Gå til innhold

Jeg vet ikke hvor jeg skal, men jeg er på vei.


sullå

Anbefalte innlegg

Gjest Delphina

Hverdagen har begynt igjen, og jeg må si at jeg skulle ønske påskeferien varte lenger. Når jeg ser på de få ukene som er igjen før eksamen, kjenner jeg at jeg stresser litt. På grunn av sykemeldinge og folk som reiser på ferie i hytt og pine, må jeg jobbe så mye ekstra. Og egentlig burde jeg lese - ææææ... :bond:

Men fordelen er jo at det dermed snart er sommer! :bolledeig: Må jo se det positive i at tiden går fort :)

Usj, det høres ikk greit ut at folk reiser i hytt og pine eller er sykemeldte og midt i lesinga!

:fnise: Ja, det er snart sommer og sol, og en pils i det flotte været. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er morsomt at vi er i omtrent samme situasjon. :) Bortsett fra at vi ikke har kjøpt enda da. :gjeiper:

Ja ikke sant! :jepp: Dere får kjøpe dere også! Hehe, neida, jeg vet at det ikke er bare-bare. Vi var heldige som fikk nok lån til å kjøpe leilighet. Og det er en del utgifter, som gjør at jeg MÅ jobbe ekstra. Det er kanskje derfor jeg er så dårlig til å si nei. Noe som dessverre kan gå utover studiet :(

Spennende fagkombo! :)

Jeg forstår følelsen av at det er lenge til, men teknisk sett kan dere nesten begynne prøving rett etter du er kommet ut i jobb, for det tar jo vanligvis et par måneder før det klaffer - og så er det 9 mnd til fødsel = nesten ett år før permisjonen begynner.. :ler: Også juksa me litt :lur:

Digg at leilighet er i boks, da! :jepp: Da er det jo ingen krise, som du sier ;)

Hva holder dere på med på skolen om dagen, da? :)

Det har du rett i, og plutselig er det jo ikke så lenge likevel. Får bare håpe på et lett svangerskap, kjipt å bli sykemeldt før jeg er halvveis.. :fnise:

Før påskeferien var jeg i praksis, og i forbindelse med det leverte jeg nettopp en oppgave. Nå er det en måned til eksamen, og i alle fall de neste 3 ukene får vi servert enda mer stoff på forelesning. :daane: Vi får en uke med lesedager før eksamen, men det bør jo være repetisjon. Og dermed bør jeg jo lese nå også, men det...har jeg ikke tid til foreløbig.

Usj, det høres ikk greit ut at folk reiser i hytt og pine eller er sykemeldte og midt i lesinga!

:fnise: Ja, det er snart sommer og sol, og en pils i det flotte været. :fnise:

Nei det er slitsomt å jobbe så mye, men jeg fikk heldigvist koblet av litt i påsken. Ikke særlig fornøyd med lesingen min i ferien, men man kan da ikke få til alt... :tongue:

Gleder meg så til sommer! Satser på en fin sommer i år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ja det skjønner jeg. Derfor vi har bestemt oss for å kjøpe bolig når jeg først er ferdig med utdanning. For da slipper vi det store slitet økonomisk mens jeg fortsatt bare er student, og jeg slipper presset på å jobbe ekstra og kan konsentrere meg mer om studiet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ja det skjønner jeg. Derfor vi har bestemt oss for å kjøpe bolig når jeg først er ferdig med utdanning. For da slipper vi det store slitet økonomisk mens jeg fortsatt bare er student, og jeg slipper presset på å jobbe ekstra og kan konsentrere meg mer om studiet. :)

Det er nok ikke dumt. Vi ser heldigvis ut til å klare oss greit økonomisk, men jeg er som sagt nødt til å jobbe en del. Det måtte jeg da vi bare betalte husleie også, forsåvidt. Men ikke så mye som i dag.

-----

Det er så fredelig i leiligheten for tiden. Fra vi flyttet inn for et halvt år siden og frem til nå, har en kompis av kjæresten leid et soverom hos oss. Veldig grei måte å få inn litt ekstra penger på - men det er så ufattelig deilig å endelig få leiligheten for oss selv! Vi får gjøre ting på vår måte, noe som kjennes helt fantastisk. Han som bodde her er en person som tar ganske mye plass, og som mer eller mindre alltid var hjemme. Kjennes endelig ut som om jeg er hjemme i leiligheten nå. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke sant. Vi har en ganske bra deal på denne leiligheten her, så vi har ikke så mye å betale. Derfor slipper jeg all den jobbinga. Om vi skal kjøpe noe blir det brått 4-5000 kr mer i måneden på hver av oss.

----------------

Åh, så deilig det må være å endelig ha den for dere selv da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, tirsdagene er noe herk. Er snart på vei ut dørene - og det er sååå tidlig! Strengt tatt er det vel ikke kjempetidlig, men i og med at jeg kom sent hjem fra jobb i går kveld, kjennes det ekstra tidlig i dag. Jaja, bare noen få tirsdager igjen før jeg har sommerferie :lur:

I helga var jeg på kino og så Titanic3D. Merkelig det der, at selv om jeg har sett den før, og vet veldig godt hvordan den ender, lot jeg meg selv håpe at kanskje denne gangen vil det gå bra... :sjenert::ler: Men veldig fin film, og kjekt å se den i 3D. Ble ganske levende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det bare meg, eller er alt av skrift i dagboken din FET? :klo:

Du var heldig som var ute kvart over 7, jeg var ute ti over halv 7. :daane: Og jeg er så enig, tirsdager er noe herk!

Ble det bra i 3D? Skal helt ærlig si at jeg ikke er noe fan av den filmen, men samboer skal absolutt ha meg med på kino å se den likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Åååh, jeg kjenner så godt til det at det er for tidlig når det ble for sent dagen før. :Gjesp: Jobbet en god del ekstra om sommeren for et par år siden, såpass at jeg såvidt gikk over grensa på frikort. :sjenert:

Jeg sa til forloveden at jeg fikk en overdose kjærlighetshistorie på Titanic, så det er en grunn til at jeg ikke har sett Twilight. :fnise: Jeg er bare ikke den typen som ser sånne filmer. :sjenert: Elsker horror-filmer og det som er basert på tegneserier.. Så vi skal se "The Avengers" på fredag! :strix:

Håper du får en nogenlunde fin dag, selv om det ble en tidlig tirsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg, eller er alt av skrift i dagboken din FET? :klo:

Du var heldig som var ute kvart over 7, jeg var ute ti over halv 7. :daane: Og jeg er så enig, tirsdager er noe herk!

Ble det bra i 3D? Skal helt ærlig si at jeg ikke er noe fan av den filmen, men samboer skal absolutt ha meg med på kino å se den likevel.

Hmm, skriften ser ikke fet ut her i alle fall, kanskje det er dataen din? Er det bare inne hos meg, og er det sånn fortsatt?

Dèt var jammen tidlig ja! Uff, da hadde jeg såvidt klart å dra meg opp. Hehe. Men fikk likevel tid til en KG-tur i dag tidlig, kjekt å ha noe å gjøre under frokosten :gjeiper:

Nå vet jeg ikke om det var 3D-en som gjorde det, eller om det var at det var på kino og sånn, men kvaliteten var jo veldig bra. Men jeg har vært på alt for mange 3D-show, der man får vann sprutet på seg, det kommer noe borti beina osv, at dette ikke var 3D for meg :fnise: Hadde jeg sett den en gang uten 3D først, ville jeg nok sett det mye bedre.

Jeg er ikke veldig fan jeg heller, forsåvidt. Men det er mest på grunn av at det er så himla lang! Og da det kun var 1 time igjen måtte jeg sånn på do, men det var jo på det mest spennende. Så jeg fikk holde meg da... :skratte: Jeg har vel sett filmen to ganger før, og dette var første gang etter jeg ble "voksen" (huff). Tror nok at jeg la merke til andre ting nå, som gjorde at filmen var bedre enn den har vært før. Særlig starten likte jeg veldig godt, jeg kan ikke huske at den har vært så "lang" før. Trodde filmen begynte mer rett på Titanic i 1912.

Åååh, jeg kjenner så godt til det at det er for tidlig når det ble for sent dagen før. :Gjesp: Jobbet en god del ekstra om sommeren for et par år siden, såpass at jeg såvidt gikk over grensa på frikort. :sjenert:

Jeg sa til forloveden at jeg fikk en overdose kjærlighetshistorie på Titanic, så det er en grunn til at jeg ikke har sett Twilight. :fnise: Jeg er bare ikke den typen som ser sånne filmer. :sjenert: Elsker horror-filmer og det som er basert på tegneserier.. Så vi skal se "The Avengers" på fredag! :strix:

Håper du får en nogenlunde fin dag, selv om det ble en tidlig tirsdag!

Ja det er ikke bare-bare å komme seg opp. Jeg synes at 8 timers søvn er et must, og da jeg la meg i går tenkte jeg: "hmm, nå er det 8 timer til jeg begynner på skolen". Det var ikke så kjekt. Fikk jo såklart ikke sove med en gang heller. Jaja, jeg skal legge meg tidligere i dag, og kan sove en hel time (!) lenger i morgen!

Ikke verst å gå over frikortgrensa i løpet av en sommer (?) da! Selv om det er kjipt å måtte betale skatt hvis det blir for mye lønn..

Jeg er virkelig ikke for skrekkfilmer, uffameg! Da får jeg ikke sove på mange dager, wææææ. heheh. Nei, komedier (gjerne med litt romantikk) til meg takk!

Har vært en fin dag til nå, og kvelden blir nok minst like fin! :) Håper du har det fint nede i Nederland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det var bare fet hos deg, men nå er det ikke det lenger. :klo: Merkelig!

Åja, kanskje jeg overlever filmen da, men vi får se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PinkLeaf

Isj, jeg liker heller ikke skrekk! :fnise: Jeg så The Sixth Sense da jeg var elleve eller noe, og fikk helt skrekken. Punk intended :ler: Så jeg holder meg til komedier, gjerne romantiske, men som regel actionkomedier siden jeg har en som må tas hensyn til. Han får jo noia hvis jeg skal se Sleepless in Seattle eller noe. :fnise:

Store planer for onsdag, da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isj, jeg liker heller ikke skrekk! :fnise: Jeg så The Sixth Sense da jeg var elleve eller noe, og fikk helt skrekken. Punk intended :ler: Så jeg holder meg til komedier, gjerne romantiske, men som regel actionkomedier siden jeg har en som må tas hensyn til. Han får jo noia hvis jeg skal se Sleepless in Seattle eller noe. :fnise:

Store planer for onsdag, da? :)

De få skrekkfilmene jeg har sett, det er vel Fritt vilt 1 og The ring, hvis jeg ikke tar feil, har jeg bare sett deler av. Hatt knærne eller en pute godt tilgjengelig hvis jeg må dekke til øynene. Blir litt actionkomedier her også, men slike filmer skjer det så mye i, at jeg aldri får meg meg hele handlingen :fnise: Trenger noe enkelt og greit. Hehe.

I dag blir det skolen, lesing, og så slappe av med kjæresten i kveld. Hvis han går på trening stikker jeg kanskje bort en tur selv, men egentlig behøver jeg å leeeese mer.. Og det er mye lettere når han ikke er hjemme!

Du da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Jeg holdt på å sovne pga fritt vilt 2, eneste som holdt meg våken var alle jentene som skrek hele tiden. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg holdt på å sovne pga fritt vilt 2, eneste som holdt meg våken var alle jentene som skrek hele tiden. :fnise:

Jeg fikk mer enn nok med 1-en, så den har jeg aldri sett! Hehe :fnise:

---

Jeg har fått lest en del i dag, men likevel føler jeg at jeg egentlig burde vært mer ute i dag. Det er jo så fint vær, og jeg sitter inne hele dagen!? Huff, men sånn får det nok bare være et par uker fremover, til eksamen er over. Da kan jeg nyte ferien med god samvittighet, så det skal nok gå fint :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PinkLeaf

Så flink du er da! Jeg er enig i at det er kjipt å sitte inne og lese, men snart blir det varmt nok til at vi kan sitte ute og lese! Tenk å sitte i skyggen av et tre med en god pute i ryggen, en mocca og pensum? :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er da! Jeg er enig i at det er kjipt å sitte inne og lese, men snart blir det varmt nok til at vi kan sitte ute og lese! Tenk å sitte i skyggen av et tre med en god pute i ryggen, en mocca og pensum? :jepp:

Åå, ja det blir jammen herlig! Jeg fikk med Kjære ut på en liten kveldstur, det er så herlig at det ikke er mørkt ennå! Dermed kom jeg meg i alle fall ut litt i dag. -trengte å lufte hodet litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

post-47173-0-43014100-1335979048_thumb.j

I dag har jeg laget en slik kake, prinsesstårta. Meget fornøyd! ...selv om jeg strengt tatt burde brukt de timene på lesing... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

post-47173-0-43014100-1335979048_thumb.j

I dag har jeg laget en slik kake, prinsesstårta. Meget fornøyd! ...selv om jeg strengt tatt burde brukt de timene på lesing... :sukk:

:fnise: Kjenner til den altså, at man skulle egentlig ha lest. :fnise: Har lekt med datteren min istedetfor å lese! Mer morro for å være helt ærlig!

Var kaka god? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, den så pen ut! Men jeg liker hverken marsipan eller krem, så den hadde ikke falt i smak her. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...