Gå til innhold

Jeg vet ikke hvor jeg skal, men jeg er på vei.


sullå

Anbefalte innlegg

Gjest Clafoutis

Ja fy søren, teknologiske dupeditter stjeler fryktelig mye konsentrasjon, altså :sjenert: Bra du er standhaftig, og greier å legge det bort når det er lesetid :Nikke:

Har du hatt en fin helg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helgen gikk jammen fort, men den var fin! Og nå er det tirsdag allerede, er det mulig :fnise:

Jeg har begynt på prosjekt *like å jogge*! Tidligere har jeg vært halvdød etter ett minutt på tredemølla. Men i dag, derimot! Da klarte jeg å gjøre følgende:

Jogg 9/10 km/t i 5 min, gå 6km i 1 min, hrle 4 ganger! Jeg aner håp, kanskje jogging kan bli noe for meg :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Så bra å være igang med jogging, du er flink som går inn for å like det og forbedre deg :Nikke: Jeg er veldig glad i å løpe, og synes egentlig det er den absolutt mest ålreite treningsformen. Men jeg foretrekker definitivt å løpe ute, synes det er fryktelig mye kjedeligere nå om vinteren, som jeg må stå inne på treningssenteret på den hersens tredemølla :sjenert: Kan jo løpe ute om vinteren også, men når det er mye snø, glatt osv så blir det så skummelt, så da er det liksom tross alt bedre å bare holde seg til tredemølla.

Men når vi bikker april, DA skal jeg ut og løpe igjen, og det burde du teste ut også, da kan jeg nesten love deg at du blir skikkelig bitt av løpebasillen du óg :jepp: Siden du er så flink nå, kan du helt sikkert løpe flere kilometer uten å stoppe når vi skriver april, og da blir uteløpingen enda morsommere også :)

Hva er planene dine for helgen, da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kanskje jogging utendørs er noe for meg etter hvert! Det er planen. Jogging er jo en type trening jeg kan utføre overalt! Men nå som det er kaldt ute, er tredemøllen god å ha :)

Helgen skal brukes til jobbing og lesing :fnise: Og litt tid til kos med kjæresten blir det nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjerte, hjerte, valentinsdagen i dag, hjerte, hjerte ;) Neida, her i gården er dette en heltvvanlig fredag. Vi er romantiske og elsker hverandre til vanlig også, vi trenger ingen amerikansk tulledag for kjærlighetens skyld. For all del, sikkert mange som finner dagen koselig. Men det er så mange som har for høye forventninger! Jeg får litt fnatt over fjortistendensene... Håper virkelig ikke at KG-kvinner er representative for norske kvinner flest...

Uansett. Jeg lurer litt på om jeg skal lage meg en ny dagbok. Får fundere litt på det. Selv om jeg liker min eneste følger veldig godt, tror jeg at flere lesere ville vært motiverende. I så fall vil jeg skrive en dagbok om først og fremst trening og kosthold, da det er mine største interesser for tiden. Etter hvert blir det vel litt bryllupssnakk også, får se hva jeg velger åggjøre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hver søndag lager vi matliste for neste uke, altså oversikt over middager. Den lages ut i fra tilbud i butikker, og hva vi har i frysen. Tilbehøret er ikke alltid klart på forhånd, jeg tar det vi har.

Neste ukes liste ser slik ut:

Man: Hamburger med coleslaw og salat.

Tirs: Laksemousse og grønnsaker.

Ons: Kjøttpudding (köttfarslimpa).

Tors: Korvstroganof.

Fre: Kyllinglår og mos (grønnsaker vi har i kjøleskapet).

Lør: Taco.

Søn: Laksefilet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I dag jogget/løp jeg i 30 minutter, for å se hvor langt jeg kommer på en halvtime. Og jeg endte på 4,5 km! Det er en start jeg er veldig fornøyd med. Nå er jo bare spørsmålet hva jeg skal ha som mål. Først tenkte jeg faktisk å ha 4,5 km som mål, men det er jo ingen poeng :fnise: Kanskje jeg kan øke med 1km, altså 5,5 km på 30 minutter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Clafoutis

Skjønner godt at du vurderer ny dagbok, har jo vært i de tanker selv også :Nikke: Og jeg følger deg videre uansett jeg, temaet kosthold og trening opptar jo definitivt meg også, selv om jeg nok har innsett at dagene med nærmest daglig løping er forbi, og at jeg heretter får nøye meg med mine tre timer pr uke :jepp:

4,5 km løping på en halvtime er jo en skikkelig knallstart det! Hvor lenge greier du å løpe sammenhengende, da? (Tenkte kanskje det kunne være et slags mål eventuelt, å greie å løpe så langt som mulig). Og har du pulsklokke? Jeg liker i hvert fall veldig godt å løpe med pulsklokke (spesielt når jeg løper ute, da) så ser jeg at jeg holder jevn fart, og man får jo også målt fremgangen veldig nøyaktig).

Noen hyggelige helgeplaner på dere, eller blir det mest jobbing og skolearbeid på deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har trent på forhånd, enten kondisjon eller styrke, klarer jeg egentlig å jogge en stund uten pauser. Tidligere klarte jeg kanskje 5 min på 9 km/t, men det går bedre nå! Jeg tar ikke tiden da, så hvor lenge jeg klarer vet jeg ikke. Dessuten klarer jeg ikke å drikke mens jeg løper (må bruke begge hendene, teit flaske), og jogging/løping gjør meg utrolig tørst. Jeg liker å starte på 9km/t, øke til 12 i et par minutter, ned igjen på 9, før jeg må ned i 6,5-7 for å drikke litt. Og jeg prøver å løpe litt hver gang jeg trener. Men føttene mine klager litt, så jeg må nok kjøpe bedre sko.

Foreløpig har jeg ingen pulsklokke. Hvor dyrt blir det hvis jeg skal kjøpe en passe god? På tredemøllen er det sensorer som jeg liker å holde på i blant, bare for å sjekke pulsen :)

Det er jobbhelg, så fredag og lørdag går til jobbing, mens jeg må bruke søndagen til å lese. Ganske standardhelg, med andre ord ;) Neste uke skal jeg i praksis, må forberede meg litt til det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Hvis dere har Löplabbet der du bor, burde du dra dit og få dem til å hjelpe deg å finne perfekte sko til deg :jepp: Da løper du på en tredemølle der, og de måler steget ditt og sjekker pronasjonen (=hvordan foten din treffer underlaget- tror jeg :ler: ) Det er viktig at du bruker sko for riktig pronasjon hvis du løper mye, det er vel nesten alfa og omega for å unngå belastningsskader tror jeg!

Når det gjelder pulsklokke, så tror jeg ikke du trenger en superfancy en for ditt behov. Jeg tror jeg betalte litt over tusenlappen for min, og har vært veldig fornøyd med den. Jeg har en fra Garmin, men den er noen år gammel, så det ser ikke ut til at den er i salg lenger nå. Du bør imidlertid kjøpe en med GPS, jeg synes det er veldig greit når pulsklokka regner ut for deg eksakt hvor mange km du har løpt, for eksempel :Nikke:

Edit: Jo, nå fant jeg pulsklokka jeg har på nettet, faktisk! Men dette er herremodellen, jeg har damemodellen, som er grå og rosa. Da er det sikkert mulig å få tak i den også, siden modellen tydeligvis fortsatt er i salg!

Endret av Clafoutis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Det er ikke altfor langt til Löplabbet, så jeg bør nok ta meg en tur dit. Løper jeg i 30 minutter, får jeg blemmer under føttene :/ 15 min går greit. Og 1000kr for en pulsklokke er rundt det jeg tenker, men gjerne med gps også, ja!

Frihelg, herlig etter en uke i praksis! Jeg skal en liten tur ut med noen venner i kveld, men det blir tidlig hjem. Har ikke tid ril å sove lenge i morgen! Koselig å komme seg litt ut, uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Så koselig med en tur ut med venner, høres ut som om du fikk en fin helg :)

Hvordan er det ellers om dagen? Har dere tenkt noe mer på bryllupsforberedelser? Og har du begynt å kikke på kjole allerede??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagene rusler og går! Er i praksis ut denne uken. Frem til påsken skal vi bestemme oss for hvem vi vil invitere, og hva slags bryllup vi vil ha. Lenger enn det har vi ikke kommet. Jeg smugkikker litt på kjoler på nettet, men foreløpig er det såpass lenge til at jeg venter med å gå i butikker for å prøve kjoler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Ja, det er jo ingen hast, så da kan du jo bruke lang tid på å bestemme deg og finne den perfekte :)

Hva slags stil er det du mest kikker på, da? Enkelt og elegant, eller litt mer overdådig og romantisk? (Nå har jo ikke jeg all verdens peil på brudekjoler, har jo aldri engang satt mine ben i en brudesalong, selv om jeg er gift :ler: Men det er absolutt gøy å se på andres kjoler (og drømmekjolker) likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'

Jeg liker nok best enkle og elegante kjoler :) Og aller helst ikke tubekjole, men jeg blir ikke overrasket om jeg likevel ender opp med en :fnise:
Jeg søkte på "enkle brudekjoler" på google, og denne var meget fin:

efc954fc7dca6d0a3b712969117f5cce.image.2


Jeg kjenner at jeg gleder meg til å prøve kjoler! Men foreløpig holder det at jeg kikker litt på nettet innimellom. Noen ganger tenker jeg at jeg bare vil ha en enkel, hvit kjole, og bare invitere foreldre og søsken. Minst mulig stress, kun gjøre det bryllupet faktisk handler om - gifte oss med hverandre. Jeg blir litt skremt av å lese tråder under bryllups-forumet her inne. Hjelpe meg, mange gjester tror jo at det er gjestene som gifter seg? Joda, brudeparet er absolutt verter, og skal sørge for at gjestene har det bra. Men det aller viktigste er vel at brudeparet får en fin dag? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå er det jo snart helg, og denne helgen har jeg fri fra jobb! Håper at vi kan finne ut av hvem vi vil invitere til bryllupet, og hvordan vi ser for oss at det skal være. Det hadde gjort at vi kan komme mer i gang med planleggingen :)

Ellers er været helt utrolig nydelig, og vårfølelsen er definitivt på plass! I tillegg blir det snart lysere om kvelden, når vi skal stille klokken natt til søndag. Det fører jo til at det blir mørkere om morgenen, men det går fort over :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Clafoutis

Åh ja, det var virkelig en nydelig kjole, jeg er absolutt mest fan av den typen kjoler selv også :Nikke: J

eg har såvidt vært innom bryllupsforumet et par ganger, og jeg får inntrykk av at noen bruder kanskje går litt vel mye opp i bryllupet sitt også jeg, da :ler: På KG har jeg lært at det er absolutt fyfy at gjester stiller i hvite eller røde kjoler i et bryllup, så da skulle jeg visst ha blitt superfornærmet på begge svigerinnene mine (som stilte i henholdsvis champagne-farget og benhvit kjole) i bryllupet vårt, og for ikke så snakke om moren min, som hadde rød kjole, hun hadde jo tydeligvis ligget med mannen min hun, da :sinna: Enda godt jeg ikke hadde lest noe særlig på bryllupsforumet før bryllupsdagen :fnise:

Har dere kommet noe mer igang med planleggingen nå, da? Hvor mange gjester tenker dere dere, sånn ca?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, på brudeforumet er det mye rart. Jeg håper og tror at jeg ikke blir bitt av bridezilla-basillen, og at våre gjester ikke er som de på forumet... 😉Jeg synes kanskje det er litt merkelig med hvit kjole, og korte kjoler med dyp utrigning. Ellers er jeg ikke så vanskelig :fnise:

Vi har mer eller mindre bestemt oss for hvem vi vil invitere. Hvis alle kommer, blir vi 45 stk. Helt i starten ville vi ha et veldig lite bryllup, men pga det som har skjedd hos svigers, tror vi ikke det blir så koselig. Det er i alle fall ikke godt å si hvordan stemningen blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...