Gå til innhold

hjelp ( av dere ) til selv hjelp i et parforhold


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

GULP ... synes folk jeg har vært flink ?

Skjønner ikke så mye nå for det ble jo rådet sterkt motsatt hele veien ...

Forvirret ... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man kan si at dette kunne ha gått så mye verre... Du kunna vært så dust å nedverdige deg til å krype til henne for å få henne tilbake, være svak, gråte eller whatever..

Du gjorde ingen av delene, du ter deg som en mann som har ryggrad og stolthet selv om det er vondt.. :dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Nå er det RÅD vi kommer med. Og de rådene kan du følge eller la det være.

Og vi ser jo at du følger rådene. Du er imidlertid ingen robot, men et menneske som må forholde deg til virkeligheten og det som skjer rundt deg.

Jeg kommer imidlertid aldri til å forstå hvorfor du vil ha tilbake en som har valgt sex med en annen når dere var enige om å reparere forholdet. Bare tanken på å være i et forhold etter et sånt svik med denne personen ville fått meg til å kaste opp.

Hvordan går det med de innsovingstablettene? Nå må du ikke være en sånn j... helt at du skal klare alt selv for deretter å møte en vegg som ikke gir etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det RÅD vi kommer med. Og de rådene kan du følge eller la det være.

Og vi ser jo at du følger rådene. Du er imidlertid ingen robot, men et menneske som må forholde deg til virkeligheten og det som skjer rundt deg.

Jeg kommer imidlertid aldri til å forstå hvorfor du vil ha tilbake en som har valgt sex med en annen når dere var enige om å reparere forholdet. Bare tanken på å være i et forhold etter et sånt svik med denne personen ville fått meg til å kaste opp.

Hvordan går det med de innsovingstablettene? Nå må du ikke være en sånn j... helt at du skal klare alt selv for deretter å møte en vegg som ikke gir etter.

Jeg er evig takknmelig for rådene jeg har fått og kommer til å få. en av de største grunnene til at jeg enda har hodet over vannet er nemmelig dere.

at du ikke vil forstå hvordan jeg vil ha en jente tilbake etter et slikt svik og masse mer i samme bolle, det forstår jeg, og er enig. det jeg tarmeg selv i å drømme om jeg å få jenta tilbake, hun som eksisterte før alt dette skjedde. videre å kunne skru tiden tilbake slik at man fikk alt sammen ugjort. alt det vonde. jeg vet at det ikke går, for gjort er gjort. så da ser du ... jeg er nok enig med deg.

har ikke kommet meg noe sted for å få slike tabletter enda ... og jeg synes ikke det er necverdigende å få dem. bare at tanken var litt uvant. om jeg ikke sover bedre når helgen er over, lover jeg å la dette være noe av det første jeg gjør mandagen.

Takk dere , takk igjen og igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dette her kommer til å gå bra , kanskje til og med uten tabletter. Søvn er jo viktig da, men man klarer fint noen uker med søvn underskudd til man kommer seg litt... Tenk på småbarnsforeldre som sliter med dette i flere måneder :skratte:

Bare hold deg til planen TS , for å bli kvitt tingene hennes og finn deg noe fornuftig å gjøre i helga. Hva med å reise litt bort for helga? slik at du opplever noe annet og at du slipper å sitte å tenke på henne hele tiden og blir fristet til å ta kontakt.

Riktig god helg til deg :):jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Først en liten korreksjon: viljen min til å forstå er uendelig. Jeg prøver derfor etter beste evne, med å forstå, men jeg får ikke til. Så det er ikke at jeg ikke vil ...

Og når det gjelder sovetabletter:

Man holder ut både tannpine og muskelsmerter når man må, men hvorfor skal man det når det finnes smertestillende?

Det er derfor også klart at en klarer seg med mindre søvn i en periode. Sammenligningen med småbarnsforeldre er imidlertid litt søkt for jeg antar at selv den mest søvnfrastjålne småbarnsforelder ser det positive i å ta vare på et barn. Men når en blir frastjålet søvnen av tanker som sirkulerer i runddans samt den manglende kroppen i sengen ved siden av så vet en at dette ikke er noe midlertidig som går over. Det er en varig situasjon. Når en da ikke får sove utsetter en kroppen for søvnmangel i en periode der en allerede har tankekjør. Dette fører til mer tankekjør. Dette får en ikke bekjempet for en får ikke sove. Og så aner man en sirkel.

De aller fleste kommer ut av denne sirkelen før eller senere. Jeg vet ikke hvordan det er med dere, men for meg er det heller FØR enn senere. Ergo innsovingstabletter som slår av strømmen og sender deg i drømmeland kort etter at hodet har truffet puten. Jeg brukte dem i en uke. Da var det ikke nødvendig med mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest MissyP

Her er jeg :-) Du vet hvem jeg er ;-) Nå har jeg lest hele tråden. Du har jammen ikke hatt det greit den siste tiden, og jeg føler med deg.

Ser du har hatt mange trofaste lesere som har guidet deg gjennom helvete og tilbake. Det er bra. For du er tilbake nå, selv om det absolutt ikke føles sånn. Du er tilbake der du skal være. UTEN henne!

Det har vært myyye tøfler og lite baller gjennom dette, nå har du omsider klart å gjøre det rette. For jeg vet at du fortjener så mye bedre :jepp:

Tenk at du skal bli så uendelig glad i disse jentene du finner...

Nå må du finne en som kan ta vare på deg. I mellomtiden... nedetiden som du har akkurat nå... :romeo: hele dagen lang. Hør på Venke og alle andre som du liker så godt ;-)Uken foran oss lover vakkert vær. Gå ut og nyt det. Sett deg på benken i parken, les en god bok, gå turer på fjellet.

Legg litt planer fremover sånn at du har noe å fylle dagene med.

Varm klem til deg, en på hvert kinn :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

oppdatering:

i dag er det mandag. det har vært noen rolige dager. dagene mot helg gikk raskt, og så var fredagen der. helg. Dagen og natten gikk rolig for seg, og jeg hørte ikke noe. lørdagen kom og jeg våknet av en sms fra henne som lurte på om jeg kunne hjelpe henne med noe ang mobilen. Jeg svarte ikke på den sms, og hørte ikke noe mer den dagen. kvelden kom og natten gikk. Jeg har brukt dagene flitting til å være med venner og fått gjort ting skulle ha gjort for lenge siden.

søndagen kom, og jeg reiste på middag til min mor med flere av familien. blandt annet var den ene niesen min der, en nusselig liten jente som roper HEI ONKEL xxx og hiver seg rundt meg før hun spør NÅR KOMMER TANTE xxx ?

jeg svarer at hun ikke kommer i dag. for hun er opptatt. vi koser oss i noen timer før min lille niese sitter under bordet med sin lille leketlf og ringer til tante xxx . hei det er meg, onkel xxx her og venter på deg. jeg venter også på deg, når kommer du ? jeg vil se når onkel xxx kiler deg, og så kan jeg sitte på fanget ditt mens vi leser bok ...

vi koser oss videre noen timer før vi går på lekeplassen, og så stikker jeg og småttn for å kjøpe is siden vi har ahtt fint vær. hvorpå jeg spør hvilken is hun skal ha, og hun svarer at hun skal ha en slik, og tante xxx må få en slik. når jeg sier at tante ikke kommer i dag, begynner hun å gråte, ikke bare litt, men sånn at jeg må løfte henne opp og holde henne lenge. tårene triller i mengder hvor hun så sier, tante xxx er ikke glad i meg lenger. jeg fikk lyst å si at det var hun ikke i meg heller, men lot være, og bare trøstet henne. dette holdt på en stund, så vi byttet isen igjen slik at de som var tint kunne få fryse på nytt.

så kom mandagen, og det har kun vært jobb, og ellers intent.

dette ble en litt kjedelig oppdatering. men jeg har det greit. de ssite dagene har vært greie. eller det nærmer seg en uke nå. og jeg nesten nyter det, at det er stille på alle fronter, men jeg er sikker på at ting ikke er over enda. hverken kommunikasjon og eller følelser. det kan ikke gå over så raskt på en slik måte. det har jeg vanskelig for å tro.

og du missyP takk for det, for at du leste, slik at jeg slapp forklare, og for tankene dine :) klem tbake på deg, en på hvert kinn :)

og til dere andre :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Så utrolig flink du er til å takle følelsene dine og avvise henne.

Det blir mer og mer tydelig at dette mennesket som du har delt hus med ikke eier skam. Hvorfor i h... henvender hun seg til deg angående helt trivielle ting? Hvorfor i all verden kan hun ikke spørre den personen hun har valgt å leve med, eller hvem som helst andre?

Det er på høy tid at hun forstår at det er over med den tiden da du løp rundt som en hjelpende (h)ånd. Så det er jammen godt du ikke svarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oppdatering:

i dag er det mandag. det har vært noen rolige dager. dagene mot helg gikk raskt, og så var fredagen der. helg. Dagen og natten gikk rolig for seg, og jeg hørte ikke noe. lørdagen kom og jeg våknet av en sms fra henne som lurte på om jeg kunne hjelpe henne med noe ang mobilen. Jeg svarte ikke på den sms, og hørte ikke noe mer den dagen. kvelden kom og natten gikk. Jeg har brukt dagene flitting til å være med venner og fått gjort ting skulle ha gjort for lenge siden.

søndagen kom, og jeg reiste på middag til min mor med flere av familien. blandt annet var den ene niesen min der, en nusselig liten jente som roper HEI ONKEL xxx og hiver seg rundt meg før hun spør NÅR KOMMER TANTE xxx ?

jeg svarer at hun ikke kommer i dag. for hun er opptatt. vi koser oss i noen timer før min lille niese sitter under bordet med sin lille leketlf og ringer til tante xxx . hei det er meg, onkel xxx her og venter på deg. jeg venter også på deg, når kommer du ? jeg vil se når onkel xxx kiler deg, og så kan jeg sitte på fanget ditt mens vi leser bok ...

vi koser oss videre noen timer før vi går på lekeplassen, og så stikker jeg og småttn for å kjøpe is siden vi har ahtt fint vær. hvorpå jeg spør hvilken is hun skal ha, og hun svarer at hun skal ha en slik, og tante xxx må få en slik. når jeg sier at tante ikke kommer i dag, begynner hun å gråte, ikke bare litt, men sånn at jeg må løfte henne opp og holde henne lenge. tårene triller i mengder hvor hun så sier, tante xxx er ikke glad i meg lenger. jeg fikk lyst å si at det var hun ikke i meg heller, men lot være, og bare trøstet henne. dette holdt på en stund, så vi byttet isen igjen slik at de som var tint kunne få fryse på nytt.

så kom mandagen, og det har kun vært jobb, og ellers intent.

dette ble en litt kjedelig oppdatering. men jeg har det greit. de ssite dagene har vært greie. eller det nærmer seg en uke nå. og jeg nesten nyter det, at det er stille på alle fronter, men jeg er sikker på at ting ikke er over enda. hverken kommunikasjon og eller følelser. det kan ikke gå over så raskt på en slik måte. det har jeg vanskelig for å tro.

og du missyP takk for det, for at du leste, slik at jeg slapp forklare, og for tankene dine :) klem tbake på deg, en på hvert kinn :)

og til dere andre :klemmer:

Kan ikke annet enn å gi deg en :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Rød tråd

Puh...jeg har lest gjennom hele tråden din i kveld. Jeg leste vel starten for noen uker siden, men at det skulle bli slik....

For en flott mann du er! Du vet vel at et eller annet sted sitter det en dame, som du enda ikke kjenner. Og hun er perfekt for deg. Hun kommer til å gi deg mer enn du noengang har fått, og når du opplever det vil du takke for at dette forholdet du har hatt endte. Du høres så utrolig bra ut. Tenk på den dama du enda ikke kjenner, for hun finnes der ute et sted. Som Anne Grete Preus sier "Fryd ligger og venter på deg"

En dag.....Lykke til i massevis!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow tråd ... har du lest hele tråden min tråd? hmf merkelig setning :)

du må jo ha sittet i en hel evighet.

jeg er like forundret som deg. at det skulle ta en slik stor vending, så raskt, og at den skulle bli så stygg. etter så mange år sammen. Nei jeg aner virkelig ikke enda hva som tok bolig i henne. Merkelig og ekkelt og helt uten forvarsel var det.

takk for at du har lest hele tråden min, og veldig takk for fine ord. selv om jeg ikke helt fortjener slik raushet :)

takk igjen. riktig god natt videre :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjesp ... sovnet med alle klærne på i natt ... med heldigvis i senga. Men det gjør ikke noe. det er ikke noe en dusj og rene klær ikke kan ordne der.

Men alle disse ... ... drømmene ...

hvordan er det plass til så mange ?

Jeg kjente det var på tide å ta et nytt tak, men jeg måtte kjenne om detvar riktig tid, om jeg hadde nok energi og pågangsmot. Jeg turde ikke hvis jeg hadde den minste tvil. Jeg lot enkelte ting glippe ... men det var for å slippe noe ballast fra luftballongen for at jeg ikke skulle krasjlande men fortsette å stige.

jeg lot skjegget gro ... Jeg har barbert meg, brukt lang tid på badet. jeg lot klesvasken stige, til et fjell ... Jeg har nå rene klær hengende over alt til tørk. jeg ryddet og vasket det mest nødvendigste ... Gulvene mine er så rene nå, at jeg føler det blir skittent å gå på dem med sokker ... friske dufter overalt fra jif til grønnsåpe til duften fra gjennomtrekk og rene klær til meg selv :)

Mange har fri fra jobb i dag, men det har ikke jeg. skal snart avgårde.

Men jeg er klar ... iallefall så klar som jeg kan bli.

Håper dere andre har en fin fridag, og at dere også har sol og varme.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, flink du har vært :) :) Også måten du taklet hennes sms på og resten av saken.

Jeg vet at følelsene gir ikke slipp så lett, men handlingene kommer til å hjelpe deg til å gå videre, selv om det er noe vanskelig enda.

Fryktelig trist at man skal føle så mange år av livet bortkastet på noen som ikke fortjente det til slutt :sukk:

Men det er aldri garanti for at et forhold skal vare evig. Det skal jo være tom om det å kjempe for det.

Jeg har også vært på jobb i dag, tjente fett med penger :jepp::lur:

Ha en fin dag videre du :):kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ingen oppdateringer på 1 uke?? :( :( kall med nysgjerrig, men vil da vite hvordan det går med deg TS ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...