Gå til innhold

Hvis du var lite attraktiv

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er faktisk ikke enig! Jeg har vært i både "lykkelige" og "ulykkelige" forhold, men dette har ikke påvirket min egen følelse av lykke på et litt dypere plan. Jeg har sett så mange eksempler på mennesker som "har alt", også når det kommer til kjærlighet, men som overhode ikke virker lykkelige. Personlig tror jeg lykke kommer av hvordan vi ser verden, hvem vi sammenligner oss med, hvilke mål vi har og om vi klarer å nå dem, og hvilket mindset vi trår gjennom livets korridorer med.

Dessuten er det jo noen som mener det handler om gener, og at lykke er no vi i høyeste grad kan være disponert eller indisponert for.

Ja, jeg tenker også at det rett og slett har med evnen til å kunne være fornøyd med det en har.

Jo mer fornøyd en klarer å være med det en har desto mer lykkefølelse. Selv om det da ikke blir noen sterk lykkerus som tydeligvis en del er avhengige av.

En del blir aldri fornøyde samme hva de har. De vil alltid ha mer og det andre har. Sannsynligvis har slike individer en kortvarig lykkerus akkurat når de har fått noe nytt/mer. Så forsvinner denne lykkerusen og da er det på jakt etter mer.

På den annen side er selvfølgelig jaget etter flere "goder" en sterk indre drivkraft som også kan være samfunnsnyttig. Men om slike individer føler seg mye lykkelige er nok tvilsomt. Det må være stressende og slitsomt i lengden. Men utad ser de selvfølgelig veldig vellykkede ut. De som f.eks lykkes i næringslivet.

Sannsynligvis er det nok ganske store individuelle forskjeller på hvor avhengige folk er av denne lykkefølelsen(rusen). Og gener er sikkert med i dette bildet.

Endret av Steinar40
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Men rent biologisk hever du ikke kvaliteten på avkommet, som igjen rent biologisk er grunnen til å i det hele tatt få seg noe.

De aller fleste samleier utføres med andre hensikter enn å få barn.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har ofte fått høre at jeg har et "skjold" og at jeg er vanskelig å komme innpå. Men jeg faktisk bare innesluttet og sjenert! Hvis en mann sjekker meg opp blir jeg helt satt ut og syns situasjonen er fryktelig ubehagelig :(

Du bør da prøve å finne andre måter å finne en partner på. Det å bli sjekka opp er uansett veldig passivt ifra din side, og du må regne med at det fort blir som spille russisk rulett.

Gjest Bandit
Skrevet

Min lykke er ikke basert på en kjæreste. Jeg skaper min egen lykke.

• Liker 1
Skrevet

Min lykke er ikke basert på en kjæreste. Jeg skaper min egen lykke.

Det håper jeg da vi alle gjør.

Jeg er iallfall der at jeg ikke helt ser den vesentlige forskjellen en partner ville gjort. Det er negative sider og positive sider ved alt. Det gjelder å fokusere på de positive.

Gjest Cosette
Skrevet

Jeg er faktisk ikke enig! Jeg har vært i både "lykkelige" og "ulykkelige" forhold, men dette har ikke påvirket min egen følelse av lykke på et litt dypere plan. Jeg har sett så mange eksempler på mennesker som "har alt", også når det kommer til kjærlighet, men som overhode ikke virker lykkelige. Personlig tror jeg lykke kommer av hvordan vi ser verden, hvem vi sammenligner oss med, hvilke mål vi har og om vi klarer å nå dem, og hvilket mindset vi trår gjennom livets korridorer med.

Dessuten er det jo noen som mener det handler om gener, og at lykke er no vi i høyeste grad kan være disponert eller indisponert for.

Jeg tror ikke du helt ser hva jeg vil frem til. Jeg sier jo ikke at det ikke går an å være lykkelig som singel, eller at det er det eneste som avgjør hvorvidt man føler seg tilfreds her i livet. Jeg er selv et menneske som søker frihet og har evnen til å klare meg veldig godt på egen hånd. Men for de fleste av oss er jo denne singeltilstanden selvvalgt. Og om vi skulle forandre mening noen gang, vet vi at vi har muligheter til å finne noen å dele livet med. Sannsynligvis vet vi at vi at vi ønsker kjæreste eller familie i fremtiden, og at vi med all sannsynlighet vil få det.

Det er noe annet når man føler at man ikke har denne muligheten. At uansett hvor stor lengselen etter kjærlighet og familie blir, er det uoppnåelig, en en drøm som ikke kan oppfylles. Det er stor forskjell på frivillig ensomhet og ufrivillig ensomhet. Sistnevnte er en av de største årsakene til psykiske problemer som depresjoner og angst.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror ikke du helt ser hva jeg vil frem til. Jeg sier jo ikke at det ikke går an å være lykkelig som singel, eller at det er det eneste som avgjør hvorvidt man føler seg tilfreds her i livet. Jeg er selv et menneske som søker frihet og har evnen til å klare meg veldig godt på egen hånd. Men for de fleste av oss er jo denne singeltilstanden selvvalgt. Og om vi skulle forandre mening noen gang, vet vi at vi har muligheter til å finne noen å dele livet med. Sannsynligvis vet vi at vi at vi ønsker kjæreste eller familie i fremtiden, og at vi med all sannsynlighet vil få det.

Det er noe annet når man føler at man ikke har denne muligheten. At uansett hvor stor lengselen etter kjærlighet og familie blir, er det uoppnåelig, en en drøm som ikke kan oppfylles. Det er stor forskjell på frivillig ensomhet og ufrivillig ensomhet. Sistnevnte er en av de største årsakene til psykiske problemer som depresjoner og angst.

Du får skrevet akkurat det jeg vil få frem. Det er enorm forskjell på det å føle at man har et valg og ikke.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg hadde nok fortsatt å leve ja. Selvsagt er kjærlighet lykke, men kjærlighet står nesten like høyt for meg som å reise til fjerne strøk, å oppleve nye kulturer osv. Dessuten har man jo fortsatt venner. :)

Skrevet

Du får skrevet akkurat det jeg vil få frem. Det er enorm forskjell på det å føle at man har et valg og ikke.

Klart det føles viktig å ha valgmuligheter.

Men det betyr jo ikke at folk velger riktig, eller at det er lett å treffe eller velge den rette.

Dette faktum viser alle samlivsbruddene klart og tydelig.

Mye problemer å slippe ved å være singel.

Skrevet (endret)

Klart det føles viktig å ha valgmuligheter.

Men det betyr jo ikke at folk velger riktig, eller at det er lett å treffe eller velge den rette.

Dette faktum viser alle samlivsbruddene klart og tydelig.

Mye problemer å slippe ved å være singel.

Ja, og så? For mitt vedkommende er det helt likegyldig, så lenge jeg faktisk har et valg. Et valg til å kunne ta både riktige og gale beslutninger. Men jeg vil heller ta en gal beslutning framfor å aldri ha et valg. Og jeg tenker som så at det er bedre å ha opplevd kjærlighet i stedet for å aldri ha opplevd kjærlighet.

Klart det er mange problemer man slipper ved å være singel, poenget er at det finnes mange goder ved å ha en kjæreste som for meg veier opp alt annet. Og man slipper også mange problemer ved å være sammen med noen, det er fordeler og ulemper med alt.

Endret av Yvonne
Skrevet (endret)

Hvis du var så lite attraktiv at du ikke hadde sjans på kjæreste, hva hadde du gjort? Kan det være verdt å leve et liv i ensomhet?

INGEN er så lite attraktive at de ikke KAN få seg kjæreste, så denne problemstillingen er heller abstrakt. Jeg synes det er trist at det er så mange i denne tråden som tar det for gitt at de aldri kan få seg kjæreste. Dette er ikke sant. Dette er en modifisert sannhet som er konstruert i ditt hode. Du har usannsynlig dårlig selvtillit, og et uvanlig pessimistisk syn på livet.

Du sier at du er stygg fordi dette er noe du har fått høre hele livet. Dette kalles mobbing. Mobbing er ikke fakta. De fleste fikk dritt slengt etter seg i barne- og ungdomsårene. Dette betyr ikke at du er det du ble kalt, resten av livet. Jeg ble kalt pakkis. Skal jeg gå rundt og tenke at jeg er en "pakkis" resten av livet?

Hvis du innbiller deg at du er altfor uattraktiv til å noen gang bli elsket av en partner, isolerer deg, aldri snakker med andre, aldri prøver å bli kjent med noen, aldri går på kino (!), aldri åpner deg for noen, så vil du aldri bli elsket av en partner heller. Det er selvfølelsen din det er noe galt med!!!! Det er nettopp derfor det finnes psykologer, rådgivere, veiledere, selvutvikling, terapi, coaching, og positiv tenkning.

:klemmer:

Endret av Ramona
  • Liker 2
Skrevet

Ja, og så? For mitt vedkommende er det helt likegyldig, så lenge jeg faktisk har et valg. Et valg til å kunne ta både riktige og gale beslutninger. Men jeg vil heller ta en gal beslutning framfor å aldri ha et valg. Og jeg tenker som så at det er bedre å ha opplevd kjærlighet i stedet for å aldri ha opplevd kjærlighet.

Klart det er mange problemer man slipper ved å være singel, poenget er at det finnes mange goder ved å ha en kjæreste som for meg veier opp alt annet. Og man slipper også mange problemer ved å være sammen med noen, det er fordeler og ulemper med alt.

Ja, poenget mitt var altså at det finnes ulemper (og fordeler) med å kunne velge også.

Tenk så enkelt det var før i mange tilfeller. Foreldrene bestemte hvem barna skulle gifte seg med og ferdig med det. Ingen valgets kvaler.

Sikkert ikke alltid like velykkede slike forhold heller, men det er en annen sak. Jeg tror at dette stort sett fungerte greit nok.

Uansett er det faktisk mye enklere når man først avfinner seg med sin skjebne. Man gjør det man må. Noe man altså kan bestemme seg for selv.

Skrevet

Ja, poenget mitt var altså at det finnes ulemper (og fordeler) med å kunne velge også.

Tenk så enkelt det var før i mange tilfeller. Foreldrene bestemte hvem barna skulle gifte seg med og ferdig med det. Ingen valgets kvaler.

Sikkert ikke alltid like velykkede slike forhold heller, men det er en annen sak. Jeg tror at dette stort sett fungerte greit nok.

Uansett er det faktisk mye enklere når man først avfinner seg med sin skjebne. Man gjør det man må. Noe man altså kan bestemme seg for selv.

Kommer vel an på hva man verdsetter mest. Selv verdsetter jeg det å kunne ha et valg over de fordelene som det måtte være ved å ikke ha et valg. Og for å være ærlig: jeg kan ikke se noen fordeler med å bli giftet bort.

Skrevet

Kommer vel an på hva man verdsetter mest. Selv verdsetter jeg det å kunne ha et valg over de fordelene som det måtte være ved å ikke ha et valg. Og for å være ærlig: jeg kan ikke se noen fordeler med å bli giftet bort.

Fordelene er at du ikke hadde behøvd å bekymre deg for hvem du skulle gifte deg med. Det hadde blitt ordnet med for deg av dine foreldre.

På den annen side var det jo en del som måtte i kloster i stedet for å gifte seg. Så livet har aldri vært rett fram.

Før var det veldig få valg man hadde, og nå har blitt så mange valg å forholde seg til at mange ikke klarer å velge.

Skrevet

Fordelene er at du ikke hadde behøvd å bekymre deg for hvem du skulle gifte deg med. Det hadde blitt ordnet med for deg av dine foreldre.

På den annen side var det jo en del som måtte i kloster i stedet for å gifte seg. Så livet har aldri vært rett fram.

Før var det veldig få valg man hadde, og nå har blitt så mange valg å forholde seg til at mange ikke klarer å velge.

Ja, men igjen, for meg er det en liten ulempe i forhold til det å faktisk ikke ha et valg i det hele tatt.

Jeg har aldri opplevd det å ha for mange valg, og personlig ville jeg valgt det over å ikke ha et eneste valg, slik jeg hadde det tidligere.

Skrevet

Jeg tror egentlig ikke at det er gamle dager vs. nå som er det verste. Den verste bøygen for å treffe folk tror jeg rett og slett er internett. Selv om den åpner mange, mange muligheter, så åpner den også for at man ser mennesker på en helt annen måte. Da f.eks. min mor var ung og jeg var liten, så var folk sammen på en annen måte og traff hverandre da også i større grad i nærmiljøet. Nå, derimot, er verden blitt så uendelig liten, men samtidig er gaten vår blitt ganske mye mer fremmed. Selvsagt forklarer det ikke alt, men jeg tror definitivt det har en del å si.

AnonymBruker
Skrevet (endret)

Tja, jeg er vel en man kaller lite attraktiv, selv om jeg heller vil påstå at jeg ikke er attraktiv i det hele tatt.

Jeg er 21år gammel, mann, 164cm høy, veier 55-57kg

Fjeset mitt er stygt.

Jeg kan rett å slett ikke beskrive det, jeg ser bare forjævlig ut

Som svar på spørsmålet ditt. For min del føler jeg veldig ofte at livet ikke er verdt å leve,

Ensomheten å alt sliter meg ut.

Sucks to be unattractive :/

Endret av Rainbow81
Skrevet

Jeg tror egentlig ikke at det er gamle dager vs. nå som er det verste. Den verste bøygen for å treffe folk tror jeg rett og slett er internett. Selv om den åpner mange, mange muligheter, så åpner den også for at man ser mennesker på en helt annen måte. Da f.eks. min mor var ung og jeg var liten, så var folk sammen på en annen måte og traff hverandre da også i større grad i nærmiljøet. Nå, derimot, er verden blitt så uendelig liten, men samtidig er gaten vår blitt ganske mye mer fremmed. Selvsagt forklarer det ikke alt, men jeg tror definitivt det har en del å si.

Jeg føler det motsatt. Jeg hadde ikke hatt sjans hadde det ikke vært for nettopp internett og nettdating.

Skrevet

Jeg føler det motsatt. Jeg hadde ikke hatt sjans hadde det ikke vært for nettopp internett og nettdating.

Men du kan jo ikke sammenligne EN person i dag når du ikke har noe å sammenligne med før. Det har aldri før vært så mange single mennesker som i dagens samfunn. Jeg tror at det er flere årsaker, men manglende mingling tror jeg er en av de.

AnonymBruker
Skrevet

INGEN er så lite attraktive at de ikke KAN få seg kjæreste, så denne problemstillingen er heller abstrakt. Jeg synes det er trist at det er så mange i denne tråden som tar det for gitt at de aldri kan få seg kjæreste. Dette er ikke sant. Dette er en modifisert sannhet som er konstruert i ditt hode. Du har usannsynlig dårlig selvtillit, og et uvanlig pessimistisk syn på livet.

Du sier at du er stygg fordi dette er noe du har fått høre hele livet. Dette kalles mobbing. Mobbing er ikke fakta. De fleste fikk dritt slengt etter seg i barne- og ungdomsårene. Dette betyr ikke at du er det du ble kalt, resten av livet. Jeg ble kalt pakkis. Skal jeg gå rundt og tenke at jeg er en "pakkis" resten av livet?

Hvis du innbiller deg at du er altfor uattraktiv til å noen gang bli elsket av en partner, isolerer deg, aldri snakker med andre, aldri prøver å bli kjent med noen, aldri går på kino (!), aldri åpner deg for noen, så vil du aldri bli elsket av en partner heller. Det er selvfølelsen din det er noe galt med!!!! Det er nettopp derfor det finnes psykologer, rådgivere, veiledere, selvutvikling, terapi, coaching, og positiv tenkning.

:klemmer:

Oh and btw BULLSHIT! sorry altså men det her er så misleading som det går ann å bli,

Vil du vite hva som er forskjellen på de av kameratene mine med kjæreste og de uten? UTSENDE! ingenting annet, med mindre det er slik at alle de normale/kjekke vennene mine har en bedre personlighet enn alle de mindre attraktive/stygge vennene mine har, wich ofcourse it isn't.

Jeg er sikker på at du har sett samme mønster blandt vennene dine.

Selvsagt finnes det unntak til dette, har sett lite attraktive menn/gutter med kjæreste, en sjelden gang er dama deres til og med veldig pen. Men dette er mer unntaket som bekrefter regelen, hva vet jeg om hvordan de ble sammen? kanskje fyren er styrtrik ellernoe?

Du kommer vel muligens til å påstå at jeg er bitter å at dette sikkert er grunnen til at ingen vil ha meg, sorry but no, jeg er stygg som juling og derfor vil ingen ha meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...