Gå til innhold

Hvordan sminker du deg?


Gjest HunterLady

Anbefalte innlegg

Jeg vil helst ikke bli gjenkjent med brukernavn, så jeg håper det er greit å poste som AB!

Jeg pleier ikke å bruke så mye sminke hver dag, men absolutt ikke bare til fest heller. Sminke er gøy! :)

Bilde

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil helst ikke bli gjenkjent med brukernavn, så jeg håper det er greit å poste som AB!

Jeg pleier ikke å bruke så mye sminke hver dag, men absolutt ikke bare til fest heller. Sminke er gøy! :)

Vakker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil helst ikke bli gjenkjent med brukernavn, så jeg håper det er greit å poste som AB!

Jeg pleier ikke å bruke så mye sminke hver dag, men absolutt ikke bare til fest heller. Sminke er gøy! :)

Så pen du er! og flink med sminke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil helst ikke bli gjenkjent med brukernavn, så jeg håper det er greit å poste som AB!

Jeg pleier ikke å bruke så mye sminke hver dag, men absolutt ikke bare til fest heller. Sminke er gøy! :)

Bilde

Du er peen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar og poster som anonym, for at bekjente ikke skal vite brukernavnet mitt :) Satser på at det er greit :)

10151465413020161

Dårlig bilde med sminke, ser kanskje litt overlegen ut.

grå eyeliner, brun øyeskygge, fundation, maskara og en dus rosa lipgloss.

305699_10150875392525161_792935160_21119161_1788579652_n.jpg

Maskara og fundation, litt eyeliner og kanskje.

62144_10150290727315161_792935160_14904201_1191731_n.jpg

dårlig bilde av meg uten sminke, kan se om jeg finner bedre senere :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver legge inn første bildet en gang til.

544459_10151465413020161_792935160_23480168_1862797235_n.jpg

dette bildet jeg mente var overlegent :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chanel Vitalumiere aqua i Beige 10.

Svart smokey eye/en trio fra Make up Factory (et merke du ikke lenger får fatt på i Norge)

Orgasme blush fra Nars og

Gosh Cosmetics Rose Gold Lebestift.

Min dagsminke er nok adskillig kraftigere enn folk flests, men jeg liker det sånn. Nude makeup er liksom ikke helt meg.

Unnskyld meg, men er det ikke du som har gått tråd etter tråd og skrytt over hvor flink du er med sminke? Jeg kan nevne minst fem helt grunnleggende feil du har gjort bare ved å se på dette lille bildet.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nuppdupp

herregud :gjeiper: du må ikke lage sånne tråder på KVINNEguiden, vettu ;) du er dømt til å bli dømt i alle vinkler ;) hehehe.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Jeg vil helst ikke bli gjenkjent med brukernavn, så jeg håper det er greit å poste som AB!

Jeg pleier ikke å bruke så mye sminke hver dag, men absolutt ikke bare til fest heller. Sminke er gøy! :)

Bilde

Sånn sminke er så utrolig fint, og du ligner på Blair i GG. :) Jeg har forsøkt å få til sånn sminke evigmange ganger, men det ser bare ut som jeg har tryna i sminkeskuffen. :sjenert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har store øyne, som også har en såppas forskjellig størrelse at det er ganske synlig. Noen ganger er det virkelig vanskelig å sminke øynene for min del, da hvert øye må skyggelegges og sminkes forskjellig slik at resultatet blir likt. I ukedagene brukes jeg egentlig sjeldent å ta med tid til øyesminke, og fokuser bare på ansiktet.

Da bruker jeg;

Tikei mineral foundation

Maybelline Super stay 24hour concealer

Bourjois Delice de poudre Bronzing Powder

Dior Blush i fargen 553

Bruk matt øyenskygge fra Revlon til øyenbryn

Vaseline til munn

Når jeg først skal sminke øynene mine, liker jeg å kjøre en markert look hvor jeg normalt sett bruker:

-Too faced eye shadow primer

-Mac Shroom

-Revlon Colorstay 12 hour eye shadow palett i farge "Coffee Bean".

-Collection 2000 Extreme 24 hour felt tip liner

-No7 Amazing eyes pencil i fargen 05 Black

-Max Factor Masterpiece max 'high volume & definition mascara'

Her er bilde med og uten sminke:

14v0heq.jpg

Takk for tips, men jeg ønsker ikke å framheve de delene du nevner. Dersom jeg sminker meg slik du foreslår, så vil øynene mine virke større. Noe jeg overhodet ikke er interessert i, i og med at jeg har over gjennomsnittet store øyne fra før :)

Angående dusing og forskjellige farger, så gjør jeg dette av og til. Er sjeldent jeg bruker kun svart øyenskygge over lokket, for eksempel. Ikke sjeldent, mer aldri. Men jeg duser ikke fra og med øyenbrynet, fordi da ser jeg ikke ut. Jeg har ganske store øyelokk, og god plass derfra og videre til brynet. Jeg har forsøkt å sminke meg slik du beskriver flere ganger, men det ser helt ræva ut.

Jeg mener at jeg kunne sminket meg med mindre sminke og lysere skygge, og likevel sett grei ut. Men jeg mener også at jeg sminker meg bra bra innenfor stilen jeg liker! :)

Men takk for tips uansett :)

Jeg synes egentlig det ser naturlig ut, selv om det selvsagt ikke er akkurat det. (Her er bilde fra idag, uten brynsminke. Så se bort fra det. Normalt sett sminker jeg også brynene tykkere):

Øyne

Ser ut som du har pene øyne, og du er ikke dårlig til å sminke deg, men synes det ser veldig "hardt" ut. Kan ikke helt sette fingeren på hva det er, for jeg ser jo at du ikke bruker så mye sminke. Hva med å prøve en litt "mykere" svart eyeliner på våtkanten, eller kanskje en mørk brun?

Første tips jeg har, er å enten prøve en annen mascara som passer vippene dine mer, eller ikke bruke så mye (?). Jeg er ikke storfan av edderkoppvipper. Ser at du skriver at du vanligvis sminker brynene dine tykkere, noe jeg synes er veldig bra. Markerte bryn gjør veldig mye for hele ansiktet, og øyensminke. Personlig ville jeg uansett spart ut til litt tykkere bryn naturlig, tror du ville kledd det mye bedre.

Bruker du noen gang flytende eyeliner eller gel liner? Hvis du synes det blir for hardt mot resten av sminken, kan du jo prøve vanlig eyeliner på øvre lokk, som du duser ut.

Håper du ikke ser på noe av dette som kritikk mot deg eller sminkekunnskapene dine, jeg synes du er en vakker jente! :)

Endret av Suvana
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Edderkoppvippene vil jeg gjerne få tips til å bli kvitt?:)

Først og fremst: Jeg synes du sminker deg pent, og det er ingen grund til å ta ind over seg at noen mener du bliver styggere av måden du sminker deg på. Det skal for protokollen tilføyes, at jeg liker mye sminke, så lenge den er pent lagt.

Her kommer det skumle (for jeg er jo ingen sminkeekspert):

Jeg har hatt flere kjærester med problemet med edderkoppvipper. Min erfaring (ikke fra egne vipper), er at dette ofte er lettere å håndtere om man legger lidt penger i en dyr kvalitetsmascara. Disse er ofte jevnere i konsistensen, og holder seg bedre, slik at de ikke klumper efter kort tid, og man får udnyttet dem bedre. Flere jenter jeg har vært sammen med har vært veldig begeistret for mascaraer fra Shiseido.

Jenter: Ikke skyd meg hvis dette fremstår som det reneste vissvass - jeg ved jeg har gått langt ind bak frontlinjen....

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

hva er edderkoppvipper egentlig, og hvorfor er det ikke fint?

Dette er et eksempel på edderkoppvipper. Det er ikke fint fordi... vel, det ser ut som edderkoppbein.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har store øyne, som også har en såppas forskjellig størrelse at det er ganske synlig. Noen ganger er det virkelig vanskelig å sminke øynene for min del, da hvert øye må skyggelegges og sminkes forskjellig slik at resultatet blir likt. I ukedagene brukes jeg egentlig sjeldent å ta med tid til øyesminke, og fokuser bare på ansiktet.

Da bruker jeg;

Tikei mineral foundation

Maybelline Super stay 24hour concealer

Bourjois Delice de poudre Bronzing Powder

Dior Blush i fargen 553

Bruk matt øyenskygge fra Revlon til øyenbryn

Vaseline til munn

Når jeg først skal sminke øynene mine, liker jeg å kjøre en markert look hvor jeg normalt sett bruker:

-Too faced eye shadow primer

-Mac Shroom

-Revlon Colorstay 12 hour eye shadow palett i farge "Coffee Bean".

-Collection 2000 Extreme 24 hour felt tip liner

-No7 Amazing eyes pencil i fargen 05 Black

-Max Factor Masterpiece max 'high volume & definition mascara'

Ser ut som du har pene øyne, og du er ikke dårlig til å sminke deg, men synes det ser veldig "hardt" ut. Kan ikke helt sette fingeren på hva det er, for jeg ser jo at du ikke bruker så mye sminke. Hva med å prøve en litt "mykere" svart eyeliner på våtkanten, eller kanskje en mørk brun?

Første tips jeg har, er å enten prøve en annen mascara som passer vippene dine mer, eller ikke bruke så mye (?). Jeg er ikke storfan av edderkoppvipper. Ser at du skriver at du vanligvis sminker brynene dine tykkere, noe jeg synes er veldig bra. Markerte bryn gjør veldig mye for hele ansiktet, og øyensminke. Personlig ville jeg uansett spart ut til litt tykkere bryn naturlig, tror du ville kledd det mye bedre.

Bruker du noen gang flytende eyeliner eller gel liner? Hvis du synes det blir for hardt mot resten av sminken, kan du jo prøve vanlig eyeliner på øvre lokk, som du duser ut.

Håper du ikke ser på noe av dette som kritikk mot deg eller sminkekunnskapene dine, jeg synes du er en vakker jente! :)

Wow! Slik skal det gjøres! Kjempepen øyensminke. Håper du prøver deg en slik look HunterLady!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vodka

Dette er et eksempel på edderkoppvipper. Det er ikke fint fordi... vel, det ser ut som edderkoppbein.

synes ikke de var så stygge. Hvordan ser fine vipper med maskara på ut da?

Endret av Vodka
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, smaken er som baken og personlig bruker jeg maskara som enkelte andre anser som "edderkoppben". På meg blir det rett og slett ikke pent med mindre maskara!

Jeg kan vise et bilde av øynene mine med "edderkoppben" :

img]http://img.makeupalley.com/0/5/9/5/1948867.JPG

(her har jeg litt mer maskara enn normalt)

Jeg personlig tror det har veldig mye med alder å gjøre! Når man er ung kommer man lettere unna med at sminken er synlig, man kan leke seg mer med crazy farger og tung sminke enn en person som er mer moden. Håper ingen tror jeg mener dette negatitv om det er noen eldre personer som gjør dette, for noen fungerer det jo for, men for de fleste ser det ofte litt ovedo eller faktisk litt horete ut(unnskyld utrykket!). Jeg har ikke sett noen her inne som har så mye sminke at de ser ut som det.

Endret av RugRatzz
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...