Gå til innhold

Jeg vet ikke hvor jeg skal, men jeg er på vei.


sullå

Anbefalte innlegg

Hei, og velkommen skal du være!

Jeg har lekt litt med tanken på å skaffe meg en dagbok, og nå har jeg endelig satt meg ned for å gjøre det!

Først litt kort om meg:

Jeg er en 23 år gammel lærerstudent, som eier en leilighet med verdens beste forlovede på samme alder. Jeg har en deltidsjobb som kveldsansvarlig i en butikk, og trives stort sett med det. Ellers prøver jeg å holde treningen ved like, rundt 3 dager i uken på treningssenteret er målet mitt. Nå når våren kommer luskende ser jeg ikke vekk fra at det blir litt trening utendørs også. Jeg trener for å holde kroppen vedlike, ikke for å gå ned i vekt.

Dette blir en dagbok om meg og mitt. Livet som samboer og student, trening, jobb, vennskap. En dagbok hvor jeg kan skrive det jeg vil. Foreløbig er dagboken en «generell dagbok», men jeg satser på at den ikke trenger å være det veldig lenge. Jeg har nemlig et ønske om å flytte den over til «Prøvedagbok» snart.

Vel, nå som jeg har kommet meg ut av denne "babybobla" ser jeg at det er fornuftig å vente litt med å få barn. Vi er tross alt bare 23 år, og har ingen dårlig tid. Dessuten har vi ikke vært sammen veldig lenge, og det er godt å bare være oss en liten stund til! :) Men det kommer forhåpentligvis en familieøkning før jeg er ferdig med studiene, lenge klarer jeg ikke å vente :fnise:

Tror dette holder for i dag. :jepp:

Endret av sullå
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:vinke: Heia! Spennendeeee!

Jeg også vil flytte dagboken min til prøvedagbøker, men jeg må bli ferdig med 4års studiet mitt først. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! :goodbye:

Ja det er jo praktisk å være ferdig med studiene... Men er det ikke fordeler å få barn som student også da? :sukk::fnise:

Eh, jeg har et spørsmål, hvordan får jeg dagboktittelen som signatur? Har sett tusenvis av spørsmål om det før, men jeg har ikke hatt bruk for svarene :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bruke html!

[ url=link til dagboken]teksten du vil ha[/ url]

Så fjerner du mellomrom. :fnise: Og hvilke fordeler er det med barn i studenttiden? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! :)

Ting tar jo tid da, men man får en del stipend fra Lånekassen... Og sånn... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær så god!

:hoho: Ja, for det er jo så mye bedre enn hvis du hadde klart å legge et økonomisk grunnlag fra en god jobb og garantert betalt permisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:daane: Tror nok det er veldig bra at jeg ikke kommer på positive ting ved å være gravid student. Eneste er at hvis jeg skal fullføre studiene, og gjerne jobbe et år etterpå før jeg får barn (og hvem vet hvor lang tid prøvetiden tar), er det minst 4-5 år til jeg kan få barn... og jeg vil eeeegentlig ikke vente så lenge :tongue:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo vente med å prøve til 3mnd inn i jobb. :hoho: Om du skulle være heldig å få det i boks de første månedene har du rukket å jobbe der i ett år før du må ut i perm. :lur:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ikke sant :fnise: Men sånn det er nå er ikke samboeren klar for barn ennå, så jeg får bare vente. Jeg kommer aldri til å påtvinge ham et farsskap i alle fall :) Meget mulig det kan ta noen år før han ber meg kaste p-pillene... (drømmer meg bort..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er heller ikke klar, men det er egentlig greit. For da er det lettere å vente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Da har jeg latt dagboken stå urørt i 2 dager, kanskje det kan være greit å skrive litt!

Kjenner jeg meg selv blir det bare litt nå og litt da, men det er kjekt å ha et helt eget sted hvor jeg kan skrive det som faller meg inn!

Nå har det gått 6 dager siden jeg bestemte meg for at jeg ikke skulle snakke om barn til samboreren :fnise: , og jeg må si at det går veldig greit. Jeg trenger virkelig å komme meg ut av denne "jeg vil ha baby"-bobla, for akkurat nå passer det ikke for oss. Jeg vil ikke vente på den perfekte tiden til å få barn, den kommer nok aldri! Men jeg vil i alle fall at min kjære skal ha like lyst på barn som meg :rodmer: Og den tiden kommer etter hvert, jeg må bare være tålmodig. :)

Ellers er jeg meget fornøyd med at det er så lyst om morgenen! Det gjør det så mye lettere å være på skolen klokken 8. Endelig er det vår, hvis vi ser bort i fra at det kom littegranne snø i natt. Den er jo borte nå, så!

Nei, jeg får begynne å tenke litt på middag. Vet bare at vi skal ha torsk, men hvilket tilbehør skal vi ha, mon tro... :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sniker meg stille inn og.... *knaaaaak*

:sjenert::goodbye:

Ett veldig stille et! Velkommen inn, Delphina! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da er jeg klar for en helg full av jobbing og skolearbeid, så gøy..! Jaja, er heldigvis bare annenhver helg som er sånn :fnise: Skal snart ut i praksis, så jeg MÅ forberede meg! :kjefte: Jeg som vil slappe av og lade batteriene på søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan praksis da? :popcorn: Vi skal slappe av godt i helgen vi. :lur:

Praksis på skole! Ubetalt jobb 8-16 i 3 uker, veldig kjekt altså :fnise: Og noen dager skal jeg rett på (betalt) jobb etterpå, det blir jobb 8-22.30 det. Jammen godt det er påskeferie etterpå! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann! Veit hvordan det er. Jeg hadde praksis (ubetalt) i EDB, og var på jobb fra halv åtte til fire hver dag i 5 uker. Men det er jo en god erfaring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...