Gå til innhold

Pizza i bryllup!


Gjest Madelene1

Anbefalte innlegg

Gjest Madelene1

Har man peppes pizza som bryllupsmiddag så antar jeg at man ikke forventer at gjestene kommer i dress og penkjoler/bunad.

Ingen forventer noe som helst. Folk må få lov til å gå akkurat i det de vil :)

Jeg vet om en som kommer i jogger dress i bryllupet. Selv om det har sine grunner til at han kommer i det, så er det helt greit for meg og min kommende ektemann.

OG, hele min slekt, venner og min gubbes slekt, vet at jeg ikke gjør som "alle andre". Jeg gjør det JEG vil. Og i dette tilfelle, hva jeg OG min kommende ektemann vil. :)

Og til dere som snakker om peppes, hallo!? Hvor har jeg sagt at vi skal bestille fra peppes? Hvis jeg ikke har misforstått det jeg SELV skriver, så bruker jeg bare peppes som et eks.

Fins masse andre pizza plasser hvor man kan kjøpe pizza fra.

Også var det en/ei som skrev her inne at man kan jo ha salat til. Noe vi bestemte oss for å ha(etter at hun/han skrev det).

Tror dette blir knall bra! :D

Og jeg vil si at om folk blir SURE fordi det er pizza og salat til menyen, så får de bare bli det. Da har de ikke kommet i vårt bryllup for den rette grunnen uansett. :)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har ikke råd til salat engang med det slunkne budsjettet ditt.

Hvorfor arrangerer dere ikke spleisefest i stedet? Så kan du bidra med en hel stabel med pizzaer, og gjestene kan komme med sine spesialiteter. Husk at salat til 80 gjester fort blir noen kroner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madelene1

Det gjør jeg.

Men jeg regner med at når man serverer peppes pizza i et bryllup, så har man neppe brukt penger på lokale og andre "normale" bryllups faktorer, og da er det en selvfølge at man ikke kommer i penklærne

Selvsagt er det brudeparet som bestemmer, men gjestene bør da få vite rammene rundt bryllupet

Når brudeparet vil servere lunken peppespizza, så kan de da virkelig ikke forvente at gjestene skal bruke like mye penger og tid på et slik bryllup som på et bryllup hvor brudeparet legger mer i bryllupet i form av ordentlig mat (peppes pizza er ikke ordnetlig mat i mine øyne selv på en hverdag - det er fastfood), osv.

Vi har bestilt en kjempe stort og kjempe fint lokal. Hvor det er et stort rom hvor maten spises, taler holdes osv.

Så er det et stort kjøkken med alt av kjøkken utstyr, service, fin glass osv. Så er det et rom hvor det står en sofa, bord og tv (tven vil ikke være på). I denne sofaen får det plass til 7 personer ca.

På et annet rom er det også en sofa, som får plass til like mange. Denne sofaen kan man flytte inn til det andre rommet slik at alle sofaene er sammen.

Så da er det plass til 15 stykk. Så er det ET TIL rom, hvor barn kan sitte å tegne, se film, leke med lego osv. Det er to bad. og en (ikke så veldig stor men plass til kanskje 20 voksne om gangen) gressplass på utsiden med to benker. :)

Endret av Madelene1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madelene1

Du har ikke råd til salat engang med det slunkne budsjettet ditt.

Hvorfor arrangerer dere ikke spleisefest i stedet? Så kan du bidra med en hel stabel med pizzaer, og gjestene kan komme med sine spesialiteter. Husk at salat til 80 gjester fort blir noen kroner.

? Vist har vi råd til det. Tullehøna! ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelen - seriøst: Hvorfor ber dere ikke gjestene om å ta med seg en rett fra hvert par, og lager koldtbord? Da kan du fordele slik at noen tar med mat, andre tar med tilbehør som potetsalat, salater og bræd og lignende, mens atter andre tar med kaker? Da kan dere faktisk slippe unna med et enda mindre matbudsjett, vil jeg tro, samtidig som maten blir hakket over "onsdagspizza". Kan du ikke vurdere det? Pizzaselskap kan du be inn til når det skal være, brylluppet ditt feirer du forhåpentigvis bare en gang i livet. Klem.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lei heller en polakk med gulasjgryte! Billig og godt!

Spiser man polakken?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Madelene1

Jeg er på ingen måte en matsnobb, min favorittmat er taco, men dette lyser lang vei at du har invitert flest mulig for å få flest mulig gaver og vise deg fram i kjolen din. Har du ikke råd til stort bryllup, så lar du være å ha stort bryllup. Vi har ikke råd til stort bryllup per dags dato, og har derfor heller valgt å spare og gifte oss om noen år. Hadde vi absolutt ønsket å gifte oss nå, måtte vi ha kuttet ned på antall gjester. Man kan ikke alltid få i pose og sekk.

Jada, vi spanderer mat og bruker mange tusen kroner på alkohol, samt kaker, lokal. Pynter lokalet for flere tusen, på 80 stykk, fordi vi bare vil ha gaver. Du bustet oss. applaus! :roll:

Endret av Rainbow81
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madelene1

Madelen - seriøst: Hvorfor ber dere ikke gjestene om å ta med seg en rett fra hvert par, og lager koldtbord? Da kan du fordele slik at noen tar med mat, andre tar med tilbehør som potetsalat, salater og bræd og lignende, mens atter andre tar med kaker? Da kan dere faktisk slippe unna med et enda mindre matbudsjett, vil jeg tro, samtidig som maten blir hakket over "onsdagspizza". Kan du ikke vurdere det? Pizzaselskap kan du be inn til når det skal være, brylluppet ditt feirer du forhåpentigvis bare en gang i livet. Klem.

Anonymbruker, Fodi jeg vil ha PIZZA! Med salat ;) hehe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madelene1

Det blir en rimelig kort fest antar jeg. Etter oppmøte i kirke, venting på fotografering også til bords og få servert overtids-mat og det i begrenset mengde. Jeg hadde dratt hjem rimelig raskt med ett grovt tilfelle av øyehimling. Er det ingen i familien som kan lage til en jegergryte med brasil-indrefilet fra rema, noe grønnsaker og ei bøtte med ris?

Da er ikke du i bryllupet for rett grunn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madelene1

Hvorfor invitere 80 hvis du ikke har råd til det?

Da ville jeg ha valgt et mindre bryllup, og servert ordentlig mat!

Hvis det blir slik at det blir pizza, så burde du skrive det i invitasjonen. Hadde jeg blitt bedt i bryllup hvor det var pizza ville ikke jeg har kjøpt dyr kjole og gave. Hvis det hadde vært langt unna, hadde jeg tenkt meg om før jeg hadde dratt, for pizza kan jeg fint spise hjemme..

Haha! Hvorfor tror så mange at vi ikke har råd til det? Seriøst? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

? Vist har vi råd til det. Tullehøna! ;)

Haha, ok, vi kan fortsette. :fnise:

Nei, det har du ikke. Vet du hvor mye pizza til 80 stykk koster? Jeg kan regne det ut sånn omtrent. ;)

Dette paret inviterte 80 gjester. Kokken svindlet dem, og ga bare mat til 20.

– Men det var lagt ifra det vi hadde avtalt, jeg tipper det var mat til om lag 20 personer og vi var 80, sier Linn.

For enkelhets skyld sier jeg da at det er 20 gjester som har spist seg mette på kokkens mat, og de sitter igjen med 60 sultne gjester.

De bestilte da pizza til disse gjestene, og pizzaen kom på kr. 5000.

Det kostet dem 5000 kr å mette 60 personer med pizza. Du beregner 5000-6000 kr på 80 gjester. Du kan ikke kjøpe pizza til 20 gjester OG kjøpe salat til hele hurven for den ekstra tusenlappen du har i budsjettet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madelene1

TS, jeg håper virkelig du oppfatter budskapet til mange her. Det er helt greit å ha lavbudsjett-bryllupp! Som andre her sier, du kan be hver familie/par om å ta med en fingermatrett eller noe til et koldtbord, du kan ønske deg pengegave istedenfor gaver til å spe på med på selskapet (vet mange som har gjort det for å få råd til å holde selskap), eller du kan lyve på deg trønderaner og servere sodd og øl. Men vær så snill, ikke takeaway-pizza som kommer levert i store, triste pappesker.

Jeg ser at mange skriver at vi som reagerer på dette er snobbete og med dårlige holdninger. Men det handler ikke om at brylluppet ditt MÅ flå deg. det handler om at du kanskje kan løfte opp denne dagen, denne festen og denne kvelden til noe litt utover en vanlig onsdagskveld.

Dere som syns vi er så fordømmende: Ville dere ikke blitt skuffet hvis dere arrangerte bryllupp og gjestene kom i jeans og genser eller kosebuksa de bruker hjemme foran tv?

Er det sånn at man er sær og vanskelig hvis man tenker at det er en liten forskjell mellom hverdag og fest, og at det er en liten forskjell mellom hverdag og den dagen man gifter seg?

Har vi blitt så "fattige" at ingen ting, selv ikke et giftermål, kan skje i former som avviker litt fra hverdagens tralt?

Eneste grunnen jeg kan se til at det er ok med pizza fra Peppes og lignende i bryllup, er hvis dere har et lite bryllupp med middag og alt for de nærmeste, også inviterer til en uformell etterpå-fest for venner, med uformell dresskode, disco og pizza. Nesten ikke da engang hadde det vært ok å servert pizza på denne måten...

Jeg håper i allefall at du dropper den flotte kjolen og heller stiller i en vanlig pen hverdagskjole hvis du lander på pizzaideen. Å kjøre tradisjonelt opplegg med sminke, hvit flott kjole og smoking til pizza - det vil bli en snakkis resten av livet ditt. Jeg garanterer. Selv om noen her prøver å innbille deg at det bare er sure kjerringer bak hver sin PC som sier sånn for å være slem. Jeg ønsker deg alt godt og håper du revurderer pizza-planen.

Seriøst, det er ingenting å fatte her. Tråden tar jo helt av. Litt vittig faktisk. :fnise: Men jeg kan jo poste første innlegget mitt en gang til så man kan komme inn på det rette sporet. ;)

Vi vurderer å ha pizza i vårt bryllup! :D

Noen som vet hvor vi skal bestille det fra og til rimelig pris? Peppes?

Får man avslag hvis man kjøper så og så mange? Vi blir ca 80 stykk

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madelene1

Haha, ok, vi kan fortsette. :fnise:

Nei, det har du ikke. Vet du hvor mye pizza til 80 stykk koster? Jeg kan regne det ut sånn omtrent. ;)

Dette paret inviterte 80 gjester. Kokken svindlet dem, og ga bare mat til 20.

For enkelhets skyld sier jeg da at det er 20 gjester som har spist seg mette på kokkens mat, og de sitter igjen med 60 sultne gjester.

De bestilte da pizza til disse gjestene, og pizzaen kom på kr. 5000.

Det kostet dem 5000 kr å mette 60 personer med pizza. Du beregner 5000-6000 kr på 80 gjester. Du kan ikke kjøpe pizza til 20 gjester OG kjøpe salat til hele hurven for den ekstra tusenlappen du har i budsjettet.

Ja, det ligger på 4 ca :) Ringte rundt igår :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonymbruker, Fodi jeg vil ha PIZZA! Med salat ;) hehe

Jada, jeg vil også ha pizza nå og da. Og da kjøper jeg det. Det regner jeg med at du gjør også. Men ser du ikke forskjellen på hverdag og fest? Hvorfor skal du ha fint lokale, fin kjole og alt hvis du ikke også vil ha festmat?

Haha! Hvorfor tror så mange at vi ikke har råd til det? Seriøst? :fnise:

Hvilken annen grunn skal ligge bak pizza i brylluppet sitt? Alle vil tenke at dere er skikkelig gniene og at dere har elendig smak og dårlig sosiale antenner. Spesielt hvis du topper det hele med en flott brudekjole med ditto smoking på brudgommen.

Men - jeg gir opp. Du forstår åpenbart ikke, og da håper jeg at gjestene dine er som deg, og at dere således får en hyggelig fest.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madelene1

Noen som kan linke til brudekjolen som blir nevnt? Regner med den er avbildet i en annen tråd?

Den til 25 tusen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ligger på 4 ca :) Ringte rundt igår :P

Fra hvem? Om det er peppes, tviler jeg på at det blir nok pizza til alle. Men det er kanskje ikke så nøye, for de drar tidlig hjem uansett. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den til 25 tusen?

har du flere? :klo: Jeg har visst ikke fulgt med på kjoledebatten

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madelene1

Jada, jeg vil også ha pizza nå og da. Og da kjøper jeg det. Det regner jeg med at du gjør også. Men ser du ikke forskjellen på hverdag og fest? Hvorfor skal du ha fint lokale, fin kjole og alt hvis du ikke også vil ha festmat?

Hvilken annen grunn skal ligge bak pizza i brylluppet sitt? Alle vil tenke at dere er skikkelig gniene og at dere har elendig smak og dårlig sosiale antenner. Spesielt hvis du topper det hele med en flott brudekjole med ditto smoking på brudgommen.

Men - jeg gir opp. Du forstår åpenbart ikke, og da håper jeg at gjestene dine er som deg, og at dere således får en hyggelig fest.

aah. så om man vil ha ribbe eller svinestek så har man god råd, men om man vil ha pizza eller grillmat så har man dårlig økonomi? Nei, nå vimser du! ;)

Og hva har sosiale antenner med dette å gjøre? Ikke gidd å synk så lavt, hva? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madelene1

har du flere? :klo: Jeg har visst ikke fulgt med på kjoledebatten

Ånei, er ikke min kjole som kostet 25, det var en annen bruker som skrev noe om at en annen brud hadde kjøpt en kjole til 25. :) Min koster bare 700 :D :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...