Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ei på facebook som legger ut nesten 100 bilder nesten hver dag av barna. Om de har vært et sted, eller bare vært ute og lekt i snøen, så kan det komme 90(!) bilder av det. Mange av bildene er nesten helt like, men istedenfor å velge ett av dem, så legger hun ut alle. Det er mange bilder av hvert av barna, mange bilder av begge barna, mange bilder av hun og barna, mange bilder av mannen og barna, og mange bilder av alle fire. Jeg sjekka hvor mange mobilbilder hun har lagt ut til sammen, og det er over 17 000!!

Anonymkode: b0ae3...d26

hahaha OMG! -Det- er oversharing :fnise: 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ei på facebook som legger ut nesten 100 bilder nesten hver dag av barna. Om de har vært et sted, eller bare vært ute og lekt i snøen, så kan det komme 90(!) bilder av det. Mange av bildene er nesten helt like, men istedenfor å velge ett av dem, så legger hun ut alle. Det er mange bilder av hvert av barna, mange bilder av begge barna, mange bilder av hun og barna, mange bilder av mannen og barna, og mange bilder av alle fire. Jeg sjekka hvor mange mobilbilder hun har lagt ut til sammen, og det er over 17 000!!

Anonymkode: b0ae3...d26

hahaha OMG! -Det- er oversharing :fnise: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir alltid like forbauset hvordan enkelte kan vinkle saker til å handle om seg selv og høste sympati og hjerter. Nå sist var det artikkelen til Paal Andre Grindrud, om foreldrefyll på julaften. Ikke står det ett dugg om oppfordring til rusfri jul, men står noe ala "min forelder var også sånn. Hjerter, savn. Jeg er så lei meg". bla bla bla....

 

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei på facebook som legger ut nesten 100 bilder nesten hver dag av barna. Om de har vært et sted, eller bare vært ute og lekt i snøen, så kan det komme 90(!) bilder av det. Mange av bildene er nesten helt like, men istedenfor å velge ett av dem, så legger hun ut alle. Det er mange bilder av hvert av barna, mange bilder av begge barna, mange bilder av hun og barna, mange bilder av mannen og barna, og mange bilder av alle fire. Jeg sjekka hvor mange mobilbilder hun har lagt ut til sammen, og det er over 17 000!!

Anonymkode: b0ae3...d26

Å jeg hater folk som legger ut ALLE bilder de tar. Kan de ikke bare velge ut noen få bilder?

Har ei på vennelista som reiser utenlands 3-4 ganger pr år, og hver gang så legges det ut "femhundreogførti" bilder av føttene hennes på stranda, nye "femhundreogførti" bilder av drinken i baren osv osv

Kjempekoselig når folk deler bilder av det de driver med, men jeg trenger ikke se bilde av det samme hele tiden

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror mer det skyldes manglende selvtillit og tro på eget utseende, slik at de stadig må ha nye likes, og bekreftelser. 

Ikke godt å si, noen ER vel fornøyd med seg selv, vil jeg tro. Det er ihvertfall bilder fra alle mulige vinkler, gjerne i treningstøy eller veldig pynta, klar for fest, og to av dem er kunstige fra topp til tå; fake hårfarge, falske vipper, stuffing i leppene, rynker og hud pleies jevnlig hos profesjonelle, innlegg i puppene og meget overdreven brunfarge. Jeg føler meg ihvertfall veldig som ei grå mus i forhold. :Knegg: Men jeg hadde aldri giddet eller orket å bruke så mye tid på utseende, så da får man bare være grå mus.

Anonymkode: 6ac8a...93a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mann delte denne linken http://www.dagbladet.no/2015/12/10/kultur/debatt/meninger/kronikk/ingebrigt_steen_jensen/42334685/på FB med denne kommentaren til:

 

Skal nå lure på jeg om vi er ett folk vi med lenger ?... Det blir mer og mer De Høye Herrer med penga  ! Og vi andre når ikke frem.! Kan si det med det samme så det ikke er noe tvil... Jeg er skepptisk til den innvandringen og det den vill føre med seg !  det jeg Hater er voldtektforbrytere og dem som missbruke både sine egne og andres unger....

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En mann delte denne linken http://www.dagbladet.no/2015/12/10/kultur/debatt/meninger/kronikk/ingebrigt_steen_jensen/42334685/på FB med denne kommentaren til:

 

Skal nå lure på jeg om vi er ett folk vi med lenger ?... Det blir mer og mer De Høye Herrer med penga  ! Og vi andre når ikke frem.! Kan si det med det samme så det ikke er noe tvil... Jeg er skepptisk til den innvandringen og det den vill føre med seg !  det jeg Hater er voldtektforbrytere og dem som missbruke både sine egne og andres unger....

 

 

For det første: det der var vel neppe noen over sharing, som denne tråden altså handler om.? For det andre: hvilken rolle spiller det om Steen Jensen har penger eller ikke? Han har et viktig budskap, og han er en kjent stemme; forhåpentlig vis kommer noen derfor til å ville lese det han skriver. Det er også andre som har sagt sitt om denne skremmende tendensen vi ser i samfunnet i dag, som f.eks P3's Rune Nilson: http://www.aftenbladet.no/nyheter/lokalt/dalane/Rune-Nilson-med-alvorsprat-i-humorprogram-3827478.html Han har ikke så mye penger, tror jeg. Er det ok da? Det er også et par helt ordinære ikke-kjendiser som har fått delt sine innlegg om samme tema tusenvis av ganger på Facebook. Han ene er lærer. Kjempefint, synes jeg, at noen tar i et tak for å møte de småbrune og mørkebrune stygge flekkene som har begynt å prege vårt samfunn. Med det innlegget ditt her, som like gjerne kunne startet med "jeg er ikke rasist, men".. (haha!!), og dessuten er totalt utenfor tema, er du dessverre en del av den brune tendensen. Jeg er så drittlei folk som leter med lupe etter dritt om folk med en annen kultur, og deler ukritisk på nett, uten tanke på å sjekke kilden, og hvilken skade de faktisk er med på å forvolde. Tenk over det, og gå i deg sjøl. 

Anonymkode: 94e45...d3d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første: det der var vel neppe noen over sharing, som denne tråden altså handler om.? For det andre: hvilken rolle spiller det om Steen Jensen har penger eller ikke? Han har et viktig budskap, og han er en kjent stemme; forhåpentlig vis kommer noen derfor til å ville lese det han skriver. Det er også andre som har sagt sitt om denne skremmende tendensen vi ser i samfunnet i dag, som f.eks P3's Rune Nilson: http://www.aftenbladet.no/nyheter/lokalt/dalane/Rune-Nilson-med-alvorsprat-i-humorprogram-3827478.html Han har ikke så mye penger, tror jeg. Er det ok da? Det er også et par helt ordinære ikke-kjendiser som har fått delt sine innlegg om samme tema tusenvis av ganger på Facebook. Han ene er lærer. Kjempefint, synes jeg, at noen tar i et tak for å møte de småbrune og mørkebrune stygge flekkene som har begynt å prege vårt samfunn. Med det innlegget ditt her, som like gjerne kunne startet med "jeg er ikke rasist, men".. (haha!!), og dessuten er totalt utenfor tema, er du dessverre en del av den brune tendensen. Jeg er så drittlei folk som leter med lupe etter dritt om folk med en annen kultur, og deler ukritisk på nett, uten tanke på å sjekke kilden, og hvilken skade de faktisk er med på å forvolde. Tenk over det, og gå i deg sjøl. 

Anonymkode: 94e45...d3d

Her tror jeg du skyter feil spurv.....
Wenda skrivet at det var noen som la ut linken med den etterfølgende kommentaren. Det er ikke hun som har kommentert at linken ble lagt ut. Slikt sett er det jo ikke Wenda som skal gå i seg selv, men den personen hun har sitert.
Syns denne passet godt inn her, jeg.....

Endret av Angelheart2
Skrev feil navn på forumbruker...
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første: det der var vel neppe noen over sharing, som denne tråden altså handler om.? For det andre: hvilken rolle spiller det om Steen Jensen har penger eller ikke? Han har et viktig budskap, og han er en kjent stemme; forhåpentlig vis kommer noen derfor til å ville lese det han skriver. Det er også andre som har sagt sitt om denne skremmende tendensen vi ser i samfunnet i dag, som f.eks P3's Rune Nilson: http://www.aftenbladet.no/nyheter/lokalt/dalane/Rune-Nilson-med-alvorsprat-i-humorprogram-3827478.html Han har ikke så mye penger, tror jeg. Er det ok da? Det er også et par helt ordinære ikke-kjendiser som har fått delt sine innlegg om samme tema tusenvis av ganger på Facebook. Han ene er lærer. Kjempefint, synes jeg, at noen tar i et tak for å møte de småbrune og mørkebrune stygge flekkene som har begynt å prege vårt samfunn. Med det innlegget ditt her, som like gjerne kunne startet med "jeg er ikke rasist, men".. (haha!!), og dessuten er totalt utenfor tema, er du dessverre en del av den brune tendensen. Jeg er så drittlei folk som leter med lupe etter dritt om folk med en annen kultur, og deler ukritisk på nett, uten tanke på å sjekke kilden, og hvilken skade de faktisk er med på å forvolde. Tenk over det, og gå i deg sjøl. 

Anonymkode: 94e45...d3d

Hæ? Hvilken bærtur er du på?

Anonymkode: 44d59...79b

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mann delte denne linken http://www.dagbladet.no/2015/12/10/kultur/debatt/meninger/kronikk/ingebrigt_steen_jensen/42334685/på FB med denne kommentaren til:

 

Skal nå lure på jeg om vi er ett folk vi med lenger ?... Det blir mer og mer De Høye Herrer med penga  ! Og vi andre når ikke frem.! Kan si det med det samme så det ikke er noe tvil... Jeg er skepptisk til den innvandringen og det den vill føre med seg !  det jeg Hater er voldtektforbrytere og dem som missbruke både sine egne og andres unger....

 

 

Unnskyld, Wanda. :pls:

Her tror jeg du skyter feil spurv.....Wenda skrivet at det var noen som la ut linken med den etterfølgende kommentaren. Det er ikke hun som har kommentert at linken ble lagt ut. Slikt sett er det jo ikke Wenda som skal gå i seg selv, men den personen hun har sitert.
Syns denne passet godt inn her, jeg.....

Herregud, jeg så ikke den bittelille "på FB med denne kommentaren til" :flau: 

Hæ? Hvilken bærtur er du på?

Anonymkode: 44d59...79b

Og jeg legger meg paddeflat. 

 

Unnskyld, unnskyld! Jeg er bare så lei av å se sånt hele tiden nå at jeg ser jeg har skutt før jeg spurte, eller skjelt ut før jeg tok meg tid til å lese. :rodme: 

Anonymkode: 94e45...d3d

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: no harm done ;)   Har vært litt triggerhappy selv noen ganger 

Takk! :klemmer: 

Anonymkode: 94e45...d3d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld, Wanda. :pls:

Herregud, jeg så ikke den bittelille "på FB med denne kommentaren til" :flau: 

Og jeg legger meg paddeflat. 

 

Unnskyld, unnskyld! Jeg er bare så lei av å se sånt hele tiden nå at jeg ser jeg har skutt før jeg spurte, eller skjelt ut før jeg tok meg tid til å lese. :rodme: 

Anonymkode: 94e45...d3d

det er fort gjort å se feil! Men du hadde et godt innlegg, selv om du misforstod. Det skal du ha :)  

Anonymkode: 1a93c...e64

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse


Det er slutt med kjæresten hennes, og hun skriver "Nå skal jeg nyte singellivet og bruke god tid før jeg får meg ny kjæreste.En som fortjener meg"
1 uke senere.... "(bilde) ååååh, elsker deg gutten min. Du er det beste som har hendt meg og vi skal bli gamle sammen" Ny kjæreste.. Forøvrig slutt måneden etter..nå er hun singel, men varer vel ikke lenge.

Sånn fortsetter det innimellom oppdateringer om ALT hun foretar seg, mener og om krangler og private ting. Det er ikke rart kjærestene slår opp. Det er ikke rart ingen vil prate med henne om ting, for ALT det havner ut på facebook med navn og uten navn (men alle skjønner hvem det er, selv om det er snakk om fremmede på vennelista hennes..så tydelig)

Har vurdert å slette henne mange ganger, men det er litt som en tragisk film, man må jo bare fortsette å se..litt underholdning og irritasjon i hverdagen trengs :) 

Hun trener også, og det er flott. Men å legge ut "nå skal jeg trene", "gått 20 min, innom kiwi så skal jeg gå hjem", "hjemme, nå skal jeg ta en dusj og lage middag", 30 min senere (bilde av middag) "dagens middag" (i bakgrunnen er det en stor flaske med brus som hun sa hun hadde sluttet å drikke.15 min senere "Rydde og vaske, så slappe av", "Flyttet på bordet" (bilde av bordet sånn som det stod, og et annet bilde av at hun har flyttet bordet)..hjelpes..

Folk får jo bruke facebook som de vil, og jeg kan bare slette henne, men jeg må liksom følge litt med og, haha. :) 

Anonymkode: bd45c...d8b

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg er så lei av at gubben ikke hjelper til med noe her hjemme! Jeg må ta meg av hus og unger!! Jeg er så sliten! Når skal jeg få slepper av litt?"

Anonymkode: 2bfcf...f87

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er fort gjort å se feil! Men du hadde et godt innlegg, selv om du misforstod. Det skal du ha :)  

Anonymkode: 1a93c...e64

Takk for det! :sjenert: 

Anonymkode: 94e45...d3d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for det! :sjenert: 

Anonymkode: 94e45...d3d

Ja jeg var også enig med deg ;) og derfor jeg delte det fordi jeg selv fikk lyst til å klikke litt på han fyren, men jeg tok det ut her istedenfor :P  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp, feeden min renner over av julekalendre. Lik, eller lik og del for å vinne ditt og datt og alskens dritt! :balltre:

Anonymkode: 31cf4...97e

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke godt å si, noen ER vel fornøyd med seg selv, vil jeg tro. Det er ihvertfall bilder fra alle mulige vinkler, gjerne i treningstøy eller veldig pynta, klar for fest, og to av dem er kunstige fra topp til tå; fake hårfarge, falske vipper, stuffing i leppene, rynker og hud pleies jevnlig hos profesjonelle, innlegg i puppene og meget overdreven brunfarge. Jeg føler meg ihvertfall veldig som ei grå mus i forhold. :Knegg: Men jeg hadde aldri giddet eller orket å bruke så mye tid på utseende, så da får man bare være grå mus.

Anonymkode: 6ac8a...93a

Noen er nok fornøyd, Men de som bruker så mye tid å penger på kroppen sin er neppe fornøyd med den de fikk utdelt.;) Men tror du at disse noen gang vil bli fornøyd da? Det vil jo stadig være noe nytt å endre på. Da er jeg heller en grå mus som er fornøyd med den kroppen jeg har fått og gjør de beste ut av den. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp, feeden min renner over av julekalendre. Lik, eller lik og del for å vinne ditt og datt og alskens dritt! :balltre:

Anonymkode: 31cf4...97e

Om julekalenderen ber folk om å dele, kan du rapportere bildet som "spam" til facebook, det er nemlig ikke lov :) Jeg gjør det konsekvent, og de som skriver"gjerne del" (som er innafor reglene) trykker jeg bare "skjul alt fra...".

Blitt rolig på julekalenderfronten på min feed,aaaah! 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...