Gå til innhold

Hvordan sminker du deg?


Gjest HunterLady

Anbefalte innlegg

Gjest Armule

Vanligvis går jeg usminket. Mest fordi jeg har konstant akneutbrudd i kinnene, og sminke kan gjøre veldig lite med dette. Men når jeg vil være litt våken og fresh, bruker jeg mascara. Per nå, i mangel av bedre, går det i Maybelline Volume Express.

20120411_150620(1).jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har jeg brukt vippekam, og kun et lag med mascara.

Noe bedre enn dette blir det muligens ikke :gjeiper:

Bedre enn sist, eller er det fortsatt spiderlike? Synes vipper generelt ligner på edderkoppbein jeg da..

Det var du kjempefint sminket!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badeand1

Da har jeg brukt vippekam, og kun et lag med mascara.

Noe bedre enn dette blir det muligens ikke :gjeiper:

Bedre enn sist, eller er det fortsatt spiderlike? Synes vipper generelt ligner på edderkoppbein jeg da..

De ble mye bedre!!!

Fine. ^^

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg brukt vippekam, og kun et lag med mascara.

Noe bedre enn dette blir det muligens ikke :gjeiper:

Bedre enn sist, eller er det fortsatt spiderlike? Synes vipper generelt ligner på edderkoppbein jeg da..

Jeg vil påstå at det var en dramatisk forskjell fra et par av de andre vippe-bildene, på plussiden :)

Jeg tipper den nye mascaraen din er har en tørrere konsistens - litt mer sånn "leireaktig" - jeg får helt mongo vipper om jeg bruker typisk "våte" mascaraer.

Skulle til å anbefale deg et par merker jeg har brukt, men det virker som om du har funnet en allerede.

*må bla meg bakover for å finne ut hva du hadde kjøpt for noe*

fasiken....skal bare fjerne linken.....

vent litt...du hadde ikke byttet mascara nei. Hva slags merke brukte du sa du?

Endret av norah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, da har jeg sminket meg og tatt et par bilder ute i dagslys, uten blits. Så dette er vel så ekte som man kan få det.

Lite morsomt å se på slike bilder når man faktisk sitter å studerer og leter etter feil. Feks ser jeg at jeg muligens må roe ned på solpudderet siden jeg er så blek, og våt-eyelineren kunne med fordel vært tynnere.

Og luggen må klippes, det var nesten umlig å finne et bilde der øynene mine synes

Så, da venter jeg spent på "dommen" :sjenert:

Og hvis noen ikke fikk det med seg:

- Pudder

- Solpudder

- Mascara

- Våt-eyeliner

- Lipgloss

post-55586-0-39836300-1334155192_thumb.j

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OK, da har jeg sminket meg og tatt et par bilder ute i dagslys, uten blits. Så dette er vel så ekte som man kan få det.

Lite morsomt å se på slike bilder når man faktisk sitter å studerer og leter etter feil. Feks ser jeg at jeg muligens må roe ned på solpudderet siden jeg er så blek, og våt-eyelineren kunne med fordel vært tynnere.

Og luggen må klippes, det var nesten umlig å finne et bilde der øynene mine synes

Så, da venter jeg spent på "dommen" :sjenert:

Og hvis noen ikke fikk det med seg:

- Pudder

- Solpudder

- Mascara

- Våt-eyeliner

- Lipgloss

kjempefin sminke på øynene!!

Men jeg ville ikke brukt den fargen på lipglossen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjempefin sminke på øynene!!

Men jeg ville ikke brukt den fargen på lipglossen :)

Jeg synes egentlig hun passet den fargen ganske godt, dog jeg tipper du gjerne passer varmere farger bedre enn kalde?

Type kanskje mer rosa/varm rød enn mer mot lillatoner? Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Når det er sagt kan jeg gjerne komme med konstruktiv kritikk. For det første har du alt for lite markerte øyenbryn til hårfargen din. Og når du i tillegg bruker såpass sterk øyesminke forsvinner brynene helt. Det er ikke spesielt flatterende, siden øyenbryn ofte er det som binder sammen ansiktet og gir det dimensjon.

Det ser også ut som du påfører for mye blush, og på feil måte. Blush skal helst ligge på kinnbena, og dra dem oppover. Du har påført den rett under kinnbena, noe som er med på å dra dem, og følgelig hele ansiktet ditt nedover.

Jeg ville også gjort noe med øyensminken, som en del andre har påpekt her. Jeg ville først og fremst tonet den ned, og så ville jeg gått for varmere og mykere farger. Den kalde gråfargen du har her får deg til å se blass, kald og streng ut. Hva med en mykere sotning med varmere brunfarger? Det, i kombinasjon med markerte bryn, blush påført på riktig sted og en mer kledelig leppestift ville fått deg til å se penere, mildere og ikke minst 10 år yngre ut.

Da har jeg tatt til meg konstruktiv kritikk og gjort som foreslått og det her ble resultatet. Litt for nude for meg, all den tid jeg liker å spille opp øynene, men det er da greit å prøve ut forslag alikevel. Fikk skryt av min mor da (som er en eldre dame).

Usminket.

Sminket.

(fjernet)

Endret av "gjest"
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stueloff: :rodmer:

Så fin og fargerik du er!

Takk! :klemmer:

Synes det var helt kurant jeg, men ble kanskje litt sølete/møkkete med den sorte øyenskyggen. Qtip med litt sminkefjerner rydder fort opp i øyenskyggen som faller ned.

Øyenskyggen har ikke falt ned, den er påført slik med viten og vilje ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg tatt til meg konstruktiv kritikk og gjort som foreslått og det her ble resultatet. Litt for nude for meg, all den tid jeg liker å spille opp øynene, men det er da greit å prøve ut forslag alikevel. Fikk skryt av min mor da (som er en eldre dame).

Det var MYE finere! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

OK, da har jeg sminket meg og tatt et par bilder ute i dagslys, uten blits. Så dette er vel så ekte som man kan få det.

Lite morsomt å se på slike bilder når man faktisk sitter å studerer og leter etter feil. Feks ser jeg at jeg muligens må roe ned på solpudderet siden jeg er så blek, og våt-eyelineren kunne med fordel vært tynnere.

Og luggen må klippes, det var nesten umlig å finne et bilde der øynene mine synes

Så, da venter jeg spent på "dommen" :sjenert:

Og hvis noen ikke fikk det med seg:

- Pudder

- Solpudder

- Mascara

- Våt-eyeliner

- Lipgloss

For eit sett med kinnbein! Og her sit ein og kjenner at ein er heilt konturlaus i trynet. Jaja.

Solpudderet? Ja, litt mykje.

Eyelineren? Ikkje slåande gale.

Men for eit sett kinnbein, altså! Ingen som ser noko anna med dei kinnbeina der. You lucky bastard.

Sånn heilt konkret og sakleg og konstruktivt og slikt så har du nok rett i solpudderet - med så flotte kinnbein vil ein sjå solpudderet veldig godt, sidan kinnbeina er så framtredande, men eg syntest ikkje det var så ille. Luggen var kul, sjølv om ein kjenner seg som om ein har markise når han er så lang. Korleis ser du ut utan solpudder/rouge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Floony: Du ser fantastisk ut! Er det din naturlige hårfarge eller farger du det? Hvilken farge bruker du da, i så fall?

"Gjest": Du ser jo kjempebra ut uten sminke også du, flott hud og øyne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest badeand1

Da har jeg tatt til meg konstruktiv kritikk og gjort som foreslått og det her ble resultatet. Litt for nude for meg, all den tid jeg liker å spille opp øynene, men det er da greit å prøve ut forslag alikevel. Fikk skryt av min mor da (som er en eldre dame).

Fint! Nydelige øyne. ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest: jeg synes du er mye penere uten sminke :)

Helt enig. Det er noe med sminken, som gjør at hun ser ut som en ..heks? Vanskelig å beskrive det på en annen måte. Det ser virkelig ikke bra ut.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da har jeg brukt vippekam, og kun et lag med mascara.

Noe bedre enn dette blir det muligens ikke :gjeiper:

Bedre enn sist, eller er det fortsatt spiderlike? Synes vipper generelt ligner på edderkoppbein jeg da..

Vipper

Det ble MYE finere, her ser sminken kjempefin ut! :) Pluss for fine markerte bryn også. Hvordan mascara bruker du på dette bildet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Det er noe med sminken, som gjør at hun ser ut som en ..heks? Vanskelig å beskrive det på en annen måte. Det ser virkelig ikke bra ut.

Neida, hun ser ikke ut som en heks, det er bare founfationfargen som er altfor lys.

Gjest - hvorfor sminker du vekk den fine, naturlige hudfargen din? :klo:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Det er noe med sminken, som gjør at hun ser ut som en ..heks? Vanskelig å beskrive det på en annen måte. Det ser virkelig ikke bra ut.

Enig i at hun er penere uten sminke, men heks var vel litt å ta i.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Det er noe med sminken, som gjør at hun ser ut som en ..heks? Vanskelig å beskrive det på en annen måte. Det ser virkelig ikke bra ut.

Så snillt sagt. Forskjellen jeg ser er at bildet med sminket har en litt morsk posering, mens det uten er litt lystigere og håret er ikke farget mørkt.

Synes du kledde både den sminken og det du tidligere har vist jeg "Gjest". Eneste er at den første sminken krever mer øyenbryn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...