Gå til innhold

Days I'm Living For


Minttu

Anbefalte innlegg

:fnise: Mamma jobber på haugtun, og hun sier hun blir miljøskadd :ler:

En gang for lenge siden, glemte hun faktisk å hente meg hos kjære ;)

Ingen fare her! :) Etter å ha holdt meg selv nærmest innestengt i flere år, er jeg flink til å hygge meg i eget selskap :ler:

Neida, men jeg er god på det ;) Og det er jo litt godt å være alene da.

Idag har det egentlig bare vært kjedelig, men blir nok litt bedre i morgen, da har jeg litt mer å finne på :)

Og på lørdag håper jeg det blir bra vær, tenkte jeg skulle få dratt meg ut på en lang gåtur.. Har nesten ikke rørt meg i det siste, ikke har jeg vært på trening denne uka heller..

Så imårra blir det ikke noe zumba. Men om du skal på zumba neste fredag, kan det hende jeg kan få dratt meg med ;)

Også skal jeg få bakt skolebrød på lørdag, på søndag kommer mamma,stefar og lillebror på middag :)

Så idag handla jeg inn til middag, italienske marinerte svinekoteletter og til det skal jeg ha stekt paprika, squash, brokkoli, rødløk, minimais og champinjong :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For en herlig fredag! :happy:

For å begynne helt på starten, skolen var faktisk bra og jeg lærte noe! Om Piaget og Vygotsky, og læringsteorier ;)

Og frokosten min idag var litt morsom, jeg gidder aldri stå opp så jeg får spist hjemme,så spiser alltid på vei til skolen. To brødskiver i en ROSA legoklossmatboks, og appelsinjuice i en bitteliten Jaffa brusflaske :fnise:

Da jeg kom hjem fra skolen vaska jeg opp, tørka støv, vaska alle bord og benker og støvsugde.

Og i kveld har jeg kost meg med lasagne, grov hvitløksbaguett og salat med masse mais og fetaost :sikle:

Og selvfølgelig MasterChef, som var kjempebra idag, de lagde sjokolade og en herlig kake :sikle:

Nå sitter jeg her i bekmørket,alt som lyser er en haug med telys og tv'n som viser Negative sin live dvd! :happy:

Herlighet så godt humør jeg er i, Negative og Jonne Aaron er fantastisk :hjerte:

Det samme med finlandia'n jeg har i meg.. :fnise:

Og jeg bruker ikke 1 shotteglass,jeg heller oppi, så etter 2 drinker er jeg jo ør i hodet :sjenert:

Kippis kaikille!! :nigo:

Ja hyvää iltaa! :happy:

Btw.jeg har ordna flybilletter til og fra Helsinki! :hoppe:

403510_10150810938695202_672230201_12080385_2033615105_n.jpg?t=1334960272miipmiip11.jpg?t=1334958746

Endret av Minttu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig, fortsatt ør i hodet jeg :ler:

Bra å sitte helt alene, og bli dritings liksom.

Prata med søstra til kjære på tlf i natt, i 2.5t eller noe, herregud å jeg babla, jeg sang for a til og med :ler:

Er det mulig :roll:

vet hvert fall at jeg skal ikke være den raskeste til å drikke neste gang jeg skal ha i meg noe alkohol.. 2.5 drink og helt borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydeligvis ;) Men der kan se ut som om de 2 drinkene mine inneholdt litt for mye finlandia :sjenert:

Men jeg hadde det utrolig moro i mitt eget selskap da, satt her og sang for full hals og kosa meg :ler:

Nå sitter jeg her i svær joggebukse og Amorphis t-skjorte, spiser og ser på de Ice Road Truckers folka, men er Deadliest Roads, så de kjører på helt usaklige veier i India og slik. Synes IRT er litt artig altså.

Jeg gadd i det minste å sminke meg litt istad, så jeg ser litt jentete ut her jeg sitter :ler:

Takk, god helg til deg og :klem:

Endret av Minttu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bestilt meg Negative t-skjorte :happy:

Hele 64kr, inkl frakt, ble det :ler: Den kosta 7euro, men da jeg skulle betale kosta den plutselig 5.69 :huh: Ikke at det gjør noe ;)

Så snart har jeg lik t-skjorte som kjekken her ♥

Han har nok gjort et forsøk på å sminke seg, derfor er'n så mørk rundt øya :fnise:

tumblr_m2qn21N6NB1qhnirno1_500jpg.jpg?t=1335085629

Den her har jeg sunget med på noen ganger i helga, og jeg har virkelig sunget.. Litt høyt :ler:

Så på dvd'en dems igår, ene plata har musikkvideoer og en film på 1.44t som er satt sammen av en hel haug filmklipp. Tull som dem har filma sjøl.

Herregud å jeg satt her å lo, fader for noen karer :ler:

Og på sånn Making Of video av en musikkvideo, så filmer de en som står å spiller, å så filmer de opp mot 2 etasje, og da står bassisten der og danser og beina gå i alle retninger, høyt og lavt, også har han bare en topp på seg! Da jeg la merke til det lo jeg høyt!

Ble småflau en gang, for jeg gapskratta så og da jeg endelig roa meg hørte jeg noen gikk i inngangsdøra til bygget her...

:fnise:

Har vel ikke gjort så mye i hælja jeg vee, enn å sitte å se på Negative dvd'n.

Live delen ruller nå den :hoho:

Men nå må jeg gå i dusjen, så skal jeg støvsuge, vaske to gulv, vaske opp, rydde inn oppvask, vaske bord og benker, bake skolebrød..

Og litt før 16.00 skal jeg lage middag, for mamma, stefar og lillebror kommer på middagsbesøk :)

Da blir det italienske svinekoteletter, stekte paprika, squash, blomkål, minimais og champinjong :)

Endret av Minttu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag fikk jeg pakka mi fra Tampere, Finland :happy:

Og her om dagen fikk jeg pakke fra England, fra hun jeg ble kjent med i Helsinki i høst. Fikk litt engelsk sjokolade, også hadde hun tegna Perttu fra Apocalyptica til meg :hjerte:

Hun er så flink til å tegne!

IMAG0634.jpg?t=1335370786

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant! Den er helt fantastisk :jepp:

Ser det jo ikke helt der, men har tatt bilde med speilrefleksen, skal få lagt det inn på face senere :)

Var koselig at hun tegna Perttu, som hun sa, han er jo en grunn til at vi møttes ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello fra denne kanten! :vinke:

Nå har jeg gjemt meg på en kafé i byen!

Har vært hjemme hos mamma onsdag-til idag, så kom hjem etter skolen istad, men der orka jeg ikke å være.. Kjære klarer ikke rydde helt opp etter seg, og det var tett og gørt der..

Så da ordna jeg meg og rømte til en kaffebar i sentrum.

Kjekt med gratis internett, tok selvsagt med meg mini pc'n ;)

Har unna meg en grov ciabatta med kylling, med salat og god dressing til, var godt! :)

Jeg drar jo aldri på kafé eller noe, så skada ikke å komme seg litt ut tenkte jeg ;)

Jeg var hjemme i 2 netter for å passe broren min, for mamma og stefaren min er i Praha. De kommer hjem i kveld/natt.

Mommo passa lillebror fra mandag, og skulle egentlig hjem på onsdag, men hun gadd ikke, så hun kom tilbake etter hun hadde vært på skravlemøte både onsdag og torsdag :ler:

Mye vits at jeg var der da, men jeg fikk da vært litt med bror min, og vært litt i fred ;)

Bakte skolebrød på søndag, så hadde med til bror min, han vart litt fornøyd :ler: Hvert fall da jeg etter middag en dag, varma en og kom opp på rommet hans med den.

Uff, jeg har hvert fall spist nok :sjenert:

Pleier alltid å spise noe mens jeg ser på MasterChef.. Og hjemme spiste jeg et snickerskakestykke og iskakestykke..

Og igår spist jeg en sånn smash bar i tillegg... :sjenert:

Er en grunn til at jeg la ut det her bilde på facebook igår, jeg burde vel skjerpe meg og ta det til meg vee? :ler:

150699_10150826844680202_672230201_12135019_632213880_n.jpg?t=1335534189

Hva er saklig a? Kan man klare nesten 10kg på 2mnd?

Da må man jo virkelig kutte ned på ting.. Også må jeg nok drikke masse pulver..

Usj :sjenert:

Men som den siste setningen.. Tror ikke jeg har klart det fullt siden jeg var 13-14 år..

God helg, snuppa :klem:

God helg søtis :klem: Og alle andre! :)

Endret av Minttu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen idag har vært fin! :happy:

Kjære måtte jobbe idag, bare 10.00-14.00 :fnise:

Mens jeg var slask og orka neste ikke stå opp!

Mamma og stefaren min kom innom idag, de har vært i Praha, mandag-fredag.

De hadde kjøpt en klokke til meg, er en svart hånd med en blå klokke som ser smelta ut i hånda, stilig :)

Da de skulle dra, tusla jeg ned til byen for å møte kjære.

Vi tok oss en tur på kjøpesenteret, og på kafè :happy: Satt ute og koste oss i sola. Gikk litt rundt på kjøpesenteret og i byen, før vi handla og gikk hjem.

Da klokka var rundt 17.45, nevnte jeg The Avengers for kjære, for jeg så igår at han ene i Apocalyptica hadde sett den, så jeg lurte på hva det var. Vi sjekka ut trailer og sånn, og bestemte oss for å dra på kino!

Den begynte 18.15, så var bare å helle brus på ei flaske og ta på seg sko ;)

Filmen var utrolig bra!! :jepp:

En helg gjeng med superhelter som fighta! :ler:

Og alle de superhelt kara var jo fine, pluss en badguy, selveste Loke!

Men Thor er jo seriøst helt nydelig..

Har sett "Thor" filmen, og glad for det ellers hadde jeg ikke skjønt alt i The Avengers, så jeg hadde jo sansen for han Thor fra før av ;)

Han er jo så barsk, muskler, litt skjegg, blondt nydelig hår til skuldra og litt mørk herlig stemme :daane:

_thor_loke_jpg_86686d.jpg?t=1335641601

Må si jeg er glad for at det kommer en "Thor 2" :lur:

Nå sitter vi her og hører på skikkelig viking musikk :ler: Kjære skrudde på et eller anna, jeg fikk nok lurt med et par Brymir sanger istad ;)

Snart blir det lasagne, og forrige søndagens episode av Once Upon A Time! :happy:

Hyvää iltaa kaikille! :klem:

BTW, 2 måneder til jeg reiser til Helsinki! :')

Endret av Minttu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ, skal du til Helsinki nå igjen? Det hadde ikke jeg fått med meg! Trodde ikke du skulle dit før til sommeren jeg! ;) Hvor lenge blir du og hva skal du?

Høres ut som dere har hatt en kjempekoselig dag! :rodmer: Jeg har lenge tenkt at jeg skal få med meg han godeste på kino, men hver dag tenker jeg at jeg heller vil se Masterchef... :flau::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 dager klarte jeg faktisk å skrive, mente 2 MND :ler:

Så til sommeren ja, og da blir jeg borte 2 uker ;)

Har hatt det kjempekoselig! :happy: :rodmer:

Jeg har lenge hatt lyst til å dra på kino, men enten er det ikke noe å se, ellers bare skjer det ikke.

Idag er det jo ikke MasterChef, så da gikk det bra tenkte jeg! ;)

Jeg skjønner deg 100% altså! :ler:

Men ta han med deg på The Avengers, om dere har litt sansen for sånn type film da, om ikke annet får du se kjekke menn :lur::fnise:

Jeg måtte nesten gjemme fjeset mitt,eller, jeg dekka halve fjeset og munnen med hånda, for begynte å smile så fælt da Thor endelig kom på skjermen :sjenert:

Neste gang jeg skal på kino, skal jeg ikke ha utringa topp hvert fall!

Popcornet havna ikke bare i munnen..

:ler:

Endret av Minttu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alene og forlatt. Igjen.

Kjære jobba til 17.00, kom hjem og spiste middag, dro på øving 19.00 og kom hjem nå, la ifra seg tinga og fant frem ølen og gikk bort til søskenbarnet sitt et par meter unna..

Så her sitter jeg da! What to do..

Lese blogger kanskje :)

Og, jeg har bestilt flybilletter. Igjen. :ler:

Blue1 ville visst ikke ha penga mine, jeg tror da jeg hadde nok på kontoen da jeg bestilte, ellers ville jeg da ikke ha ordna det.

Men det ble visst kansellert!

Så idag ordna jeg billetter med Finnair :)

Skulle gjerne flydd med Norwegian, men det tør jeg ikke nå altså.

Tydeligvis bare vikarer og dårlige fly, og blir det streik så starter nok den i juni, jeg skal jo reise i slutten av juni.

Mamma og stefaren min var i Praha nå, og fløy med Norwegian, hjem igjen hadde de hatt et gammelt fly, mamma merka det med engang de kom på.

Lite trivelig..

Litt kjedelig at jeg ankommer Helsinki 20.30, da er det vel bare å finne noe og få i seg mat når man har kommet til sentrum og fått sjekka inn, og så legge seg.

Når jeg skal hjem igjen så går flyet 12.15, litt tidlig men da ble det billigst.

Og etter 2 uker blir det sikkert ikke fælt å komme hjem ;)

Jeg er i Savonlinna 8-10 juli, så tenker jeg drar til Helsinki igjen midt på dagen så får jeg kvelden der, og hele den 11 på å shoppe ferdig og nyte siste tiden i Helsinki :)

Nei, nå skal jeg sette på litt høy musikk og sørfe nettet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helt enig! :snurt:

Idag var det slutt på flaksen gitt.. :sukk:

Jimmy klarer da nesten bare karri ting, eller hva det er, og han sa jo nesten at han ikke fortjente å være der!

Nå lurer jeg virkelig på hvem som vinner.. De to beste er jo ute..

Bare håper det går skikkelig bra med Aaron, Claire, Adam og Alvin nå altså. I morgen blir det hvert fall spennende! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.mai har slettes ikke vært ille :)

Kjære drakk jo igår, jeg la meg rundt 1.30 og merka ikke at han kom hjem, plutselig var det bare noen som la seg i senga :ler: Skvatt litt..

Og så sovna jeg igjen, så våkna jeg rundt 5.30, sovna igjen og våkna i 9 tida, da var jeg ganske våken og trodde klokka var nærmere 13.00..

Etter å ha fått i oss frokost og ordna oss, gikk vi til kjæres mamma :)

Der fikk vi lapskaus og gele.

Etter en god stund hos henne, gikk vi hjem igjen, brukte 45min, så fikk en bra gåtur! :)

Vi begge var sultne igjen, og ville ut i sola igjenn, så vi gikk fort ut og ned til byen.

Kjære kjøpte seg kebabrull og jeg kyllingbaguett, så satt vi ute i sola og koste oss :happy:

Nå dro kjære med søskenbarnet sitt for å kaste.. hva heter det, slikk tallerken :ler: frisbee! :ler:

Men det gjør meg ingenting, snart er det MasterChef!

Varer bare 30min idag, men blir en veldig spennende episode!

Om kjære ikke skal se på film, så blir det "rik på rabatt" og "femten og for tjukk" også.

Ellers får jeg ta opp sistnevnte, så jeg kan se det imorgen eller torsdag.

På torsdag er jeg også hjemme, er bare skole onsdag og fredag denne uka.

Neste uke også, og så vet jeg ikke om det er noe særlig mer skole..

Har bevegelsefremføring/eksamen neste onsdag, natur og bevegelse eksamen 23 mai, pedagogikkeksamen 5 juni, matteeksamen en eller annen gang..

Så 5 juni er jeg ferdig på skolen!

Da er det bare å prøve å overleve 2 år til..

Mja.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Lykke til på eksamen! Det går nok bra, tenker jeg :). Synes du ikke det er fint å gå på skole i det hele tatt? Jeg stortrivdes da jeg studerte det samme som deg! Og syntes egentlig det var nedtur å begynne å jobbe. Man har det jo så fritt og fleksibelt på skolen :)

Ha en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :) Gudskjelov noen få dager til, og enda fler dager til resten ;)

Nja, både og egentlig, men stortrives ikke.. Er helt greit, og jeg er glad for å kunne være med noen flotte jenter som jeg går godt sammen med.

Men dett er dett tror jeg, at vi har det fritt og nesten ikke skole for tida er jo deilig, for jeg orker ikke. Gjøre noen ting og ikke har jeg lyst til noen ting.. :ler:

Det er nesten så jeg ikke vet om jeg vil det her mer, kommer til å fullføre utdanninga, men er litt usikker på om det er det her jeg vil gjøre og jobbe med i framtida.

Men men, det finner jeg ut av i løpet av de to resterende åra, om jeg vil eller ikke eller om det bare er en periode det her ;)

Idag var første havldel av skoledagen bra, vi var i skogen et stykke unna skolen og så etter fugler osv.

Også skulle vi sjekke en fuglekasse som hørte til en and, var ikke noe som reagerte da vi prøvde å få ut fuglen.

Så læreren klatra opp mot kassa i en stige, da han var rett under kassa flytta han litt på stigen,

Og da fløy anda ut fort som fader og over hodet til læreren.

Tror fuglen skvatt,for den bæsja da den fløy ut av kassa, og to uheldige jenter fikk det på seg...

:hoho:

Alle andre vika unna og lo, men alle utbrøt "stakkaaars" også.. Det var nok no ordentlig dritt å få detta på seg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...