Gå til innhold

Pizza i bryllup!


Gjest Madelene1

Anbefalte innlegg

Pizza, øl og metal, blir ikke bedre kveld enn det.

Akkurat det er din helt personlige mening. Hvis du skal feire bursdag syns jeg du bør gå for den varianten, da den gjenspeiler deg og din personlighet, og mest sannsynlig de menneskene du liker å omgås.

Jeg mener ikke å være bakstreversk og "gammeldags" men hva er i veien med å feire bryllupp som bryllup? :klo: Selv om man gjør det lavbudsjett eller uformelt eller med en personlig twist?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om jeg ble invitert til et bryllup som serverte pizza så er det nesten så jeg faktisk hadde hatt lyst til å dra.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt greit med pizza dersom alle gjestene vet at det er et uformelt bryllup og at invitasjonen er f.eks.: Kom som du er, dette blir uformelt og vi spiser ferdig-pizza.

Ferdig-pizza passer ikke med selskapsklær. Basta.

Og jeg hadde nok blitt ganske :sjokk: dersom jeg kom stivpyntet i fin kjole eller bunad og fikk pizza fra Peppes (eller lignende ferdig-mat pizza).

Men dersom jeg på forhånd hadde fått beskjed om at det var helt uformelt, og kunne ha på meg hverdagsklær, så er det ok. (Hverdagsmat=hverdagsklær)

(Min niese ville forøvrig ha tacos i sin konfirmasjon fordi det var det eneste hun likte. Kanskje dette kan være årsaken til menyvalget hos TS? At hun ikke liker "voksen-mat" og derfor vil ha pizza?)

Der lo jeg høyt! Fantastisk!!! :skratte:

Er det et bryllup eller en studentfest du skal holde, sa du?

Hoho! :fnise:

Hvis du har så mange allergier, så er det vel ikke så mange andre typer festmat du kunne spist heller da? Man kan ikke forvente at bryllupsmenyen skal være styrt av dine allergier og intoleranser?

Så lenge man oppgir eventuelle allergier på forhånd, er det ganske vanlig å få en egen matrett, eller man blir enige om at man tar med sin egen mat. Verre er det ikke.

Da hadde jeg hatt muligheten til å kunne spise kjøtt+ salat, problem solved! Men med en dårlig ferdig-pizza så går jo ikke det.

Høres jo ut som rene barnebursdagen dette her, kanskje TS skal tenke over at det er et bryllup hun og mannen skal ha, ikke en feiring for et lite barn? For det er jo det dette høres ut som.

:klo:

Edit: litt for fort i svingene!

Endret av Gitte89
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pet , har du laget deg en ny bruker?

:ler: Nei, ikke i det siste. Sist jeg planla bryllup her inne tenkte jeg på å gifte seg på et et isflak, men dette er jo minst like fjernt.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

:ler: Nei, ikke i det siste. Sist jeg planla bryllup her inne tenkte jeg på å gifte seg på et et isflak, men dette er jo minst like fjernt.

:ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madelene1

Dersom du vil vite hva pizza koster, kontakter du dem du vurderer å kjøpe pizza av. Enkelt og greit. KG har lite å bidra med på det punktet.

Dersom du ønsker å glede gjestene dine, så velger du grillmat-alternativet i stedet. Og uansett om du velger grillmat eller "pizzasted-pizza" (irrelevant hvilket, det er like "kjip reservemat" alt sammen), så må du virkelig varsle de som kommer.

Jeg hadde i alle fall ikke giddet å skaffe barnevakt og reise til et slikt bryllup. Var det her vi bor og vi kunne ta med ungene, kunne vi jo slengt på oss allværsjakka og tatt en tur.

Om du leser maaaange sider tilbake, så ser du at jeg allerede har ringt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Madelene1

Vel, hvis du startet denne tråden fordi du oppriktig ville vite hvor mye pizza koster, så kan du ikke være særlig smart.

1. Det kreves ikke mange hjerneceller for å skjønne at et sånt innlegg vil føre til heftige diskusjoner.

2. Det enkleste og mest logiske vil være å slå opp i gulesider, finne aktuelle pizzarestauranter i området og ringe rundt for å finne ut av priser og rabatter.

Ikke gidd å synk til dette nivået. Seriøst! :roll:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Nei, ikke i det siste. Sist jeg planla bryllup her inne tenkte jeg på å gifte seg på et et isflak, men dette er jo minst like fjernt.

Godt å se deg, har savnet deg og trådene dine! :klemmer:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madelene1

Denne tråden begynner å ta en slik unødvendig retning nå, at jeg melder meg ut av tråden.

At folk kan bli så hissige og følsomme over hva som skal skje i VÅRES bryllup er jo bare latterlig. Har fått meg mange gode lattere. Men som jeg har sagt tidligere, så skal jeg ikke klage. En god latter forlenger livet! ;)

Tror flesteparten også misforsto hva jeg egentlig spurte om, og når de forsto (etter at jeg forklarte det 20 ganger) så ble de enda mer gretne. Haha. Stå på, sier jeg bare. ;P Et tips er å begynne å se ting på en LITT mer positiv måte, istedenfor å se på alt som negativt. Det må virkelig være slitromt.

Og når det kommer til personangrep, vel, for det første så viser det bare at dere ikke har noe bedre å komme med og for det andre så jeg gidder ikke å synke ned på det nivået.

Så må jeg få lagt til at om folk kommer til oss, kun for maten, så er de i vårt bryllup av feil grunn.

Flesteparten som kommer vet hvordan jeg og mannen er. Vi gidder ikke å hoppe etter alle andre. Vi har sendt ut 85 innbydelser og 80 har sagt ja. Det vil jeg påstå at betyr at de godtar oss/meg slik som vi/jeg er. Og hvorfor skulle de ikke, uansett.

Og dere som faktisk svarte på spørsmålet mitt, takk for svar og takk for tips! :D

Grillmat har vi faktisk i tankene våre.

Og jeg likte spesielt tipset om salaten! ;)

Endret av Madelene1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gidder ikke å hoppe etter alle andre.

Hehe nei, jeg gidder heller ikke hoppe etter alle andre. Så når jeg kommer i bryllupet ditt har jeg ikke pyntet meg, ikke sminket meg eller dusjet, og jeg har ikke pentøy på. Jeg luter kanskje lit møkk etter at jeg har sjauet i fjøset, men det får man bare tåle mener jeg.

Gave har jeg heller ikke, og når jeg har spist det jeg vil ha av pizza og gjort kål på mesteparten av drikkevarene dine takker jeg for meg og fortsetter festen hjemme. Det blir koselig, gleder meg :)

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pizza blir jo heller ikke spesielt billig da? Til 80stk ville jeg bestilt 40 pizzaer, minimum (det eneste som må være verre enn å bli servert pizza i bryllup er for lite pizza). Hos Peppes ville jeg ikke forventet noe særlig rabatt (bestilte faktisk 30 pizzaer til et arrangement rett før jul og måtte betale fullpris), men la oss si 200/stk da. Da er du allerede oppe i 8000,- ÅTTE TUSEN! På pizza!

For å gjøre det enkelt - både matmessig og logistikkmessig: lag en helt enkel kjøttgryte med ordentlig kjøtt som du garantert får til under 149,-/kg - altså et par tusen kroner på hoveingrediensen. Da har du 6000,- igjen til annet til gryta, salat, dressinger, ris (kjøp en sekk for en skarve hundrings), bak noen langpanner med foccacia. Vips har du en nydelig middag mange, mange ganger bedre enn pizza. Så kan dere heller kose dere med å bestille fra Peppes dagen etter bryllupet e.l.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pizza blir jo heller ikke spesielt billig da? Til 80stk ville jeg bestilt 40 pizzaer, minimum (det eneste som må være verre enn å bli servert pizza i bryllup er for lite pizza). Hos Peppes ville jeg ikke forventet noe særlig rabatt (bestilte faktisk 30 pizzaer til et arrangement rett før jul og måtte betale fullpris), men la oss si 200/stk da. Da er du allerede oppe i 8000,- ÅTTE TUSEN! På pizza!

TS har ringt rundt og funnet noen som leverer pizza til hele gjengen for 4000.

Jeg skulle likt å vite hvordan det går. :fnise:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Underholdende tråd, selv om det ikke var så mange som svarte på spørmålet ditt TS. Men du har aktivert masse mennesker i tråden. Jeg går også for grillmat og salat. Jeg tror det er mulig å spise dette med bunad på.

Forøvrig tror jeg at alle på gjestelisten kjenner dere veldig godt og vet at denne festen ikke blir som andre fester. Lykke til med festen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS har ringt rundt og funnet noen som leverer pizza til hele gjengen for 4000.

Jeg skulle likt å vite hvordan det går. :fnise:

Tror dette blir helt knall! Flott lokal med to toaletter, sofa til 14 og plen med plass til 20 personer. Et stort rom hvor 80 gjester skal sitte å spise ferdigpizza og nyte drikkevarer til en hel bataljon. Håper vi får referat med bilder!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Stakkars TS sier jeg bare, for en mobbe-tråd!

Enig. Jeg begynner å innse at folkeskikk og empati er egenskaper en god del mennesker mister det øyeblikket de åpner en nettleser.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dette blir helt knall! Flott lokal med to toaletter, sofa til 14 og plen med plass til 20 personer. Et stort rom hvor 80 gjester skal sitte å spise ferdigpizza og nyte drikkevarer til en hel bataljon. Håper vi får referat med bilder!

Det jeg håper er at det er nok til alle. :gjeiper: Men ja, referat med bilder er ikke å forakte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville vært flau over min venninne/venn om de hadde pizza i deres bryllup.

Huff, jeg får vondt i meg.

Jeg får følelsen over at du ikke har sjekket markedet helt før du har bestemt deg for pizza.

Jeg er sikker på at koldtbord ikke er noe spesielt dyrere enn alle pizzaene dere vil bestille. + Rester av koldtbordet kan dere spise dagen derpå, og derpå igjen.

Men vær så snill, ikke pizza, uansett om det er "fin" pizza.

Er det kun jeg som får vondt inne i meg når folk tenker slik?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pizza blir jo heller ikke spesielt billig da? Til 80stk ville jeg bestilt 40 pizzaer, minimum (det eneste som må være verre enn å bli servert pizza i bryllup er for lite pizza). Hos Peppes ville jeg ikke forventet noe særlig rabatt (bestilte faktisk 30 pizzaer til et arrangement rett før jul og måtte betale fullpris), men la oss si 200/stk da. Da er du allerede oppe i 8000,- ÅTTE TUSEN! På pizza!

For å gjøre det enkelt - både matmessig og logistikkmessig: lag en helt enkel kjøttgryte med ordentlig kjøtt som du garantert får til under 149,-/kg - altså et par tusen kroner på hoveingrediensen. Da har du 6000,- igjen til annet til gryta, salat, dressinger, ris (kjøp en sekk for en skarve hundrings), bak noen langpanner med foccacia. Vips har du en nydelig middag mange, mange ganger bedre enn pizza. Så kan dere heller kose dere med å bestille fra Peppes dagen etter bryllupet e.l.

TS sier at det ikke er pengene det står på, det er ikke et lavbudsjetts bryllup :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...