Gå til innhold

Hvis du var lite attraktiv

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ville vært uberkult og vært medlem der da.

Skulle noen sittet og vurdert bildene da. Nei, du var for fin. Ja, du var stygg nok. "Yess".

Det finnes en datingside for pene mennesker. For å bli medlem må du laste opp bilder av deg selv, og du må få over en bestemt poengsum av de andre medlemmene for å få lov til å sende meldinger.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
For en del år siden da jeg var student, viste en kamerat meg noen arr han hadde på armen. Han fortalte da at han hadde prøvd å ta livet sitt fordi ingen jente ville ha han.

Kjærlighet betyr mye. De som irriterer seg over å bli overlesset med komplimenter aner ikke hvor heldige de er.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det kan kanskje hjelpe å reise litt og oppleve verden.

• Liker 1
Gjest UngKalven
Skrevet

Jeg vet ikke om noen som jeg kjenner, men jeg har mistanke. Jeg pleker aldri å gå inn på kjærestetemaer med disse menneskene, fordi jeg vil skåne dem. Men er det feil tankegang? Kan det faktisk hende at disse ønsker å snakke ut om tankene sine rundt dette?

Hvis du vil skåne dem betyr jo det at synes litt synd på dem. Og da er det kanskje ikke så lurt å snakke om det fordi de vil forstå at du bare gjør det fordi du synes synd på dem. Og det gir ingen god følelse. Du må være genuint interessert og forståelsesfull i så fall.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får litt vondt av dem, så synes kanskje litt synd på dem, ja. Selv om jeg ikke har verdens beste drag selv.

Gjest UngKalven
Skrevet

Det finnes en datingside for pene mennesker. For å bli medlem må du laste opp bilder av deg selv, og du må få over en bestemt poengsum av de andre medlemmene for å få lov til å sende meldinger.

Ja, det vet jeg. Men det gjør jo godt for selvtilliten og komme inn på en sånn side. I tillegg til at de andre brukerne er veldig pene.

Det kan da ikke være noen som vil være på en datingside for "stygginger" ?

AnonymBruker
Skrevet

De som er mindre pene vil på en slik side få bedre drag.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan se at enkelte på grunn av en kombinasjon av utseende og personlighet kan ha vanskelig for å få kjæreste. Men jeg tror ikke det er umulig for noen.

Hvis jeg hadde vært i den situasjonen, hadde jeg drevet med masse hobbygreier og interesser. Jeg hadde vært skikkelig nerd og kost meg så mye jeg kunne med greiene mine. Jeg tror at hvis jeg var skikkelig engasjert i noe og flink til noe, så ville noen finne meg interessant til slutt. Jeg ville iallefall prøvd å ikke bli selvopptatt og bitter og å vært åpen for mennesker og muligheter.

Hvis det bare skar seg med andre mennesker ville jeg flyttet ut i skogen med masse hunder og katter og kost meg med de, og prøvd å huske på at ingen har perfekte liv.

• Liker 1
Skrevet

Vel, nå er det ofte sånn at krake søker make. Vi tenderer til å søke til partnere vi er noenlunde på like fot med, både når det gjelder livssituasjon, verdier, status og framtoning. Mange funksjonshemmede finner hverandre, utviklingshemmede finner hverandre, ja, veldig mange finner seg en partner.

Og om man ikke har en partner, finnes det mye annet som kan gi livet mening.

Det er nok mye sant i det du skriver her om at like folk finner hverandre. Jeg har selv en kjæreste med samme funksjonshemming som meg selv. Takk og lov for nettdating på det området! Selv fant jeg ikke kjæresten min via nettet, men jeg tror det er redningen for mange som faller utenfor det "ordinære markedet"

Noen ønsker ikke en partner og kan gjerne leve alene hele livet, mens for andre et det viktig. For dem som har lett for å finne en kjæreste, tror jeg ikke det er så enkelt å sette seg inn i situasjonen til den som er voksen og aldri hatt noen. Det er greit for den som har hatt kjærester siden tenårene å si til andre at livet uten partner også kan være meningsfullt. For den som har passert 30 uten å finne seg kjæreste, er det ikke sikkert det er like greit å slå seg til ro meg tanken på å leve alene.

• Liker 7
Gjest UngKalven
Skrevet

De som er mindre pene vil på en slik side få bedre drag.

Så du ønsker deg en side der du akkurat et stygg nok til og være med, og da vil fremstå som ganske pen i forhold til de andre styggingene? Jeg skjønner tankegangen, men jeg tror ikke du ville følt det som så veldig stas egentlig. Du vil jo heller ikke få en av de motsatte kjønn som overgår deg selv på attraktivitetsskalaen, og ikke kunne fått ellers?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så du ønsker deg en side der du akkurat et stygg nok til og være med, og da vil fremstå som ganske pen i forhold til de andre styggingene? Jeg skjønner tankegangen, men jeg tror ikke du ville følt det som så veldig stas egentlig. Du vil jo heller ikke få en av de motsatte kjønn som overgår deg selv på attraktivitetsskalaen, og ikke kunne fått ellers?

Snakker ikke om meg, men om de som er lite attraktive utseendemessig. Typisk 1-4 på skalaen.

AnonymBruker
Skrevet

Finnes jo mennesker som liker de som ligger under seg selv på skalaen, som meg.

• Liker 1
Skrevet

Om jeg var mindre attraktiv, så hadde jeg gjort det jeg kunne for å være mer attraktiv.

:)

Gjest Purple Haze
Skrevet

Snakker ikke om meg, men om de som er lite attraktive utseendemessig. Typisk 1-4 på skalaen.

Hvem skal bedømme dette? Og etter hvilke kriterier?

• Liker 2
Gjest Maruwan
Skrevet

Finnes jo mennesker som liker de som ligger under seg selv på skalaen, som meg.

Rent biologisk så virker dette for meg veldig unaturlig, så derfor noen spørsmål:

Er du mann eller dame?

Er dette noe du har bestemt deg for?

Hva tror du selv er grunnen til at du liker dem som ligger under deg selv på skalaen?

Liker du dem egentlig når du selv anser dem som under deg på skalaen?

Jeg kan sikkert også like damer som er under meg på skalaen rent objektivt sett, men i så fall er det bare fordi jeg selv anser dem som like eller over. Dette gjelder spesielt damer jeg opplever som "eksotiske" eller spennende på en eller annen måte (i klesstilen for eksempel). Men for meg er de jo fortsatt oppe på skalaen.

Kan ikke se for meg at jeg hadde likt noen som jeg personolig anser som under mitt nivå. Hva alle andre mener er noe annet.

AnonymBruker
Skrevet

Rent bio-logisk så lønner det seg å gå etter de som er litt lavere på skalaen, da sjansen for å få seg noe øker.

Skrevet

Så det å ha kjæreste er liksom meningen med livet?

• Liker 1
Skrevet

Siden man skal plukke på samme hylle som seg selv, så foretrekker jeg å være evig singel. Jeg håper heller å etterhvert bygge opp et nettverk med venner, relativt nyflyttet som jeg er.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Rent biologisk så virker dette for meg veldig unaturlig, så derfor noen spørsmål:

Er du mann eller dame?

Er dette noe du har bestemt deg for?

Hva tror du selv er grunnen til at du liker dem som ligger under deg selv på skalaen?

Liker du dem egentlig når du selv anser dem som under deg på skalaen?

Jeg kan sikkert også like damer som er under meg på skalaen rent objektivt sett, men i så fall er det bare fordi jeg selv anser dem som like eller over. Dette gjelder spesielt damer jeg opplever som "eksotiske" eller spennende på en eller annen måte (i klesstilen for eksempel). Men for meg er de jo fortsatt oppe på skalaen.

Kan ikke se for meg at jeg hadde likt noen som jeg personolig anser som under mitt nivå. Hva alle andre mener er noe annet.

Jeg er dame. Bestemt meg for det, tja, til en viss grad kanskje. Jeg har lav selvtillit og synes ikke selv jeg er så pen (som jeg kanskje egentlig er). Trives derfor best blant mindre pene mennesker.

Jeg anser dem ikke selv som under meg på skalaen, men alle andre gjør det. Type "Du kan da få mye bedre"-kommentarer. Dette er ikke noe jeg selv mener. Et eksempel med en jeg datet, som ikke var spesielt heldig fra naturens side og heller ikke gadd å gjøre en eneste ting for å forbedre seg. Jeg er ikke verdens peneste, men liker i alle fall å gjøre så godt jeg kan i form av fine klær/sminke/hårfrisyre.

Klart jeg sikkert kunne fått en som var mer lik meg på det området.

Men utseendet har ikke den store betydningen når jeg faller for personligheten først og fremst.

Gjest Maruwan
Skrevet

Rent bio-logisk så lønner det seg å gå etter de som er litt lavere på skalaen, da sjansen for å få seg noe øker.

Men rent biologisk hever du ikke kvaliteten på avkommet, som igjen rent biologisk er grunnen til å i det hele tatt få seg noe.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...