Gå til innhold

Hvis du var lite attraktiv

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, men igjen, for meg er det en liten ulempe i forhold til det å faktisk ikke ha et valg i det hele tatt.

Jeg har aldri opplevd det å ha for mange valg, og personlig ville jeg valgt det over å ikke ha et eneste valg, slik jeg hadde det tidligere.

Mvh Yvonne :heiajente:

I dagens samfunn, ja.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men du kan jo ikke sammenligne EN person i dag når du ikke har noe å sammenligne med før. Det har aldri før vært så mange single mennesker som i dagens samfunn. Jeg tror at det er flere årsaker, men manglende mingling tror jeg er en av de.

Ikke noe å sammenligne? Det har jeg da vel? Jeg har da prøvd å få meg kjæreste utenfor nettet, hvilket aldri var oppnåelig for min del.

Og en av årsakene til at mange er single kan også være det faktum at det ikke er like mye forventet at man skal gifte seg ung og få barn. Jeg bare ser på mine besteforeldres generasjon, hvordan de giftet seg i svært ung alder og mange var nok i ulykkelige forhold, blant annet de i min familie.

Skrevet

Jeg tror egentlig ikke at det er gamle dager vs. nå som er det verste. Den verste bøygen for å treffe folk tror jeg rett og slett er internett. Selv om den åpner mange, mange muligheter, så åpner den også for at man ser mennesker på en helt annen måte. Da f.eks. min mor var ung og jeg var liten, så var folk sammen på en annen måte og traff hverandre da også i større grad i nærmiljøet. Nå, derimot, er verden blitt så uendelig liten, men samtidig er gaten vår blitt ganske mye mer fremmed. Selvsagt forklarer det ikke alt, men jeg tror definitivt det har en del å si.

Folk har ikke samme behov for andre i nærmiljøet som tidligere. Fordi man har mange valgmuligheter andre steder pga god kommunikasjon. Og da ikke bare pga Internett men like mye pga fly, tog, buss og bil.

Det er altså lett å få kontakt med andre langt borte gjennom Internett, og dessuten relativt enkelt å treffe dem. At det er en sunn utvikling er tvilsomt i mine øyne.

Et annet problem med nærmiljøet er forøvrig at folk flytter mye på seg. Og dermed blir det fort sånn at ingen har noen egentlig tilknytning til stedet der de bor. Og da blir alle fremmende for hverandre også i nærmiljøet. Slik som det f.eks er rundt her jeg bor.

Og dette gjør ingenting for kommunikasjon og samhold.

Skrevet

Ikke noe å sammenligne? Det har jeg da vel? Jeg har da prøvd å få meg kjæreste utenfor nettet, hvilket aldri var oppnåelig for min del.

Og en av årsakene til at mange er single kan også være det faktum at det ikke er like mye forventet at man skal gifte seg ung og få barn. Jeg bare ser på mine besteforeldres generasjon, hvordan de giftet seg i svært ung alder og mange var nok i ulykkelige forhold, blant annet de i min familie.

Mine besteforeldre giftet seg ikke spesielt unge, men passet dårlig sammen gjorde de visstnok allikevel. Så vanskelighetene med å finne den rette er ikke akkurat noen nyhet.

Skrevet

Folk har ikke samme behov for andre i nærmiljøet som tidligere. Fordi man har mange valgmuligheter andre steder pga god kommunikasjon. Og da ikke bare pga Internett men like mye pga fly, tog, buss og bil.

Det er altså lett å få kontakt med andre langt borte gjennom Internett, og dessuten relativt enkelt å treffe dem. At det er en sunn utvikling er tvilsomt i mine øyne.

Et annet problem med nærmiljøet er forøvrig at folk flytter mye på seg. Og dermed blir det fort sånn at ingen har noen egentlig tilknytning til stedet der de bor. Og da blir alle fremmende for hverandre også i nærmiljøet. Slik som det f.eks er rundt her jeg bor.

Og dette gjør ingenting for kommunikasjon og samhold.

Nettopp. Ergo er det umulig for Yvonne å si "hadde det ikke vært for internett". Fordi hun har ikke noe sammenligningsgrunnlag for SEG før og da. Fordi FØR så ville hun hatt et annet utgangspunkt enn i dag og i DAG så hadde hun flaks på nett. Mens langt flere ville nok hatt flaks live før enn hva de har i dag.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man elsker seg selv utstråler man automatisk selvtillit.. Aldri hatt sterkere odds enn etter jeg fikk bygd meg en ny selvtillit.,, :jepp:

• Liker 2
Gjest "gjest"
Skrevet

Personlg så elsker jeg det sosiale livet på nettet, pga det gir meg muligheten til å velge å være sosial, samtidig som jeg er helt alene i min egen stue. Deilig, deilig.

• Liker 2
Skrevet

Oh and btw BULLSHIT! sorry altså men det her er så misleading som det går ann å bli,

Vil du vite hva som er forskjellen på de av kameratene mine med kjæreste og de uten? UTSENDE! ingenting annet, med mindre det er slik at alle de normale/kjekke vennene mine har en bedre personlighet enn alle de mindre attraktive/stygge vennene mine har, wich ofcourse it isn't.

Jeg er sikker på at du har sett samme mønster blandt vennene dine.

Selvsagt finnes det unntak til dette, har sett lite attraktive menn/gutter med kjæreste, en sjelden gang er dama deres til og med veldig pen. Men dette er mer unntaket som bekrefter regelen, hva vet jeg om hvordan de ble sammen? kanskje fyren er styrtrik ellernoe?

Du kommer vel muligens til å påstå at jeg er bitter å at dette sikkert er grunnen til at ingen vil ha meg, sorry but no, jeg er stygg som juling og derfor vil ingen ha meg.

Nei, dette mønsteret har jeg ikke sett noe til, helt ærlig.

Det er godt mulig du er stygg som juling- jeg vet ikke. Det jeg vet, er at om du går rundt og føler deg stygg som juling, så vil du automatisk utstråle at du er stygg som juling, og vil derfor fremstå som mindre attraktiv. Tro det eller ei, men vi kan faktisk, til en viss grad, påvirke våre omgivelser. Når jeg er på et utested, så kan jeg både se og lukte usikkerheten til veldig mange av guttene. Jeg kan se at de føler at de ikke er bra nok for de attraktive jentene, og dette merker jentene! tro meg. hadde de bare hadde en normal dose med selvtillitt, og tenkt at ingen mennesker er bedre enn andre, og bare slappet av, så hadde de med ett blitt mye mer attraktive! true story.

hva vet jeg om hvordan de ble sammen? kanskje fyren er styrtrik ellernoe?

Vet du ikke om kameratene dine er styrtrike eller ikke? Vet du jvorfor de ble sammen? Fordi han ikke gikk rundt og følte seg uverdig for ALLE jenter. Fordi han tenkte litt mer fornuftig og optimistisk. Derfor.

• Liker 2
Skrevet

Nettopp. Ergo er det umulig for Yvonne å si "hadde det ikke vært for internett". Fordi hun har ikke noe sammenligningsgrunnlag for SEG før og da. Fordi FØR så ville hun hatt et annet utgangspunkt enn i dag og i DAG så hadde hun flaks på nett. Mens langt flere ville nok hatt flaks live før enn hva de har i dag.

Flaks må man alltid ha. Men det er i dag lettere å få kontakt med flere på Internett enn ute i virkeligheten.

Skrevet

Flaks må man alltid ha. Men det er i dag lettere å få kontakt med flere på Internett enn ute i virkeligheten.

ja, men når det gjelder dating må man ha mye mer flaks på nett, tror jeg. Jeg har aldri sett så mange single, vakre mennesker på et sted som på diverse datingsider. Folk er så forbanna kresne på nett, er det en ting som ikke passer, så gidder de ikke. Så om det sitter alle de flotte menneskene, med attraktive egenskaper og et godt hode og heller ikke får seg en partner, vel, da gidder jeg ikke engang forsøke.

• Liker 1
Skrevet

ja, men når det gjelder dating må man ha mye mer flaks på nett, tror jeg. Jeg har aldri sett så mange single, vakre mennesker på et sted som på diverse datingsider. Folk er så forbanna kresne på nett, er det en ting som ikke passer, så gidder de ikke. Så om det sitter alle de flotte menneskene, med attraktive egenskaper og et godt hode og heller ikke får seg en partner, vel, da gidder jeg ikke engang forsøke.

Jeg har aldri vært på noen datingside, men jeg vil nok tro at det finnes en del der som ikke er seriøse. Men som sannsynligvis bare er der fordi de kjeder seg. Og da blir det jo ikke greie på noe som helst.

Gjest "gjest"
Skrevet

Men du er jo en veldig oppegående dame, så jeg tror du vil ha adskillig stor sjanse for å treffe drømmemannen. :rodmer:

• Liker 1
Skrevet

Hehe, det viser seg at det ikke hjelper å ha hodet på rett plass når gresset alltid er grønnere på andre siden.

Gjest "gjest"
Skrevet

Hehe, det viser seg at det ikke hjelper å ha hodet på rett plass når gresset alltid er grønnere på andre siden.

Vel, menn er idioter.

Skrevet

Jeg ville gjort mitt beste for å bli rik. Enten for å dra damer, eller for å ha mye penger å bruke på prostituerte.

Ja, tjene seg rik så man får råd til å ha seg med mange prostituerte. Det er det jeg sparer penger til og.

Nei, men prostitusjon vil alltid finnes, jeg var på Cuba nå og en flott cubansk fyr ville selge meg noen falske sigarer for tilsvarende 600 norske for han ville ha et nummer med en prostituert, og jeg spurte hvorfor han ville bruke så mye penger på en pro når det er så mange han kan få gratis. Nei, det måtte være ei litt kinky hore, de er mest sexy... mente han. Det er kanskje ikke bare jenter som liker bad boys, noen menn liker "sluts"..

Skrevet

Korreksjon; menn liker sluts når det gjelder sex. Utad vil de ha en madonna. ;)

• Liker 2
Gjest Maruwan
Skrevet

Jeg vil ha noen som kan spille begge rollene med overbevisning :-)

Skrevet

Jepp, er nok gjerne slik.

Skrevet

Jeg vil ha noen som kan spille begge rollene med overbevisning :-)

Nettopp, sånn er det. Og siden jeg bare er slut og definitivt ingen madonna ... Haha.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...