Gå til innhold

Days I'm Living For


Minttu

Anbefalte innlegg

Hej hej :vinke:

Så sitter jeg her da, alene igjen :sjenert:

Han kjæresten min er borte hele tida han, jobber fra 12-17 og så er han ute og finner på noe hver efta omtrent..

Jeg begynner egentlig å bli lei, men samtidig sitter vi jo bare her og glor, han foran dataen eller i stolen sin og jeg på plassen min i sofaen.

Den stygge ferja nede ved vannkanten åpna visst som restaurant eller noe idag, og en kjære jobber med skulle spille der, så da er han der i kveld..

Nei jeg hadde ikke lyst til å være med, men han spurte meg ikke engang! Han har vel egentlig ikke fortalt meg at han skal dit heller, jeg har bare hørt han prate om det da han spurte et par kompiser om de ville være med.

:roll:

Mamma var innom her idag, og hun skjønte jeg var irritert.. "Er ikke livet helt lett for tida?" "Ælt er no drit!" :ler:

Bare litt lei en del, og alt er kjedelig, og jeg liker virkelig ikke at det er så varmt ute for jeg har ikke noe å ha på meg på underkroppen!

Og uansett om jeg har på noe vettugt er jo det galt og for jeg er så misfornøyd med kroppen min..

Dere aner ikke hvor mye jeg gleder meg til å reise på ferie!

Jeg vil bare bort.. Bort og være alene, og i min egen lille, litt perfekte boble :fnise:

Det blir godt å komme til Helsinki igjen, og å ha noe å finne på og oppleve ting! Og jeg gleder meg så til festival og konsert! :skya:

Helsinki er kanskje ikke den peneste eller beste byen, i mine øyne er den jo ikke langt unna, men jeg føler meg liksom så hjemme der :)

Godt å dra på ferie blir det hvert fall!

Og 1.5 dag etter jeg har kommi hjem, drar jeg rett til Stockholm! :ler:

Gleder meg så! :happy:

Igår tok jeg turen til nabobyen, og jeg fant den perfekte buksa!

Er Friday Jeans fra Cubus, slim fit og med høyt liv, har to andre slim fit bukser og de må jeg ha i 44 så de passer i legga men blir jo for store i livet. Men den buksa her kunne jeg ha i 42, den er så god og myk! Kjennes ikke ut som en olabukse, jeg liker ikke å sitte hjemme med olabukse men den her er ikke noe problem, også så kjekt med høyt liv, kan man stappe magan neddi buksa :fnise:

Kjøpte meg faktisk en kjole og, på Vero Moda enkel, pen svart en. Kjære og jeg er bedt til kaffe og kaker i bryllup i midten av juni, så da kan jeg jo ha på meg den! Kosta meg hele 160kr :ler:

Idag var jeg på kjøpesenteret her i byen, og fikk tak i en supersøt topp på Carlings! Også var det jammen salg på den, så kosta meg bare 100kr!

Er tubetopp, sitter veldig godt etter øverst, og så henger den løst, så passer perfekt til kroppen min egentlig. Og den er svart med hvite prikker, og har svart kant øverst med en sløyfe på :)

Nå ruller musikkvideoene mine på tv'n :happy:

Liker PS3 og media server altså, spiller av videoene mine på dataen gjennom ps3'n :)

Smågodt er selvfølgelig på bordet og :sjenert:

Men, imorgen skal kjære jobbe til kl.14, så tenkte jeg skulle gå noen km da :)

Gikk en ny runde her om dagen, 8.91 km :) Litt for dårlig da, for jeg vil helst gå 1 mil jeg ama, men det var visst ikke så langt lell :fnise:

Kanskje imårra ;)

God helg alle sammen! :)

Endret av Minttu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Far beyond the sea and distant lands

Came men with thirty ships

Had wanted to reach the Neva by night

But the weather was not on their side

And as the wind grew stronger and stronger

The rain ran down our cheeks

The bow was turned towards Gardar

The sail flew up again

That's where the winds will us guide

For fame and for gold

Set sail for those lands unknown

Holmgard and beyond

That's where the winds will us guide

For fame and for gold

Set sail for those lands unknown

Godis og Turisas dokumentar :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg funnet noe jeg kunne tenkt meg å være med på :fnise:

Naisten Kymppi! Dameløp på 10km midt i Helsinki! :)

Er sånn løp idag, så leste tilfeldig om det på facebook.

Hadde vært litt artig å vært med på noe slikt engang, og 10km er jo passe langt. Verre med sånn marathon, hvordan i alle dager orker folk :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Så bra at du fant deg noen nye sommerklær, da :)

Ikke så bra at du synes alt er dritt, og ikke er så fornøyd med åssen det er mellom deg og kjæresten. Var det overgangen til samboerskap som gjorde at det har blitt sånn mellom dere?

Åssen gikk det på eksamen, forresten?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mja, jeg har da litt å gå i, topper om ikke noe anna hvert fall :fnise:

Det er nok både og, har nok mye med hvordan jeg er om dagen. Og det hjelper liksom ikke at han ikke gjør noe her, som f.eks å vaske opp, jeg pleier alltid å vaske opp det jeg har brukt like etter jeg har brukt det, om det så er en tallerken etter frokost.. Men ofte gjør ikke han det og hans blir liggen i vasken og hvem er det som til slutt vasker opp det.

Så her om dagen vaska han endelig opp, og da hadde jeg med vilje gitt litt faen og så det var jo en del :fnise:

Jeg tenkte faktisk på noe her om dagen, jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å gjøre meg lykkelig, hvordan jeg skal bli fornøyd med ting og meg selv, og videreføre det så alt liksom blir litt bedre.

Jeg står kanskje bare å venter på noe, men det kommer man jo ikke langt med, men når man føler man står litt alene uansett hva det gjelder da så..

Nei, må nok bare prøve å jobbe litt med meg sjøl og alt! ;)

Og, eksamen kan du lese om på forrige side :fnise:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honningmelon, vannmelon, jordbær og hjemmelagd is-te :)

Eller, sånn pulver man blander med vann :fnise:

Nå må en vel få lest litt til eksamen.. Usj.

Fredag og tirsdag, så er det ferie på ordentlig!

Jeg har nemlig starta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mmm.. :sikle: det hørtes godt ut ;)

Her leses det også til eksamen, mye stress for tiden... Skjønner godt at du ble litt irritert på typen, når han ikke forteller deg om planene sine, eller finner på ting uten deg. Men gutter er gjerne litt trege, og må ha slike ting inn med teskje, så jeg anbefaler at dere snakker sammen om det. Og det kan bare bli bedre, om det butter litt imot nå ;)

Synes du er veldig tøff som reiser på ferie alene, det hadde jeg aldri turt, men så er jeg litt som han Ludvig i Flåklypa da, redd det meste som er nytt.. "Det er farlig det" :fnise:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke fælt heller akkurat :jepp:

Hva slags eksamen har du? :) Jeg har matte på fredag og muntlig pedagogikk tirsdag, da må jeg fortelle om min analyse av en praksisfortelling jeg har skrevet, og så skal de grille meg i 15 min. Lykke til med sistnevnte, jeg kommer bare til å sitte der og "hmmm.."

For jeg kan nok pent lite :ler: Hvert fall når folk spør meg..

Usj ja, det er ikke helt greit med de mannfolka :sjenert:

Men jeg håper han skjønner nå at jeg er irritert, prøver hvert fall å forklare det litt og vise at jeg blir litt sur og en smule nedfor når han drar bort kveld etter kveld..

Så får håpe det ordner seg litt nå! :)

OH ferie, nå er det ikke lenge til jeg drar :hoppendeglad:

Under 1 mnd :bond:

Jeg gleder meg veldig, men gruer meg litt også.. Jeg var der visst i 2 uker i fjor og, men da kom jo kjære etter. Denne gang kommer ingen! :sjokkert::ler:

Prata med kjære her om dagen om det, og sa at jeg grua meg litt da, det er jo kanskje ikke så rart, og han bare "å neida. Du kjenner vel den byen bedre enn den her" :fnise: Og det er nok litt sant, begynner å kjenne Helsinki like godt som hjembyen min.. Rusla litt for mye rundt, og vært litt for mye på google maps kanskje!

Også sa han at jeg fikk ta meg en tur opp i Olympatårnet siden det var stengt.pga oppussing i fjor, der har man utsikt utover hele byen!

Kjære begynte å prate på hamburgerne vi spiste på en restaurant midt i byen kalt Colorado, han likte den burgeren så godt, selv om den var litt for sterk. "Angrer meg på at jeg ikke spiste hele.. Skulle spist hele, for nå er jeg litt sulten. Ikke at det hadde hjulpet noe nå men" :hoho:

Han kommer nok til å angre seg enda litt mer for at han ikke blir med, når han får mms om at jeg spiser mat på Subway og Iguana :fnise:

ååh som jeg gleder meg til chicken burrito på Iguana :sikle:

Jeg skjønner godt at du ikke tør reise alene, jeg skjønner egentlig ikke at jeg tør heller.. Men jeg har nok så fryktelig lyst til å reise, at jeg ikke tenker noe på det! Og bare drar lell :)

Har nok blitt litt tøffere etter å ha reist dit 3 ganger før, 1 gang alene, for bare for noen år siden turte jeg ikke ta bussen fra mamma og ned til byen, en busstur på rundt 10 min... ;)

Men, takk som synes jeg er tøff! :takke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et emne som heter sosial arbeidsinkludering som er hjemmeeksamen - i et fag som heter Voksne i livslang læring, som omhandler voksenopplæring og problematikk rundt det å bli ekskludert fra arbeidssamfunnet, eller på andre arenaer.

Så har jeg en spes.ped eksamen i mestring og motivasjon som omhandler nettopp det å få elevene til å mestre utfordringer de har på skolen faglig eller sosialt, samt en god del om slike tørre teoretikere som mente noe for snart 100 år siden, som har hatt stor innvirkningen på pedagogikken :fnise:

Litt om hvordan vi tenker, og hvordan vi velger unna det som ikke er komfortabelt, samt litt om straff og belønning (behaviorismen) litt omfattende egentlig, men veldig interessant :)

Å klarer jeg disse er jeg ferdig utdannet, så derfor stresser jeg veldig med dette... :bond:

Endret av Spatula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes litt vanskelig ut, men interessant! :) Kan tenke meg en kan skrive mye om detta.

Skjønner godt du er stressa da! Men går nok bra, masse lykke til,du klarer detta du :jepp::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er kjempemasse å skrive om, og jeg er veldig spent på oppgavene for hvert emne har så mange teorier en må kunne holde orden på.

Tusen takk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker ikke teorier, alle folka en må holde styr på og en haug med merkelige ord.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er litt vanskelig, men jeg har funnet ut at tankekart, hvor jeg setter teoretikeren i midten og drodler ut i fra det, hjelper meg betraktelig på å huske hva de står for å mente å slikt. Og jeg sliter med hukommelsen :fnise:

Og jeg bruker gjerne A3 ark som henger opp rundt omkring for å pugge dem. Eksamenskaos i heimen om dagen :ler:

Heldigvis sto det i det ene faget hva de vil legge mest vekt på, men det trenger jo ikke å bety at de andre er mindre viktige.. Men jeg har funnet ut at alle tenkerne på en eller annen måte henger sammen innenfor de forskjellige retningene.

Men ikke lett å holde styr på, Bandura, Piaget, Vygotsky, Miller, Kant, Deci & Ryan, samt Dewey For og nevne noen :daane: Blir spennende å komme ut i jobb, for så å prøve å sette medtodene deres ut i action :le:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker min første eksamenstid, da var veggene i leiligheten nesten tapetsert med postitlapper.. :ler: Ble litt mer organisert med tida, med tankekart og gode oversikter. Har dessuten hatt stor suksess med å lage spørsmål og svar fra pensum. Da lærer man jo både av å lage spørsmålene og så av å gå gjennom dem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dere er smarte! :jepp: Tankekart er nok veldig lurt!

Til artsprøva jeg hadde, så satt jeg og sa navnene på blomstene osv høyt mens jeg så på bilder av dem. Og jeg prøver å koble ting til andre ting, ikke dumt!

Greit at dem sier hva dem vektlegger mest, da kan man hvert fall få svart godt om akkurat det, så veier jo det opp litt :)

Jaa, har bare hørt om to av de der jeg.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer virkelig på hva det er for noe med drømmer.. Hvert fall hva det var for noe med hodet midt i natt og på mårrakvisten... Herlighet så utrolig mye usaklig og merkelig jeg drømte!! :ler:

Noe av det første jeg drømte,og husker, er at det var noe sted som var skikkelig grått,trist og gammeldags.. Sånn typisk 2.verdenskrig sted.. Og det var masse gasser i lufta,så folk slet med å puste,og prøvde å komme seg unna. I et gammelt bygg der var det en bar,som ikke hadde forandra seg på mange mange herrens år, og der satt det et kvinnfolk som omtrent var Hitler nr.2...!

Er det mulig... o_O

Den andre drømmen min var vel like merkelig, men mye koseligere!

Jeg var nemlig sammen med Jonne, vokalisten i Negative :ler:

Det var visst noe som skjedde hos ene bestemora mi, så mange folk var bedt dit, og da skulle selvfølgelig Jonne komme og hilse på alle sammen! Hva som skjedde der er jeg ikke sikker på, men tror det hadde noe med konfirmasjon å gjøre... Da det var ferdig skulle jeg bli med Jonne tilbake til Finland, først fly og så satt vi en øde plass og venta på tog, først kom et tog og så kom en trikk på samme skinnene.... Eh.

Vi kom oss da til en plass etter hvert. Og der var det tydeligvis mye kaldere enn her i Norge, for jeg måtte ha dynejakke på meg..

Jonne skulle dra å øve og spille inn med bandet, da ville jo jeg være med, men nei det ville visst ikke han! Så han hadde tenkt til å dra ifra meg og var på vei inn i bilen sin, da klikka jo jeg helt og bare "jeg vet jo at du bor der borte! *peke bort til et sted* og jeg vet du skal øve like ved, da må jeg jo bli med!!"

Så da fikk jeg jammen bli med lell! ;)

Men først måtte vi på butikken, og jeg tusla bortover med ullsokker i ballerina sko... Kommenterte det til Jonne for det så jo så dumt ut.. Da vi kom fram, var det verdens minste matbutikk/kafe, herregud så trangt! Jeg måtte ha av meg jakka,så trangt var det.

Da vi kom inn glodde alle på meg, som "hvem faen er du og hva gjør du her" :ler: For det her var visst et lite sted hvor alle kjente alle, og selvfølgeli visste de hvem Jonne var.

Og ei ble sur på meg fordi jeg sku ha Go'morgen yoghurt og døra kom borti henne..

Og av en eller anne grunn glemte jeg jakka mi der, og jeg mista buksa mi..

Og jeg trodde ikke Jonne hadde tatt med det jeg skulle ha, så jeg bare sto å så dumt på kassadama til jeg oppdaga at tinga mine var jo borte..

Og så dro vi dit han skulle øve og jeg måtte nøye meg med en plass på gulvet, så der satt jeg da og spiste yoghurten min....

Er det mulig.... :hoho:

tumblr_lzymgkG6iI1qefmxto8_250.giftumblr_m1tox4OnQ41qefmxto6_250.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visst det :fnise:

I natt drømte jeg noe om bh-er.. Jeg fant visst igjen en del jeg ikke visste jeg hadde, og de var jo skikkelig fine da, så synd de fleste jeg har i virkeligheten er stygge.. :fnise: De fine jeg har bruker jeg bare om jeg skal noe fint, ut på middag og slik, så de blir med andre ord aldri brukt.... :ler:

Idag er det bare 26 dager til jeg reiser til Helsinki :bond::hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...