ja, inviterer man til bryllup uten å fortelle at maten består av pizza, da må man nesten regne med at ikke alle gjestene synes det er like ok.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Tenk at dere klarer å blåse dere sånn opp for at noen lurer på å servere pizza i bryllup. Det er liksom ikke grenser for hvor følsomt bryllup er som tema her inne. :ler:

Jeg tipper gjestene til TS kjenner brudeparet, og sånn sett kanskje vet hva de skal forvente av deres bryllup.

Dessuten synes jeg det er rart å forvente noe som helst som gjest. Man er invitert til å feire brudeparets store dag, en velger selv om en vil gå eller ikke, og hvor mye penger en legger i antrekk og gave. Hva skjedde med å bare møte opp for å spise, drikke og kose seg?

Heldigvis tror jeg ikke damene på dette forumet representerer den gjennomsnittlige bryllupsgjest, og det er jo på en måte en trøst. :ler:

Gratulerer med det forestående bryllupet, TS, håper dere får en nydelig dag! :)

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yellow Taxi

Det må da være bedre at TS vet hva folk mener om Peppes i bryllup, og at folk er ærlige. Heller det enn at gjestene smiler anstrengt og later som opplegget faller i smak, går hjem tidlig og snakker seg imellom om opplegget i negative vendinger. For ja, inviterer man til bryllup uten å fortelle at maten består av pizza, da må man nesten regne med at ikke alle gjestene synes det er like ok.

Problemet er ikke ærligheten, men holdningene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor invitere 80 hvis du ikke har råd til det?

Da ville jeg ha valgt et mindre bryllup, og servert ordentlig mat!

Hvis det blir slik at det blir pizza, så burde du skrive det i invitasjonen. Hadde jeg blitt bedt i bryllup hvor det var pizza ville ikke jeg har kjøpt dyr kjole og gave. Hvis det hadde vært langt unna, hadde jeg tenkt meg om før jeg hadde dratt, for pizza kan jeg fint spise hjemme..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten synes jeg det er rart å forvente noe som helst som gjest. Man er invitert til å feire brudeparets store dag, en velger selv om en vil gå eller ikke, og hvor mye penger en legger i antrekk og gave. Hva skjedde med å bare møte opp for å spise, drikke og kose seg?

Har du ikke forventinger når du blir invitert i noens bryllup? Må være kjedelig. Jeg gleder meg vanligvis og har forventinger om en kjempefin dag med god mat og god drikke, samt en hyggelig fest med bra musikk. Pizza svarer ikke til disse forventingene for meg med mindre jeg har fått et signal om det på forhånd. Er det et uformelt hagebryllup med dresskode sommerkjole så helt ok, men er det lagt opp til stivt kirkebryllup med nesten hundre gjester så skrur nok jeg opp forventingene mine noen hakk.

Jeg er veldig gjennomsnittlig, og det er hele min familie også, men om jeg hadde lagt opp til pizzabryllup skal jeg love deg at det hadde blitt reaksjoner fra flere kanter. Kanskje det bare er du og TS som syns det er greit å ligge litt under snittet - og ikke alle damene på forumet det er noe feil med?

Endret av Sol79
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke forventinger når du blir invitert i noens bryllup? Må være kjedelig. Jeg gleder meg vanligvis og har forventinger om en kjempefin dag med god mat og god drikke, samt en hyggelig fest med bra musikk. Pizza svarer ikke til disse forventingene for meg med mindre jeg har fått et signal om det på forhånd. Er det et uformelt hagebryllup med dresskode sommerkjole så helt ok, men er det lagt opp til stivt kirkebryllup med nesten hundre gjester så skrur nok jeg opp forventingene mine noen hakk.

Jeg er veldig gjennomsnittlig, og det er hele min familie også, men om jeg hadde lagt opp til pizzabryllup skal jeg love deg at det hadde blitt reaksjoner fra flere kanter. Kanskje det bare er du og TS som syns det er greit å ligge litt under snittet - og ikke alle damene på forumet det er noe feil med?

Når jeg blir invitert i et bryllup og ikke har hørt noe om meny og sånn på forhånd så tenker jeg at det blir et tradisjonelt bryllup med treretters, fire timer ved middagsbordet og masse taler og sang, brudevals og hele pakka. Men jeg blir ikke skuffa dersom det skulle vise seg å bli annerledes, nei.

Jeg hadde ikke servert pizza i mitt bryllup, men jeg klarer altså ikke å finne det i meg å bli sur og oppjaget fordi andre tenker på det, og jeg hadde nok klart å kose meg med en god fest med god drikke enten jeg hadde pizza eller okse i magen. :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Problemet er ikke ærligheten, men holdningene.

Brudeparet står fritt til å sette en grense på 75.00 kr på gjest til middag, og jeg står fritt til å synes at dette tyder på en gjerrig og kjip holdning hos brudeparet. Så kan du få lov til å synes at jeg har en dårlig holdning siden jeg klager på brudeparets dårlige holdning, da blir vi fornøyd begge to. :jepp:

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

og jeg hadde nok klart å kose meg med en god fest med god drikke enten jeg hadde pizza eller okse i magen. :)

Bare av nysgjerrighet: hva blir i så fall god drikke? det eneste jeg kan tenke meg passer til peppes pizza er brus, men er det dette du mener med god drikke?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

peppes, pizzabakeren, rio, dolly - det smaker likt alt sammen.

Nei, det gjør det ikke! Pizzabakeren smaker omtrent ingenting, Dolly smaker noe mer, Peppes har mer fyll, og Rio regner man ikke med.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gjør det ikke! Pizzabakeren smaker omtrent ingenting, Dolly smaker noe mer, Peppes har mer fyll, og Rio regner man ikke med.

Haha ok, jeg gir meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...