Gå til innhold

Pizza i bryllup!


Gjest Madelene1

Anbefalte innlegg

pizza i bryllup gir meg assosiasjoner til:

grilldress

hair-extensions

brunkrem

sokker i sandalene

petterøe karva blad

feit lommebok i baklomma

mallorca

charter-svein

mao: HARRYALARM

tenk deg 40 år frem i tid når du forhåpentligvis sitter å ser på brudebildene med gubben. Da tror jeg du kommer til å angre på at du ikke brukte noen tusenlapper ekstra på ordentlig bryllupsmat!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært i bryllup hvor cateringbyrået sendte hele maten til helvete omtrent, og pizza fra peppes var redningen for å fore gjestene med noe. Og tro meg, de færreste av oss syntes det var godt, og ingen hadde akseptert det som PLANLAGT hovedrett...

Latterlig med peppes pizza, høres ut som du har tenkt å tjene mest mulig på dette bryllupet ved å servere billigst mulig mat.

Uff haha jeg så en slik sak på tv2 hjelper deg, er det dette bryllupet?

http://www.tv2.no/underholdning/hjelperdeg/kokken-stjal-vin-og-stakk-av-peppespizza-ble-bryllupsmiddag-3622046.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alille

Er bryllupet veldig uformelt, og alle vet at det er veldig uformelt, så kan pizza funke. En bryllupsfest må ikke være fancy og flott, det kan jo bare være en enkel, sosial sammenkomst med ok mat. Hadde jeg vært innstilt på det hadde det vært greit, gjør ingenting om brudepar bryter reglene.

Men litt respekt bør man fortsatt ha for gjestene. Man inviterer til fest, da funker ikke innstillinga "meg, meg, meg!". Vil du ha pizza, så greit, men server nå i det minste GOD pizza, og VARM pizza. Ikke noe dårlig, halvvarm amerikansk pizza fra Pizzabakeren eller Peppes. Hjelpes. Jeg hadde blitt utrolig skuffa hvis det var den type pizza jeg ble servert. At bryllupet skal være uformelt er nå greit, men å servere 80 festklare mennesker Peppespizza er på grensen til frekt!

Et uformelt, billig bryllup KAN faktisk kombineres med GOD mat (som god pizza), hvis man bare gidder å bry seg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om målet var å spare penger og å servere noe enkelt uten dill og dall ville jeg heller bestilt masse kinamat. Pizza er kjipt i bryllup. Kinamat er ikke ille dyrt, og det smaker MYE bedre enn peppes.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en av de mere underholdende trådene jeg har lest her inne :-). Tenke seg til at så mange lar seg engasjere og bli sinte, irriterte og ikke minst så ufine og spydige fordi noen ønsker pizza i et bryllup!

Jeg for min del tenker da at dere som lar dere hisse så voldsomt opp på grunn av dette a) ikke har opplevd særlig mye spennende i livet og b) har lite annet å gjøre enn å rette pekefingre mot noen som våger å gjøre noe annerledes. Det morsomme er jo at så mange i tillegg velger å være anonyme når de slenger ut av seg all denne dritten. Snakk om å være både smålig og barnslig, når man ikke engang kan mer enn anonymt nok stå for sine egne meninger om pizza i bryllup!

Ser også at svært mange er så smålige at de ikke ville gitt ok gaver på grunn av dette. Jeg er nesten sikker på at de som mener man bør invitere færre gjester for å ha råd til annen mat, ville bli utrolig snurt om det var nettopp de som da ville bli strøket fra gjestelisten. Da hadde helt sikkert det blitt feil også.

Jeg ser for meg senarioet: brudepar gifter seg på tinghuset og familie og venner er invitert til en uformell hagefest etterpå.

Ikke alle bryllup behøver å være "standard hesteskooppsett og 3 retters kjedelig stek og tilhørende laaange taler - heldigvis :-)

Hilsen en som setter pris på folk som tør å tenke ut av boksen. 42 år er jeg :-). Voksen også gitt ;-)

Nå drar jeg til Danmark i bryllup (forøvrig også uten 3 retters). God helg :-)

Endret av Portvinpiken
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest alille

Hilsen en som setter pris på folk som tør å tenke ut av boksen. 42 år er jeg :-). Voksen også gitt ;-)

Men det finnes god mat utenfor boksen også. Selv om man går utenfor boksen kan man prøve å velge de litt mer smakfulle alternativene som er å velge mellom. Nettopp fordi man inviterer til fest og dermed også har et enormt ansvar for å sørge for at det blir en bra fest. Da bør maten være noenlunde ok. Gjerne pizza, men da må det være skikkelig pizza.

Vil man ikke ta det ansvaret så bør man arrangere et mindre bryllup.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg igrunn TS har det litt morsomt med trolling her, men jeg svarer på generelt grunnlag.

Uformelle bryllup som ikke er varslet kan bli enorme skuffelser. Har selv vært i et bryllup hvor vi fikk servert et skikkelig kjipt koldtbord, tenk kalde og tørre karbonader, eggerøre og salat og ikke så mye mer.

I forkant hadde bruden brukt 25 000 på brudekjole, og vi andre stilte opp i nye, pene antrekk.

Det var fullstendig kræsj, og stemningen var mildt sagt trykket hele kvelden (som forresten ikke ble lang, fordi folk dro tidlig). Hele bryllupet bar preg av at man ikke hadde tenkt på gjestene et sekund og virket mer som en unnskyldning for at bruden skulle få gå med ekstra fin kjole.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det finnes god mat utenfor boksen også. Selv om man går utenfor boksen kan man prøve å velge de litt mer smakfulle alternativene som er å velge mellom. Nettopp fordi man inviterer til fest og dermed også har et enormt ansvar for å sørge for at det blir en bra fest. Da bør maten være noenlunde ok. Gjerne pizza, men da må det være skikkelig pizza.

Vil man ikke ta det ansvaret så bør man arrangere et mindre bryllup.

Et enormt ansvar? Slapp av litt da :-). Inviterer man til pizzafest og bryllup vet jo gjestene hva de har i vente, og ut i fra TS sine svar tidligere i tråden så er de klar over dette.

Forøvrig kan man arrangere fest så mye man bare vil, men med kjipe gjester vil det aldri bli morsomt uansett.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Herregud så pripne folk er her inne. Hva skjedde med at det er bruden og brudgommens dag?

De fleste gjestene kommer ikke pga hva som blir servert til middag, de kommer for å feire dagen til brudeparet. Jeg syns heller ikke pizza er noe verre å spise i finstasen enn hva som helst med saus, like risikabelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et enormt ansvar? Slapp av litt da :-). Inviterer man til pizzafest og bryllup vet jo gjestene hva de har i vente, og ut i fra TS sine svar tidligere i tråden så er de klar over dette.

Forøvrig kan man arrangere fest så mye man bare vil, men med kjipe gjester vil det aldri bli morsomt uansett.

Hvor står det at gjestene vet det blir pizzafest?

Det eneste jeg finner er dette:

Alle som kommer vet at det ikke blir noen tre retters middag. Så det er ikke noe fare ;)

greit at man ikke har treretters, men gjestene forventer kanskje likevel litt mer enn lunken peppes i pappeske. Finnes mange gode mellomting.

Føler meg ikke kjip om jeg blir skuffet over å bli servert pizza i bryllup heller.

Folk får gjøre som de vil, men serverer man pizza i bryllup bør man si fra om det på forhånd.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man peppes pizza som bryllupsmiddag så antar jeg at man ikke forventer at gjestene kommer i dress og penkjoler/bunad.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Har man peppes pizza som bryllupsmiddag så antar jeg at man ikke forventer at gjestene kommer i dress og penkjoler/bunad.

Hvorfor det? Kan du utdype? Hva er forskjellen mellom å spise pizza med kniv og gaffel og spise poteter med saus, sånn klesmessig? Begge deler er risikabelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært i brullyp med italiensk mat!

Var mange forskjellige pizza typer, lasagne, salater med masse tilbehør (dressinger, ost etc) og en del pasta.

Det var iallefall utrolig god mat, om du skal ha pizza anbefaler iallefall jeg masse salat med tilbehør - det er godt!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det? Kan du utdype? Hva er forskjellen mellom å spise pizza med kniv og gaffel og spise poteter med saus, sånn klesmessig? Begge deler er risikabelt.

Selvsagt fordi peppes pizza setter standaren for bryllupet og rammene rundt det, ingen spiser peppes pizza med dress og penkjole/bunad.

Det går ikke på det å søle, men det at et bryllup som ikke kan spandere på seg noe annet enn peppes pizza ei heller kan forvente at gjestene skal bruke penger på nye klær, ei heller at de tar på seg penklær når det er slik mat man får servert.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Selvsagt fordi peppes pizza setter standaren for bryllupet og rammene rundt det, ingen spiser peppes pizza med dress og penkjole/bunad.

Det går ikke på det å søle, men det at et bryllup som ikke kan spandere på seg noe annet enn peppes pizza ei heller kan forvente at gjestene skal bruke penger på nye klær, ei heller at de tar på seg penklær når det er slik mat man får servert.

Så du mener det er maten som setter rammene rundt bryllupet og bestemmer hvor fint du skal kle deg? Her er jeg helt uenig, men det er jo greit nok. Igjen, trodde bryllupet skulle være brudeparets dag hvor de selv velger, og gjestene feirer med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så du mener det er maten som setter rammene rundt bryllupet og bestemmer hvor fint du skal kle deg? Her er jeg helt uenig, men det er jo greit nok. Igjen, trodde bryllupet skulle være brudeparets dag hvor de selv velger, og gjestene feirer med dem.

Brudeparet står fritt til å velge, men velger de lunken Peppes, så står jeg fritt til å si nei takk.

Nå vet ikke jeg hvordan det ligger an med reisevei hos TS, kan være alle de 80 gjestene bor i samme by, men jeg hadde ikke giddet å reise langt og arrangere overnatting for en pizzafest.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan se for meg bryllup med pizza jeg, men da i en spesiell setting! Hagebryllup med småbord, masse lykter med levende lys i trekronene. Borddekorasjonene er selvfølgelig frodige basilikumplanter! Egen pizzakokk med steinovn ute i friluft. Først kanskje prosecco som fordrink (heller kanskje gi beng i det helitalienske temaet og gå for sangria i store mugger!) Rødvin i karafler på bordene, krukker med breadsticks (helst hjemmebakte, i et par varianter), store sinkbaljer med masse is, flaskeøl og San Pellegrino. Først en forrett med tomat/mozzarella/basilikumsalat - eller små fat med antipasti (div skinker/pølser/ost og brød med goood olivenolje). Så freshe, crspy deilige italienske pizzaer rett fra ovnen, et par-tre salater og gode dressinger/vinagraitter. Tilslutt en enklere dessert, pannacotta med bær eller kanskje en søt og syrlig fruktsalat med mynte/sitronmelisse, servert med hjemmelaget is og biscottistrø? Servert med ekte espresso og Limoncello-likør!

Brudevalsen foregår selvfølgelig ute under stjernehimmelen, til "Bella Notte" fra Lady&Landstrykeren! :hjerte: Fikk lyst på et sånt bryllup selv jeg! :)

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madelene1

Når du tenker å servere pizza i bryllupet ditt, da er du faen meg for ung for å gifte deg. Herregud, dette kommer du til skamme deg over når du engang blir (om du blir det) voksen.

Så j**** vitende du er da ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener det er maten som setter rammene rundt bryllupet og bestemmer hvor fint du skal kle deg? Her er jeg helt uenig, men det er jo greit nok. Igjen, trodde bryllupet skulle være brudeparets dag hvor de selv velger, og gjestene feirer med dem.

Det gjør jeg.

Men jeg regner med at når man serverer peppes pizza i et bryllup, så har man neppe brukt penger på lokale og andre "normale" bryllups faktorer, og da er det en selvfølge at man ikke kommer i penklærne

Selvsagt er det brudeparet som bestemmer, men gjestene bør da få vite rammene rundt bryllupet

Når brudeparet vil servere lunken peppespizza, så kan de da virkelig ikke forvente at gjestene skal bruke like mye penger og tid på et slik bryllup som på et bryllup hvor brudeparet legger mer i bryllupet i form av ordentlig mat (peppes pizza er ikke ordnetlig mat i mine øyne selv på en hverdag - det er fastfood), osv.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...