Gå til innhold

Hvis du var lite attraktiv

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe å sammenligne? Det har jeg da vel? Jeg har da prøvd å få meg kjæreste utenfor nettet, hvilket aldri var oppnåelig for min del.

Og en av årsakene til at mange er single kan også være det faktum at det ikke er like mye forventet at man skal gifte seg ung og få barn. Jeg bare ser på mine besteforeldres generasjon, hvordan de giftet seg i svært ung alder og mange var nok i ulykkelige forhold, blant annet de i min familie.

Mvh Yvonne :heiajente:

Jeg klarer bare ikke forstå dette. Har sett bilder av deg i noen bildetråder og du er jo kjempesøt. Kan umulig se for meg at du skulle peke deg ut som en person som ikke får seg kjæreste annet enn på nett :klo: Jeg er ganske sikker på at dette sitter i hodet ditt! At ingen gutter har vist interesse for deg har nok ikke med utseende å gjøre, da er det maaaaange som skulle ha slitt, det er nok mer det at når man ikke tror man er verdt interessen så sender man ut noen "signaler" som gjør at det motsatte kjønn holder seg unna. Selv modellpene mennesker kan slite med mangel på interesse om det lyser dårlig selvfølelse av dem. Greit, de får kanskje seksuelle tilbud, men ikke kjærester og forhold.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarer bare ikke forstå dette. Har sett bilder av deg i noen bildetråder og du er jo kjempesøt.

Spørs hvordan bilder det er da? Bilder tatt for å se søt ut eller fest bilder osv. En venninne har masse bilder på facebook der hun ser søt ut. Men når du møter henne ser hun ikke søt ut i det hele tatt.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis personlighet virkelig betyr så mye som dere påstår her i denne tråden. kan dere væresåsnille å forklare dette scenarioet for meg?

Hadde et lite nachspiel hjemme hos meg i kveld, hvor vi var 3 gutter og 2 jenter

Gutt nr 1, Normalt utsende, ca 183høy, veldig treg i tankegangen, forferdelig bråkete, forferdelig klengete, veldig barnslig, forferdelig dumsnill og rett å slett litt sosialt awkward.

Gutt nr 2, Ca 187 høy, ganske kjekk, er en wannabe gangster, ikke så forferdelig mye intelligens i toppen på han her heller, snakker hele tiden om hvor tøff han er og hvor mange han har banka opp og at han har lyst til å banke flere og ellers er han litt slitsom

Gutt nr 3, 164 høy, stygt utsende, ganske intelligent og reflektert, god humor (fikk de jentene til å le konstant) Snill til det punktet at jeg lagde mat til begge jentene å hjalp hun ene med å bli kvitt hodepinen hun hadde slitt med hele den kvelden. Flink til å snakke for seg og holdt som regel samtalene i gang. og var rett og slett veldig sjarmerende (trur jeg) og var også den eneste som klarte å drikke moderat den kvelden å ikke bli helt shitfaced.

Forklar meg nå hvorfor femte hjul på vogna var gutt nr 3. Om ikke for utsende, skulle gjerne likt å vite hva pokker jeg KONSTANT gjør feil. Hva er galt med meg?

Personlig så ville jeg vedda alt jeg eier å har på at det er høyden å resten av utsendet mitt som herper for meg, men dere har kanskje noe annet og fortelle meg?

AnonymBruker
Skrevet

Hvis personlighet virkelig betyr så mye som dere påstår her i denne tråden. kan dere væresåsnille å forklare dette scenarioet for meg?

Hadde et lite nachspiel hjemme hos meg i kveld, hvor vi var 3 gutter og 2 jenter

Gutt nr 1, Normalt utsende, ca 183høy, veldig treg i tankegangen, forferdelig bråkete, forferdelig klengete, veldig barnslig, forferdelig dumsnill og rett å slett litt sosialt awkward.

Gutt nr 2, Ca 187 høy, ganske kjekk, er en wannabe gangster, ikke så forferdelig mye intelligens i toppen på han her heller, snakker hele tiden om hvor tøff han er og hvor mange han har banka opp og at han har lyst til å banke flere og ellers er han litt slitsom

Gutt nr 3, 164 høy, stygt utsende, ganske intelligent og reflektert, god humor (fikk de jentene til å le konstant) Snill til det punktet at jeg lagde mat til begge jentene å hjalp hun ene med å bli kvitt hodepinen hun hadde slitt med hele den kvelden. Flink til å snakke for seg og holdt som regel samtalene i gang. og var rett og slett veldig sjarmerende (trur jeg) og var også den eneste som klarte å drikke moderat den kvelden å ikke bli helt shitfaced.

Forklar meg nå hvorfor femte hjul på vogna var gutt nr 3. Om ikke for utsende, skulle gjerne likt å vite hva pokker jeg KONSTANT gjør feil. Hva er galt med meg?

Personlig så ville jeg vedda alt jeg eier å har på at det er høyden å resten av utsendet mitt som herper for meg, men dere har kanskje noe annet og fortelle meg?

Får vel også legge til at disse jentene ikke slo meg som typene som liker bråkete plagsomme gutter med alt for mye testosteron som absolutt må sloss hele tiden, de virket intelligente og reflekterte begge to. Ikke den typiske jenta du randomly plukker opp på byen om dere skjønner

Skrevet

Den første feilen du gjorde var å være 3 gutter og 2 jenter.

For det andre så dreide dette seg åpenbart ikke om å danne noe seriøst parforhold.

Og da er det utseendet etc. som teller langt foran personlighet, ja. Sånn er livet.

Kanskje du heller burde prøve på å finne deg ei seriøs dame som ønsker et seriøst parforhold?

Noe som selvfølgelig forutsetter at du også er seriøs.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjærester er bare bestevenner som har sex. Når man ikke er pen så vil ingen ha sex med deg og da blir det heller ikke noe kjæreste på deg. Bare en haug med "bestevenner".

• Liker 2
Skrevet

Ok, fortell mer. Prøvde du deg på en av jentene? Flørtet du? Flørtet de andre guttene? Jeg trenger flere detaljer.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarer bare ikke forstå dette. Har sett bilder av deg i noen bildetråder og du er jo kjempesøt. Kan umulig se for meg at du skulle peke deg ut som en person som ikke får seg kjæreste annet enn på nett :klo:

Som om nettet var et sjekkested for tapere?

Skrevet

Du høres ut som en flott fyr.Men faktisk så kan det jo gjerne være at du kommer igjennom som en som prøver for hardt? For det merker folk,jeg kan kjenne at hvis noen er for hyggelig og virkelig prøver hardt å få folk til å le og bli kjent med alle på fester (spesielt motsatt kjønn) hvis de er lite pene så er det fordi de er desperate etter å få seg noe? det kan bli oppfattet som litt creepy.. Sier ikke at du skal sitte stille i en krok fordi du er mindre pen,men kanskje noen har skjønt hele teininga at du prøver så hardt fordi du ikke føler du kan hvile på laubærene (altså utseende ditt.)

Kan ta et eksempel,da jeg var på nyttårsfest med kjæresten min så syntes jeg mange av kompisene hans var så hyggelige og jeg ser ikke noen grunn til at de ikke skulle hatt kjærester (de fleste av dem er ganske tynne,bleke og litt geeky), men jeg fikk et veldig bra inntrykk av dem og ingen av de klenga på oss jentene. Men da jeg etterpå fant ut at han ene jeg syntes var så hyggelig hadde bilde av søskenbarnet sitt naken på mobilen,tenkte jeg at det er ikke rart at fyren ikke har kjæreste,hvis du er så patetisk at du tar nakenbilde av ditt eget søskenbarn når hun ikke vet det,fordi du enkelt og greit ikke får deg noe aent. Så hvis du er en litt mindre pen gutt,ikke prøv for hardt,for som sagt det kan virke veldig påtatt.

AnonymBruker
Skrevet

Av og til tenker jeg at det hadde vært enklere å være mindre attraktiv. Jeg vet objektivt sett at jeg er svært attraktiv, men jeg har en elendig selvfølelse uansett (der utseendet er min minste "bekymring"). Jeg går konstant rundt med en følelse av at jeg bare blir en del av de "kule" gjengene og at folk bare inkluderer meg pga utseendet mitt. Og det er ingen god følelse, tro meg.

Skrevet (endret)

Måten du sammenligner deg selv med de andre guttene på og at du ser på deg selv som stygg avslører at du har problemer med selvtilliten din. Når du opererer fra et høyere nivå, så sammenligner du ikke deg selv med andre folk på denne måten, du snakker heller ikke nedlatende om andre mennesker (så sant de virkelig ikke fortjener det) og du ser definitivt ikke på deg selv som stygg. Det er forøvrig ganske lett å nøytralisere slike typer om det er et problem, men når man ikke velger å konkurrere så er det sjeldent et problem.

Ellers er det fint at du får damer til å le, men husk at de ønsker ikke en entertainer som jobber ræva av seg for at de skal le. Det må komme naturlig fordi du sier morsomme ting du har på hjertet. Om du en dag ikke er i godt humør og ikke ønsker å le, så er det OK. Irrelevant i forhold til tiltrekning.

Du sier at du er flink til å holde samtalene i gang? Hvorfor det? Har du en forpliktelse der? Kan ikke jentene holde den i gang? Jeg foretrekker stillhet og dyp øyekontakt, så jeg bruker heller å prøve å la samtalene dø ut slik at vi kan ta ting til det neste nivået.

Det er også tydelig at du kanskje er litt for snill. Neste gang en jente har hodepine kan du si at du vet om den perfekte medisin mot hodepine, men at det er en overraskelse. Be henne lukke øynene og så kysser du henne. Seriøst.

Eksperimenter litt og se hva som skjer.

:)

Endret av -J-
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Får vel også legge til at disse jentene ikke slo meg som typene som liker bråkete plagsomme gutter med alt for mye testosteron som absolutt må sloss hele tiden, de virket intelligente og reflekterte begge to. Ikke den typiske jenta du randomly plukker opp på byen om dere skjønner.

Ja, jeg skjønner, men jeg tror desverre ikke du skjønner.

En jente som er både jomfru, nonne og helgen eksisterer ikke andre plasser enn i drømmeland. De har alle naturlige lyster og behov, uavhengig av intelligens og refleksjon. Når disse to jentene dine møter en mann som de blir sterkt tiltrekt av, så kan ting bli fysisk raskere enn du kan tenke deg og det er godt mulig at de drømmer om å bli nedverdiget på de verst tenkelige måter. Hun som står og suger seg på tommeltotten og ser på deg med et sultent blikk er ofte bare en show-off. Se etter hun som er beskjeden og stille. :)

Men helt seriøst. Ikke vær ridderen i den kvite rustningen som prøver å redde damer og tror de er så sarte og sårbare. De har ikke bedt om å bli reddet og de greier seg ganske fint selv. Om noe, så må du gjøre det til din jobb å redde de fra alle andre menn som kjeder livet av de.

Bare slutt å se på de som noen opphøyede vesener av en annen dimensjon. De er ikke så ulike oss når det kommer til stykket.

Endret av -J-
  • Liker 1
Gjest .-L-.
Skrevet (endret)

Jeg er ganske sikker på at dette sitter i hodet ditt! At ingen gutter har vist interesse for deg har nok ikke med utseende å gjøre, da er det maaaaange som skulle ha slitt, det er nok mer det at når man ikke tror man er verdt interessen så sender man ut noen "signaler" som gjør at det motsatte kjønn holder seg unna. Selv modellpene mennesker kan slite med mangel på interesse om det lyser dårlig selvfølelse av dem. Greit, de får kanskje seksuelle tilbud, men ikke kjærester og forhold.

Veldig mange sliter med "limiting belifs" som går utover selvbilde. På nicket mitt under så står det at beliving is seeing. Meningen bak ytrykket er at det man TROR, er det man SER og OPPATTER av virkeligheten.

Når noen tror de er stygg så mener jo de det om seg selv, selv om de egentlig er veldig pen. Synes forresten også at Yvonne var søt på bildene sine :)

Endret av .-L-.
  • Liker 1
Gjest .-L-.
Skrevet (endret)

HForklar meg nå hvorfor femte hjul på vogna var gutt nr 3. Om ikke for utsende, skulle gjerne likt å vite hva pokker jeg KONSTANT gjør feil. Hva er galt med meg?

Poenget er vel at utseende ikke er den eneste faktoren som bestemmer om man blir tiltrukket av en annen person. Mange tror jo at dette er alt, men det er feil. For noen har utseende mye å si. Et annet viktig poeng er at folk har forskjellige preferanser. Jeg har egentlig ikke noen særlige preferanser annet enn at jeg liker damer som ser jordnære ut, og som har langt hår :). Enkelte blir man fysisk tiltrukket av, andre ikke. Dog, jeg har mange ganger blitt kåt på damer som jeg ikke var tiltrukket av rent utseendemessig. De var rett og slett flinke til flørte. Det kommer man langt med!

Det kan ha vært utseende som herpet deg den kvelden, men for å være ærlig så høres du ut som du er litt for dumsnill. Det finnes mange menn som ikke "ser bra ut", som er sammen med veldig pene damer. Utseende har faktisk ikke så mye å si for oss, hvis du ikke tror meg så se på noen videoer av Sean Stephenson.

Dette med at du er dumsnill sier jeg ikke for å være frekk, du må forstå at en dame ikke vill falle for deg bare fordi du er snill. Det finnes mange menn som er snill, hvorfor skal hun velge akuratt deg? Da velger hun heller en som er snill og som hun har seksuell kjemi med. Menn som bare er snille blir damene venner med. Den eneste måten en bare kan være snill og samtidig få damen er hvis damen var tiltrukket av mannen før de i det hele tatt sa noe til hverandre. Eller at damen etter veldig lang tid plutselig blir tiltrukket av mannen. Har lest mye om dette og det skjer veldig sjeldent at en dame plutselig bare blir tiltrukket av mannen. Dersom hun først har bestemt seg for at denne karen ikke er tiltrekkende så skal det veldig mye for å endre på det.

Å være snill skaper ikke noe spenning mellom kjønnene. Det skaper trygghet og repour.

Du må lære deg å flørte og å skape spenning mellom deg, og en dame. Å holde en samtale med seksuell spenning er veldig forskjellig fra å holde en normal samtale. Det -J- snakker om er en samtale med seksuell spenning og kjemi, dog jeg må si at jeg gjør det på en helt annen måte enn han. Det finnes flere riktige svar på hvordan en kan gå fram :)

Endret av .-L-.
Skrevet

Om jeg var så lite attraktiv at ingen ville ha meg ville jeg prøvd å forbedre meg å gjøre det beste jeg kunne av mitt utseende. Er du blek? Ta litt sol. Har du noen kg for mye? Tren litt. Har du stygge/rare klær? Kjøp nye. Stygg på håret? Klipp deg, farg håret osv. Du skjønner greia. Er alltid noe man kan gjøre for å forbedre seg litt. Kan ikke gi opp uten å prøve å forbedre deg. Er garntert noen som vil ha deg, men om du er stygg må du finne deg en stygg partner. Alt dette er basert på utseende. Men kanskje du har en fantastisk personlighet? Da kan det trekke deg betydelig opp etter folk blir kjent med deg.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Av og til tenker jeg at det hadde vært enklere å være mindre attraktiv. Jeg vet objektivt sett at jeg er svært attraktiv, men jeg har en elendig selvfølelse uansett (der utseendet er min minste "bekymring"). Jeg går konstant rundt med en følelse av at jeg bare blir en del av de "kule" gjengene og at folk bare inkluderer meg pga utseendet mitt. Og det er ingen god følelse, tro meg.

Hvorfor reagerer du noe større på dette egentlig?

Dette er nemlig helt normalt. Så, ja, du får da helt sikkert være med i de "kule" gjengene på grunn av utseendet ditt.

Akkurat som at rikinger og politikere får være med i "Gutteklubben Grei" fordi at de har mye penger og/eller posisjon/makt.

Eller tror du mye på at disse folka hadde fått være med i "det gode selskap" ellers?

Endret av Steinar40
Skrevet

Det -J- snakker om er en samtale med seksuell spenning og kjemi, dog jeg må si at jeg gjør det på en helt annen måte enn han. Det finnes flere riktige svar på hvordan en kan gå fram :)

Definitivt, men jeg tror du vil være enig når jeg sier at det man sier har langt mindre betydning enn den man er og hvordan man uttrykker seg med kroppsspråket.

Alt ved første blikk du gir en jente og lenge før dere har utvekslet et ord, har hun et inntrykk av deg som person, hva du tror om deg selv, verden rundt deg og om henne. Det er derfor man kan snakke om relativt kjedelige og nøytrale ting på det verbale plan, samtidig som en helt annen samtale foregår på et høyere plan.

I dag var jeg på handletur med moren min og fikk veldig bra kontakt med en jente som jobbet på en butikk vi var innom. Det var ikke så mye mer enn et "Hei" og et par spørsmål, men jeg la merke til at det var noe mer der og vi hadde veldig god blikkontakt og smilte til hverandre. Nå vil sikkert folk anta at jeg er ekstremt innbilsk, noe jeg er, men når vi gikk ut av butikken kommenterte min mor at hun var sikker på at hun likte meg ettersom det virket som hun ble sjenert og rødmet litt når jeg snakket med henne.

Gjest Tidssone
Skrevet

Jeg blingser på J og L.

Blir veldig glad om dere presenterer dere.

• Liker 1
Gjest .-L-.
Skrevet (endret)

Definitivt, men jeg tror du vil være enig når jeg sier at det man sier har langt mindre betydning enn den man er og hvordan man uttrykker seg med kroppsspråket.

Jeg har jo gjort dette selv, og for en del damer har det blitt for intenst :P, derfor jeg ikke liker å gjøre det med engang. Er enig i at kroppspråket er mest betydningsfull ja.

I dag var jeg på handletur med moren min og fikk veldig bra kontakt med en jente som jobbet på en butikk vi var innom. Det var ikke så mye mer enn et "Hei" og et par spørsmål, men jeg la merke til at det var noe mer der og vi hadde veldig god blikkontakt og smilte til hverandre. Nå vil sikkert folk anta at jeg er ekstremt innbilsk, noe jeg er, men når vi gikk ut av butikken kommenterte min mor at hun var sikker på at hun likte meg ettersom det virket som hun ble sjenert og rødmet litt når jeg snakket med henne.

Hehe, det er vel janteloven? Jeg får høre at jeg er innbilsk også, men nå er jeg litt dreven i dette her d, og jeg studerer menneske adferd også xD. Jeg ser ikke på deg som innbilsk, men smart og oppegående.

Endret av .-L-.
Skrevet

Jeg har jo gjort dette selv, og for en del damer har det blitt for intenst :P, derfor jeg ikke liker å gjøre det med engang. Er enig i at kroppspråket er mest betydningsfull ja.

Hva har du gjort selv? Og hva er for intenst?

Jeg kan definitivt være intens, men her snakker jeg bare om ren energi og kroppslig oppførsel, som vil utgjøre en stor forskjell fra en nervøs nice guy og en normal mann, slike ting jenter plukker opp veldig fort.

I dag var det ikke noen åpen flørting fra min side, bare så enkelt som at jeg hvilte øynene mine behagelig på henne uten noen nervøsitet, betraktet det vakre ansiktet hennes og smilte vennlig til henne fordi jeg likte det jeg så og var nysgjerrig.

Rett og slett normal oppførsel uten noe behov for å imponere eller prøve å få noe ut av interaksjonen.

Hehe, det er vel janteloven? Jeg får høre at jeg er innbilsk også, men nå er jeg litt dreven i dette her d, og jeg studerer menneske adferd også xD. Jeg ser ikke på deg som innbilsk, men smart og oppegående.

Kanskje, men jeg er definitivt innbilsk. Jeg er veldig innbilsk og fullt bevisst på at jeg lider av lettere vrangforestillinger som jeg selv har utviklet.

Faktisk har jeg konstruert et slags kraftfelt rundt hodet mitt som fungerer slik at all informasjon og inntrykk som treffer feltet blir transformert til noe positivt før det når hjernen min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...