Gå til innhold

Jeg vet ikke hvor jeg skal, men jeg er på vei.


sullå

Anbefalte innlegg

Gjest Macaron

Fornuftig å vente litt med treningen når du er syk ja, ellers kan det fort dra ut enda lengre!

Bra at du fikk kjørt en del med moren din da, man sparer jo også mye penger hvis man greier å nøye seg med å ta kun et fåtall kjøretimer + det obligatoriske med kjørelærer. Bor du i nærheten av moren din så du kan kjøre med henne utover høsten også, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Endelig frisk = endelig trening. Og dermed har jeg gangsperr i dag ;) Men godt å kjenne at jeg trente i går da!

Bor nær både mor og far (de er skilt), så kjøring blir det! Satser på en til to ganger med øvelseskjøring i uken! Jeg tenker minst èn time hjemme mellom hver kjøretime, så jeg får øve på det vi gjorde sist/det vi skal gjøre neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PinkLeaf

Hurra for trening igjen! :) I går starta jeg opp for fullt etter sommerferie, det var digg! :)

Er nok lurt å kunne kjøre litt mellom kjøretimene ja! Jeg kjørte nesten bare på kjøreskole - og det ble dyrt! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har en bra plan for det praktiske rundt kjøreopplæringen også da! Hvis du bare er flink og kjører litt jevnlig så er du nok klar for oppkjøring fortere enn svint, det er bare det å komme inn i det som krever litt tilvenning!

Praktisk at du tar kjøreopplæringen på høsten også, så får du tatt mørkekjøringen osv nå også. Jeg tok lappen på våren, og var siste gruppe som rakk å ta mørkekjøring før det ble for lyst (måtte ta den senest i slutten av mars), noen av de andre jeg gikk sammen med fikk ikke tatt den, og måtte da vente helt til høsten igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg kunne ikke bare kjørt på kjøreskolen, det er dyrt nok som det er! Huffameg. Menmen, forhåpentligvis trenger jeg aldri ta den igjen! (Har nemlig ingen planer om å miste den når jeg endelig får den.....)

Så kjipt å måtte vente så lenge for å ta mørkekjøring! Sånnsett er det bra at jeg har kjøretimer nå ja. Begynte jo i vår - det var også bevisst. Jeg ventet til etter snøen hadde gjort seg ferdig, jeg ville ikke begynne kjøringen på glatte veier.. ;) Dessuten tenker jeg å bruke ca ett år på lappen, og dermed prøve alle årstidene. Men oppkjøring om våren igjen, vil ikke kjøre opp når det er snø heller.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe nei, greit å slippe oppkjøring på snø og glatte veier! Husker jeg nesten fikk panikk første gang jeg kjørte på glattkjøringsbane, jeg mista jo helt kontroll over bilen og visste ikke hva jeg skulle gjøre for å rette opp bilen igjen!! Men så lærte vi det jo, og da gikk det bedre, men jeg unngår fortsatt helst å kjøre når det er kjempeglatt ute. Én ting er jo at en selv kanskje har kontroll, men man kan jo aldri vite med alle de andre bilistene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Usj, ja akkurat det synes jeg er skummelt med å kjøre bil i det hele tatt: man vet aldri med de andre sjåførene! Skriver de kanskje sms? Snakker de med ungene i baksetet? Skal de skifte cd? Eller kanskje til og med: har de sjekket synet? Har de sovet nok i natt? Kan de faktisk reglene? Har de det travelt?

Noe JEG ikke kan styre, og likevel kan jeg bli innblandet i ulykker. Bortsett fra at jeg utsatte det å ta lappen fordi jeg ikke ville bruke penger på akkurat det da (jeg ville heller reise), er nok dette en grunn til at jeg ikke har tatt den ennå. Min skepsis overfor menneskeheten... :fnise:

edit: liten skrivefeil

Endret av sullå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja.. Men samtidig, hvis man skal tenke sånn så er det jo MANGE ting man må unngå.. Helt uskyldige mennesker er jo f.eks blitt knivstukket på trikken, og man kan bli påkjørt som fotgjenger også. For de aller, aller fleste går det jo fint å kjøre bil et helt liv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror man må på en måte prøve å se bort fra den skepsisen, selv vet jeg ikke om jeg greier det. Er kanskje for kynisk eller bare for nervøs.

Å bruke penger på reise er jo en god grunn det. :fnise:

Jeg leser hele tiden, men greier liksom ikke alltid å finne tid. Studerer bortimot hele tiden (altså, C blir jo lekt med, men.. jeg studerer innimellom all lekinga! :jepp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja.. Men samtidig, hvis man skal tenke sånn så er det jo MANGE ting man må unngå.. Helt uskyldige mennesker er jo f.eks blitt knivstukket på trikken, og man kan bli påkjørt som fotgjenger også. For de aller, aller fleste går det jo fint å kjøre bil et helt liv :)

Ja det er mye man kan bekymre seg over. Men for min del er det stort sett bare dette med bilister som plager meg ;) Heldigvis, ellers hadde det vært slitsomt å være meg! Som fotgjenger kan man bli påkjørt også ja, derfor er jeg veldig påpasselig med å være helt sikker på at biler stopper for meg. OG jeg passer godt på når jeg kjører nært et gangfelt - jeg skal være klar til å stoppe hvis noen skal over veien.

Jeg tror man må på en måte prøve å se bort fra den skepsisen, selv vet jeg ikke om jeg greier det. Er kanskje for kynisk eller bare for nervøs.

Å bruke penger på reise er jo en god grunn det. :fnise:

Jeg leser hele tiden, men greier liksom ikke alltid å finne tid. Studerer bortimot hele tiden (altså, C blir jo lekt med, men.. jeg studerer innimellom all lekinga! :jepp:)

På en måte er det jo greit å forvente at de som har vikeplikt for meg Muligens ikke holder den. Men jeg kan jo ikke kjøre som om jeg har vikeplikt for alt og alle - det blir kaos! Selv om jeg i blant skulle ønske at jeg kunne vente til det er heeelt klar sikt :fnise: Det blir bedre og bedre for hver gang jeg kjører, og når jeg endelig har førerkortet tror jeg nok det bare er en sunn skepsis.

Det er kjempekjekt å reise! Ikke for ofte, jeg vil gjerne huske stedene jeg har vært, men minst en gang om året må jeg ut på noe. Gjerne samme sted som jeg har vært før - da vet jeg hva som er bra, og jeg får tid til å oppleve enda mer!

Så bra at du kan kombinere leking med C og lesing! Hun er vel i barnehagen i blant, og tar seg noen lurer, pluss kan oppvartes av pappan sin - så noe tid til å studere har du heldigvis :) Ikke misforstå; jeg forstår at det er krevende altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, skjønner du er skeptisk til andre ute i trafikken. Men det er ikke så ille, så lenge DU følger med og kjører pent klarer du som oftest å sno deg unna ulykker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, skjønner du er skeptisk til andre ute i trafikken. Men det er ikke så ille, så lenge DU følger med og kjører pent klarer du som oftest å sno deg unna ulykker.

Ja, min atferd i trafikken har heldigvis mye å si det også. Både for min og andres del.

---

I går kjørte jeg ute om kvelden, i øsende pøsende regnvær. Det var skummelt! Det holdt lenge med ca 40 minutter, da kjente jeg at jeg hadde fått nok. Lys fra biler som kom i mot, vanskelig å se veibanen, regn, regn, regn, mørke... Huffa! Men det er jo også en sånn ting som jeg lærer meg etterhvert.

Nå skal jeg egentlig lese, har studiedag i dag. Mon tro hvor motivasjonen har blitt av? Kom meg opp samtidig med Kjære, men etter han gikk har jeg ikke gjort mer enn å finne frem bøkene. Kanskje det hjelper om jeg tar meg en dusj, og blir litt opplagt? Og ikke minst legger bort pcen :fnise: Skal jobbe i kveld, så jeg lese nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det med lesingen? Kjenner til det der med å bli distrahert av PC ja, noen ganger blir det jo bare helt håpløst å rive seg løs :fnise: Jeg husker at Facebook tok av RETT etter at jeg hadde levert masteroppgaven, og da var jeg SÅ glad for at jeg ikke hadde hatt det mens jeg skrev på oppgaven (FB var jo ekstra gøy da det var helt nytt!). Syntes det var ille nok med all distraksjonen fra nettaviser og diverse annet moro på nett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på det samme som Macaron?

Kjøring i mørket (uavhengig av vær) vil være litt ubehagelig i starten fordi du ikke har like god og lang sikt som du har på dagtid. Men som du sier, du lærer det etterhvert, og du virker som ei veldig oppegående jente så vedder på at du tilpasser deg fort! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det med lesingen? Kjenner til det der med å bli distrahert av PC ja, noen ganger blir det jo bare helt håpløst å rive seg løs :fnise: Jeg husker at Facebook tok av RETT etter at jeg hadde levert masteroppgaven, og da var jeg SÅ glad for at jeg ikke hadde hatt det mens jeg skrev på oppgaven (FB var jo ekstra gøy da det var helt nytt!). Syntes det var ille nok med all distraksjonen fra nettaviser og diverse annet moro på nett..

Mæh, lesingen gikk det dårlig med... Lukket pcen og prøvde å lese et par sider, men jeg var for ukonsentrert til at det var et poeng å fortsette. Leste litt på vei til jobb også, så selv om det ikke ble særlig mye lesing, ble det i alle fall litt. Forhåpentligvis klarer jeg å lese litt etter skole og trening i kveld, før jeg tar frem pcen :fnise: Jeg fikk lest en del i helga da, så jeg har lest det som er til i dag!

Lurer på det samme som Macaron?

Kjøring i mørket (uavhengig av vær) vil være litt ubehagelig i starten fordi du ikke har like god og lang sikt som du har på dagtid. Men som du sier, du lærer det etterhvert, og du virker som ei veldig oppegående jente så vedder på at du tilpasser deg fort! :)

Det ble lite lesing dessverre.. :forvirret: Prøver igjen etter skolen i dag! Burde egentlig bare sitte på skolen, uten for mye forstyrrelser... ;)

Hehe, takk for det! :) Jeg lærer meg det nok etterhvert ja, som du sier er det mye vanskeligere å kjøre i mørket. Og når vindusviskerne står på full guffe i tillegg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer ikke så mye for tiden, så jeg har ikke noe særlig å skrive om. Forelesninger, lesing, jobb og teoriprøver på nett er det dagene inneholder for tiden!

Jeg har så lyst til å bestå teorien på første forsøk! Men det er veldig vanskelig... Jeg har lest boken en gang, og bladd i den når jeg ikke kan svare på oppgaver. Ellers har jeg tatt et kurs på nettet og påfølgende eksamen, gratisprøver, og holder nå på med min andre 24-timers prøve. Jeg får bare øve og øve, og rett og slett stole på at jeg kan teorien når jeg tar prøven. Jeg må for all del lese både spørsmål og alternativer nøye, for det er mye lureri merker jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, det er mye lurespørsmål. Det som er greit er at teoriprøven inneholder mye svar du kan svare på ved ren logikk. Selv klarte jeg teorien på første forsøk. Bruke 8 min og fikk bare 2 feil :) Hadde omtrent de samme spørsmålene som den siden jeg hadde brukt på å øve meg på, så det var lett som en plett. Men så fikk jeg veldig fort forståelse for hvordan trafikken fungerte da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg leser for fort går jeg glipp av viktige ord som "ikke", for eksempel. Da får jo spørsmålet en helt annen betydning enn jeg tror ;) Logiske spørsmål er greie, men noen ganger er flere svar riktige. Da sliter jeg med å finne hvilket svar som er mest rett.

Spørsmålene ligner nok på de jeg får på teoriprøven ja, så det er jo bare til å gå gjennom mange prøver! Flere ganger! Og lese trafikkregler, øve på bilskiltene...

Lagt til: Jeg har aldri hatt mistanke om at jeg har lesevansker, men nå begynner jeg nesten å lure. Hvordan går jeg "utenfor tettbygd strøk" til å bli "i tettbygd strøk"? Arg..... :kjefte:

Endret av sullå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, bra for meg at du synes at det ikke skjer så mye i livet ditt for tiden, for da var det ikke så alt for mye å oppdatere meg på hos deg ;) Har jo vært litt fraværende fra KG de siste agene, så nå må jeg ta igjen det tapte!

Enig i at det er frustrerende med lurespørsmål ja, det gjør det jo mye vanskeligere, også! Men jeg er helt sikker på at du kommer til å greie det med glans når du først tar prøven!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei det er ikke så mye å lese her inne for tiden :fnise: Men jeg skal snaaart ta teorien, så jeg håper på positivt innlegg etterpå. Ellers blir det et surt innlegg, men det får så være ;) En update blir det uansett.

Ikke så merkelig at du har hatt lite KG-tid i det siste, nyt tiden med din lille familie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...