Gå til innhold

Ut av komfortsonen!


Gjest Neferet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Neferet

Haha, jeg fant akkurat en bug på KG, det er umulig å sitere to innlegg hvis de er på hver sin side... :rolleyes: Jaja, TuttaV og MaiL, dette er til dere, helt uten siteringer:

Program :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

:fryser: :fryser: :fryser: :fryser: :fryser: :fryser: :fryser: :fryser:

Nesten fem minusgrader da jeg skulle gå til bussen i dag, birrr!! Jeg vil dra hjem og tenne stearinlys og ligge under pledd med katt på fanget og bok i hånda og drikke te!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Spennede program! Ble nesten motivert selv her jeg sitter. Lykke til!

:fryser: Forstår deg godt - var beinkaldt her også i morges! Takk for setevarme i bilen sier jeg bare :fnise:

Ha en god helg :klem:

Endret av MaiL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Spennende program! Fikk lyst til å kaste meg inn i styrkeavdelingen selv! Får ha det til gode etter dette svangerskapet... Holder meg til min "gamlemor"-styrketrening for bekkenet ;)

God helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neferet

Oi! Spennende program! Fikk lyst til å kaste meg inn i styrkeavdelingen selv! Får ha det til gode etter dette svangerskapet... Holder meg til min "gamlemor"-styrketrening for bekkenet ;)

God helg! :klemmer:

:ler: Det spørs vel om bekkenvennlig styrketrening er det beste en stund framover TuttaV! :jepp: Du får komme sterkere tilbake til de fire store baseøvelsene når du ikke bærer noen andre i tillegg! ;)

Takk for god-helg-ønsker, lenge var den slett ikke verst, til tross for litt mer praktiske ting som måtte ordnes enn jeg kunne ønsket meg. Jeg nevner i fleng: dekkskift, ukeshandling, apotektur, husvask, sjekk av mammas hus med blomstervanning og henting av post og litt trening. Alt er gjennomført, hvile not so much... :sjenert: Og så toppet det seg i går kveld, for da jeg kom hjem fra hussjekk var klokka sju, alle helgens gjøremål var unnagjort, og en hel kveld med sofakos sammen med kjære ventet :hoppe: Katten var i dårlig humør, han har vært det av og på siden han kom, det er noe med å være utekatt som ikke får gå ut, særlig når det er fint vær og mildt. Alle de andre dagene har han imidlertid roet seg ned når mørket falt på og vært skikkelig kosepus. I går gikk trenden mildt sagt andre veien. Han skrek og jamret og ingenting hjalp. Plutselig står han og krafser veldig i hjørnet ved seksjonen i stua, og ved nærmere inspeksjon viser det seg at han har tisset på gulvet ved planta der... Og han er på ingen måte en urenslig katt, så dette luktet atferdsproblemer og mistrivsel lang vei. Jeg begynner jobben med å tørke opp og vaske vekk, det er jo fare for at når han først begynner, så setter lukta seg og så fortsetter han... Mens jeg gjør det, går han ned i andre etasje, inn på kontoret der kattedoen er, og bæsjer demonstrativt ved siden av kattedoen... :twisted: Helt tydelig hadde han funnet ut at han skulle prøve alle midler for å komme seg ut, og jeg og kjære var helt rådville. Vi kan jo ikke slippe ham ut hos oss, for selv om det er et stykke hjem er det et overkommelig stykke, og han ville garantert begynt på den veien med alle farer det innebærer. Og vi kan virkelig ikke ha ham løs hjemme på dagtid når han begynner å gjøre fra seg overalt, det er helt uholdbart. Så vi hadde bare et alternativ igjen, fange ham og kjøre ham hjem :sukk: Det tok tid og krefter (og et dusin klor på mine hender), men fikk til slutt lokket ham inn i buret med "Hans&Grete"-metoden, og så kjørte jeg tilbake igjen dit jeg akkurat kom fra og slapp ham ut. :tristbla: Han synes nok han vant, men vi føler det som et nederlag. Nå må han bare være ute, og ruskeværet er meldt fra i dag av. Jeg snakket med mamma etter at jeg var hjemme igjen, og hun var helt enig i vår vurdering, men samvittigheten er jo fortsatt litt dårlig for min del. Tenkte særlig på det da jeg sto og frøs og ventet på bussen (og jeg vet at han verken har like mye resonneringsevne som meg eller tenker over at han må være ute, i tillegg til at han har pels), så jeg lurer på om jeg ihvertfall må være der i helga. Vi får se. Det var ihvertfall vanskelig å sovne i går kveld, mest av alt på grunn av alt styret det ble før jeg fikk kjørt ham hjem. Det er ikke gøy når dyra mistrives, og det ihvertfall ikke gøy med måten han demonstrerte det på...

Jaja, ny dag, ny uke. Stor møtedag på jobb, før første økt i nytt treningsprogram :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Hvordan gikk første økt? :popcorn: Hvor ofte skal du trene? Og får du noe oppfølging underveis på noe vis?

Huff, ikke spør... :sukk: Første økt forsvant i overtid på jobb... og så jeg som var så klar for å starte opp. Så det ble litt antiklimaks kan du si... :snurt: Men jeg satser på å få ta det igjen senere, skal uansett klare å få puttet inn ukas økter selv om det ble en dårlig start. De første 12 ukene er det tre økter i uka, de siste 4 ukene er det fire økter. Så går det jo an å trene utholdenhet og sånn innimellom, men jeg tror jeg skal se an hvordan det er først. Kjære hadde ihvertfall nok med sitt program uten tilleggsøvelser da hun gikk på program (selv om det nok var tøffere og i tillegg hadde fire økter fra første uke). Så den oppdaterte planen er første økt i morgen etter jobb, andre økt fredag eller lørdag og tredje økt søndag. Bør egentlig ha andre økt fredag når jeg tenker etter, for lørdag, søndag OG mandag blir nok litt i tøffeste laget! Men jeg er i gang med maten da, så jeg har jo forsåvidt begynt :ler:

Det er ingen direkte oppfølging underveis, men i disse digitale dager er det opprettet en FB-gruppe for oss som har kjøpt programmet, og som fikk det tilsendt ca samtidig. Så der kan vi dele erfaringer og være motivasjon for hverandre, og Silje Mariela er også innom der og følger med, kommenterer og svarer på ulike spørsmål som dukker opp. Så litt oppfølging blir det jo, selv om det ikke er personlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

I dag skal jeg gjøre et nytt forsøk på å gjennomføre trening nr 1 i programmet. :jepp: Det blir deilig å komme i gang, håper kroppen spiller på lag. Jeg tror jeg fortsatt har ferieblues, det meste er liksom tungt om dagen, uten at jeg har noen god grunn til det. :sukk: Får bare holde ut, satser på at det lysner litt etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at ting er litt sånn ubestemmelig tungt for tida jeg, det er tross alt mørkt og tungt og trist vær, og det påvirker ihvertfall meg! :sjenert:

Lykke til med gjennomføringen! Du vil nok ikke angre! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Skjønner godt at ting er litt sånn ubestemmelig tungt for tida jeg, det er tross alt mørkt og tungt og trist vær, og det påvirker ihvertfall meg! :sjenert:

Lykke til med gjennomføringen! Du vil nok ikke angre! ;)

Ja, det spiller nok en stor rolle oppi det hele at det er tungt og mørkt vær også. Satser på litt kvalitetstid med meg selv og katten (kjære skal bort) i helga, så kanskje jeg kommer litt mer til hektene igjen. Det har jo gått i hundre siden vi kom hjem fra ferie også, så trenger litt :veslejenta:

Og du har rett, sjelden man angrer på en treningsøkt! :trene: Det vil si, jeg kommer sikkert til å angre når stølheten kommer snikende... :sjenert::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neferet

Heia! *klappeklapp*

Heia! *klappeklapp*

Heiagjeng, hurra!! :nigo:

Første økt ble faktisk gjennomført i går, så nå er jeg offisielt i gang! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Heiagjengen førte til uante resultater, jeg har akkurat spist Skyr! :sjokk::daane: Jeg, som er fullstendig allergisk mot smaken av melkeprodukter, og særlig syrnede sådanne har tydeligvis slått meg hardt i hodet! Men ingenting bedre enn at jeg finner melkeprotein jeg faktisk får i meg! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den TuttaV snakker om har jeg også smakt, og aldri igjen! :haar:

Takke meg til Skyr! :fnise: Og takke meg til at vi er forskjellige her i verden! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skyr det som pesten :gjeiper:

(neida, jeg gjør egentlig ikke det,er generelt veldig glad i melkeprodukter men kunne ikke la muligheten for å gjøre et særs billig poeng gå fra meg :rolleyes: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

:fnise: Så bra! Ble positivt overrasket over den nye greske yoghurten med crusli og honning :jepp: Kanskje det kan være noe for deg?

Jeg kjenner jeg per definisjon er litt skeptisk... :sjenert: Men, kanskje prøver jeg den en gang i fremtiden også! Jeg har jo tatt meg sammen og prøver ting jeg egentlig er overbevist om at jeg ikke liker basert på smaker for 10-20 år siden... :ler:

Den TuttaV snakker om har jeg også smakt, og aldri igjen! :haar:

Takke meg til Skyr! :fnise: Og takke meg til at vi er forskjellige her i verden! ;)

Det er jo bra vi liker forskjellige ting som du sier Mazzi. Kjenner at skepsisen min ble litt styrket nå... :fnise: Har du noen favoritt-Skyr? Den jeg prøvde i går var med rips og vanilje, lurer på hvilken jeg skal prøve neste gang..!

Jeg skyr det som pesten :gjeiper:

(neida, jeg gjør egentlig ikke det,er generelt veldig glad i melkeprodukter men kunne ikke la muligheten for å gjøre et særs billig poeng gå fra meg :rolleyes: )

:ler: Det er godt å se deg innom med et ordtrix Androide! :jepp:

Endret av Neferet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...