Gå til innhold

Jeg vet ikke hvor jeg skal, men jeg er på vei.

sullå

Anbefalte innlegg

Gjest Macaron

Det er jo fortsatt håp for at det kan bli litt skikkelig sommer her til lands, ja! Og om det ikke skulle skje er jo strengt tatt ikke det helt krise heller, kanskje, siden dere jo har Brasil å se frem til? Synes i grunnen det føles enda bedre å reise til varme land om vinteren enn om sommeren jeg, utrolig deilig når man kan reise fra mørk og iskald vinter med masse snø til sol og varme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Delphina

Det er da sommer uansett, bare uten sol. :fnise: Synes det er synd folk sier at det ikke er sommer bare fordi det ikke er sol, men det har noe med utdannelsen min (og det faktum at jeg elsker regnfylte somre). :sjenert:

Virker som du har kost deg mens du har vært på tur. :jepp: Det høres deilig ut å trene, her er jeg så opptatt hele tiden med baby og studering, prøver å gå turer rundt her, men det er så lite fjell at det bare blir flatmarkstrening med småjogging..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo fortsatt håp for at det kan bli litt skikkelig sommer her til lands, ja! Og om det ikke skulle skje er jo strengt tatt ikke det helt krise heller, kanskje, siden dere jo har Brasil å se frem til? Synes i grunnen det føles enda bedre å reise til varme land om vinteren enn om sommeren jeg, utrolig deilig når man kan reise fra mørk og iskald vinter med masse snø til sol og varme :)

Jada, varmen kan fortsatt komme! Nei for oss er det ikke krise, det blir bare ekstra godt med neste ferie :) Det er veldig greit å reise bort om vinteren ja. Gleder meg!

Det er da sommer uansett, bare uten sol. :fnise: Synes det er synd folk sier at det ikke er sommer bare fordi det ikke er sol, men det har noe med utdannelsen min (og det faktum at jeg elsker regnfylte somre). :sjenert:

Virker som du har kost deg mens du har vært på tur. :jepp: Det høres deilig ut å trene, her er jeg så opptatt hele tiden med baby og studering, prøver å gå turer rundt her, men det er så lite fjell at det bare blir flatmarkstrening med småjogging..

Jeg synes i og for seg at det er greit med regn om sommeren (her regner det jo året rundt, så sånn er det bare). Men at det skal være mellom 14 og 16 grader i løpet av dagen, det gjør at jeg sier at vi har hoppet over sommeren i år. Selv om det pleier å regne, er det likevel 20 grader, men ikke denne sommeren vet jeg.

Vi hadde en veldig fin tur, greit å reise vekk litt. Da blir jeg ladet og klar til jobbing! :Nikke:

Flatmarkstrening med småjogging er da bedre enn ingenting! :) Det er ikke noe rart at du ikke har så mye tid til å gå på treningssenter for eksempel. Jeg synes du er flink som tar deg tid i det hele tatt :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kjennes så godt å få noe ut av dagene selv om jeg jobber hele kvelden! Nå har jeg fått trent og spist lunsj, og frem til jobb kan jeg med god samvittighet bare slappe av :) Når jeg jobber hver kveld føler jeg at jeg kaster bort dagene hvis jeg bare sover til jeg må stå opp, så jeg tviiiinger meg opp av sengen. Puh. Men neste uke har jeg noen dagvakter, og da skal jeg være på jobb klokken 8. Dermed er det nok lurt å øve meg litt på å stå opp.

Jeg har aldri sovet bort hele dagene (eller, muligens jeg hadde en periode som fjortis...). Jeg trenger nok søvn for å fungere, men jeg legger meg heller relativt tidlig enn å sove til langt ut på dag. Men noen A-menneske er jeg definitivt ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macaron

Så flink du er som greier å tvinge deg opp selv om du ikke skal på jobb før senere! Jeg jobbet i klesbutikk mens jeg studerte, og når jeg jobbet i sommerferiene hadde jeg ofte vakter som gikk fra kl 13-21. Ikke snakk om at jeg sto opp noe særlig før tidligst kl 11 da, altså :sjenert: Men enig i at man får dårlig samvittighet av å "kaste bort" dagene sånn ja, så det er veldig lurt å bare komme seg ut av senga først som sist :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som greier å tvinge deg opp selv om du ikke skal på jobb før senere! Jeg jobbet i klesbutikk mens jeg studerte, og når jeg jobbet i sommerferiene hadde jeg ofte vakter som gikk fra kl 13-21. Ikke snakk om at jeg sto opp noe særlig før tidligst kl 11 da, altså :sjenert: Men enig i at man får dårlig samvittighet av å "kaste bort" dagene sånn ja, så det er veldig lurt å bare komme seg ut av senga først som sist :)

Hvis alle vaktene mine var om kvelden, ville jeg nok ikke hatt like lyst å stå opp. Nå gjør jeg det mest for å komme inn i en rytme som ikke er å sove lenge. Da vet jeg ikke hvordan det skulle gått de ukene jeg har dagvakt... Zzzz på jobb!!

-----

Jeg skrev jo etter ferien at det hadde blitt en del mat, og at det skulle bli godt å komme tilbake til "norske" matvaner.

I tillegg til å spise en lettere lunsj (og ikke middag til lunsj), spise mindre til middag (altså stoppe når jeg er mett, ikke spise mer bare fordi det er godt) og slutte med dessert hver dag (jaja, ferie er ferie :closedeyes: ), har jeg også sluttet å småspise godteri og boller. Det var en uvane jeg hadde, nesten litt som en avhengighet. Hadde jeg sjokolade hjemme, da spiste jeg sjokolade. Gikk jeg forbi nybakte boller i butikken, da kjøpte jeg boller.

Jeg er langt i fra overvektig, men det er absolutt ingen unnskyldning til å holde på sånn... :sjenert: Gikk det to dager uten at jeg hadde spist noe usunt, hadde jeg vært så flink atte! Men nå har jeg ikke spist godteri på to uker!! Jeg hadde litt kake her om dagen, da vi hadde besøk. Ellers har jeg verken hatt lyst på noe eller spist noe. Jeg er nesten litt stolt jeg :hoppe:

Det verste søtsuget pleide å komme på jobb. Jeg tok meg sjelden tid til pause (dumt, jeg vet), og da ble det noe søtt og kaloririkt istedenfor mat. Dette har jeg løst ved å faktisk ta meg pause. 5 minutter er bedre enn ingenting, og da får jeg i meg et par brødskiver. Vips - så er søtsuget vekk! De siste dagene på jobb har suget faktisk vært fraværende også! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Macaron

Så deilig å bli kvitt søtsuget! Jeg merker det faktisk selv også, hvis jeg er flink og holder meg unna sukker et par ukers tid (som jeg greier innimellom...) så slutter man faktisk å tenke å mye på det også! Og det er en delig følelse når man er inne i en "god stim" med å leve sunt, det føles på en måte som at man er snill med kroppen og gjør den en stor tjeneste :fnise: Du er flink, stå på videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På lørdag hadde vi litt is, jordbær og bingebær, og det var så godt! Men jeg lurer på om det ødela "den gode stimen" som Macaron kaller det, for hele denne uka har vært grusom. Jeg har hatt tyst på godteri hele tiden! Og i dag klarte jeg ikke å stå i mot, så det ble tre sjokoladebiter. Jaja, jeg dør nok ikke av den grunn, men jeg hadde håpet at jeg skulle klare meg til lørdag igjen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, jeg skal bare poste et klissete innlegg. Et der jeg forteller alle som måtte finne på å lese her inne at jeg elsker kjæresten min! Over alt på denne jord! Vi hadde 2års-dag i går, og jeg blir mer og mer forelsket i ham for hver dag som går. Klisje, men så sant som det går an! Han er alt for meg, og jeg vil ikke leve en dag uten ham! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macaron

Åh så søtt skrevet :) Og jeg kjenner så godt til følelsen, jeg blir faktisk også ofte overveldet av følelser for mannen min, selv om vi har vært sammen i snart seks år. Føler meg så utrolig heldig som er sammen med akkurat han, og blir så glad på andres vegne når jeg ser at andre også føler det på samme måten for hverandre :)

Endret av Macaron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er en herlig følelse! Bare det å sitte stille sammen og holde hender gjør at kroppen fylles opp av en varme jeg ikke trodde var mulig. Godt å høre at man kan føle sånn etter seks år også, jeg har nemlig et håp om at jeg alltid skal gjøre det. Altså, den nyforelskelsen som jeg kjente i starten kan jeg ikke ha med meg resten av livet. Men den varme kjærligheten, og den gode forelskelsen som kribler i magen, den vil jeg ta godt vare på :rodmer:

Nå er det snart to uker til skolen begynner igjen, og jeg lurer på hvor denne ferien har blitt av?! Tiden går så fort. På en måte skal det bli godt å komme tilbake til skolen, en forutsigbar hverdag om jeg kan si det sånn. Nå som jeg har jobbet har det vært litt dag, litt kveld, litt fri i hytt og pine. Dessuten vil jeg gjerne komme i gang med dette semesteret, og bli ferdig med det, for jeg gleder meg nemlig fryktelig mye til desember!

Det å reise til sol og varme i 3 hele uker, sukk. Jeg liker å ha noe sånt å se frem til. Det er godt å glede seg! :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macaron

Ja, jeg synes nesten halve gleden med å reise bort er selve tiden før reisen jeg ;) Elsker å ha en reise å se frem til, det er så deilig å vite at man har noe hyggelig å glede seg til på de dagene der hverdagen føles litt vel kjedelig!

Og ekstra deilig er det jo at dere skal reise bort på vinteren, godt å vite at selv om den kalde og mørke årstiden snart begynner her hjemme, betyr ikke det at dere behøver å vente et halvt år før dere får litt varme kroppen igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Litt sent, men hurra for 2 år sammen! :strix: Det er så deilig å lese når andre er like nyforelska som det jeg og forloveden er.. :sjenert: Vi har nå vært sammen bare noen måneder lengre enn dere, men det er uansett en deilig følelse!

Det er litt rart dette med å være klar til skole igjen. Nederlandsken begynner ikke før i september, men jeg skal muligens pendle for mastergraden, og da er det plutselig studiestart litt tidligere. :jepp:

Håper du har en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg synes nesten halve gleden med å reise bort er selve tiden før reisen jeg ;) Elsker å ha en reise å se frem til, det er så deilig å vite at man har noe hyggelig å glede seg til på de dagene der hverdagen føles litt vel kjedelig!

Og ekstra deilig er det jo at dere skal reise bort på vinteren, godt å vite at selv om den kalde og mørke årstiden snart begynner her hjemme, betyr ikke det at dere behøver å vente et halvt år før dere får litt varme kroppen igjen!

Ja ikke sant, det er herlig å glede seg litt. Jeg har allerede begynt å "pakke", men bare i hodet altså. Og tidligere i sommer fant jeg masse sommerkjoler til 50kr stk, så jeg kjøpte noen med tanke på ferien i desember ;) Typiske "ha over bikini-kjoler" til og fra bassenget/stranden. Og hvis vi skal spise litt, eller noe annet som krever at jeg dekker meg litt til!

Og bikinier har jeg kjøpt! Vet ikke om jeg har skrevet det her, men jeg kjøpte bikinier som slipper inn 80% av solen! Det betyr at jeg må smøre meg over alt - men også at jeg slipper et voldsomt skille. Joda, det er kjekt med skille for å kunne se hvor brune man har blitt, men jeg vil gjerne slippe skille egentlig. Uten å måtte sole meg naken :fnise:

Litt sent, men hurra for 2 år sammen! :strix: Det er så deilig å lese når andre er like nyforelska som det jeg og forloveden er.. :sjenert: Vi har nå vært sammen bare noen måneder lengre enn dere, men det er uansett en deilig følelse!

Det er litt rart dette med å være klar til skole igjen. Nederlandsken begynner ikke før i september, men jeg skal muligens pendle for mastergraden, og da er det plutselig studiestart litt tidligere. :jepp:

Håper du har en fin dag!

Enig, en veldig deilig følelse! Han er på jobb og jeg er hjemme, og jeg gleder meg så til han kommer hjem! Nå har jeg jobbet de to siste kveldene, mens han jobber dag, så strengt tatt har jeg ikke sett ham siden søndag. Uffameg... ;)

Til og med september er jo rett rundt hjørnet, så du er nok fort nok tilbake på skolebenken uansett, skal du se! Er det bare kanskje at du begynner på masteren, eller er det bare kanskje at du må pendle? :)

Har hatt en fin dag til nå, og regner med at den bare blir bedre når kjære kommer hjem om et par timer! :sjenert: Håper alt står bra til i Nederland!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt mål i løpet av uken når det gjelder trening er at jeg skal trene minst 3 ganger. Om det blir 2 lengre treningsøkter en uker i stedenfor 3, gir meg ikke særlig dårlig samvittighet.

De siste månedene har jeg ikke trent så mye i løpet av en uke. Dette skyldes både eksamen, ferie, mye jobbing, og litt at jeg rett og slett ikke har hatt lyst til å trene. Forrige uke fant jeg ut at treningssenteret mitt har en konkurranse pågående i sommer. Den går ut på at man skal trene 25 ganger i løpet av sommeren (til og med 15.august), og dermed være med i trekningen av en fancy sykkel. Jeg visste at dette hadde jeg ingen sjanse til, på grunn av min manglende treningsinnsats i ferien.

I går fikk jeg det likevel for meg at jeg skulle høre hvor mange ganger jeg hadde trent. Da hadde jeg trent 15 ganger, og skulle til å trene min 16. gang i sommer. Ingen særlig imponerende bragd kanskje, men jeg syntes det var greit nok.

Plutselig i løpet av kvelden i går fant jeg ut at jeg vil få til å trene 25 ganger. Jeg vil klare det! Det vil si at jeg (etter å ha trent i går) manglet 9 ganger på trening innen onsdag neste uke. 9 ganger på trening på 8 dager. Det høres jo ikke helt lovende ut, men av en eller annen grunn var det som om jeg startet et veddemål med meg selv. Dette får jeg til! Korte treningsøkter i stedenfor de lange jeg er vant til, og et par dager må jeg gå to ganger. Easy peasy. Eller...?

Edit: Må bare legge til at iløpet av disse 8 dagene jobber jeg 4 dager.

Endret av sullå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veien mot 25 treningsøkter frem til onsdag 15. august:

15. treningsøkt - Mandag 06.08:

15 min oppvarming på elipsemaskin, 40 min styrke (hele kroppen). 10 min jogging på tredemølle.

16. treningøkt - Tirsdag 07.08:

25 min elipsemaskin, 25 min jogging på tredemølle, 15 min styrke mage og rygg.

17. treningsøkt - Onsdag 08.08:

15 min jogging på tredemølle, 25 min styrke mage, rygg og triceps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Macaron

Oi så flink du er som av satt deg så bra mål! Det hjelper veldig at man har noe konkret å trene mot ja, og når du først får unna disse monsterukene med trening skal du se du har greid å komme raskt inn i den gode stimen igjen også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi så flink du er som av satt deg så bra mål! Det hjelper veldig at man har noe konkret å trene mot ja, og når du først får unna disse monsterukene med trening skal du se du har greid å komme raskt inn i den gode stimen igjen også ;)

Ja hvis jeg klarer det blir jeg nok stolt! Jeg vet ikke hva som skjedde, jeg bare SKULLE klare det! ;) Satser på at det blir greit å trene videre etterpå også ja. Og det beste er at jeg ser at treningen ikke trenger vare kjempelenge, det er vel så godt å trene 45 minutter også.

---------------------------

18. treningsøkt - Torsdag 09.08:

15 min elipsemaskin, 30 min Ass-attack (gruppetime hvor, guess what, rumpemusklaturen skal trenes!

19. treningsøkt - Fredag 10.08:

30 min på spinningsykkelen, 20 min intervall jogging på tredemølle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20. treningsøkt - Lørdag 11.08:

10 min oppvarming på tredemølle, 45 min styrketrening med fokus på ben (innside, utside, fremside, bakside lår. legger og rumpe). Noe mage og rygg.

21. treningsøkt - Søndag 12.08:

Mangel på busstilbud til treningssenteret siden det er søndag, dermed syklet jeg til og fra (30 minutter en vei). På treningssenteret var det 50 min styrketrening som sto på planen, fokus på øvre kroppsdel i dag. Armer (biceps, triceps, skuldre) rygg, og mage. Beina fikk vel nok trening i går og under syklingen i dag. Legger og innside lår fikk likevel kjørt seg litt i dag også.

Da var denne uken unnagjort, og jeg har bare 4 treningsøkter igjen før jeg har nådd målet på 25 på innen onsdag kl 12! Dette har vært en uke hvor jeg har trent 7 ganger og jobbet 5 dager, så jeg kjenner det litt nå. Blir nok å slappe av resten av kvelden ja, før det bærer avgårde på trening igjen i morgen :fnise: Kjenner at det bare blir kondisjonstrening i morgen, musklene mine trenger en dag eller to fri :)

Endret av sullå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...