Gå til innhold

Days I'm Living For


Minttu

Anbefalte innlegg

Du skal ikke føle deg presset til å forklare deg for oss :kose:

Men vi "leser" gjerne når du er klar til å dele tankene dine :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

What she said! ;)

Håper det går etter forholdene bra med deg nå som du kanskje har fått summa deg litt.. :kose: Det er jo en stor overgang, så lenge som dere har vært sammen, og så ung som du var da dere ble sammen! :klem: Hvis jeg hadde vært deg tror jeg jeg hadde pakka kofferten og kjøpt en enveisbillett til Helsinki, men det er vel ikke så enkelt i "det virkelige liv".. ;):klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er så gode! :klem:

Jeg kan fortelle senere, men jeg er hos besteforeldrene mine nå, og ikke orker jeg bruke tid enda.. Da må jeg sitte for meg selv så det ikke gjør noe om jeg gråter litt :sjenert:

På en måte går det bra, for det skjedde greit og ikke noe krangling og vi er fryktelig glad i hverandre og vil være venner.. Vi må nok bare ha en pause..

Jeg vil absolutt ikke, men jeg kan ikke tvinge han til noe.. :sukk:

På en annen side har jeg det absolutt helt jævlig, jeg klarer ikke det her og orker ikke tanken på å være alene, og på å bo hjemme igjen.. Jeg vil bare ha kjære, og jeg er redd det skal gå lang tid uten å ordne seg og han finner seg noen andre, da. Uff..

Vi ble jo sammen september 2006, da jeg var 16 og han fylte 20 like etter.. Men lell, jeg elsker han og kunne gjerne levd videre med han..

Åh, jeg hadde elsket å dratt til Helsinki.. Det kunne gått begge veier,men tror mest jeg hadde prøvd å virkelig kost meg, gått på kafeer osv..Koselige ting.

Jeg hadde elska å dratt dit den 23 august, for Negative har konsert i HKI den 24, åh jeg hadde elska å sett dem live :hjerte:

Men, som om ikke livet var gørt nok nå, skolen begynner igjen 21 og jeg har null penger.. :sukk:

Så en tur får skje senere..

Kjære satt å så på glassbrikka mi igår, da den verste gråtinga og diskusjonen hadde roa seg.. Ene brikka har et fint vinterbilde av HKI,med domkirka bak noen bygg og damp liksom fra havet som stiger opp foran bygga, "du får ta deg en tur på vinteren" sa han, da måtte jeg jo le litt,"ja..jeg har vel ikke noe imot det jeg vee.."

:fnise:

Jeg er glad for at dere er her og er så koselige, det er så godt å ha noen å prate med, jeg trenger ikke mye av respons, det er bare godt å få sagt ting til folk jeg stoler på og er komfortabel med å prate til.. For jeg har ikke forklart noe særlig om bruddet til noen, bortsett fra dere.. :hjerte::klem:

Nå blir det natta her, så skal jeg gi mer livstegn i løpet av morgendagen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sov godt, fineste Minntu :klemmer:

Er det ment to be,så ordner det seg nok. Og det finnes håp. Det var slutt mellom meg og mannen i fem mnd også, og nå er vi gift. Du må bare ha troen :hjerte:

I mellomtiden kan du bare være Minttu, gjøre det du har lyst til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Androide: Tusen takk søta :klem:

Spatula: :fnise::hjerte:

Åh, det er akkurat sånn jeg håper det skal gå med oss :hjerte:

Jeg er bare glad det er "fred" mellom oss, en del er jeg ganske såret, skuffet og bitter over. Men for engangs skyld klarer jeg å holde meg rolig, legge det bak meg og tenke voksent og ordentlig.

Jeg har så ofte vært sjalu og slik, og det var ingenting som før skulle til for å få meg furt.. Jeg ble jo sur om kjære skulle ta noen få øl og ut på byen.. Jeg kunne la vær å sende sms til han en hel dag fordi han dro ut, herregud hva slags oppførsel er det?!

Men i fjor bare snudde det, og nå har jeg bare vært glad for at han skulle finne på noe og ut på byen, og bedt ham om å kose seg - og ment det selvsagt.

Nei, jeg vil at vi nå skal være voksne og få satt oss ned sammen en dag og pratet ut om absolutt alt mulig! Vi har jo ikke klart å kommunisere, snakket ut når noe har plaget oss.. Som vi begge sa på tirsdag, når det har vært noe har vi prøvd å ordne det på egenhånd og dratt hvert vårt lass, det sier jo seg selv at jeg gir opp til slutt da og han blir sliten av alt.. Hvordan kan man ordne alt på egenhånd når det gjelder oss begge to?

Så ja, vi ble enig om å møtes og få prata om alt en dag, jeg orka ikke på tirsdag. Hver gang jeg prøvde å si noe begynte jeg bare å grine, og jeg ble så sur at jeg til slutt bare ropte "Herreguuud!" og gikk gråtende avgårde. bah.

Men jeg sa til han, at vi har tross alt vært sammen i nesten 6 år, og det har skjedd utrolig mye i løpet av de åra, så vi må få snakka ut om ting.

Og det er det jeg ville få prøvd å ordna med forholdet vårt nå, vært åpne, ærlige og voksne.. Men jeg fikk ikke prøvd tidsnok.. Så da må jeg prøve nå.

Så da håper jeg vi kan få prata ut en dag, om hva som har plaga oss, hvordan vi skulle gjort ting, om diverse som har skjedd - godt og vondt.

Så håper jeg det kanskje kan redde forholdet mellom oss litt altså.. :)

Og, jeg er bare glad for at ingenting skjedde på mandag, så vi fikk sove en natt ved hverandre :hjerte:

Herlighet så godt jeg sov da! Jeg har sovet så dårlig løpet av siste mnd eller noe.. Så selv om alt det her foregikk, sov jeg så godt..

:klem: til alle dere flotte jinter! :hjerte:

Endret av Minttu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Jeg skjønner at du ikke har det lett nå, altså. Kjærlighetssorg, flytte hjem til mamma og snart skolestart igjen. Men kanskje skole kan være en god ting nå, så får du litt annet å tenke på. Kanskje en pause fra hverandre er det som skal til for at dere skal kunne finne ut av ting. Enten den ene eller den andre veien. Jeg håper selvfølgelig at det blir slik du vil, og det blir dere to igjen!

Jeg er så teit at jeg mener at om noe er ment å bli sånn, så blir det sånn. Klart, en har påvirkning på ting selv, men er det meningen at det skal være dere, så blir det sånn :)

Håper du kan få ei ok helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tenkt at kanskje det blir greit å begynne på skolen igjen, så jeg får ting å gjøre og slik..

Men jeg har gått hele sommeren å "grua" meg, jeg har så liten lyst!

Jeg ser ikke frem til å måtte reise frem og tilbake, være med en haug med folk jeg ikke kommer overens med, forelesninger jeg ikke skjønner, vanskelige oppgaver, dumme gruppeoppgaver.

Jeg er rett og slett ikke skapt for å gå på skole.

Men jeg har jo ikke noe valg. Jeg må fullføre samme faen liksom..

I tillegg er det så gørt å bo hjemme nå.. Jeg kommer ikke til å klare det lenge, må jeg det så kommer jeg til å gå på nav og høre om jeg har muligheter for bostøtte så jeg kan flytte for meg selv.

Jeg har ikke noe privatliv, jeg har et lite rom med skråtak hvor jeg ikke orker å være.. Og det er så mange ting der, hvert fall nå! Og jeg orker ikke rydde opp i noe, jeg eier ikke energi eller vilje til noe nå..

Herregud så mye jeg hadde hos kjære.. På litt over 1t pakka jeg ned 3 søppelsekker, en bag, en stor koffert, en stor pappeske og en mindre en, en vanlig sekk..

Æsj. Jeg løp rundt i sinne, kasta ting i poser og gråt.. Gah.

Ehm ja. "'Alle personer over 18 år som er folkeregistrert i Norge skal kunne få bostøtte. Unntaket er studenter uten barn, og militært eller sivilt tjenestepliktige som har egne ordninger for dekning av boutgifter. "

Det er virkelig ikke meningen at studenter her i Norge skal kunne leve :roll: Da må man studere fullt og jobbe seg ihjel tydeligvis..

Jeg tror virkelig ikke vi har vondt av det her sånn egentlig.. Det har skjedd mye og vært mye opp og ned mellom oss, men vi har så altfor sjeldent prata om det, og jeg kan nok telle på 1 hånd hvor mange ganger vi har krangla.. Det sier egentlig sitt..

Jeg bare håper vi begge kan få ordna vår del, og at vi sammen kan finne ut av ting, se det fra hverandres perspektiv, og virkelig få diskutert ting og ordna opp..

Jeg håper det går den rette veien.. Hvis ikke.. Kommer jeg til å slite lenge..

Du har rett, er det meningen så er det meningen. Og det håper jeg.. :)

Takk, god helg :klem:

Hør så fin country musikk

Husker jeg som 14-15 åring syntes Keith var så kjekk :fnise:

http://youtu.be/4jG7wNoES8c

Endret av Minttu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skoleåret kan bli bedre enn det forrige vet du ;)

Ingen mulighet for å jobbe deltid samt noen helger sammen med studiene da, og bo sammen med venninner eller en egen hybel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annerledes blir det hvert fall,bedre vet jeg ikke, det blir vanskeligere hvert fall..

Om jeg skal jobbe lurer jeg jammen på hva det skal bli.. vet ikke hvordan skoledagene blir og hvor mye som er obligatorisk, jeg må pendle 45min om jeg sitter på med noen eller enda mer om jeg må bruke buss.. Så spørs jo hva en liksom får tid til.

Jeg hadde likt å bodd for meg selv, ellers blir jeg frustrert og deprimert tror jeg, pga det jeg har nevnt. Jeg har jo bodd alene nå i 1år, eller sammen med kjære, så jeg er vandt med å gjøre alt på egenhånd, ha mye plass for meg selv osv.

Jeg kommer ikke til å bo med noen venninne hvert fall, da jeg ikke har noen ordentlige gode venninner.. Jeg har så klart venner, men ingen jeg er ofte med på fritida,eller omtrent med i det hele tatt.. +ingen jeg deler mye med eller har flere felles interesser mer.

Kjedelig,men slik er det!

Dessuten hadde jeg nok ikke klart å bodd med noen i lengden... :fnise:

Jeg fant meg en fin leilighet midt i byen, på finn.no, men rundt 8000 a gitt :sjenert:

Ellers fant jeg et par fine hus til salgs, et par villaer og.. :fnise:

For å dele litt om dagen; har vært i Oslo med familien idag :)

Vi var på Akershus festning og slottet der, deretter tok vi turen til forsvarsmuseet :)

Du blir nordmann når du drar til slike steder altså ;):ler:

Etter det ble det is i sola på aker brygge! :sikle:

Og det var der jeg var så heldig da jeg skulle sette meg ned på en benk, om dere har sett bilde av den fine neglen min på facebook.. Herregud å jeg banna, nesten så jeg grein! :ler:

Jeg klarte på et vis å kjøre et par fingre hardt i låret da jeg satte meg,så halve neglen knakk langt nedpå.. Så den fingeren ble blodig og fin.. Fikk jo ikke gjort noe annet enn å kjøpe plaster og ha på,kunne ikke byne å rive den av der. Så når jeg gjorde det hjemme hadde jo neglen satt seg fast i blodet! Uuusj..måtte rykke til x)

Jaja! Middagen idag ble inntatt på peppes pizza, den thai chicken med bl.a kylling,ananas og peanøtter er så god! :sikle: Ble god og mett med andre ord.

Etter mat rusla mamma og jeg rundt og var innom flere butikker i karl johan,mens broren og stefaren min gikk for å flytte bilen og så bror min kunne skate.

Møttes senere igjen og rusla da rundt på oslo city rundt 1t før vi dro hjem :)

Fin dag, men det tok på å gå så mye! Herlighet,vondt i bena :ler:

Jeg har selvsagt sett på håndballkampen i kveld, jeg bryr meg ikke om slik men ja, til og med jeg ble en liten smule revet med ;) så, GO NOREG! ;)

Snart blir det senga, blir heeerlig og strekke ut bena og slappe godt av!

God natt :):klem:

Endret av Minttu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Akkurat idag går det bra, morningen var bra da jeg fikk spise frokost og se på hva jeg ville på tv, da ble det opptak fra TLC om to tenåringsjenter som tok fedmeoperasjon, hun ene fikk sånn bånd på magesekken.. Usj..

Og så ble det Jon & Kate + 8, TLC sender den siste sesongen nå, hvor de har separert seg, så er så trist å se, Kate er jo så trist :hjerte:

Hun og barna så på film på lerret ute i hagen i ene episoden, og hadde popcornmaskin, herlighet så kos!

Tok bussen ned til byen 14.30, og dro på trening!! Har bare trent rundt 2 ganger siden slutten av mai... Så det var goooodt, var godt det nesten ikke var folk der og :)

Gikk på tredemølla, 5km på rundt 48 min :) Så litt styrke på arma og låra.

Var helt gele da jeg var ferdig :ler:

Jeg tima den treninga mi litt da, for jeg skulle bort 17.30, og var ferdig på trening og dusjen rundt 16.50, så da spurte jeg kjære om jeg kunne møte han og være hos han til jeg skulle bort :sjenert:

(Han jobber til 17) Så da var jeg der i mens, og sminka og ordna meg der.

Da klokka nærma seg halv rusla jeg ned til Egon, der koste jeg meg skikkelig med 3 jenter jeg har jobba med :hjerte: Vi satt ute i sola, spist god mat og skravla. Det var herlig :)

Også fikk jeg gavekort av dem på 550kr, på en salong i byen som tilbyr hårklipp/farging, massasje og alt mulig slik! Herregud, det synes jeg var altfor mye!! For noen gode jenter :hjerte:

Så det skal etter hvert bli godt brukt :)

Sånn utenom alt det fine idag, er det fortsatt det samme.. Sånn egentlig er det ikke så bra, for å være ærlig..

Man kan vel si jeg er knust, frustrert, irritert, ensom, redd.. Jeg er så irritert når jeg er her hjemme :sukk:

Jeg har ikke noe plass, eller privatliv eller noe.. Jeg har jo bodd for meg selv i et år nå, ikke helt alene men lell, vandt med å bo midt i byen, ha god plass, kunne gjøre og si hva jeg vil uten å få noe spesiell reaksjon eller spørsmål. Og stillhet.

Jeg er egentlig et eneste rot kanskje. Og redd for hva som kan skje, at enda mer ikke skal gå min vei..

Jeg er vel vandt med å være deprimert og at lite går bra og min vei, og at alt er fint og vel.. Så hvorfor ikke ha det slik litt til :rolleyes:

Jeg spurte kjære istad om han vil treffes i helga, jeg så han så vidt idag og da hadde jeg ikke sett han på en uke.. Vi har prata hver dag over facebook/mld, men vi trenger å få prata ordentlig ut, om alt mulig egentlig.

Så jeg foreslo at vi kunne møttes litt tidlig så vi får snakka sammen, og så evt. spise middag sammen senere, se film.. Gjøre noe hyggelig, jeg vil virkelig ikke at det skal gå fra et 6 års langt godt forhold og jeg er vandt med å ha det bra, og kjærlighet, kosing.. Til å bli "ignorert", altså at vi ikke sees, ikke gjør noe sammen osv.. Så jeg synes vi bør finne på noe hyggelig sammen, også så det ikke blir klein, fæl stemning og gørt å prate sammen osv..

Han skulle si ifra, for kunne hende han skulle noe i hælja, så jeg får se.

Forhåpentligvis blir det noe hvert fall..

Så ja. Jeg ser kanskje ok ut på utsida for å si det sånn, men jeg er ikke akkurat det, men det er kanskje forståelig ;)

:klem: på PH!

Endret av Minttu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og sånn ellers..

Det vart jævlig tomt uten no ticker.. Så nå er jeg jammen glad for at jeg har noe å se frem til! :hjerte:

De der tre finske banda, er noe som holder meg oppe om dagen.. Og som gjør at jeg ser frem til noe, og å se frem til noe så herlig som 3 deeeilige finske metal band... Det er virkelig noe å se frem til!

KONSERT! :hjerte:

Herlig, sitter å ser på Ensiferum sine "Studio diary" videoer på youtube, om ikke bror min hadde rom like ved så skulle jeg glist høgt!

Og i hver episode dukker en av kara opp nakne, med en sokk på tissen, det er sensuren dems :ler:

Untitled-1-11.jpg

Må bare slenge inn 3 bilder jeg tok her om dagen, ble så fornøyd med dem! Prøvde meg virkelig som fotograf :fnise:

Likte den med mamma sine pyntestener, det står "Vänskap" og "harmoni" på dem :)

Mellom en del av hagen og skogen har vi et steingjerde, store steiner med mye mose på, så det passer så til fotografering ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kjenner igjen følelsene jeg satt med da det ble slutt mellom kjære og meg.. Det er akkurat som du beskriver det..

Jeg bestemte meg for å vise han hva han gikk glipp av og spilte litt kostbar - man kan vel si at det gav resultater ;)

Jeg håper du får det som du vil, at dere blir sammen igjen - og ikke minst at dere snakker ut i helgen og har det fint sammen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å høre om erfaringer! :)

Det er vel akkurat slik jeg har tenkt litt og.. :sjenert::fnise:

Jeg håper vi får snakket sammen jeg og, på en måte er jeg, som alltid egentlig, redd for hva som kan komme frem. Hva som kan bli sagt som kan bli avgjørende liksom.

Derfor har jeg hatt problemer med å prate med kjære og oss og litt alvorlige ting når ikke alt har vært bra, for jeg har vært redd for at det skal ha endt med brudd..

Men jeg har lært for å si det sånn.. Når jeg er i et forhold igjen, skal jeg snakke som bare det når det er noe! :fnise:

Men vi har jo mye å snakke om, vi har jo tross alt vært sammen nesten 6 år, det er utrolig hva som har skjedd de åra.. Bare ting generelt og liksom, og om oss osv. Som jeg har sagt.

Og så får jeg vel ta der derfra.. :)

Takk Spatula! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

En skikkelig prat er sikkert smart, uansett hvilken vei dette måtte gå. Da kan du føle at du får en slags forklaring og ordentlig avrunding på det som har vært. Og skulle dere finne sammen igjen, kan dere begynne helt på ny frisk :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...