Gjest Purple Haze Skrevet 11. juli 2012 #201 Del Skrevet 11. juli 2012 Har fulgt med deg på FB, og ser du har hatt det flott på tur! Og du har verken kjedet deg eller vært ensom, så det må jo ha vært helt topp Ikke lenge til hjemreise nå. Litt godt å komme hjem også, kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 11. juli 2012 Forfatter #202 Del Skrevet 11. juli 2012 (endret) Nå er jeg en tur på hotellrommet igjen for andre gang idag, for å lempe fra meg ting jeg har kjøpt. Får vondt i skuldrene med engang, så gidder ikke traske rundt med bæreposer og gjøre vondt verre når jeg ikke må Herregud, jeg handla så mye Lumene produkter på Sokos istad, at jeg fikk en lumene bag istedenfor plastikkpose....... Kjære PH, jeg har det ganske så bra på tur ja Men, joda, jeg har både kjedet meg og vært ensom Og på søndag tror jeg alt slo meg litt, for jeg ba kjære sjekke om jeg kunne bytte fly til idag.. Men, gudskjelov var det ingen av oss som skjønte noe av det! Og etter enda en konsert den kvelden,og støttende ord av min kjære, ble mandagen mye bedre Han skjønte nok at jeg var litt fra meg, for han pleier vel aldri å si noe særlig støttende ord eller skryte av meg, men det gjorde han da gitt Jeg hadde det helt utrolig bra første uka, da jeg var sammen med de to jentene fra England. Jeg har aldri vært med noen som er mer lik meg! Lik humor, lik musikksmak, like rare, og har hatt det mye likt og har like meninger, tanker og følelser om mye! Så vi koste oss utrolig godt i sammen Men så ble jeg jo alene, de første dagene gikk bra og jeg fant på ting, men så var det liksom ikke noe å gjøre, og da jeg dro 5t til en annen by helt alene, så ble det nok litt for mye for meg tror jeg. Men jeg angrer slettes ikke nå! Men, bussen hadde ingen aircondition og alt jeg fikk i meg av mat mellom 10.30 søndag og 13.30 mandag var frokost på hotellet på morningen (det vart gudskjelov en del men) og 1 brødskive og en liten sjokolade på bussen til Savonlinna.. Det var alt, helt til jeg spiste på Subway i Savonlinna på mandagen. Måtte jo dusje og ordne meg og dra rett på konsert da jeg kom dit.. Og så rett på en anna konsert, og ikke var butikker eller noe åpent da. Så jeg tror det var litt derfor og at ting toppa seg litt. Men som sagt angrer jeg ikke, den Apocalyptica konserten er fader noe av det beste jeg har vært på! Jeg satt helt fremst, foran Perttu og Eicca Og det var så morsomt, for jeg fikk øyekontakt med Perttu Da han så på meg, smilte jeg selvfølgelig, og da kom det gliset tilbake :happy: Og under "I'm Not Jesus" sang jeg med, og vi begge kom liksom ut med hodene mot hverandre og bare ropte "Do you remember meee!" I tillegg til flere metal og rolige Apocalyptica sanger, spilte de noen andre klassiske låter, og da hadde de med seg 4stk på no blåseinstrumenter. Nydelig! Hele konserten, helt utrolig nydelig! Og veldig spesielt å sitte i en fullstappa, diger hall i et slott fra 1400-tallet! Og man skjønner at folk her er annerledes enn nordmenn, når det gjelder musikk, for ved siden av meg satt et eldre, helt vanlig par, og folk satt der i dress og penkjoler! Så kom jeg med svart,trang bukse og Apocalyptica t-skjorte Etter Apo konserten, gikk turen til et utested i småbyen. For der spilte Cherry & The Vipers Eicca fra Apocalyptica spiller trommer der, og kona hans synger. Talentfull mann altså! Kjærringa hans og! Så det var moro Igår kom jeg tilbake til Helsinki, idag har jeg gjort unna det meste av shoppinga. Skal ut igjen etter hvert, glo litt på Forum, også må jeg handle inn litt brus og øl jeg skal ha med hjem. Også må jeg få i meg middag. Blir Iguana i kveld og vee Spiser bare der jeg! Og så får jeg vel pakke etter hvert, det kan ta sin tid, og kan bli morsomt.. Må nok stappe litt klær i veska mi, og tenke smart, ellers blir det dårlig med plass! Og prøve å legge meg før 1.30 i kveld vee, bussen til flyplassen går 9.30 imårra, gudskjelov rett utafor døra her omtrent, men må jo få ordna meg, pakka ferdig alt, spist frokost osv først.. Og ja, det blir godt å komme hjem! Kan godt være her lenger, men er så kjedelig alene a gitt. hehe på PH! Endret 11. juli 2012 av Minttu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 13. juli 2012 #203 Del Skrevet 13. juli 2012 tilbake Tenker det var godt å komme hjem, ja Masse minner og opplevelser i bagasjen, og kanskje litt annet også? Også skal du snart ut å reise igjen? God helg, snuppa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 13. juli 2012 Forfatter #204 Del Skrevet 13. juli 2012 (endret) Var litt blanda følelser da jeg kom hjem egentlig, var godt selvfølgelig,men det var liksom.. både og Synes kjære kunne prøvd å sett hvordan det ser ut her,og gjort no med det.. Støvsugd,vaska gulv og benker, vaska på badet f.eks.. Ser ikke ille ut her,men jeg klarer ikke kose meg, så må ordne litt etterpå. Jada,de er det nok av Materielle ting og Kjøpte meg følgende; 1 olabukse, hvit topp, svart singlet hvor hele øverste delen er blonder, en lang svart genser, hårspray, Head&shoulders for farga hår, leave in ting for håret, pakke m/ 6 glass/koppunderlag med bilder av Helsinki på, varme lilla mummi sokker, marimekko sokker, magnet med kveldsbilde av Helsinki, en magnet med bilde av Porvoo da jeg var der, 3 pakker te- en er Porvoo te,tror det er rose eller noe, mummite og sjokoladete , liten nøkkelring med bit av reinsdyrhorn med reinsdyr på og skrifta "Finland", en kulepenn med skrifta "I Finland", 12-13 almanakk på finsk og svensk, forskjellig scrappeting - en pakke med farga ark,to blokker med forskjellige ark som kan brukes på kort (ene er musikkinspirert,så er f.eks mørke ark med instrumenter på,et ark med noter osv), en pakke med lyse/brunaktige bånd,pakke med rosa/lilla aktige små knapper osv. Av Lumene ting kjøpte meg jeg; bodylotion, age defying body scrub (), detox ansiktsskrubb/maske, dyprensende mineral ansiktsskrubb, 3x mascara (litt glad i den..), øyenbrynspenn, eyeliner, 2x neglelakk (en mørkebrun,en lilla), leppestift (mer som tusj), 2xToner, 2xhåndkrem, øyekrem, sminkefjerner, mattende mineralpudder (uten farge).. Tror jeg har nevnt alt nå Av andre ting jeg har klart å dratt med meg; bitteliten cola zero boks fra Tuska, Tuska timeplan, bussbillettene til/fra Porvoo og Savonlinna, Apocalyptica billetten, billett til Cherry and the vipers konserten, et postkort med skrifta "I Helsinki" som vi fant på Iguana. Litt slike ting I tillegg tok jeg såper fra to av hotellene,og korkåpner til kjære fordi det sto "Koff" på'n,som er finsk øl som han liker Jeg reiser med engang jeg ja! Imårra,sikkert før 7 om mårran.. Blir jeg henta av mamma,stefar og lillebror,og turen går da til Stockholm Der blir vi til onsdag, og den onsdagen drar vi tidlig slik at vi kan dra innom Arvika før vi drar hjem Tusen takk! Dagen idag skal nytes med kjære,god mat og slik,kose oss litt God helg til deg og! Endret 13. juli 2012 av Minttu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 13. juli 2012 Forfatter #205 Del Skrevet 13. juli 2012 Også klarte jeg dra med meg smør,syltetøy,fun light saft, angry birds drikke, jaffa drikke og øl i kofferten Grensa til finnair er 23 kg,jeg hadde 24.9.. Unnskyldte meg jo med at jeg hadde vært der to uker og shoppa.. Slapp å betale da hvert fall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 13. juli 2012 #206 Del Skrevet 13. juli 2012 God tur igjen! Skal si du fikk shoppa litt av hvert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 13. juli 2012 Forfatter #207 Del Skrevet 13. juli 2012 Tusen takk for det! :happy: Ja jammen.. Ble litt lell gitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 25. juli 2012 Forfatter #208 Del Skrevet 25. juli 2012 (endret) Jeg er i live! Jeg er til stede fysisk hvert fall, om ittno ænna.. Turen til Stockholm med familien var bra, men ingen i familien kommer overens Og jeg var nok sliten etter reising, og lei lillebroren min, så jeg ødela litt med det idiot humøret mitt.. Men men, alt i alt var det bra! Vi vandra rundt og glodde, shoppa, var inne i slottet - der var det myyye fint å se på! Og vi var ute på Djurgården, besøkte området Skansen, mange fine gamle bygg/hus, og dyr. Det var en koselig dag. Men vi var der såå lenge, og alle var så slitne da vi var ferdige, så da var vi i bittelitt dårlig humør. Det gikk over da vi kom tilbake til campingplassen og grilla Vi lå på Bredäng camping, og plassen var flott, anbefales! Er en stor skog inntil plassen, med mange fine turstier, og det er strand der. Men, Bredäng sentrum anbefales ikke! Ica butikken er ok, men resten på det området er bare "slumaktig".. Det var kjedelig å ikke ha noe penger, så jeg shoppa ingenting. Jeg hadde planlagt så jeg skulle ha igjen penger, og jeg trodde jeg hadde igjen litt over 600, men neida.. Det jeg kjøpte på Gardermoen eller noe ble trekt mens jeg var i Stockholm.. Mamma kjøpte jo selvsagt mat og slik til meg, men jeg får jo så dårlig samvittighet da. Men, gudskjelov kjøpte hun to brød, tre risifrutti yoghurt og en 4-pack m/yoghurt på grensa til meg, så hadde jeg litt mat da jeg kom hjem Capri sonne kjøpte de med til meg og! Og, på grunn av manglende/ikke fungerende aircondition på Scandic Marski i HKI, bussen til Savonlinna og Villa Aria der, og fungerende aircondition på Holiday Inn i HKI og altfor kaldt vær i Stockholm og overnatting i telt.. Endte jeg opp med tett hals og nese og feber etter den siste natta i Stockholm... Våkna småtett hver morgen i Finland helt til siste hotellopphold, og så ligge i telt og fryse den siste natta.. Var ikke så bra for kroppen gitt. Begynner å bli bedre nå, men herlighet så tett jeg har vært. Var i så dårlig form da vi dro hjem fra Sverige, at jeg nesten begynte å grine i matbutikken ved grensa, fordi jeg får så dårlig samvittighet når mamma kjøper mat og slik til meg.. Turen til Finland har jeg skrevet om lenger oppe, pga angsten og litt slik var den sånn både og på slutten. Men selvfølgelig var den knallbra! Jeg savner HKI så utrolig! Jeg savner stedet, torget, havkanten, domkirka, parkene, Iguana & burritoen der, Bäkkäri, Subway.. Og jeg savner Tuska og Apocalyptica så! Herregud så bra jeg hadde det der.. Tuska var helt fantastisk! Så mange bra band, bra musikk, merkelige og morsomme folk, god mat, herlig stemning, atmosfære.. Og Apocalyptica i Savonlinna, de er så fantastiske! Konserten på Tuska var selvsagt helt knall, men Savonlinna var bare helt fantastisk. Det var så mange folk der, og folk tok helt av, de trampa og klappa! Og i det slottet er det bare opera forestillinger, og jeg tviler på at de får slik respons Og, bare følelsen av å være i HKI. Jeg skulle gjort så mye mer der.. Gudskjelov forsvinner ikke byen eller landet med det første! Jeg håper virkelig det blir Helldone i år, så kjære og jeg kan dra dit på nyttårsaften. Hvis ikke, skal masse penger spares så jeg kan få minst 1 uke og 1 festival i Finland til sommeren igjen. Og kanskje en tur i vår, det hadde vært herlig. Tenk om jeg kunne feira bursdagen min der! Hei Bäkkäri og fyll sier jeg bare da Oh well. Slenger med litt bilder! Domkirka og torget i HKI, og utsikt fra olympiatårnet. Så to bilder fra Porvoo, bildene fra havkanten er fra øya Seurasaari i HKI. Så er det slottet i Savonlinna hvor jeg så Apocalyptica som da er ved siden av, og så Cherry & The Vipers som jeg så etter Apocalyptica, siste er fra Tuska, de 3 beste banda; Profane Omen, Finntroll og Apocalyptica! Fra konserten jeg var på i høst, dere angrer ikke om dere tar en titt Endret 25. juli 2012 av Minttu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 7. august 2012 #209 Del Skrevet 7. august 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 7. august 2012 #210 Del Skrevet 7. august 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 7. august 2012 #211 Del Skrevet 7. august 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 7. august 2012 Forfatter #212 Del Skrevet 7. august 2012 Åh, dere er jammen gode!! Takk jeg orker ikke forklare noen ting nå, begynner bare å grine.. Men det går greit altså. Bare veldig sårt, det skulle ikke ha endt slik. Om vi bare kunne klart prata sammen før, og ordna ting.. Men kjære orket ikke mer.. Men han er veldig glad i meg, og vil finne på ting med meg fremover, og sa at er vi ment for hverandre så finner vi tilbake etter hvert. Og vel, det er selvfølgelig det jeg håper! Så, høsten og vinteren: Jeg skal jobbe hardt med meg selv, jeg skal trene og prøve å endelig gå ned i vekt. Jeg må få gjort noe med håret mitt-3-4 forskjellige mørke nyanser og fin blond ettervekst. herlig. Så, jeg skal bli fresh og fin og kanskje endelig fornøyd med meg selv! Hvordan det går med kjære og meg får vi se, jeg håper så at vi kan bli sammen igjen, i mellomtiden skal jeg jobbe med meg selv og jeg orker ikke være sur eller sint på han/oss, jeg vil være en god venn og jobbe med han så det kanskje kan være et håp for oss to igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 7. august 2012 #213 Del Skrevet 7. august 2012 En til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 7. august 2012 Forfatter #214 Del Skrevet 7. august 2012 (endret) Endret 7. august 2012 av Minttu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 7. august 2012 #215 Del Skrevet 7. august 2012 det ordner seg for snille jinter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 7. august 2012 Forfatter #216 Del Skrevet 7. august 2012 Jeg håper virkelig det Jeg er så redd og usikker for fremtida jeg nå Ikke at jeg burde gidde å tenke på det, men det er typisk meg.. Vil bare være med kjære Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 7. august 2012 #217 Del Skrevet 7. august 2012 igjen Kom det sånn helt ut av det blå? (Skjønner om du ikke vil snakke om det altså!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 8. august 2012 Forfatter #218 Del Skrevet 8. august 2012 Bah,jeg skreiv en del igår men så klikka alt.. Men kommer med no kort nå. Det var sånn både og, det har vært opp og ned i det siste og det har vært vanskelig for kjære. Toppa seg på søndag og ble en diskusjon over mld siden jeg var på hytta.. Endte med at han ikke kom hjem igjen,så jeg var alene i leiligheta fra søndag til litt utpå mandagen. Ingen av oss klarte å prate sammen, og da han kom hjem fra en gåtur gikk jeg rett på badet. Etter en stund kom han etter og da kom tårene. Han måtte dra meg bort til senga og jeg bare gråt og gråt.. Vi sa vel egentlig ingenting nesten til hverandre den dagen, ikke engang da vi gikk til kirkegården-bestemoren hans som døde i fjor ville ha hatt bursdag.. Kvelden og natta gikk og tirsdagen kom.. Ingen sa stort før han dro på jobb,men da han sku dra satte jeg meg på kjøkkenbordet,dro han til meg og fikk noen herlige kyss.. Etter en stund fikk jeg mld om at han var svak osv men klarte ikke prate med megosv, da sa jeg at jeg skulle snakke med han samme hva,da fikk jeg bare begynne. Rett etter den var sendt sto jeg midt på stuegulvet, så kom kjære i full fart inn døra, tok hardt rundt meg og begynte å gråte og sa "jeg klarer ikke.." Vi fikk hvert fall prata litt, hvor urettferdig og synd jeg synes det var/er, at det er dårlig vi ikke har klart snakka sammen før og kunne ordna opp for lenge siden.. Og jeg sa jeg skjønner han og er ikke sur,jeg orker ikke det.. Jeg vil være god mot han og jobbe med meg selv og oss så det kanskje kan være sjans for å bli sammen igjen.. Jeg kan ikke tvinge han til å elske meg ,men jeg håper virkelig jeg kan få vekka noen følelser igjen.. Vi satt der en god stund,og jeg gråt så det holdt.. Så pakka jeg sammen alt og dro hjem til mamma.. Men,vi skal være med hverandre imårra, og vi skal få snakket ut om alt etter hvert.. Jeg får ta en dag om gangen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 8. august 2012 #219 Del Skrevet 8. august 2012 Jeg forstår ikke så mye av det som har skjedd, men jeg kan gi deg en kjempestor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 8. august 2012 Forfatter #220 Del Skrevet 8. august 2012 Jeg klarer ikke forklare så mye mer nå heller dessverre... Men ja, vi har ikke hatt det så lett i det siste, eller opp og ned i årenes løp,og nå toppa det seg, og han fikk nok.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå