Minttu Skrevet 15. mai 2012 Forfatter #121 Skrevet 15. mai 2012 (endret) Idag har jeg vært på kjøpesenteret med mamma, stefar og lillebror! Og vi tok oss en tur på kafé :happy: Herregud, dere skulle hørt bror min da vi satt der! For vi drev å prata en del på ferie, og mamma sa til meg at når jeg er i Helsinki så må jeg ikke bli for full så jeg gjør mye rart eller ikke finner tilbake osv.. Og bror min bare "JOOO! Bli dritfull også ender du i seng med noen fra Amorphis!" Jeg bare "nja.. ikke en av dem da, de er jo gamle. De er jo på alderen til L (stefaren min)", han hørte jo bare at jeg sa navnet hans så jeg måtte fortelle hva broren min hadde sagt og at de i Amorphis er på alderen hans Vokalisten er jo kjekk da, men han er faktisk like gammel som L, så han er jo 37 år.. Hva er det en kar på 37 vil med meg Da vi var på kjøpesenteret skulle mamma absolutt se etter sommertopp til meg, for jeg har prata på at jeg trenger det.. Så vi gikk på KappAhl, og der fant hun en hvit topp til meg, så jeg prøvde den og det var jo ikke det verste jeg hadde prøvd. Men jeg var ikke helt i humør til å shoppe, og var sånn "mnja.. nei.. jo. Hvorfor må det være sånn her her?" Etter vi hadde vært på kafé og skulle dra, så tenkte jeg jo på den toppen.. Det endte med at vi gikk tilbake og mamma kjøpte den til meg Etter å ha vært på kjøpesenteret dro vi på kiwi så jeg kunne handle inn, skulle ha en del så måtte ha hjelp med å få det hjem Herregud så mye jeg kjøpte! 3 poser med potetbåter og 2 med kuler, 4 kjøttdeiger, kjøttboller, pizzafyll, gryterett, melk, frosne rundstykker, brun-og gulost, anna pålegg, smoothieposer, 2 pakker med sånne 2-pack kjøkkenpapir, dopapir, løk, poteter, gulrøtter, purre..++ En hel haug, noe med 1150,- ble det... Men fikk penger idag, og det er så kjedelig å dra på butikken hele tida for å kjøpe inn middager og sånn, og man bruker automatisk mer penger da. Nå har jeg jo maaasse så jeg trenger jo ikke kjøpe inn noe særlig mer! Det er jo bare kjekt Siste stipendet kom jo nå, så sikkert lov å ha det en stund Men jo! Overigår ordna jeg hotell i Helsinki! Lønner seg jammen å vente, for prisen måtte da ha gått ned et par tusen! Sist jeg drev å sjekka mener jeg det kosta 10-11.000 om man skulle bestille flex, og det må jo jeg så jeg får betalt når jeg sjekker ut. Men det ble jo bare 9631,-, for 10 netter! Jeg blir borte i en evighet Men det er ikke ille, med tanke på at det er 4-stjerners hotell, mener jeg det er. Og jeg vet hvordan det er der, er et kjempeflott hotell, og når du går ut av inngangen så har du Stockmann senteret rett over veien, Forum er rett ved siden av og Esplanadeparken er rett foran deg. Det er så sentralt at det er nesten latterlig Så, fly tur-retur 1348,- Hotell i Helsinki 9631,- Hotell i Savonlinna 1735,- Men, etter å ha vært i Savonlinna 8-10 juli skal jeg være i Helsinki igjen til 12 juli, så må ordne overnatting for da, men det blir nok et hotell helt inntil togstasjonen, Holiday Inn, og mener det ble rundt 900kr. Det er vel ikke så altfor ille det?? Til å være borte i 2 uker. Kunne fått billigere flybilletter, men det måtte blitt med Norwegian og jeg turte ikke helt å bestille med de pga alt tullet med dem i det siste.. Nå blir det vel ikke streik lell men jaja. Jeg har vurdert litt å dra hjem en dag før, siden vi skal til Stockholm, og vi må dra rett etter jeg kommer hjem, for 20 juli reiser mamma og de til syden! Og vi har ikke mulighet til å reise etter de har vært der, for da begynner mamma på jobb igjen.. Men jeg lurer på om jeg da må betale for å bytte fly til dagen før.. Det ser ikke ut til å være problem med å bytte fly, sjekka litt på hjemmesida til Finnair, men har jo ikke prøvd å gjort det for jeg er usikker.. Mamma sa det ikke gjør noe, men hadde vært litt godt å kanskje, så kunne vi fått dratt en dag før til Sverige.. Vel.. Det finn jeg ut Må vel slenge med no vettug musikk vee! Jammen hadde jeg likt å vært på den konserten her, for et humør vokalisten var i! Og skulle jeg havna til sengs med en rockestjerne, som bror min sa, så ville jeg helst det skulle vært han her Eller bassisten, eller trommisen Han har brei rygg han! Endret 16. mai 2012 av Minttu
Minttu Skrevet 16. mai 2012 Forfatter #122 Skrevet 16. mai 2012 (endret) Egentlig burde jeg jo lagt ved video av Amorphis igår, siden det var det broren min og jeg prata på. Så da får dere en idag! Men den jeg la til igår er meget pen! Meget herlig, rocka og bra Det er selvfølgelig denne Amorphis låta og, en av de fineste! Liker håret til vokalisten, det er jammen langt! Men dreads da. Men er så kult når han headbanger Oh well! Jeg er jammen alene i kveld og! Kjære skulle på vors på jobben, så på et utested, for der er det jam i kveld og han ene han jobber med skulle visst spille. Så da sitter jeg selvsagt her og lar musikkvideoene rulle på tv'n :happy: Idag har jeg bakt marengsbunn, til pavlovakake vi skal ha i morgen. første gang jeg har lagd slik, og den ble jo jammen perfekt! Men at sukkeret må i litt og litt er visst ikke så farlig Glemte så klart det jeg, så jeg helte jo alt oppi! Typisk meg.. Prøvde meg også på brownie.. MasterChef oppskrift.. VEL! Den ser helt på trynet ut, litt vel mørk og den sank gitt.. Men smakte jammen godt da, så ser ut som den er musespist Mamma har kjøpt inn is til i morgen, så da passer det bra med litt brownies til tenkte jeg Planen for morgendagen er å stå opp altfor tidlig, så en får på seg bunaden, trynet, og får i seg litt mat. Må jo rusle ned til byen for å se barnetoget! Broren min skal jo gå, så det må man få med seg, og man får jo ikke 17-mai stemning om man ikke ser på tog, og så kjøpe is der toget slutter Etter en stund i byen kommer turen til å gå til kjæres onkel, hvor det sikkert blir pølser og kaker. Om vi skal se på toget der vet jeg ikke, men tror broren min skal gå der også så hadde jo vært koselig Aw, husker da jeg var lita og rusla fra skolen og rundt omkring i gatene der.. :happy: Utpå eftan skal kjære og jeg bli med mamma, stefar og lillebror hjem Broren min går i 7 klasse, så de har ansvar for å rydde imorgen.. Da blir det litt sent før vi kommer oss hjem, men kose oss ska vi lell! Da blir det moussaka og salat, så pavlova og brownies og is! På kvelden er det fyrverkeri i nabobygda, nei det er ikke stort nok til å kalles by, er vel mer tettsted Så vi må vel ta turen dit og, og få sett på litt fyrverkeri! Bare glad for at jeg så og si har sommerferie jeg, så jeg kan sove lenge på fredag :happy: http://www.youtube.com/watch?v=jKgmKAL4vEY&ob=av3n Endret 19. mai 2012 av Minttu
Spatula Skrevet 16. mai 2012 #123 Skrevet 16. mai 2012 Såklart ble bunnen perfekt Håper du får en flott 17.Mai
Minttu Skrevet 16. mai 2012 Forfatter #124 Skrevet 16. mai 2012 (endret) Selvfølgelig Selv om jeg gjorde litt feil Takk for hjelp! Takk, du og! *Okei, rolig er kanskje litt feil å si om den sangen.. Men den er jo.. Litt rolig Hvert fall midt i, og den kule lyden! Regner med det er keyboard.. Bra er den uansett :happy: Endret 16. mai 2012 av Minttu
Minttu Skrevet 18. mai 2012 Forfatter #126 Skrevet 18. mai 2012 God helg PH, og alle som titter innom!
Mazilla Skrevet 18. mai 2012 #130 Skrevet 18. mai 2012 Haha, en god ting kan vel ikke sies for ofte? Jeg har ny eee pad ( ) , men ikke helt kontroll. Tydeligvis!
Minttu Skrevet 18. mai 2012 Forfatter #131 Skrevet 18. mai 2012 Alle gode ting er 3? Men,takk! Lykke til med pad'n din
Minttu Skrevet 19. mai 2012 Forfatter #132 Skrevet 19. mai 2012 ♪Hør på den her, falt helt for den jeg! Så rolig og fin, fin melodi, og videoen er spesiell men så bra laget ♥ Idag har jeg lastet ned noe musikk som ikke er helt meg-musikk! Har nemlig hørt gjennom og lasta ned en del som kan være fint å høre på når man trener, tenkte det kan være greit å høre på noe med litt fart i og noe som ikke er det man hører på til vanlig! Men, bra Reckless Love passer bra til trening, så er det litt meg i den blandinga og De nye sangene som skal få lov til å være med meg på tur neste uke er; Katy Perry - Part Of Me (den liker jeg!) Carly Rae Jepsen - Call Me Maybe Chris Brown - Turn Up The Music Den Svenska Björnstammen - Vart Jag Mig I Världen Vänder (artig refreng) Flo Rida - Wild Ones Gotye - Somebody That I Used To Know Gym Class Hero - Ass Back Home Hall & Oates - You Make My Dreams Come True(den morsomme Tele2 reklamesangen) Hot Chelle Rae - I Like It Like That Natalia Kills - Free Professor Green - Read All About It The Band Perry - If I Die Young Train - Drive By Bruno Mars - Marry You. Så der har dere noen musikktips!
Gjest Purple Haze Skrevet 20. mai 2012 #133 Skrevet 20. mai 2012 Takk for tipsene Den svenske bjørnstammen er kule!
Minttu Skrevet 20. mai 2012 Forfatter #134 Skrevet 20. mai 2012 Bare hyggelig! Jeg har ikke hørt noe på de egentlig, bare den sangen jeg nevnte Når det gjelder annen musikk som kan gå til trening, som nevnt i forrige post, er Reckless Love helt knall! Sangene Hot, Animal Attraction, Back To Paradise, On The Radio, Badass, Wild Touch og Love Machine. Får bare lyst til å danse når jeg hører på Reckless Bra, fengende musikk, og derfor liker jeg å høre på dem når jeg trener/går tur Hello 80's trommer, sexy trommis og hoftevrikking! Får litt lyst til å ligge på ei strand når man hører den her!
Minttu Skrevet 21. mai 2012 Forfatter #135 Skrevet 21. mai 2012 (endret) Nå er jeg lei fugler, fuglelyder, pattedyr.. For ikke å nevne blomster! 3 forskjellig hakkespett, 3 forskjellig ugler, hundrevis av meis og spurver.. Også så mange usaklige blommer.. Jeg finner på de mest usaklige ting å sammenligne blomster med for å huske det, bygg=stygg, hvete="pen og jeg (h)vet det" (fordi den står så stolt og oppreist), havre=hadet (henger med huet), ryllik=fyllik, firblad=fordi den har fire blad, gulldusk=har gul dusk, Jonsokblom= av en eller annen grunn tenker jeg på Juhannus, sikkert fordi det er sankthans på finsk, og det heter jo også Jonsok. Og sånn går det, men det hjelper tydeligvis! Lærerne har lagt ut en power-point, du får opp bildet og trykker du igjen får du opp navnet, 2 gangen huska jeg en del! Gleder meg til onsdag! Da er jeg ferdig med natur & bevegelseseksamen! Hvordan den går er en annen sak, men etter all pugginga idag håper jeg at jeg får til artsprøva hvert fall. Vi skal navngi 25 blomster (som er blomster,"strå", korn, moser..), 2 småkryp, 10 fugler, 3 pattedyr og 2 fuglesanger på artsprøva! Så nå har jeg sitti her og sett på fugler og hørt på fuglesanger. Kjøttmeisen høres ut som en sykkelpumpe, måltrosten gjentar seg sjøl, svarttrosten høres ut som sier "hva skjer aaaaa", bokfinken sier "kj,kj,kj,kjææresten miiin", gulspurven teller til 7 - med en lang 7, blåmeisen høres ut som ei bjelle, ringdua brommer, løvsangeren har hakk i plata, grønnfinken er ei snelle som blir trekt opp, og rødstrupa bare kvitrer noe ræl Så da vet dere det Etter artsprøva skal den leveres inn, så er det skriftlig i et annet bygg, hvor vi får 3 oppgaver i naturfag og 3 i bevegelse. Da må jeg svare litt på alt, og vi har dårlig tid i tillegg.. Har vel bare 4 timer, artsprøva er i tillegg og tar vel 1t, og det er nok ikke lette spm og lite som skal skrives.. I morgen skal jeg stå opp enda før! Idag hadde jeg faktisk på klokke og etter en dusj og frokostlaging, begynte jeg å lese rundt kl.10! Oh god.. Endret 21. mai 2012 av Minttu
Mazilla Skrevet 21. mai 2012 #136 Skrevet 21. mai 2012 Høres smart ut med noen huskeregler, det hjelper jo godt på hukommelsen å ha noen knagger å henge ting på Lykke til med innspurten!
Minttu Skrevet 21. mai 2012 Forfatter #137 Skrevet 21. mai 2012 Ikke sant Har hjulpet før, så får håpe en god del sitter på onsdag. Tusen takk!
Gjest Purple Haze Skrevet 22. mai 2012 #138 Skrevet 22. mai 2012 Å, du skal ha naturfageksamen! Det er jo en fryd med alle artsprøvene . Masse lykke til
Minttu Skrevet 22. mai 2012 Forfatter #139 Skrevet 22. mai 2012 En fryd faktisk. Det skal nok gå, artsprøva tror jeg kan bli det letteste! Tusen takk! Idag har jeg ikke vært like flink til å øve! Leste litt, så så jeg på prinsessedåpen, herlighet så nydelig lille Estelle er! Da de var ute av kirka gikk jeg ut og leste litt, så kom kjære hjem fra trening og da tok vi oss en tur ned til sentrum og kjøpte is, koste oss og rusla litt rundt og var innom et par butikken før vi gikk hjem igjen. Nå er han på jobb, og jeg sitter her med bena i fotbad og skal øve litt.. Men alt annet er jo så klart mer interessant Jaja, det får gå som det går i morgen, jeg får ikke gjort stort mer! Dere får krysse noen fingre for meg
Minttu Skrevet 23. mai 2012 Forfatter #140 Skrevet 23. mai 2012 (endret) 1 av 3 eksamener unnagjort.. Hvordan det gikk er en annen sak Klarte en del av plantene på artsprøva, og jeg klarte en del av fuglene/pattedyrene! Og fuglesangene klarte jeg, en gjentok seg selv og en ropte på kjæresten sin, så da var det måltrosten og bokfinken Etter artsprøva gikk vi til et annet bygg hvor vi hadde 4t skriftlig, herlighet for noen spørsmål! På bevegelsesoppgavene måtte vi beskrive forskjellen på voksnes og barns skjelett og hva man må ta hensyn med barns skjelett når de er små, og vi måtte beskrive lek, skrive om to tradisjonsleker hvor barn fikk stimulert to forskjellige primærsanser.. Jeg vet ikke hva det er engang, men håper de auditive og visuelle sansene var riktig Perifere nervesystemet aner jeg ikke hva er, samme med primitive og posturale reflekser... Men babinskirefleksen så, og om sikkerthet ang.ulykker pga lekestativer osv skrev jeg en del om. Så bevegelsen var så som så. Naturfagen var verre, herregud! Det var om barskog, sopper, næringskjeder og slik, det var greit nok. Så kom det noe om solsystemet og slik, hva en stjerne og en planet er, hva solformørkelse er, og vi måtte forklare om hvordan vi kan lære barn om verdensrommet og solsystemet - det er jo greit nok, der skrev jeg en hel side. Men resten var det verre med, og en ting var en tegning og vi måtte forklare så godt vi kunne om hvorfor det er kaldt her på vinteren og varmt på sommeren... Jeg skrev på kladdearket mitt, "fordi vi har snø! :D" Men, jeg fikk da skrivd no ræl om det og. For å si det sånn, det var sånn både og, og jeg er glad for at ressurspermen i naturfag teller 20% og det praktiske vi hadde i bevegelse for litt siden teller 20%. Så, står gjør jeg hvert fall Siden det var så bra vær og idag, bestemte jeg meg for å gå en tur da jeg kom hjem. 8.91km ble det! De første 3km var jo bare oppoverbakke! Og da det endelig ikke var oppoverbakke, begynte jeg å jogge på en skogsvei, den var rundt 800m og jeg fortsatte å jogge til jeg kom på hovedveien, så jogga over 1000m.. Det var egentlig et stykke, hvert fall med tanke på kondisen min og at jeg nesten ikke har rørt meg på over en mnd Da jeg ikke var langt hjemmefra hadde jeg nesten gått 8km så jeg ville jo gå det, og siden klokka nærmet seg 17.00 gikk jeg ned på jobben til kjære og traff han siden han var ferdig da. Han jobber på en butikk som selger gitarer og alt slik, og hele gjengen satt baki der, og der kom jeg svett og jævlig Fortalte hvor jeg hadde gått da, og han ene så på kjære og bare "Jøss! Da må du vel være imponert, det er jammen et støkke det!" Så nå sitter jeg her og er utslitt.. Ingenting på tv'n så musikken får dundre. * Sweet! Sjekka mailen min nå, og Reinokauppa (finsk nettbutikk som selger tøfler ) de sender til Norge! Hu ha hei Nå blire Negative tøfler på meg Designet av vokalisten Her er et live klipp av Negative, spiller akustisk på noe greier i sammenheng med de tøflene. Så fint!♥ hejdå! ♥ Endret 23. mai 2012 av Minttu
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå