Gjest Tidssone Skrevet 28. mars 2012 #21 Skrevet 28. mars 2012 Hvorfor skal det være jævligere å være lite attraktiv og singel i motsetning til å være attraktiv og singel? Og forresten; det er utrolig trist at noen mennesker baserer sin egen lykke på det å ha en partner. Livet har jo så fantastisk mye annet å by på, som kan gi lykkefølelsen. 1
Gjest Cosette Skrevet 28. mars 2012 #22 Skrevet 28. mars 2012 (endret) Hvorfor skal det være jævligere å være lite attraktiv og singel i motsetning til å være attraktiv og singel? Og forresten; det er utrolig trist at noen mennesker baserer sin egen lykke på det å ha en partner. Livet har jo så fantastisk mye annet å by på, som kan gi lykkefølelsen. At lykken ikke avhenger av partner alene er riktig, men for sosialt oppegående mennesker vil det nok stort sett alltid kjennes svært deprimerende å føle at man ikke har reelle utsikter til noe livspartnerskap. Det å søke sammen med andre, ønske kjærlighet i livene våre og danne familie (barn eller ikke) er så essensielt for oss mennesker at det kan vanskelig gjøres å leve lykkelig uten, ihvertfall når man lever uten ufrivillig. Endret 28. mars 2012 av Cosette 6
Gjest Tidssone Skrevet 28. mars 2012 #23 Skrevet 28. mars 2012 Og det gjør det greit å dykke ned i hva man ikke har, i stedet for i hva man har og hvilke muligheter man har andre steder i livet?
Gjest Cosette Skrevet 28. mars 2012 #24 Skrevet 28. mars 2012 Og det gjør det greit å dykke ned i hva man ikke har, i stedet for i hva man har og hvilke muligheter man har andre steder i livet? Det er da ingen som har påstått det. Jeg svarte konkret på det du skrev om lykke uavhengig av partner. 2
Gjest .-L-. Skrevet 28. mars 2012 #25 Skrevet 28. mars 2012 Jeg hadde sluttet med sytingen og heller gjort en innsats for å bli mer attraktiv. 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #27 Skrevet 28. mars 2012 (endret) Jeg er i den situasjonen ts. Jeg er gammel jomfru, prater nesten ikke med jenter, er funksjonshemmet og har aldri kysset en jente. Jeg vil heller leve litt lengre og se hva som skjer i fremtiden. Det burde du også. Lær deg å invitere både kjente gutter og jenter på kino, svømming, trening, klatring, kaffi, hjemmebesøk med film eller PS. Jeg vet om KRIK (Kristen ungdomsgruppe). Du trenger ikke være kristen for å være med, men det er mange greie folk der. De arrangerer fotballturneringer, kaffibesøk, konferanser, etc. Det er mange pene jenter der også. Lykke til. Hva slags funksjonshemming har du? Innlegget handler ikke om meg. Stor klem fra TS Endret 28. mars 2012 av Rainbow81 1
Gjest norah Skrevet 28. mars 2012 #28 Skrevet 28. mars 2012 Man finner andre ting som gir mening. Mvh Yvonne Jeg vil jo påstå at utseende må være det her i verden som gir aller minst mening(og innhold), så selv de mest fysisk attraktive bør jo strebe etter å utvikle dette "andre" i mye sterkere grad enn de blir oppfordret til å gjøre. Noe mer kjedelig, platt og uinteressant enn personer som hviler hele seg og sitt liv på kropp og skjønnhet kan jeg ikke tenke meg. Kjedelige som partnere, kjedelige som venner, og dødsens kjedelig å samtale med. 4
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #29 Skrevet 28. mars 2012 Hvis du var lite attraktiv, midten av 20-årene og evil singel uten noe spesielt sosialliv. Sjelden hadde sjans på noen. Så en dag dukket det opp en som objektivt sett var mye penere enn deg og som viste interesse, ville ha nettopp deg og var snill og god. Hva ville du gjort??
Perelandra Skrevet 28. mars 2012 #30 Skrevet 28. mars 2012 (endret) så flott at du er så sterk! deltar du på vivil-lekene? Hæ? Er ikke vivil-lekene for psykisk utviklingshemmede? Mener du å gjøre narr av den du siterer? Nå ble jeg faktisk ganske provosert. Jeg er selv en av de mindre attraktive, og har grublet mye over om jeg noen gang ville møte en som kunne like meg. Det er faktisk ikke alle som stiller like sterkt på markedet! Dette er neppe noen trolletråd. Selv har jeg heldigvis ikke vært så langt nede, men jeg har hatt mange såre og vonde tanker om temaet. Utad prøvde jeg å late som om alt var greit og si at jeg hadde det fint uten noen kjæreste, men alene for meg selv har det blitt mange bite tårer. I en alder av 37 opplevde jeg så det store underet jeg ikke trodde kunne skje. Jeg ble sammen med han som nå er kjæresten min, og vi har det alle tiders sammen. Det er håp for de aller fleste, men for noen er veien vond og vanskelig. Endret 28. mars 2012 av Perelandra 5
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #31 Skrevet 28. mars 2012 det er utrolig trist at noen mennesker baserer sin egen lykke på det å ha en partner. Livet har jo så fantastisk mye annet å by på, som kan gi lykkefølelsen. Som hva da? Jeg er enig i at livet har mye å by på, men det kan være vanskelig å nyte dette hvis man føler seg som Yvonne gjorde (og tancos gjør?).
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #32 Skrevet 28. mars 2012 (endret) Hæ? Er ikke vivil-lekene for psykisk utviklingshemmede? Mener du å gjøre narr av den du siterer? Nå ble jeg faktisk ganske provosert. Tror ikke det var vondt ment. Jeg pleker aldri å gå inn på kjærestetemaer med disse menneskene, fordi jeg vil skåne dem. Men er det feil tankegang? Kan det faktisk hende at disse ønsker å snakke ut om tankene sine rundt dette? TS Endret 28. mars 2012 av Rainbow81 1
Gjest UngKalven Skrevet 28. mars 2012 #33 Skrevet 28. mars 2012 Når man er trygg på seg selv, vil man automatisk bli attrativ for andre. Dont believe a word of it. 5
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #34 Skrevet 28. mars 2012 Man vil bli mindre uattraktiv i hvert fall 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #35 Skrevet 28. mars 2012 Kanskje det burde opprettes en egen datingside for mindre pene mennesker?
Gjest Purple Haze Skrevet 28. mars 2012 #36 Skrevet 28. mars 2012 Vel, nå er det ofte sånn at krake søker make. Vi tenderer til å søke til partnere vi er noenlunde på like fot med, både når det gjelder livssituasjon, verdier, status og framtoning. Mange funksjonshemmede finner hverandre, utviklingshemmede finner hverandre, ja, veldig mange finner seg en partner. Og om man ikke har en partner, finnes det mye annet som kan gi livet mening. 1
Gjest UngKalven Skrevet 28. mars 2012 #37 Skrevet 28. mars 2012 Kanskje det burde opprettes en egen datingside for mindre pene mennesker? Ville vært uberkult og vært medlem der da. Skulle noen sittet og vurdert bildene da. Nei, du var for fin. Ja, du var stygg nok. "Yess". 1
Gjest UngKalven Skrevet 28. mars 2012 #38 Skrevet 28. mars 2012 Vel, nå er det ofte sånn at krake søker make. Vi tenderer til å søke til partnere vi er noenlunde på like fot med, både når det gjelder livssituasjon, verdier, status og framtoning. Mange funksjonshemmede finner hverandre, utviklingshemmede finner hverandre, ja, veldig mange finner seg en partner. Og om man ikke har en partner, finnes det mye annet som kan gi livet mening. Egentlig prøver alle og nå så høyt som mulig, men vi lærer etterhvert hvor vi ligger og begynner etterhvert og utvikle en smak som er tilpasset det vi kan få. Dessuten har man en underliggende forståelse for andre som er i samme "båt".
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #39 Skrevet 28. mars 2012 Litt stygg tanke, men... kan det tenkes at noen faktisk skulle ønske at vi hadde skikk for tvangsekteskap i Norge? 1
Perelandra Skrevet 28. mars 2012 #40 Skrevet 28. mars 2012 Tror ikke det var vondt ment. Jeg vet ikke om noen som jeg kjenner, men jeg har mistanke. Jeg pleker aldri å gå inn på kjærestetemaer med disse menneskene, fordi jeg vil skåne dem. Men er det feil tankegang? Kan det faktisk hende at disse ønsker å snakke ut om tankene sine rundt dette? TS Jeg har blant annet opplevd på fest at noen har betrodd seg til meg om slike ting når de har fått litt å drikke. Selv er jeg avholds. For en del år siden da jeg var student, viste en kamerat meg noen arr han hadde på armen. Han fortalte da at han hadde prøvd å ta livet sitt fordi ingen jente ville ha han. Når det gjelder kommentaren om vivil-lekene ble jeg provosert siden NozMonster sammenliknet de som ikke får seg kjæreste med utviklingshemmede. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå