Gå til innhold

Hvordan sminker du deg?


Gjest HunterLady

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest "gjest"

Unnskyld meg, men er det ikke du som har gått tråd etter tråd og skrytt over hvor flink du er med sminke? Jeg kan nevne minst fem helt grunnleggende feil du har gjort bare ved å se på dette lille bildet.

Niks, er nok ikke meg, du er ellers unnskyldt fordi du tok feil. Hvis du ellers har noe å si om mine "grunnleggende feil" innenfor sminkelegging, så kom gjerne med dem. Setter like stor pris på konstruktiv kritikk som enhver annen. Noe jeg har mistenke om at du ikke er interessert i å gi.

Det her blir så latterlig passiv aggressivt når du ellers går under AB-funksjonen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niks, er nok ikke meg, du er ellers unnskyldt fordi du tok feil. Hvis du ellers har noe å si om mine "grunnleggende feil" innenfor sminkelegging, så kom gjerne med dem. Setter like stor pris på konstruktiv kritikk som enhver annen. Noe jeg har mistenke om at du ikke er interessert i å gi.

Det her blir så latterlig passiv aggressivt når du ellers går under AB-funksjonen.

At jeg er AB har ingenting med saken å gjøre. Jeg har like stor rett som alle andre her, selv om jeg ikke ønsker å stå frem med brukernavn.

Det er klart jeg er interessert i å hjelpe deg hvis du ønsker å høre. Jeg har bare merket meg tidligere at du har litt ovenfra og ned-holdning når det kommer til andres sminkeferdigheter (blant annet i Hilde Christina-tråden, og Smokey eye-tråden du startet selv), og da blir det fristende å angripe deg når jeg ser at du ikke er så flink som du ser ut til å mene selv.

Når det er sagt kan jeg gjerne komme med konstruktiv kritikk. For det første har du alt for lite markerte øyenbryn til hårfargen din. Og når du i tillegg bruker såpass sterk øyesminke forsvinner brynene helt. Det er ikke spesielt flatterende, siden øyenbryn ofte er det som binder sammen ansiktet og gir det dimensjon.

Det ser også ut som du påfører for mye blush, og på feil måte. Blush skal helst ligge på kinnbena, og dra dem oppover. Du har påført den rett under kinnbena, noe som er med på å dra dem, og følgelig hele ansiktet ditt nedover.

Jeg ville også gjort noe med øyensminken, som en del andre har påpekt her. Jeg ville først og fremst tonet den ned, og så ville jeg gått for varmere og mykere farger. Den kalde gråfargen du har her får deg til å se blass, kald og streng ut. Hva med en mykere sotning med varmere brunfarger? Det, i kombinasjon med markerte bryn, blush påført på riktig sted og en mer kledelig leppestift ville fått deg til å se penere, mildere og ikke minst 10 år yngre ut.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes man kan la være å komme med sminkeråd hvis man ikke legger ut bilde av seg selv i samme slengen. Hvordan skal man vite at man får råd fra kompetente råd da liksom?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At jeg er AB har ingenting med saken å gjøre. Jeg har like stor rett som alle andre her, selv om jeg ikke ønsker å stå frem med brukernavn.

Det er klart jeg er interessert i å hjelpe deg hvis du ønsker å høre. Jeg har bare merket meg tidligere at du har litt ovenfra og ned-holdning når det kommer til andres sminkeferdigheter (blant annet i Hilde Christina-tråden, og Smokey eye-tråden du startet selv), og da blir det fristende å angripe deg når jeg ser at du ikke er så flink som du ser ut til å mene selv.

Når det er sagt kan jeg gjerne komme med konstruktiv kritikk. For det første har du alt for lite markerte øyenbryn til hårfargen din. Og når du i tillegg bruker såpass sterk øyesminke forsvinner brynene helt. Det er ikke spesielt flatterende, siden øyenbryn ofte er det som binder sammen ansiktet og gir det dimensjon.

Det ser også ut som du påfører for mye blush, og på feil måte. Blush skal helst ligge på kinnbena, og dra dem oppover. Du har påført den rett under kinnbena, noe som er med på å dra dem, og følgelig hele ansiktet ditt nedover.

Jeg ville også gjort noe med øyensminken, som en del andre har påpekt her. Jeg ville først og fremst tonet den ned, og så ville jeg gått for varmere og mykere farger. Den kalde gråfargen du har her får deg til å se blass, kald og streng ut. Hva med en mykere sotning med varmere brunfarger? Det, i kombinasjon med markerte bryn, blush påført på riktig sted og en mer kledelig leppestift ville fått deg til å se penere, mildere og ikke minst 10 år yngre ut.

Gi nå blaffen i hvordan "gjest" sminker seg eller ikke - hun har tydelig sagt at hun liker å se slik ut.

Jeg tipper "gjest" liker å ser markant ut, og synes den stilen du beskriver blir for snilt og klassisk.

Det er ikke sikkert hun har lyst å se 10 år yngre ut. Jeg kunne også sikkert sminket meg 10 år yngre, photoshoppet bort smilerynker og diverse, men ikke alle VIL se 10 år yngre ut ;)

Jeg la egentlig bare merke til en ting på det bildet, og det var usedvanlig vakre og intense øyne.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

At jeg er AB har ingenting med saken å gjøre. Jeg har like stor rett som alle andre her, selv om jeg ikke ønsker å stå frem med brukernavn.

Vel, men å gå under AB-funksjonen gir en et visst ansvar: Nemlig å være så høflig som mulig.

Det er klart jeg er interessert i å hjelpe deg hvis du ønsker å høre. Jeg har bare merket meg tidligere at du har litt ovenfra og ned-holdning når det kommer til andres sminkeferdigheter (blant annet i Hilde Christina-tråden, og Smokey eye-tråden du startet selv), og da blir det fristende å angripe deg når jeg ser at du ikke er så flink som du ser ut til å mene selv.

Jeg synes ikke jeg har hatt noen oven og nedra holdning til makeup, hverken i HCtråden i eller i soteskoletråden. Jeg mener jeg har visst nybegynnere hvordan man lager smokey eye på en grei og enkel måte. At du ikke liker metodene mine, er ditt problem.

Når det er sagt kan jeg gjerne komme med konstruktiv kritikk. For det første har du alt for lite markerte øyenbryn til hårfargen din. Og når du i tillegg bruker såpass sterk øyesminke forsvinner brynene helt. Det er ikke spesielt flatterende, siden øyenbryn ofte er det som binder sammen ansiktet og gir det dimensjon.

Det ser også ut som du påfører for mye blush, og på feil måte. Blush skal helst ligge på kinnbena, og dra dem oppover. Du har påført den rett under kinnbena, noe som er med på å dra dem, og følgelig hele ansiktet ditt nedover.

Jeg ville også gjort noe med øyensminken, som en del andre har påpekt her. Jeg ville først og fremst tonet den ned, og så ville jeg gått for varmere og mykere farger. Den kalde gråfargen du har her får deg til å se blass, kald og streng ut. Hva med en mykere sotning med varmere brunfarger? Det, i kombinasjon med markerte bryn, blush påført på riktig sted og en mer kledelig leppestift ville fått deg til å se penere, mildere og ikke minst 10 år yngre ut.

Takk for tips. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Gi nå blaffen i hvordan "gjest" sminker seg eller ikke - hun har tydelig sagt at hun liker å se slik ut.

Jeg tipper "gjest" liker å ser markant ut, og synes den stilen du beskriver blir for snilt og klassisk.

Det er ikke sikkert hun har lyst å se 10 år yngre ut. Jeg kunne også sikkert sminket meg 10 år yngre, photoshoppet bort smilerynker og diverse, men ikke alle VIL se 10 år yngre ut ;)

Jeg la egentlig bare merke til en ting på det bildet, og det var usedvanlig vakre og intense øyne.

Takk, vennen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik ser øynene mine ut når jeg bare bruker mascara. Er som regel det jeg bruker til hverdags bare at jeg pleier å ha ett lag. Her har jeg prøvd to lag pga alt mascarasnakket inne her ;)

Er litt dårlig kvalitet, men det er egentlig flere småvipper innimellom

post-55980-0-60854100-1334065584_thumb.j

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes jeg kler "edderkoppvipper" bedre enn 1 lag med maskara... Bra man forandrer seg på 2 år!

Bilde øverst er 2010

Bilde nederst er 2012

post-53307-0-47710200-1334065879_thumb.j

Endret av linsina
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"gjest" du er virkelig vakker. fantastisk hudtone og øyne. er enig i at du burde forsøke å markere bryna litt mer, men ellers synes jeg sminken din er kjempefin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes jeg kler "edderkoppvipper" bedre enn 1 lag med maskara... Bra man forandrer seg på 2 år!

Jeg synes du ser mye voksnere og mer elegant ut på bildet fra 2010. Det nederste ble veldig fjortis!

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Armule

Synes jeg kler "edderkoppvipper" bedre enn 1 lag med maskara... Bra man forandrer seg på 2 år!

Bilde øverst er 2010

Bilde nederst er 2012

Jeg syns 2010-bildet var kjempefint, jeg! :)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes jeg kler "edderkoppvipper" bedre enn 1 lag med maskara... Bra man forandrer seg på 2 år!

Bilde øverst er 2010

Bilde nederst er 2012

Utrolig mye penere på det øverste bildet! Ingen kler edderkoppvipper og ekstremt påmalte, altfor mørke øyenbryn ;)

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du ser mye voksnere og mer elegant ut på bildet fra 2010. Det nederste ble veldig fjortis!

Fjortis vil jeg nå ikke si at det er, men for all del, bra vi har forskjellige meninger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:daane:

1: Jeg tror jeg må gå på sminkekurs hos deg, jeg likte sånn ca alt.

2: Så vakker! :rodmer:

Så utrolig hyggelig sagt! Tusen takk :blomst:

Det er ikke spesielt komplisert det jeg har gjort, så det er bare å prøve seg frem :Nikke:

Jeg brukte en lys, gullfarget skygge på lokket (MAC Retrospect), en mørkere, gråbrun skygge i ytre øyekrok og delvis inn i globallinjen (MAC Satin Taupe), sort flytende eyeliner, maskara, markerte øyenbryn med MAC Espresso, og Make Up Store Apricot Tan lipliner og MAC Watch me Simmer lipstick (fra den nye Shop MAC, Cook MAC-kolleksjonen) på leppene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...