Gå til innhold

Hvordan sminker du deg?


Gjest HunterLady

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På grunn av den kraftige redigeringen av huden er det vanskelig å få et ordentlig inntrykk av hudtonen, samt at arret tydeligvis er helt visket ut. Prøv å skru av den funksjonen på kameraet ditt :) På Samsung-telefoner kalles det "Skjønnhetsansikt". 

Har du testet ut Everyday Minerals? De har noen mørkere toner, og har sortert alle fargene i kald, nøytral og varme toner. Så er det lettere å finne noe som passer, så lenge man klarer å se hva slags undertoner man har.

www.everydayminerals.com

Anonymkode: 0ec54...96e

Hvordan gjør jeg det? Jeg har ikke redigert bildet, men tlf gjør det for meg altså? 😁 Går jeg inn på kameraet og gjør det? 

Selve fargen stemmer greit (den er litt grålig, nesten litt skitten, føler jeg), men skal prøve å få tatt et bedre bilde i dagslys. Arret viser ikke kjempegodt, heldigvis, men hadde vært supert med tips, tusen takk :) 

Takk for tips om Everyday Minerals. Jeg har prøvd både MAC, Lush (det naturlige merket), Chanel og Dior, hittil uten hell. Men skal absolutt se på det. Tusen hjertelig. Blir jo helt gal av at alle har favorittprodukter med unntak av meg. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Stueloff skrev:

@LucyLiu Elsker brynene dine! Har du forsøkt å blande to foundations? En som er litt for mørk og en som er litt for lys? Hvis de er av samme type så skulle det gå bra. :) 

Så hyggelig, takk :) Jeg har prøvd et par ganger, men det er sikkert jeg som har gjort dårlig jobb, for det blir ikke fint. Jeg har også en hud som veldig lett ser orange ut, så med en gang jeg tilsetter en litt mørkere nyanse (som jeg trenger), ser jeg litt oransje ut. Alternativet er litt grålig som her. Men kanskje jeg skal gi det et nytt forsøk. Noen gode tips? Synes fundation er så vanskelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, LucyLiu skrev:

Hvordan gjør jeg det? Jeg har ikke redigert bildet, men tlf gjør det for meg altså? 😁 Går jeg inn på kameraet og gjør det? 

Selve fargen stemmer greit (den er litt grålig, nesten litt skitten, føler jeg), men skal prøve å få tatt et bedre bilde i dagslys. Arret viser ikke kjempegodt, heldigvis, men hadde vært supert med tips, tusen takk :) 

Takk for tips om Everyday Minerals. Jeg har prøvd både MAC, Lush (det naturlige merket), Chanel og Dior, hittil uten hell. Men skal absolutt se på det. Tusen hjertelig. Blir jo helt gal av at alle har favorittprodukter med unntak av meg. :) 

Haha ja, mange av de dumme mobilene kommer med ansiktsredigering som standardinnstilling. Det er så absurd. Ser ihjelredigert hud overalt nå, og de fleste er nok ikke klar over at mobilkameraet gjør det en gang. Litt trist at mobilselskapene mener at vi alle tydeligvis trenger retusjering :P 

På min Samsung Galaxy s5 dukker det opp et ansiktsikon oppe til høyre på skjermen når man bruker frontkameraet, og trykker man på det kan man velge hvilken styrke man vil ha på retusjeringen, eller om man vil skru den av. Regner med at man på andre telefoner finner det i kamerainnstillinger e.l.

Hadde jeg vært deg hadde jeg ikke vært så opptatt av det arret. Arr kan gi ansikt et interessant preg. Og hvis du synes det er kjipt med grå hud er det kanskje nok å putte på litt rouge i kinnene? :) Det hjelper på meg, jeg har ofte grå og blek hud grunnet sykdom.

PS: En annen fordel med Everyday Minerals er at det er relativt billig og utrolig enkelt i bruk. Jeg kan sminke meg uten speil, og det gir naturlige resultater, føles behagelig på huden og man kan nesten ikke se at jeg har sminket meg.

Anonymkode: 0ec54...96e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Haha ja, mange av de dumme mobilene kommer med ansiktsredigering som standardinnstilling. Det er så absurd. Ser ihjelredigert hud overalt nå, og de fleste er nok ikke klar over at mobilkameraet gjør det en gang. Litt trist at mobilselskapene mener at vi alle tydeligvis trenger retusjering :P 

På min Samsung Galaxy s5 dukker det opp et ansiktsikon oppe til høyre på skjermen når man bruker frontkameraet, og trykker man på det kan man velge hvilken styrke man vil ha på retusjeringen, eller om man vil skru den av. Regner med at man på andre telefoner finner det i kamerainnstillinger e.l.

Hadde jeg vært deg hadde jeg ikke vært så opptatt av det arret. Arr kan gi ansikt et interessant preg. Og hvis du synes det er kjipt med grå hud er det kanskje nok å putte på litt rouge i kinnene? :) Det hjelper på meg, jeg har ofte grå og blek hud grunnet sykdom.

PS: En annen fordel med Everyday Minerals er at det er relativt billig og utrolig enkelt i bruk. Jeg kan sminke meg uten speil, og det gir naturlige resultater, føles behagelig på huden og man kan nesten ikke se at jeg har sminket meg.

Anonymkode: 0ec54...96e

Vet du, hadde du ikke nevnt den innstillinga nå, hadde jeg sikkert brukt den til evig tid. Jeg har noen ganger følt at fargene blir blaserte på bilder, men har tenkt at jeg kanskje tror for godt om fargene. Enda bra det da iallfall. 😂 

Du har helt sikkert rett angående arret. Veldig mange legger ikke merke til det før jeg påpeker det. Tror nok det har blitt et lite 'oppheng' etter årevis med kviser, jeg vil ha bort alt.

Rouge hjelper absolutt! Problemet er da ofte panna som ser grå ut (skal ikke være lett). Billig og rimelig høres veldig bra ut. Er ikke superflink med makeup akkurat, kan det basice, men der stopper det. Skulle gjerne lært mer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 11.9.2015 at 16.17, Hattifnatten skrev:

Festsminken på plass, noe tidlig. Prøvd meg på løsvipper for første gang, men de forsvinner nok fort merker jeg... :fnise: Øyeskyggen er bruntoner fra den nye kolleksjonen til H&M, lipliner (01 pink) fra Estée Lauder.

 

Merker at alt ser ganske likt ut fra gang til gang, men... :sjenert:

Så pent du legger øyenskyggen, var så fint skille mellom lys og mørk. :) Synes det er så vanskelig å legge en mørk farge, den grises alltid utover der den ikke skal være.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, LucyLiu skrev:

Vet du, hadde du ikke nevnt den innstillinga nå, hadde jeg sikkert brukt den til evig tid. Jeg har noen ganger følt at fargene blir blaserte på bilder, men har tenkt at jeg kanskje tror for godt om fargene. Enda bra det da iallfall. 😂 

Du har helt sikkert rett angående arret. Veldig mange legger ikke merke til det før jeg påpeker det. Tror nok det har blitt et lite 'oppheng' etter årevis med kviser, jeg vil ha bort alt.

Rouge hjelper absolutt! Problemet er da ofte panna som ser grå ut (skal ikke være lett). Billig og rimelig høres veldig bra ut. Er ikke superflink med makeup akkurat, kan det basice, men der stopper det. Skulle gjerne lært mer. 

Kan forstå hva du mener med at du er blitt opphengt i å skulle ha perfekt hud etter flere år med akne. Har vært der selv. Da jeg endelig ble kvitt den helsikes aknen ble jeg besatt av å skulle få så fin porselenshud som mulig.

Men nå, flere år senere, er jeg ikke opptatt av det lenger. Nå synes jeg at det er mye penere med lettere hudsminke hvor ujevnheter og hudens naturlige preg skinner gjennom. Foundation som dekker og jevner ut alt ser etter min mening helt dust ut, og fjerner mye av personligheten i et ansikt.

Ikke at man må ha kviser og ujevn hud for å ha personlighet, men det er stor forskjell på naturlig jevn hud og kunstig utjevnet hud med et tonn sminke på.

Så prøv å ikke henge deg for mye opp i plettfri hud, og nyt heller det at den er blitt så mye bedre enn den var! :) Det er garantert ingen andre enn deg selv som tenker over de små "feilene".

Anonymkode: 0ec54...96e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan forstå hva du mener med at du er blitt opphengt i å skulle ha perfekt hud etter flere år med akne. Har vært der selv. Da jeg endelig ble kvitt den helsikes aknen ble jeg besatt av å skulle få så fin porselenshud som mulig.

Men nå, flere år senere, er jeg ikke opptatt av det lenger. Nå synes jeg at det er mye penere med lettere hudsminke hvor ujevnheter og hudens naturlige preg skinner gjennom. Foundation som dekker og jevner ut alt ser etter min mening helt dust ut, og fjerner mye av personligheten i et ansikt.

Ikke at man må ha kviser og ujevn hud for å ha personlighet, men det er stor forskjell på naturlig jevn hud og kunstig utjevnet hud med et tonn sminke på.

Så prøv å ikke henge deg for mye opp i plettfri hud, og nyt heller det at den er blitt så mye bedre enn den var! :) Det er garantert ingen andre enn deg selv som tenker over de små "feilene".

Anonymkode: 0ec54...96e

Du sier noe der. :) Blir ofte "kakete" med mange lag. Jeg synes jo naturlig er vakrere op alle andre, så det kommer helt sikkert etter hvert. Jeg tror også at mye av fokuset vil forsvinne så snart jeg finner en god fundation, som gjør at rouge og bronzer gir litt glød. 

Trøster meg med at det heldigvis er kun med dette lille ene arret og at det kunne vært veldig mye verre. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, LucyLiu skrev:

Tusen takk. Etter mange år med acne har jeg endelig fått huden relativt på stell, bare noen kjedelige arr igjen. :) 

Hvis du ser, litt under øyet, på det ene kinnet, er huden litt ru. Det kommer kanskje ikke så godt frem på bilde (mobilkamera). Det er ikke sånn veldig synlig, enig i det, men vil gjerne dekke over det. 

Synes også at hudtonen min ofte ser litt gråaktig ut, så det er to ting jeg gjerne vil bekjempe :) 

Jeg kan heller ikke se noen arr :)

Jeg har et kjipt arr og kan anbefale for de som ønsker svært god dekning (pluss at de har bra utvalg farger), bør ta en titt på Face Stockholm. 

Anonymkode: a710d...122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@LucyLiu, så søtt ansikt. Ser ikke arret ditt i det hele tatt, men hvis du vil ha hudtonen varmere, har du prøvd fundation plate? 

Sjekk ut asiatiske merker, japanske og taiwanske har mye bra! 

Anonymkode: 22a18...25f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0. Før noe sminke så vasker jeg ansiktet, exfoliate om nødvendig.
1. Fuktighetsgivende krem.
2. Primer for en bra makeup base.
3. Flytende foundation
4. Sette foundation med en matt transparent pudder
5. Øyebrynsgele med farge.
6. Litt contouring, fremheve kinnbein, nese, øyelokk og rundt ansiktet for å ramme den inn.
7. Blush for å se litt levende ut.
8. Mascara.

^Dette er den daglige sminkerutinen min. Om jeg skal på fest liker jeg å sette på falske vipper, gjøre en smokey eye, leke litt med glitter, highlighter, leppestifter, osv.. :erter:
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 6.4.2012 at 15.19, Gjest HunterLady skrev:

Jeg er litt interessert i å se bilder av deg uten sminke og med sminke, stilt ved siden av hverandre sånn at man kan se forskjellen enten de er store eller små.

 

Også vil jeg gjerne vite om bildene er fra hverdags eller til fest, og hvilke typer produkter du vanligvis bruker og hva som er favorittmerkene.

 

Dersom noen ikke har lyst å legge ut bilde av hele seg, så er det mer enn bra nok å ta av bare øynene, siden det i mange tilfeller er øyensminken som er dominerende hos oss kvinner.

 

(Menn som sminker seg, er selvfølgelig også hjertelig velkomne til å poste bilder!)

Bilde kan du bare drømme om :D

Jeg er mellomblond - halvlangt, og har lyse vipper og bryn, så føler for å få litt farge på de når jeg ikke har tatt permanent farve.

Her er full sminke:

Grunnlag: Vask og rens med Garnier 3 i 1 :) Super duper, tar den som ansiktsmaske en gang i uken og skrubb et par ganger i uken og vasker forsiktig med den morgen og kveld. Utrolig bra produkt til bra pris.

Så bruker jeg en fuktigshetskrem til ansiktet fra Nivea og øyekrem fra Cosmica.

Så bruker jeg primer fra Maybelline og øyelokkprimer fra Makeupmekka.
Så kliner jeg på meg litt foundation fra No 7 fra Boots apotek.

Har litt highlighter og concealer under øyne og lysner litt der.
Så pudrer jeg meg litt med mineralpudder for å matte ned.
tegner opp øynene forsiktig litt på skrå utover med en mørk eyeliner, har så en mørk skygge langs vippelinjen for å duse ut denne, en lysere perlemorbeige innerst i øyekroken, mellombeige på øyelokket, og en mørkere litt varm tone helt ytterst i øyet og globalen. 
Tegner opp munnen med leppeblyant og har på en leppestift i ferskenrosa.

Litt rouge på kinnene, toner ut så det ser naturlig ut.

Og sist men ikke minst - øyebryn tegnes opp med blyant eller øyebrynspudder i naturlig fasong og mascara, her bruker jeg   en todelt med fiber, slik at det ser litt Fake lashes ut :) Tør meg nemlig ikke på å lime på vipper, men funker bra med fiber extansions mascara :)

Anonymkode: 42b92...8fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...