Gå til innhold

Jeg vet ikke hvor jeg skal, men jeg er på vei.


sullå

Anbefalte innlegg

Ja det kjennes greit, selv om det mest sannsynlig gikk dårligere enn det har gjort på de siste eksamener jeg har hatt. Men jeg styker nok ikke, og forhåpentligvis får jeg bedre enn E også. Mange er fornøyde med E, men jeg ser at det står "haha, du bestod AKKURAT! Du gjorde det ikke bedre enn at du bare SÅVIDT strøk!!" Og dermed vil jeg ikke ha E :sjenert: Jaja, vi får se!

17.mai var koselig, med grilling sammen med venner. Drittvær, så fikk se litt tog og greier på tv. Kjipt at været alltid er så dårlig på 17.mai!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo faktisk ganske mye som skal til for å få en E, så vi får satse på hvertfall en D! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ikke sant! Håper håper :)

---

Tar inn på hotell i helgen med min kjære. Det skal bli fantastisk! Reise vekk litt, og få tid til å være sammen. Han jobber mye helg, og når han har fri om kveldene er jeg enten opptatt med jobb eller skole. Nå har vi en helg der begge har HELT FRI! Og da rømmer vi fra hverdagen. :rodmer:

Må komme meg i seng så jeg klarer å stå opp i morgen tidlig. Morgen for meg er rundt kl 09.30 for tiden, da er det egentlig bare solen som gjør at jeg kommer meg opp. Men i morgen må jeg plutselig opp kl 06.00. Noe jeg ofte gjør vanligvis, men det er mulig at jeg allerede er litt i feriemodus... Muligens fordi jeg har ferie, :fnise: , og fordi været er så nydelig fortiden!

Så, god helg folkens, hva dere nå enn skal gjøre. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kom vi hjem fra en herlig helg sammen, hvor vi bare har kost oss. Vi har gått turer i det fine været, grillet og spist ute på restaurant.

Hverdagen er tilbake, og Kjære er på jobb. Men vi har tidlig sommerferie i år, så vi får snart sammenhengende dager sammen igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macaron

Hørtes ut som en veldig hyggelig og romantisk helg :) Skal dere reise bort igjen når dere skal ha sommerferie, eller bare være hjemme sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det var veldig koselig! Det var dessuten i den byen vi forelsket oss, så vi har et slags bånd til den :rodmer: .

I sommer får vi besøk av foreldrene til Kjære, og vi skal en tur til Sverige. Blir ingen sydentur til sommeren, da vi skal til Sør-Amerika i desember! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macaron

Oi, så stas med tur til Sør-Amerika på vinteren! Samboeren min er fra Sør-Amerika, så vi har reist litt rundt der, men absolutt ikke overalt. Prøver å inkludere et nytt land hver gang vi er over der og besøker familien hans :) Hvilke land skal dere til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er fra Sør-Amerika ja, ikke verst :) Kan tenke med det er kjekt å oppleve litt forskjellig der ja! Hvor ofte får dere reist nedover?

Vi skal til Brasil! Har vært der en gang før også, og reiser gjerne tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macaron

Vi har prøvd å dra hvert år, men denne vinteren fikk vi ikke vært der siden vi isteden var i Thailand i julen med min familie (ble litt for dyrt for oss med to lange turer på én vinter, gitt..!). Brasil er jo fantastisk, og når dere har vært der før vet dere jo også hva dere har i vente :) Hvor lenge skal dere være der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist gang vi var der var det en del regn, men tror kanskje ikke det er særlig med nedbør i desember. Selv om det er greit med en nedkjøling i blant, er det likevel greit å slippe å dra på paraply over alt! Man er ikke trygg selv om himmelen er tilsynelatende blå :fnise:

Vi skal være der i 3 uker. Sist gang var vi bare i rett under 2 uker, det var altfor kort tid! Trenger noen dager på å komme over jetlaget :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macaron

Jeg har bare vært der i januar/februar, så jeg vet ikke hvordan det er i desember, men tipper det er forholdsvis tørt da, ja! Uansett veldig deilig å ha en sånn tur å se frem til da :)

Noen hyggelige helge-planer, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare vært der i januar/februar, så jeg vet ikke hvordan det er i desember, men tipper det er forholdsvis tørt da, ja! Uansett veldig deilig å ha en sånn tur å se frem til da :)

Noen hyggelige helge-planer, da?

Jøss, er det så lenge siden jeg var her inne? Tok meg visst en pause.. Sist helg jobbet jeg bare, og denne helgen er det jobb på fredag. Ellers har jeg ingen planer foreløpig. Har du hatt en fin helg? :)

---

Etter eksamen skulle man tro at jeg var lei av å lese, men den gang ei! Jeg ble kjent med en hittil ukjent side med meg selv. På tre uker leste jeg 3,5 bøker! Og jeg leser stort sett aldri (annet enn pensum), men her var det virkelig bøker som slukte meg. Noe som førte til at det ble mye hjemme-tid, og en del turer inn på kg. Men så...sluttet jeg å lese, og fant ut at jeg skulle gå ut av leiligheten litt :fnise:

Har forsåvidt ikke gjort så veldig mye spennende de siste dagene, annet enn å jobbe og å trene. Har også fått tatt en synsprøve for å få en attest fra optiker - som Statens vegvesen tydeligvis trenger så som jeg har begynt på lappen :)

Ellers virker det som om flere enn meg begynner å få ferie, så hurra for det! Da får jeg vel begynne å være litt sosial! :sjenert:

Har forresten fått tilbake eksamen, og jeg fikk C! Meget fornøyd, da jeg hååååpet på D. Dessuten har jeg kun B-er og C-er fra før, så jeg "ødelegger" ikke noe. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest PinkLeaf

Gratulerer med gode resultater! :jepp:

Jeg har en liste over bøker jeg skal lese I sommer, men har bare rukket å begynne på to av dem. :fnise: Hva leser du, da? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, herlig å få resultatet - kan ta ferie på ordentlig da! :)

I påsken begynte jeg på "Morgen i Jenin", men ferien tok plutselig slutt, og jeg måtte velge pensum framfor resten av boka. Dermed var det bare å plukke opp den igjen etter eksamen! Ellers har jeg lest "Tusen strålende soler" (hvis du ikke har lest den: gjør det!!!), "Tykkere enn vann" og "Mini-shopoholiker" (har følgt "shopoholikerbøkene siden den første kom ut, fantastisk morsomme! Og med en hovedperson som er helt annerledes enn meg, men likevel gøyalt å lese!)

Tar en liten lesepause nå, men det blir nok noen bøker til i løpet av sommeren, hvis leselysten fortsetter. Har du noen tips til meg? :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macaron

Så deilig å ha fått bedre eksamens-resultat enn du håpet på, da føles det jo ekstra godt med ferie også :)

Nå var det jo ikke meg du spurte, men jeg slenger med noen boktips likevel:

Morsomt/drama: alt av John Irving, men noen favoritter er A Widow for One Year, Hotel New Hampshire og Last Night in Twisted River, krim/spenning: La den rette komme inn av John Ajvide Lindqvist, absurd: Kafka on the shore av Haruki Murakami, chick-lit om prøving: The Baby Trail av Sinead Moriarty. Jeg tror alle de engelske bøkene jeg har nevnt finnes på norsk også, men litt usikker på hva de heter da, i såfall. Men sannsynligvis noe lignende :)

Er forresten enig i at Tusen Strålende Soler er utrolig fin, jeg satt med tårer i øynene så mange ganger gjennom den boka :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest PinkLeaf

Tusen strålende soler er fantastisk :rodmer: Jeg har lest den flere ganger, men det er en stund siden nå. Fikk lyst til å lese den selv nå.

Jeg har begynt på The Help og To Kill a Mockingbird, men har planlagt å lese flere i sommer:

Animal Farm

The Old Man and the Sea

The Secret Garden

The Legacy

The Island Under the Sea

Memoirs of a Geisha (for n'te gang <3)

The Road

On the Road

Alkymisten (leser den hver sommer)

Har ennå flere, men de er ikke på denne siden av hylla, og jeg orker ikke reise meg nå og finne titlene.. ;) Kan poste de i dagboka mi i morgen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for bokforslag! De få bøkene jeg har lest, har alle vært på norsk. Men jeg tror ikke det hadde vært helt feil å lese litt engelsk også! Trenger nok det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PinkLeaf

Mange av de er tilgjengelige med gode oversettelser på norsk også, så det er bare å slå seg løs ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar jo lappen nå, og tenkte å ta teorien nå i sommer. Til dere som har lappen som tilfeldigvis leser dette; hvordan gjorde dere det? Tok dere kurs, enten på kjøreskolen eller på nettet, eller leste dere bare? Evt gjorde noe annet?

Jeg har snakket med et par venninner, og de tok bare tester på nettet frem til de hadde "vært gjennom alle spørsmålene", og leste minimalt. Gikk ikke på noe kurs. Dette høres så merkelig ut, er det så lett å ta teorieksamen?

Nå har jeg i alle fall en teoribok + arbeidsbok (veien til førerkortet), og vurderer å kjøpe et kurs på eteori.no. Det koster 950kr, og da har jeg tilgang til kurset i 5,5 måneder. Men på nettlappen.no kan jeg kjøpe kurs som er tilgjengelige i 1 uke, 2 eller 4 uker, eller 4 måneder. 1, 2 og 4 uker er jo vesentlig billigere enn 4 måneder, men ikke like utfyllende.

:kjefte: Jeg blir gal...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...