Gå til innhold

Hvordan sminker du deg?


Gjest HunterLady

Anbefalte innlegg

Gjest Søgni

Haha, å hei der! Fult klar over at mange kanskje synes de ser påtegnet og stygge ut, men det er tegnet etter brynformen min, brynene mine er vanligvis helt lyse og ujevne/ulike, derfor synes jeg det er bedre å tegne på. At det er for mørkt er fordi jeg tegner for hardt, men med dårlig råd og H&M sin øyenbrysnpenn så klarer jeg rett og slett ikke bedre ;)

Jeg synes jeg får bedre resultat, og at det er lettere å få det til å se naturlig ut, av å bruke en matt øyenskygge som matcher fargen på brynene mine. Nå er jeg mørkere enn deg, men hvis du har en øyenskygge med farge omtrent som øyenbrynspennen din og en skrå kost, så tror jeg du kan bli fornøyd. Det er mye lettere å få et naturlig resultat slik, synes jeg iallefall :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes jeg får bedre resultat, og at det er lettere å få det til å se naturlig ut, av å bruke en matt øyenskygge som matcher fargen på brynene mine. Nå er jeg mørkere enn deg, men hvis du har en øyenskygge med farge omtrent som øyenbrynspennen din og en skrå kost, så tror jeg du kan bli fornøyd. Det er mye lettere å få et naturlig resultat slik, synes jeg iallefall :)

Takk for tips! Gjorde dette før, skjønner ikke hvorfor jeg bytta til penn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Gjorde dette før, skjønner ikke hvorfor jeg bytta til penn..

Du var finest på det bildet med naturlige øyenbryn og veldig lite maskara nettopp fordi du er natulig pen. Liker heller ikke påtegna bryn. Det at du har mye maskara kan se fint ut siden du har så pene blå øyne du får dem godt frem, men dropp de brynene hehe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Nå har jeg faktisk investert i øyenvippebørste fra Kanebo og øyenbrynblyant fra Chanel! Må jo ta kritikken alvorlig! ;)

Dette er bilde fra idag uten øyenvippebørste, er dette virkelig edderkoppvipper??:

Edderkoppvipper?

Og her er et bilde der jeg har forsøkt å duse ut øyenskyggen litt mer enn i de forrige bildene. Vippene er ræva, men men.

Øyenskygge

Også vil jeg gjerne få fram at jeg bruker bedre tid når jeg legger festsminke, og dette blir ofte gjort betydelig mye bedre. Skal ta bilde neste gang! :)

Også vil jeg gjerne si at jeg tror sminke er meget personlig for mange, og mange tror jo at de er fine siden de har sminket seg slik og slik i lengre tid. Derfor blir nok noe kritikk, gjerne den krasse typen, oppfattet som bitching. Er ikke alltid så hyggelig å høre at man sminker seg "for jævlig" som noen sier. Det går an å pakke inn "kritikken" bedre dersom man ikke vil bli oppfattet som bitch.

Ooooooog så må jeg si at jeg er glad for at tråden ble en hit, og håper flere poster. De som har postet til nå er stort sett kjempeflinke, og jeg tror det som blant annet "gjest" sier om at de fleste liker sin egen stil veldig godt, er sant. Ellers ville man jo ikke sminket seg slik. Noen liker tung sminke, andre hærer det ikke. Noen synes påtegna bryn ser ille ut, andre digger det. Det som er morsomt med denne tråden er jo å se variasjonene og hvor mye forskjellig folk liker! :)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Ja, det er edderkoppvipper. :haar:

Har du prøvd å gre de ut med en vippekam?

Ja, har kjøpt dette idag. Eller øyenvippebørste som jeg har kalt det. Men vippekam var enklere. :)

Jeg har grått en del idag, så vippene er helt stive nå. Men jeg skal forsøke imorgen, og legger da ut et nytt bilde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest badeand1

Ja, har kjøpt dette idag. Eller øyenvippebørste som jeg har kalt det. Men vippekam var enklere. :)

Jeg har grått en del idag, så vippene er helt stive nå. Men jeg skal forsøke imorgen, og legger da ut et nytt bilde.

Jeg aner ikke hva det egentlige navnet er så vippekam var det første jeg kom på. :fnise:

Siden du har grått i dag( :klemmer: ) så kan det jo tenkes at det er derfor du har fått edderkoppvipper nå. For ser ut som at vippene har klumpet seg sammen hvis du skjønner hva jeg mener. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

ja det er EDERKOPP VIPPER. Det ser du vel selv?

Edderkopp med en "d"? :P

Hadde jeg sett det tydelig selv, så hadde jeg vel ikke spurt. Jeg har sett flere ulike vipper i denne tråden, der mange hyler "edderkoppvipper!" Jeg synes ikke mine lignet noe særlig på disse, så derfor måtte jeg spørre en gang til. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe fast rituale egentlig. Noen dager har jeg leppestift, noen dager har jeg øyenskygge, noen dager har jeg bare helt enkelt med maskara. Så jeg legger ut litt forskjellige jeg :P

2nptet.jpg

28typol.jpg

29n8egi.jpg

Endret av -Turtle
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å dokumentere hvordan jeg ser ut i dag gagner ingen da jeg ligger usminket, shabby og syk, men ansiktet mitt ser som regel omtrent slik ut:

post-37809-0-21763700-1334083518_thumb.p

Bare med litt mindre "eplekinnete" blush før noen kommer hoppende for å påpeke... :P

De gangene jeg vil gjøre litt med øynene uten at det krever merkbar innsats går jeg for denne standardkombinasjonen:

post-37809-0-23612100-1334083531_thumb.p

Jeg liker denne tråden, jenter (og kvinner!), dere er fine! :)

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er edderkoppvipper. :haar:

Har du prøvd å gre de ut med en vippekam?

Herregud, skjerp deg!

Du er mesteren over alle mestere med å komme med kritikk av andres utseende. Enten det er forummedlemmer som legger ut bilder, kjendiser eller klær som er sååå stygge. Alt og alle er stygt/stygge i følge deg. Har lagt merke til dine påfallende negative meninger det i fleste tråder som handler om synsing av utseende eller klær.

Så vidt meg bekjent har du ALDRI lagt ut noe bilde av deg selv. Lurer på hvordan du ser ut, når det eneste du gjør er å slenge kritikk om hvordan alle andre ser ut.

-------

Til trådens emne:

Syns edderkoppvipper er finere enn vipper som ser helt usminket ut:) Ingen her i tråden har noe jeg hadde tenkt "æsj, edderkoppvipper" over.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å dokumentere hvordan jeg ser ut i dag gagner ingen da jeg ligger usminket, shabby og syk, men ansiktet mitt ser som regel omtrent slik ut:

post-37809-0-21763700-1334083518_thumb.p

Bare med litt mindre "eplekinnete" blush før noen kommer hoppende for å påpeke... :P

De gangene jeg vil gjøre litt med øynene uten at det krever merkbar innsats går jeg for denne standardkombinasjonen:

post-37809-0-23612100-1334083531_thumb.p

Jeg liker denne tråden, jenter (og kvinner!), dere er fine! :)

Du er veldig pen, har noen kjempefine trekk (f.eks. øyenbryna og munnen!), men jeg legger spesielt merke til øyenvippene dine. De er akkurat slik jeg skulle ønske mine var!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

enig- glad for at denne tråden ble så populær!

det er så fint å kunne snappe opp noen fine tips!

jeg er så dårlig på å sminke meg at det er pinlig!! :sjenert:

jeg synes det er ofte noen poster hele ansiktisbilder i denne tråden, sammenliknet med "hvordan ser du ut"- trådene :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange flotte jenter her! :) Fikk lyst til å gå rett til bade for å eksprimentere med sminke jeg nå... ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest badeand1

Herregud, skjerp deg!

Du er mesteren over alle mestere med å komme med kritikk av andres utseende. Enten det er forummedlemmer som legger ut bilder, kjendiser eller klær som er sååå stygge. Alt og alle er stygt/stygge i følge deg. Har lagt merke til dine påfallende negative meninger det i fleste tråder som handler om synsing av utseende eller klær.

Så vidt meg bekjent har du ALDRI lagt ut noe bilde av deg selv. Lurer på hvordan du ser ut, når det eneste du gjør er å slenge kritikk om hvordan alle andre ser ut.

-------

Til trådens emne:

Syns edderkoppvipper er finere enn vipper som ser helt usminket ut:) Ingen her i tråden har noe jeg hadde tenkt "æsj, edderkoppvipper" over.

Noe mer du har på hjerte?

Du har kanskje ikke lagt merke til innleggene jeg har svart positivt på? For de finnes nemlig.

Endret av Mortem
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, skjerp deg!

Du er mesteren over alle mestere med å komme med kritikk av andres utseende. Enten det er forummedlemmer som legger ut bilder, kjendiser eller klær som er sååå stygge. Alt og alle er stygt/stygge i følge deg. Har lagt merke til dine påfallende negative meninger det i fleste tråder som handler om synsing av utseende eller klær.

Så vidt meg bekjent har du ALDRI lagt ut noe bilde av deg selv. Lurer på hvordan du ser ut, når det eneste du gjør er å slenge kritikk om hvordan alle andre ser ut.

-------

Til trådens emne:

Syns edderkoppvipper er finere enn vipper som ser helt usminket ut:) Ingen her i tråden har noe jeg hadde tenkt "æsj, edderkoppvipper" over.

Enig as! det har jeg også lagt merke til! :filer:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

ikke bry deg om dem mortem :kose:

jeg synes du sier mye vettug jeg!

HL spurte jo, og du svarte ærlig.

du sier jo ikke ting for å være slem!

du er deg, og du er bra :kose:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...