Gå til innhold

Days I'm Living For


Minttu

Anbefalte innlegg

Nå har jeg slengt på meg joggebuksa og satt meg i sofaen med god samvittighet!

Idag orka jeg endelig å røre på meg igjen, etter å ha blitt litt inspirert igår var jeg fast bestemt på å gå meg en tur idag, samme hva slags vær det ble! ;)

Det resulterte i 12.34km pÅ 2t! :) Etter litt over 1km begynte bakkene, så 3-4km var kjeie, er sånne småbratte gørre veier. Men bra trening da om ikke noe anna ;)

Så nå er jeg litt sliten for å si det sånn.. Har ikke de beste skoa,eller beina, så bittelitt vondt og.

Jaja :)

Fikk da endelig rørt på meg. Og øyet mitt ble bedre i løpet av turen :ler:

Da jeg kom på badet idag tidlig hang "enden" av ene øyelokket nesten rett ned, var normalt ved øyekroken så gikk det bare rett ned omtrent,så litt dumt ut :ler:

Har hatt litt vondt et par dager, og det kan være pga ene mascaraen min.. Har ny mascara,men hadde litt vanskeligheter for å kaste Lumene mascaraen min.. Den er så god,bra, og det er jo Lumene.. :fnise:

Går noe Megafactories på National Geographic nå, er om Dodge Challenger, fy søren jeg har lyst på sånn bil!! Barsk, flott musklebil :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aaaw, så søtt du tenker på meg :hjerte:

Skjønte det ikke helt først, men så gikk det opp for meg og da måtte jeg le litt :fnise:

Det var så klart trist idag! :( Men, både han og jeg takla det nok bra ;)

:ler:

Samtidig synes jeg det var litt greit, eller, nykommeren kunne gått ut isteden!

Men, av de to siste, så fortjente egentlig Alvin plassen ;)

Håper bare det er de som har vært der fra starten av som klarer seg nå fremover!

Kjedelig at den dumme pommm friin skulle avgjøre, eller fisken for den saks skyld, inder'n sa'n ikke kunne noe også gikk han videre :snurt:

(Vet ikke om han er det da men.. :ler: )

Åh, i morgen må jeg se på! Herregud, det så jo sååå godt ut det de skal lage! Gjett om jeg skal ta opp så jeg får skrevet det ned :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj ja, jeg ville også myyyye heller at Jimmy skulle ha røket! :snurt:

Snakk om engasjement! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Er det noe rart ;) Det er jo så kjedelig at det kom inn nye, og at de klarer seg så bra..

Kommer til å grine under finalen ;)

Nå er jeg på skolen, har den aller siste pedagogikk timen! Wuhu

Etter neste uke tror jeg ikke det er noe skole, tirsdag er det naturfag repetisjon og så fremføringer i bevegelse,

Og på onsdag er det et par fremføringer, da har gruppa mi det.

Og så er det jo nesten ferie! Da er det bare å lese til 3 eksamner..

Åja,nå fant jeg ut at vi ikke skal bruke tid på å lese praksisfortellingen før vi går gjennom analysen på ped.eksamen..

Da skal jeg skrive en dritbra analyse som jeg må øve hardt på, så jeg har mye å si på den halvtimen,så de stiller meg minst mulig spm :ler:

Æsj, det er så gørt at gruppa mi må gå gjennom fremføringa vår etter skolen,fra 13.00..

Vil hjem jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett om jeg skal ta opp så jeg får skrevet det ned :sikle:

Synes jeg ser deg lage den desserten, med ca 1000 ulike elementer! :hoho:

Men seriøst - :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jasså, tror du jeg er så dårlig kokk :jolie:

Jeg er faktisk ikke den beste kokken, all mat jeg lager blir dårlig på en eller annen måte, utenom hjemmelagd pizza! :ler:

Men kaker derimot..!

Brownies er ikke noe problem, is kan jeg kjøpe, krem klarer jeg å piske, bringebær kan jeg kjøpe og slenge oppi, sjokoladesaus må jeg da klare å lage!

Men å temperere hvit sjokolade, og å lage det sukkerspinnet.. Det er det verre med :fnise:

Herreguuuud så godt det så ut! :sikle: Jeg satt som alle deltagerne, bare måpte!

Åh, det var så bra da de putta sukkeret på hodet til George :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke meninga å fremstå som at jeg betvilte dine kokkeferdigheter, men den desserten hadde alvorlig mange småting! :ler: Men browniesen i seg selv så jo knallgod ut, og så kan man jo servere den med hva man vil.. ;)

Ja, det var kjempemorsomt med det håret, særlig da han sa "I've always wanted hair!" :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde ikke det heller altså :fnise: Men ja, den inneholdt en del ting, en god del godsaker :sikle:

Ååh, da innsiden bare velta ut på den kaka..

Homer-Simpson-Drooling-while-Sleeping-1.jpg?t=1336164479

Det er bra de sier hvor mye de putter oppi av alt, for da kan man jo prøve seg på den brownies'n :)

Jaa :ler: Og da han tok det bort hadde han jo sjokolade på huet :ler:

Kjære satt faktisk å så på hele episoden, og han spiser aldri fisk og nekter å spise det, men fikk mer lyst på den fiskeretten de lagde enn crispy chicken som vi spiste :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Så langt ned dagboka di hadde ramla da. Lite ivrig på å skrive for tida? Er du midt i eksamenstid nå, eller? Håper alt står bra til med deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nok ikke alltid så mye å skrive om, er vel grenser for hva som er interessant og :)

Men blir nok mer snart ;)

Joda, er forsåvidt det, har siste skoledag imårra, som er matterepetisjon/eksamenforberedelse. Var bare på de få mattetimene som var i høst jeg, og ingen som har vært nå etter februar..

Men, selv om 3 eksamener nærmer seg, betyr ikke det at jeg ikke har tid til å skrive her, for jeg har ikke begynt å lese engang..

Men neste uke så! Da må jeg vel starte..

Og ellers er det helt greit! :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ruoka

Fordi det høres morsommere ut enn mat.

:ler:

Nå har jeg et par spørsmål!

Er det noen som har tips og råd om sunne, og ikke altfor vanskelige og tidskrevende middager? Litt tid kan det jo ta, men jeg orker ikke stå i evigheter på kjøkkenet..

Også kan det ikke være altfor dyrt.

Eller måltider generelt egentlig, men hvert fall middager!

Og er en liten kopp med melonyoghurt fra sånn stort beger, med litt Axa fruktmüsli sunnere enn en vanlig god morgen yoghurt?

Og, er geitost godt? :fnise:

Da tenker jeg på stekt altså.

Hva med søtpotet, er det noe godt? Har sett det blitt brukt i suppe, med gulrot, blomkål, brokkoli osv.

Jeg får mye inspirasjon fra et par finske blogger, blir spesielt inspirert av Xenia fra Helsinki, hun spiser så mye sunt som ser så godt ut, og hun går/jogger et par 10km turer i uka for tida..

Bare så synd det er litt vanskelig å gjøre det samme.. Utføre det i praksis.. :sjenert:

Men nå er jeg så leeeei. Jeg må få spist sunnere nå, og jeg må få rørt meg igjen! Nå er jeg ikke den mest usunne osv altså.

Men jeg er sikker på at om jeg hadde klart å gjøre det her nå, så skulle jeg sett om huden og håret mitt hadde blitt bedre og.

Jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre med huden min jeg.

En time med ansiktspleie og produkter til en tusenlapp hjalp hvert fall ikke. Den er ikke fet og kvisete, har noen få kviser, men den er mer tørr og bare rødflekkete! SMå røde flekker overalt på kinna, ikke alt er kjempe rødt, men man ser jeg er flekkete. Hva er det med alt det røde, hva fader er det og hvordan kan jeg bli kvitt det? :klo:

Jeg vil ha plettfri hud.. Nesten hvert fall. Det hadde jeg frem til jeg var 13-14, så har det gått litt i perioder, men nå har den vært gørr en god stund.

Selv om dette er vanskelig og blir kjett, så må jeg bare prøve nå.

Jeg er så frustrert og gørr for tida.

Og tenkt om jeg bare hadde klart å blitt litt bedre på flere måter til jeg skal på ferie.

Men en positiv ting jeg plutselig la merke til her en dag, er at baksiden av låra mine ikke ikke noe ruglete mer! Så jeg på meg selv bakfra og på låra mine for litt siden, så ble jeg ikke akkurat glad. Tjukke og skikkelig ruglete liksom.

Men de er glatte! Hurra!

Nå er de bare.. feite :ler:

Jeg har begynt med en bra ting da, nemlig Nycoplus B-kompleks brusetabletter! De hadde ikke i pilleform.. Så en gang om dagen drikker jeg vann, som smaker døvin fanta! :ler:

"Nycoplus B-kompleks brusetablett er et fullverdig vitamin B tilskudd som består av alle 8 B-vitaminene. Passer for de som trenger ekstra tilskudd av vitamin-B, samt de som ønsker å styrke hud, hår og negler."

Er jo ikke dumt å prøve :)

Oh well! Håper noen har noen tips! :)

Her kommer noe som er med på å gi meg inspirasjon, som bare er tips i en bildemappe og som sliter med å bli utført praktisk :ler:

Maaat.jpg?t=1336597654

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alene og forlatt. igjen. :ler:

Kosebuksa er på, Negative t-skjorta er på,og vært i hele dag egentlig, har bittelitt sjokolade i mariskåla, og Negative dvd'n ruller :happy:

Bra en klarer å hygge seg i eget selskap ;)

Er ingen fare når man har så fine karer å glo på :lur::fnise:

Tror drømmemannen har skulderlangt blondt hår, blå øyne, kule klær, er flink til å synge og bor i Tampere :sjenert::fnise:

Digger de kara der altså, på alle måter! Sånn ca hvert fall ;)

285490_10150279967769281_23035109280_7234007_6831395_n.jpg?t=1336858868

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Nå har jeg sett på Master Chef-finalen, det var spennende der en stund! Heiet på Callum jeg da, men han er ung og får sikkert mange muligheter :) Må si at jeg synes den australske utgaven er bedre enn den amerikanske, altså :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har du også fulgt med på det! :)

Jeg og Mazilla her inne har prata masse om det inne her, hvert fall etter masterclass'ene, og heftig diskusjoner i det siste om de nykommerne :ler:

Jeg heiet på Adam jeg :) Men de begge er så utrolig flinke! Og så moro at Callum fikk jobb på The Press Club! :)

Jeg har ikke sett noe særlig på MasterChef før jeg, begynte helt tilfeldig å se på MasterChef Australia siden det gikk på TLC, og jeg alltid ser på TLC :fnise:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi googla begge finalistene igår, og de har klart seg bra begge to. Callum har nettopp gitt ut kokebok. Jeg ville egentlig heller hatt den enn Adams, siden Adam bruker så utrolig mange sære ingredienser og teknikker :Nikke: Men samtidig synes jeg absolutt Adam var en verdig vinner! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro! Godt å høre :) Den boka vil jeg ha! :jepp:

Adam var en verdig vinner ja, absolutt. Og han bruker nok mye rart, men moro lell :)

Får se om jeg får kjøpt noe en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde heller likt å gå meg en tur på 10km etter frokost, har funnet en runde jeg kan ta som både nok er slitsom og som går litt gjennom skogen!

Men, jeg må skrive praksisfortellingen som skal brukes på ped.eksamen, og den må leveres på nettet innen kl.3 imårra.. Dessuten er det snart natur&bevegelse eksamen, og jeg har enda ikke lest...

:ler: Med andre ord,jeg er fornøyd så lenge jeg står!

Det har vært morsommere å bruke dagene på husarbeid, ferieplanlegging, hotellbooking osv.. :)

Blir nok det idag og,men først må jeg skrive den fortellinga..

Men aller først spise opp frokosten min.

Den slitsomme gå/joggeturen får jeg ta imorgen eller noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...