Diddles Skrevet 16. september 2013 #821 Del Skrevet 16. september 2013 Åh Håper dere får verdens beste tur!! Kos dere!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 9. oktober 2013 #822 Del Skrevet 9. oktober 2013 Når du våkner etter første natt hjemme igjen, står opp og finner et glass med vann og så bommer på avstanden til munnen er det vel trygt å si at jetlagen er på plass (sammen med den dundrende hodepine ). Men det har vært en fantastisk tur, så det er det verdt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 10. oktober 2013 #823 Del Skrevet 10. oktober 2013 (endret) Lykke til med drikkingen resten av dagen PS: Og velkommen hjem! Gleder meg til reisedetaljer Endret 10. oktober 2013 av TuttaV Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 10. oktober 2013 #824 Del Skrevet 10. oktober 2013 Enig med TuttaV, nå må vi snart få høre masse om turen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 10. oktober 2013 #825 Del Skrevet 10. oktober 2013 Lykke til med drikkingen resten av dagen PS: Og velkommen hjem! Gleder meg til reisedetaljer Foreløpig har det gått greit med drikking etterpå altså... Men koordinasjon og finmotorikk er litt herpa... Enig med TuttaV, nå må vi snart få høre masse om turen! Foreløpig må dere smøre dere med tålmodighet mens dere hører masse syting om jetlag isteden.... Det viser seg å være betraktelig verre å snu sju timer enn tolv (og jeg leste faktisk på nett i dag at det verste er å snu mellom 6 og 9 timer østover, så da er det ikke bare innbildning heller... ) og jeg er helt ødelagt. Sovnet rundt 22 i går våknet etter to timer, lå lenge og ventet på sove igjen (med en kropp som er sliten og en hjerne som går på høygir og en snikende visshet om hvor få timer det egentlig var igjen til jeg måtte opp og på jobb), sto opp og spiste litt i to-tida, var oppe til jeg ble trøttere kl tre, prøvde å sove igjen, ga opp rundt halv fem og tok bussen til jobb 05.11. Fremme på jobb kvart på seks, det er virkelig første gang. Men en kropp med to timer søvn og sju timers jetlag er ikke så innmari stas akkurat. Men jeg lover å si noe bra snart også altså!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 10. oktober 2013 #826 Del Skrevet 10. oktober 2013 ...du kan jo snart gå hjem igjen det er lov å syte litt over jetlag, det høres pyton ut!! Litt som å ha småunger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 10. oktober 2013 #827 Del Skrevet 10. oktober 2013 ...du kan jo snart gå hjem igjen det er lov å syte litt over jetlag, det høres pyton ut!! Litt som å ha småunger Gjett om jeg skal Diddles!! Og takk for sammenlikningen, den kan komme godt med...! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 10. oktober 2013 #828 Del Skrevet 10. oktober 2013 Håper du får snudd det snart... kan ikke ha noe av å være sånn morgenfugl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 11. oktober 2013 #829 Del Skrevet 11. oktober 2013 Håper du får snudd det snart... kan ikke ha noe av å være sånn morgenfugl Takk takk TuttaV! Fortsatt våken før halv fem og på jobb kvart på sju, men i motsetning til natt til i går da netto søvn var ca to timer, havnet jeg på nesten seks i natt og forskjellen er stor! Tåka har kommet nå, men då er jeg også på vei hjem for å nyte fredagskvelden Så det ser ut til at kroppen finner tilbake til seg selv sakte men sikkert. Skal prøve å få skriblet ned et lite reisereferat i løpet av helga, føler jeg trenger et tastatur til det, blir veldig krøkkete på mobil/pad... God helg til alle som måtte titte innom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 14. oktober 2013 #830 Del Skrevet 14. oktober 2013 Helga forsvant før jeg fikk satt meg ned og skrevet noe som helst, what else is new Men da gjør jeg et lite forsøk på å oppsummere en tur det er vanskelig å oppsummere nå…! Det begynte jo ikke akkurat som ønsket, de av dere som har meg på instagram vet at vi ble sittende på Gardermoen leeenge! Teknisk feil på flyet, førsteinntrykket av British Airways er dermed ikke allverdens, ikke en eneste av de flyvningene på turen var i rute, selv om de ikke var fullt så forsinka som det første. Etter tre timer innesperret i fly var vi endelig i lufta og på vei til London, men det var jo uansett klart at flyet videre til Chicago var ute av bildet. Etter et opphold ved connections-disken på Heathrow fikk vi heldigvis booket oss om på nye fly og vi kom fram til Nashville på riktig side av den 17 september, selv om det var såvidt Vi fikk hentet leiebilen og sjekket inn på hotellet. Og derfra gikk det bare oppover, så jeg har ikke akkurat så mye å klage på!! Jeg la igjen en bit av sjelen og en enda større bit av hjertet mitt i Nashville. For et fantastisk sted! Tida gikk selvfølgelig altfor fort, og var fylt opp med blant annet Johnny Cash Museum, Ryman Auditorium (med spontan livemusikk da det ble gjennomført lydprøver til kveldens award-utdeling), omvisning på the Grand Ole Opry, Country Music Hall of Fame, vandring rundt i byen, shopping både i sentrum og på stort kjøpesenter (boots og westernskjorter på plass – i tillegg til flere mindre countryrelaterte ting), fantastisk fiskemiddag INNI et gigantisk akvarium, konserter fire av fem kvelder (Taylor Swift som gave til svigerfar, to kvelder på rad på the Grand Ole Opry hvorav siste kvelden med opptil flere av artistene fra TV-serien Nashville (Deacon - ), masse god mat, et par treningsøkter og plutselig var tiden vår ute. Et av de små høydepunktene i tillegg til alle de store som er nevnt over her var da vi var innom Arcade – gammeldags overbygd område med butikker, der de hadde en egen nøttefabrikk/butikk der nøttene ble ristet og saltet på stedet og solgt varme veid opp med skikkelig gammeldagse vekter. Vi var innom der mer en enn gang... Vi avsluttet oppholdet med ekte sørstatsmat på Swetts – Nashvilles eldste minoritetsdrevne restaurant, og maten var himmelsk!!! Det er nok bra vi ikke var der flere ganger, et måltid der krever minst en ukes mosjon!! Jeg prøvde meg på den berømte sweet tea – sørstatenes iste, og angret umiddelbart! Det var så søtt at tunga krøllet seg! Maten veide opp for teen, så jeg fokuserte på måltidet og lot teen stå Til tross for at jeg lett kunne forkastet resten av turen der og da, og forblitt i Nashville resten av oppholdet, gikk veien videre til Memphis den sjette dagen. Tre timers kjøretur, og plutselig var vi i en annen verden. Country var byttet ut med soul, nabolaget var røffere og vi bodde et stykke lenger unna sentrum. Men vi bodde jo tross alt på Elvis Presleys Heartbreak Hotel (her fikk svigermor sin drøm oppfylt) og til tross for at jeg hadde lest utrolig mye dårlig om hotellet hadde vi ikke noe å klage på. Ja, det bar preg av å være gammelt og slitt, men det holdt i massevis for oss. Elvis-effekter overalt som seg hør og bør, og vi fant oss godt til rette. Vi hadde fire dager i Memphis og vi fylte dem med rundtur på Sun Studios med verdens mest engasjerte guide, trasking i Beale street – som dessverre ikke levde opp til lista som var lagt av Nashvilles Broadway (men som hadde sørstats mojo-effekter i en eldgammel butikk, gjett om noen av dem ble med hjem!), Graceland, Borgerrettighetsmuseet og visitt der Martin Luther King Jr ble skutt (og skutt fra) og utflukt til Mud Island der vi fikk ta en nærmere titt på Mississippi River. Så som dere sikkert skjønner hadde Memphis også noe bra å by på for oss! Av matmessige høydepunkter her må de verdensberømte Dry Ribs nevnes, vi prøvde dem på to forskjellige steder, og jeg kunne gjerne gjort det igjen. Vi måtte jo også prøve Elvis’ favorittsandwich – peanut butter & banana, og det fungerer faktisk Svigers var overlykkelige over å få besøkt Graceland, og alle hjerter gledet seg. Dagene fløy avgårde i Memphis også, og plutselig var det tid for å forlate Tennessee. Reisen mellom Memphis og Dallas gikk gjennom Arkansas, og var betraktelig lenger enn forrige reisedag. Google estimerer ca åtte timer, men legg inn et par spisepauser og en to timers ekstrem tordenstorm der det regnet så mye at jeg ikke så veien, og vi brukte ca elleve totalt. I og med jeg er den eneste som var tøff nok til å kjøre, så var jeg helt utslitt, svimmel og kvalm da vi kom fram, men fram kom vi, og da kunne jeg ta en dusj og roe ned det stakkars hodet mitt. I Dallas bodde vi blant skyskraperne, stas for noen som aldri har gjort det før (= alle fire!) og forskjellen fra Memphis var ganske stor. Fra litt dodgy nabolag bodde vi plutselig midt blandt alle kaksene Etter en natts søvn var det mye bedre å være meg, men en sånn reisedag tar på, og vi gjorde ikke så mye første dagen i Dallas. Tuslet litt rundt, så Dallas Cowboys-kamp i sportsbaren, vasket litt klær og tok livet med ro. Resten av Dallas hadde høyere tempo, jeg nevner i fleng: Texas State Fair (tivoli, markedsplass og alt man kan putte inn av moro på et gigantisk område, vi var der først på dagtid og prøvde så en kveld for å kjøre Top of Texas Tower – 150 meter over bakken og roterende så vi fikk se hele utsikten, stor stas!), omvisning på AT&T Stadium, hjemmebanen til Dallas Cowboys, den dagen kjørte vi oss helt bort, var bare meg og kjære, så vi brukte resten av tida på å kjøre rundt og finne veien hjem i stadig mer kø, stadig mer stress og med uforrettet sak hva gjelder det vi skulle finne av butikker og sånt, måtte tas igjen senere, da kjære fikk gått amok i sportsbutikker til gangs - og det ble med litt til meg også , omvisning på Soutfork Ranch der Dallas-serien har sitt hjem, Sixth Floor Museum (John F. Kennedy – så da fikk vi sett der han ble skutt og skutt fra også), fotballkamp med Dallas Cowboys – de tapte knepent i en kamp der de var ekstreme underdogs, veldig spennende og mye mer moro enn jeg kunne sett for meg på forhånd(! ) og enda mer shopping. Vi måtte kjøpe en ny koffert denne gangen for å si det sånn... Objektivt sett var vi jo så lenge borte, men plutselig var det tid for å dra hjem... Reisen hjem gikk heldigvis uten de store problemene, vi tok de flyene vi skulle og alt gikk bra. Og så er det bare å prøve å omstille seg til hverdagen igjen, det er jo liksom den som legger grunnlaget for at vi kan dra på så fine turer!! Og så må jeg bare legge til til slutt at det er jo utrolig bra at vi har vært fire personer som har vært på tur i over tre uker, ingen har blitt syke eller fått noen komplikasjoner av noe art, og vi har vært venner hele turen. Det var mange som stilte meg spørsmål da de hørte at vi skulle på så langt tur med svigers, og jeg sa at det ikke er noe problem. Det har gått veldig bra det også, jeg har kjent litt på det innimellom, og jeg begynte å få litt kortere tålmodighet mot slutten av turen da jeg begynte å bli ganske sliten (Dallas var en veldig slitsom by å kjøre i, så det tæret litt på kreftene, i tillegg til at jeg er typen som tar hele reiselederansvaret og prøver å fikse og ordne på alles vegne – det er jo tross alt bare min egen skyld), men det gikk faktisk omtrent akkurat så bra som jeg mente det skulle gjøre! Og har du lest alt dette, så all ære til deg. Det er vanskelig å stappe tre ukers fantastiske opplevelser inn på få setninger.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 14. oktober 2013 #831 Del Skrevet 14. oktober 2013 For en reise Hørtes helt fantastisk ut. Elsket vår rundtur i USA også, og syns det er fascinerende å tenke på at forskjellene er så store mellom statene. Enda mer igjen å oppleve med andre ord! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 15. oktober 2013 #832 Del Skrevet 15. oktober 2013 For en reise Hørtes helt fantastisk ut. Elsket vår rundtur i USA også, og syns det er fascinerende å tenke på at forskjellene er så store mellom statene. Enda mer igjen å oppleve med andre ord! Ja, det er nesten det som er faren, jo mer man ser, jo mer er det igjen som også bør sees! For ikke å snakke om de stedene man helst skulle dratt tilbake til også!! Vi kommer til å fortsette å spare litt hver måned på feriekontoen, selv om det ikke er noe konkret plan på når eller hvor neste tur blir. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 15. oktober 2013 #833 Del Skrevet 15. oktober 2013 Wow! Skulle gjerne hatt en reiseleder som deg, kjenner jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 16. oktober 2013 #834 Del Skrevet 16. oktober 2013 Wow! Skulle gjerne hatt en reiseleder som deg, kjenner jeg! Jeg tror det lar seg gjøre å leie mine tjenester... Men jeg regner vel egentlig med at dere klarer dere fint på egenhånd også og at dere storkoser dere i varmen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 16. oktober 2013 #835 Del Skrevet 16. oktober 2013 Gjør vårt beste! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 16. oktober 2013 #836 Del Skrevet 16. oktober 2013 Gjør vårt beste! En smugkikk et annet sted på internettet bekrefter min mistanke om at dere har det aldeles strålende! :is: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco Biscuit Skrevet 16. oktober 2013 #837 Del Skrevet 16. oktober 2013 For en REISE! Kan godt forstå at du er fornøyd dere har jo dessverre opplevd endel sykdom på tur tidligere, så det var godt at dere slapp denne gangen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 17. oktober 2013 #838 Del Skrevet 17. oktober 2013 For en REISE! Kan godt forstå at du er fornøyd dere har jo dessverre opplevd endel sykdom på tur tidligere, så det var godt at dere slapp denne gangen. Ja, det var virkelig en ny fantastisk tur dette! Må si jeg gleder meg veldig til å gå gjennom bilder og "oppleve" alt på nytt, det gikk jo i et voldsomt tempo der borte, så det ble nesten vanskelig å huske hva som skjedde underveis! Men da kan vi jo leve på minnene i lange tider, og det er stor stas! Og du har helt rett MaiL, hver tur vi slipper sykdom har liksom blitt en bonus hos oss... Bryllupsreisen sitter veldig hardt i, så jeg er alltid nervøs både når en tur nærmer seg, og ikke minst underveis. Men heldigvis har vi fått flere fine opplevelser etter den turen, så det er ihvertfall bevist at det ikke må gå i dass (bokstavelig talt ) hver gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 17. oktober 2013 #839 Del Skrevet 17. oktober 2013 Det er litt hardt å komme i gjenge igjen etter ferien altså, det må jeg innrømme... Første uka var jo bare jetlag, så det er jo greit, men denne uka her viser seg også å være ganske tung. Det hjelper jo ikke akkurat at jeg fikk mandag, tirsdag og natt til onsdag ødelagt av menssmerter, at katten hyyyylte hele natt til i går og at kjære har blitt skikkelig forkjøla (og jeg lurer da på hvor lang tid det tar før jeg kommer etter...) Så jeg må innrømme at jeg mest venter på helga og satser på at neste uke blir enda bedre! Etter suksessen med regime på trening og mat før vi reiste på ferie, har alt gått nedover Jeg investerte i eget trenings- og kostholdsprogram før vi reiste, og det kom i posten i helga, så egentlig ligger alt klart for meg. Det enste jeg mangler er motivasjon og overskudd Men jeg har latt meg selv få litt roligere tider foreløpig, og håper egentlig at jeg skal kunne ta de innledende testene i løpet av helga, og så være klar på mandag. Jeg er faktisk ganske klar for å prøve ut treningsprogrammet, men kvier meg litt for kostholdsdelen. Det har jo vært så utrolig deilig å la alt fare på ferie (er det derfor det kalles ferie mon tro... ) og det kjennes litt tungt å skulle gå på kostholdsprogram nå plutselig. Samtidig vet jeg jo hvor bra det fungerte for kjære da hun gikk på (et annet) program, så jeg er som vanlig litt ambivalent Men først, musikk på ørene og jobb. Torsdag nå, bare to dager igjen før helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 17. oktober 2013 #840 Del Skrevet 17. oktober 2013 Hva slags program er dette? Er lov til å skeie litt ut i ferien syns jeg, hvertfall når det ikke er snakk om flere måneder lang ferie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå