Gå til innhold

Hvordan sminker du deg?

Gjest HunterLady

Anbefalte innlegg

Gjest "gjest"

"gjest" du er virkelig vakker. fantastisk hudtone og øyne. er enig i at du burde forsøke å markere bryna litt mer, men ellers synes jeg sminken din er kjempefin.

Wow, her rødmer jeg omtrent. Tusen takk.

------------

Jeg synes alle som har lagt ut bilder sminker seg pent, noen forbedringer ihht teknikk trenger vi sikkert alle sammen, men så lenge ens stil er noe man er komfortabel med, så må jo det være bra.(?)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så utrolig hyggelig sagt! Tusen takk :blomst:

Det er ikke spesielt komplisert det jeg har gjort, så det er bare å prøve seg frem :Nikke:

Jeg brukte en lys, gullfarget skygge på lokket (MAC Retrospect), en mørkere, gråbrun skygge i ytre øyekrok og delvis inn i globallinjen (MAC Satin Taupe), sort flytende eyeliner, maskara, markerte øyenbryn med MAC Espresso, og Make Up Store Apricot Tan lipliner og MAC Watch me Simmer lipstick (fra den nye Shop MAC, Cook MAC-kolleksjonen) på leppene.

Døh - jeg bruker også MAC øyenskygger, men jeg ser ikke sånn ut fordiom :gjeiper:

Og flytende eyeliner blir litt mer sånn "jeg tok den på mens jeg satt på en sentrifuge i full gang" - så jeg holder meg til blyant.

Får trøste meg med at jeg slipper øyenbrynssminke da jeg ble født med helt sorte. Det er da noe ;)

Hvilken mascara bruker du forøvrig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Norah:

Har du øyeskyggebase da?

Den gjør underverker for å få skyggene til å sitte, gjør blendingen enklere også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norah:

Har du øyeskyggebase da?

Den gjør underverker for å få skyggene til å sitte, gjør blendingen enklere også.

Jepp, har den fra Artdeco - er jo milevis forskjell i hvor godt det sitter med og uten :jepp:

*og så juksar mi littegranne*

Jeg er også ganske sur for at jeg ikke kan farge håret lengre - jeg vil jo egentlig ha sånn brunlig hårfarge også :sur:

Har også prøvd mascaraprimer, men det ble litt vel heavy fokus på øyevippene for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Armule

Fjortis vil jeg nå ikke si at det er, men for all del, bra vi har forskjellige meninger ;)

Mange forbinder ujevnt lagt foundation, og oransjefargen med yngre jenter som ikke kan sminke seg, så skjønner at det ble kalt fjortis (edit: slik fremkommer det i alle fall på bildet). Hvorfor sminker du deg såpass unaturlig? Det eldre bildet så mye mer naturlig og fresht ut, og fregner er pent! :)

Endret av Cervix
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes jeg kler "edderkoppvipper" bedre enn 1 lag med maskara... Bra man forandrer seg på 2 år!

Bilde øverst er 2010

Bilde nederst er 2012

Tenkte det var bra man forandrer seg jeg og, men jeg trodde det øverste bildet var nåtid. Det så kjempe fint, naturlig og fresht ut.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Døh - jeg bruker også MAC øyenskygger, men jeg ser ikke sånn ut fordiom :gjeiper:

Og flytende eyeliner blir litt mer sånn "jeg tok den på mens jeg satt på en sentrifuge i full gang" - så jeg holder meg til blyant.

Får trøste meg med at jeg slipper øyenbrynssminke da jeg ble født med helt sorte. Det er da noe ;)

Hvilken mascara bruker du forøvrig?

Ja, du er heldig som slipper å styre med brynsfarge! Jeg er naturlig blond med tilhørende nesten hvite øyenbryn, så når jeg nå farger håret brunt er jeg også avhengig av å markere brynene. Det er noe jeg gjerne skulle sluppet å styre med daglig :gjeiper:

For øyeblikket bruker jeg Sephora Outrageous Volume Mascara, men jeg greier ikke helt å bestemme meg for om jeg liker den eller ikke. Den gir meg lange, mørke og tykke vipper, men har veldig lett for å klumpe seg. Det går heldigvis fint hvis jeg er forsiktig med påføringen og går over med en kam etterpå, men jeg vil ikke anbefale den videre tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Armule

Ja, du er heldig som slipper å styre med brynsfarge! Jeg er naturlig blond med tilhørende nesten hvite øyenbryn, så når jeg nå farger håret brunt er jeg også avhengig av å markere brynene. Det er noe jeg gjerne skulle sluppet å styre med daglig :gjeiper:

For øyeblikket bruker jeg Sephora Outrageous Volume Mascara, men jeg greier ikke helt å bestemme meg for om jeg liker den eller ikke. Den gir meg lange, mørke og tykke vipper, men har veldig lett for å klumpe seg. Det går heldigvis fint hvis jeg er forsiktig med påføringen og går over med en kam etterpå, men jeg vil ikke anbefale den videre tror jeg.

Kan du ikke bare farge brynene også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare farge brynene også?

Joda, men jeg har også såpass tynne bryn/få hår at det ikke hjelper noe særlig. Brynene blir jo et par hakk mørkere, men ikke noe særlig mer markerte. Jeg har farget dem en del tidligere, men jeg ender uansett opp med å måtte fylle dem inn i tillegg, og da er litt av poenget borte. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"AnonymBruker skrev 09 april 2012 - 14:07:

Unnskyld meg, men er det ikke du som har gått tråd etter tråd og skrytt over hvor flink du er med sminke?

Jeg kan nevne minst fem helt grunnleggende feil du har gjort bare ved å se på dette lille bildet."

Tror det er meg - og ikke "Gjest" du sikter til.

Eller. Jeg har nevnt i en og annen tråd at jeg kan en ting eller to om sminke.

Siden både jeg og Gjest er metallchicks og har en del like synspunkter, tror jeg du har blandet oss. ;)

- AB#228

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Armule

Joda, men jeg har også såpass tynne bryn/få hår at det ikke hjelper noe særlig. Brynene blir jo et par hakk mørkere, men ikke noe særlig mer markerte. Jeg har farget dem en del tidligere, men jeg ender uansett opp med å måtte fylle dem inn i tillegg, og da er litt av poenget borte. :gjeiper:

Ah, da er det nok bare jeg som er bortskjemt med tykke bryn og ikke tenker så langt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke du legge ut bilde av hvordan du sminker deg anon??? alle sier at du er dødspen jo!!! please:))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mange forbinder ujevnt lagt foundation, og oransjefargen med yngre jenter som ikke kan sminke seg, så skjønner at det ble kalt fjortis (edit: slik fremkommer det i alle fall på bildet). Hvorfor sminker du deg såpass unaturlig? Det eldre bildet så mye mer naturlig og fresht ut, og fregner er pent! :)

Ujevnt lagt foundation? Nå måtte jeg le litt her.. Jeg bruker bare I.D bare minerals pudder i ansiktet, medium beige. Kan godt hende det ser orange ut, men da er det bare iphone kameraet og lyset inne som gjør det, jeg har forresten ikke fregner mer, så de er ikke dekket over.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"AnonymBruker skrev 09 april 2012 - 14:07:

Unnskyld meg, men er det ikke du som har gått tråd etter tråd og skrytt over hvor flink du er med sminke?

Jeg kan nevne minst fem helt grunnleggende feil du har gjort bare ved å se på dette lille bildet."

Tror det er meg - og ikke "Gjest" du sikter til.

Eller. Jeg har nevnt i en og annen tråd at jeg kan en ting eller to om sminke.

Siden både jeg og Gjest er metallchicks og har en del like synspunkter, tror jeg du har blandet oss. ;)

- AB#228

Nei, jeg vet at det er "Gjest" jeg tenker på. Det har ingenting med stilen eller synspunktene hennes å gjøre, men rett og slett at jeg kjenner igjen brukernavnet. Men det er ikke noe poeng i å dra det lenger nå.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ujevnt lagt foundation? Nå måtte jeg le litt her.. Jeg bruker bare I.D bare minerals pudder i ansiktet, medium beige. Kan godt hende det ser orange ut, men da er det bare iphone kameraet og lyset inne som gjør det, jeg har forresten ikke fregner mer, så de er ikke dekket over.

Og poenget ditt er at mineralfoundation ikke kan bli flekkete?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fregnene bare forsvunnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...